Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Radoffroad
modelár

Príspevkov: 69

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 1. 2012 o 00:25 | odkaz na príspevok
pozdravujem pilotov

...je tu niekto, kto lieta s deltou STRYKER F27Q ??
Bydlisko: Zilina
Trnavak
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 1. 2012 o 17:42 | odkaz na príspevok
Ja, čo by si potreboval vedieť ?

moje video
odkaz na Vimeo
Bydlisko: Trnava
Radoffroad
modelár

Príspevkov: 69

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 1. 2012 o 18:20 | odkaz na príspevok
no, toto bude na dlhsie, vopred sa ospravedlnujem, je toho sice vela ale asi na popisanie problemu je to nutne...

GENEZA :

moj stryker je extremne pretazeny, ale postupne ako som ho pretazoval, stale lietal, celkom dobre, az na to, ze potreboval stale vyzsiu kriticku rychlost a samozrejme bol o dost horsi start

totiz, ked som pri prechode z Radiana PRO (ziadny simulator, skoda) skusil prvy let a neodstartoval som koli tocivemu momentu vrtule (mam MOD1 a tym padom ked hadzem pravou rukou, nedokazem kompenzovat kridelkami) tak som po par neuspesnych pokusoch rozsalatoval cumak, vzdy to dopadlo na nos ako skala, potom ked som nejako polepil nos a vystuzil (prva hmotnost navyse)

pred dalsim letom ma napadla totalna haluz, ze dam si trim uplne doprava a ked vzlietnem, tak to vratim pocas letu, zatial co pri starte lavou rukou stupam, to bol obrovsky omyl, sice som vzlietol na prvy raz, ale potom som asi minutu bojoval vo vzduchu s tym plnym trimom a samozrejme to dopadlo totalnym crashom a nalomenim celeho draku priecne pri tej sklolaminatovej vystuhe

... tak som to zas polepil a vystuzil krizom krazom uhlikom, sice sa zacinal podobat na fakt nerozbitny, ale dalsia hmotnost, tak som si povedal, aspon bude tazkopadnejsi, naucim sa zaklady a potom kupim novy, medzitym som si nainstaloval Phoenix a nieco potrenoval...

... pred dalsim letom som uz fakt porozmyslal a namixoval som si kridelka na start ako klapky, hadzal som lavou rukou a pravou vyrovnaval kridelkami a hned po starte som prepol klapky do neutralu, znovu sa mi podarilo odstartovat na prvykrat, aj som asi 2-4 min letel , ale kedze som sa snazil znizovat rychlost aby som prisiel na to, ako s tym pristavat, dostal sa v jednom momente do nejakej vyvrtky a dalsi crash = to bol asi prvy kontakt s kritickou rychlostou, ktora bola o dost vyzsia ako asi mala byt, koli vahe

...znovu som polepil a vyztuzil a tentokrat som sa uz zaoberal aj vyvazenim, kedze som pridal dost materialu, nakoniec som musel pridat dozadu cca 6x tuzkova baterka koli vyvazeniu a siel som skusit

vzlietol som, celkom som polietal, vybil som par bateriek (lietal som na cca 70-100% vykonu a LIPO 2200 vydrzala okolo 6,5 - 7 min) , pristaval som ako sa podarilo, vacsinou pomerne velka rychlost, az som bol prekvapeny ako to este lieta take tazke, dalsi crash bol vyslovene koli tomu, ze som si myslel, ze uz to viem a pri nizkom prelete bola zem blizsie ako som cakal, alebo baterka uz pred koncom a chybala dynamika na dokoncenie flopu, nemal som to skusat pako necelu minutu pred deadline baterky, kazdopadne to bola celkom silna rana o zem a napriek vystuham, zas polamany drak aj kridlo, znova som vystuzil ale zaroven som prehodil tiahla na koniec pak a vysielacku som dal na D/R cca 50% vsetko okrem plynu

dalsi let uz bol trapenie, nedalo sa odstartovat, totalna nervozita lietadla, tazkopadne stupanie, parlrat tresk o zem bez ujmy (vysledok brutalneho vystuzenia) ale neletelo to, ked som nakoniec dal kusok mensie klapky, ziskal doprednu rychlost a ako tak sa odlepil uz skoro pri zemi, ale stale nervozita snazil som sa vystupat vysoko aby som mal cas trimovat, ale nezvladol som to a ten pad uz bol ako z filmu, to by neprezila ani zelezna kocka


