Bol som si kúpiť delta krídlo Maxi Swift priamo od pána Jána Hessa z Modelsportu v Tursku. Bol veľmi milý a aj s manželkou sa mi venovali. Pani Hessová je aj veľmi dobrá obchodníčka, lebo mi popri Maxovi predala aj menšieho brata Swift II. Že keď už som meral cestu nech skúsim aj toho menšieho. Že nebudem ľutovať.
Mala pravdu. Poskladal a osadil som ho za jeden večer z dielenských prebytkov. Na druhý deň som vyrazil na prvý zálet. Vždy som si myslel, že s dela krídlami sa ľahšie lieta. Zmenil som názor a to veľmi. Ovláda sa iba výškovka a smerovka. Lietadlo je neskutočne živé a pritom stabilné a asi nepozná nekontrolované pády. Vždy sa zrovná ako mačka.
Nad kompletizáciou nie je čo špekulovať. Návod je jednoduchý a výrezoch krídel sú už pred-pripravené vybrania na servá, regulátor, prijímač a baterku. Stačí ich iba prispôsobiť. Vybrania pre regulátor a prijímač je lepšie prispôsobiť ešte pred zalepením krídel. Lepšie za zarovnáva “dno” vybraní.
Krídla som lepil s Purexom ale dá sa aj so sekundovým lepidlom. Servá som zalepil len z boku a to silikónovým lepidlo aký sa používa na vane. V prípade potreby sa dobre vyberá.
Krídla som vystužil 1x3 mm uhlíkovou pásnicou a do nábežnej hrany krídel som zalepil 0,3 mm oceľový drôt. Je ľahší ako uhlíková 1mm tyčka. Doporučené vystuženie krídla lepiacou páskou so sklenným vláknom som neurobil. Nepáči sa mi. Takto polepené lietadlá vyzerajú ako po havárii a ta páska po čase sa začne odlepovať. Aspoň mne.
Drak lietadla som kúpil v B kvalite. Cena bola polovičná takže nie je o čom diskutovať. Pán Hess sa rozhodol predávať B kvalitu v prípade chyby potlače alebo drobných konštrukčných chýb. U mňa to bola nedostatočná hrúbka zúženie hrúbky krídel v mieste pántu na klapky. Oprava bola jednoduchá. Použil som “filcový pánt” a to tak, že som žene som odstrihol pás novej handry na riad. Bohužiaľ bielu sme nemali, takže ten pánt je teraz žltý.
Motor je napájaný 12 A regulátorom ktorý mu poskytuje dostatočný výkon ale hotliner to určite nie je. Vrtuľu som použil 8x4,5 ale pri prudkom zvýšení výkonu mi začal vypadávať regulátor. Skúsil som zmeniť vrtuľu na 8x4. O pol stupňa nižšie stúpanie spôsobilo to, že regulátor sa už nepreťažuje a krídlo lieta rýchlejšie pri tom istom príkone.
Na záver ešte jeden postreh: Na RC group je bohatá diskusia ktorá má k dnešnému dňu 3185 príspevkov na 213 stránkach. To lietadlo lieta v celej Európe, Austrálii, USA a Kanade.
Viď link: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=540977