autor | správa |
pato911 modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, Mám trošku zmatok v sviečkach. Videl som že sa predávajú studené, stredné a horúce ? Aký je medzi tým rozdiel ? Ď. |
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 3. 7. 2016 o 23:26
| odkaz na príspevok
Rôzne teplotné sviečky sa dávajú podľa kubatúry ale aj podľa počasia.....ak máš menšiu kubatúru napr. 3,5ccm-6,5ccm tak je lepšie použiť teplejšiu sviečku napr. ja používam na MVVS 6,5ccm- "OS A3"http://www.htmodel.sk/produkty/funkcne-modely/motory-spalovacie-zhaviky-2t-4t/sviecky-pre-modelarske-motory/znacka-32/sviecka-os-max-a3-13169.html a na MVVS 10ccm a MVVS 12,7ccm novarosi č5 alebo č6.....ak lietaš v zimnom počasí tak je lepšie použivať teplejšiu sviečku a lete ti stačí aj studenšia.....v zime sa ti rýchlejšie ochladzuje motor.... preto potrebuješ teplejšiu sviečku s tenším vláknom aby sa stíhala samo nažhavovať a v lete je ochladzovanie motora slabšie lebo aj samotný vzduch je ohriaty..... preto sa dáva chladnejšia sviečka s hrubším vláknom.....tá teplejšia sviečka by ti v letnom období na večších kubatúrach dlho nevydržala....skôr by sa prepálila.....ale to si musíš odskúšať ty sám na svojom motore preto že to záleží aj od toho aký motor používaš a aké palivo %-né chceš lietať...lebo čím viac % nitra v palive tým sa ti rýchlejšie ochladzuje motor a tak by ti potom zhasínalo studenšiu sviečku pri volnobežných otáčkach a chod motora by si mal celkovo nepravidelný......je potrebné sa s tým pohrať a polaborovať......ja lietam na 6,5ccm s teplejšou sviečkou ale je tu táká možnosť že životnosť sviečky je omedzená ale zase za ten pekný a čistý chod motora mi to stojí....na "rc mánií cz" sa o tej životnosti sviečok dá niečo dočítať....niekto tam píše že mu sviečka vydrží dve pracovné hodiny a iný zase že jemu vydrží 10hodín.....ja mám odskúšané lietanie s OS A3 na ricínové palivo s 3% nitra asi 5L paliva na jednu sviečku....jeden let asi 10-12min=1dc paliva na jeden let..... čiže 5L paliva =500min životnosti sviečky.....tá sviečka sa neodpálila úplne......ale žhaviace vlákno sa potom už žhavilo asi len na dve tretiny svojej celkovej dĺžky a chod motora sa náhle začal meniť v nepravidelný a aj s volnobehom to bolo dosť biedne.....zhasínal mi motor vo vzduchu a išlo sa na krízovku.....po výmene sviečky sa normálny chod motora zase obnovil bez akého koľvek iného zásahu..... niečo si prečítaj aj tu....https://www.rcportal.sk/zhaviace-sviecky-ft5781 |