zhrniem :
1) pri starte zdaleka nie je taky kludny ako vidim na videach a hlavne ide podstatne horsie hore, kde robim chybu ?
2) startujes s namixovanymi klapkami ?
3) doba letu pri 70 - 100% vykonu ?
4) pristavas dynamicky ? alebo na zabiaka ? dosadnutim v skoro nulovej rychlosti ?
5) bol tvoj ako novy dobre vyvazeny ?
6) ked sa nepodari start a stiahnes knipel plynu a das plnu vyskovku klesne ako list papiera na brucho, alebo sekne cumakom o zem ako kamen ?
7) mas nastaveny nejaky diferencial kridelok ?
pouzivas nejaky mix ? pripadne smerovky ?

ide o to, ze pozajtra mi pride novy a nechcem ho hned smarit o zem ... nepovazujem sa za pokrocileho, ale nejake aj nizsie prelety som zvladol aj skoro s plnym plynom a let vo vsetkych smeroch mi uz problem nerobi , nehovorim, ze sa nepomylim, ale vychadzajme z toho, ze nie, lietam s Radianom PRO, ale celkom dynamicky (strmhlav rozbehnem a potom vykruty atd, nizke prelety a dotyky travy), potom lietam s SR 120 nastavenou na ostro, vacsinou od chrbta, ale trochu uz aj osmicky a bojujem s BLADE 400 podobne ako s SR 120 = to len na spravnie dojmu v akom som leveli, kazdopadne myslim, ze stryker zvladnem ak bude posluchat ako ten moj posluchal len raz alebo dvakrat a som presvedceny, ze niekde bola (je)chyba...

ak si to zvladol precitat cele, kym ta slak netrafil, klobuk dole a uz dopredu dakujem za cenne rady
Bydlisko: Zilina
Trnavak
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 9. 1. 2012 o 21:02 | odkaz na príspevok
K bodu 1.
Je zbytočné hodnotiť slabé stúpanie, keď to máš ťažké ako tehla a možno už aj všeliako poskrúcané. So stúpaním problém nemám,
lietam s 3.čl. Dualsky 2100 mAh 30C s originál motorom aj vrtuľou (6x6) a ťah je väčší, než váha, čiže F27Q je schopný trvalého stúpania v pomerne slušnej rýchlosti.
Chyba bude vo váhe tvojho dokaličeného modelu a možno aj v baterke. Je dobré tam mať aspoň tých 30 C,
mäkšia baterka (20 C) už nemusí stíhať dávať potrebné ampére.

2.
Nie.

3.
Pri dynamickom lietaní (70-100%) a bez plachtenia 5-6 minút.
Ak plachtím a nelietam na plný plyn tak aj cez 12 minút.

4.
Pristávam s tým ako s vetroňom, mne plachtí veľmi dobre. Ak príliš nefúka tak bez plynu, ak fúka tak s malým plynom a vypínam tesne pred dosadnutím. Celkovo pristáť s F27Q, nie je podľa mňa vôbec problém.

5.
Mne ťažisko s tou 2100 mAh baterkou vychádza podľa návodu, ale je pravda, že v tejto polohe ťažiska F27Q lieta dobre pod plynom, čiže sa nespína, na pol plynu letí rovno, na viac plynu stúpa. Ale pri plachtení musím dotláčať (zdvíhať) výškovku, inak by dosť klesal. Ak by som s tým lietal viac na plachtenie, alebo na svahu, dovážil by som ocas, aby bolo ťažisko ďalej vzadu. Ale pre dynamický štýl lietania pod plynom, mi to vyhovuje tak ako to je v návode.

6.
Ak sa nepodarí štart a F27Q stratí rýchlosť, tak ti nič nepomôže a lietadlo sa prevráti na bok a spadne (pri odhode bez plynu).
Toto je jediný problémový moment s F27Q - ŠTART !!!

F 27Q má vrtuľu vzadu, ktorá točí hooodne rýchlo, ja osobne by som to pod plynom nepúšťal z úchytu na trupe, nechcel by som prísť o prsty. Na začiatku som to hádzal bez plynu (svižne a pod miernym uhlom hore - je to umenie, čím silnejší vietor tým je to ľahšie), ale nebol to stopercentne úspešný postup, mne to asi 3 x z 50 pokusov nevyšlo, ale bolo to bez plynu a bez následkov (mám olaminovaný špic). Mám mód 2, hádžem pravou rukou a cca 2 sekundy boli vždy kritické, než som polapil páčky.
Momentálne to púšťam tak, že F27Q držím za koniec kridla, dám plný plyn a zĺahka ho "vypustím" pod uhlom cca 30-40 stupňov hore. Tento postup je u mňa viac úspešný, než pôvodný bez plynu, lebo nevyžaduje švih, stačí len vypustiť model pod správnym uhlom (môj F327Q má väčší ťah, než hmotnosť).
Prípadne by si mohol skúsiť spraviť si jednoduchú rampu, alebo by si ho mohol vystrelovať na gumicuku.
V každom prípade je štart kritický moment a aj po x pokusoch sa občas jeden nepodarí, doležité je stáť na kraji letiska a hádzať smerom na nepokosenú trávu, prípadný pád je potom bez následkov, maximálne zdeformuješ špicu a tá sa dá vymeniť (vyrovnať).
Na videu je ten prvý spôsob bez plynu, ktorý som použival na začiatku.

7.
Nepoužívam žiadne mixy, pri zálete som ho len vytrimoval.
Mixy všeobecne skoro vôbec nepoužívam, každý model má svoje charakteristické správanie, baví ma kompenzovať tie rôzne neduhy manuálne, rád páčkujem a viac ma to tak baví.
D/R mám všetko (aile, elev, rudd) na 70% expá na 40 %, mám DX6i, mód 2.

Maj sa, chce to iba tréning a odvahu.

.
Bydlisko: Trnava
Radoffroad
modelár

Príspevkov: 69

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 08:01 | odkaz na príspevok
dakujem za vycerpavajucu odpoved, nieco podobne som cakal, az na ten start bez plynu, to ma prekvapilo, aj na YT som videl vela startov a z videa bolo vidno, ze ide pekne od vrtule hore, ale mne to pripadalo, ze ho neutiahne a to aj ked este nebol pretazeny, ale je fakt , ze som bojoval s tocivym momentom vrtule a ked mi ho vzdy skrutilo na kridlo, mozno som podvedome ubral..

baterkou to nebude, mam 30C a niekolko baterii, takze vylucujem moznost vadnej baterky, alebo slabe C, zazil som to, ked som skusal jednu staru b ata motor pod plnym plynom cykloval (tusim to bolo15-20C)

jedna odpoved mi chyba ak dovolis, ci pouzivas smerovky pri beznom lete ? ja som si ich totiz dost utlmil v stredovej polohe expom, aby som omylom neposunul knipel do stran ked manevrujem s vyskou, mne sa napr. paci, ze dokaze letiet v zakrute skoro ako nozovy let bez toho aby som mu pomahal smerovkou ako na inych modeloch, tento efekt som postrehol asi pri 3/4plynu

inak poznatok z mojho badania je, ze aj takto brutal pretazeny, ked uz dosiahne letovu rychlost, stupa aj leti skoro ako bez zataze, ale problem je samozrejme kriticka rychlost o dost vyzsia a plachtenie skoro nemozne, v podstate to akoze chapem aj ten problemovy start vseobecne je to koli tlacnej vrtuli, ktora tym, ze je uplne vzadu, neofukuje kridla a tym padom nema stabilitu pri nizkej rychlosti ako model s vrtulou vpredu

...ale ked to uz dostanem hore, tak ten adrenalin nema chybu, delta poslucha suprovo a ta rychlost ma fascinuje, inak dva pady som mal koli tomu, ze som nezvladol kombinovany vykrut pri nizkom prelete, skratka zem bola blizsie, mozno sa odvazim prepnut D/R vyskovky naplno, ci sa nedokaze rychlejsie pretocit

este na zaver, neviem sa docitat, aky prejav ma ten diferencial, chapem, ze pri zatacani jedno kridlo nepojde tolko dole ako druhe hore, ale ako sa to prejavi v praxi ? skusal si uz ?
Bydlisko: Zilina
Trnavak
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 09:33 | odkaz na príspevok
Ja mám mód 2, takže mám smerovku pri plyne a riadim pravým kniplom (výškovka, krídelká). Smerovku používam iba občas (je pravda že pri väčšej rýchlosti ani nie je potrebná pre nožový let, pretože to drží samé), používam ju keď to chcem trochu roztočiť napr. pri strmlavom páde bez plynu, ale celkovo by mi ani moc nechýbala.
Nemám nastavené rozdielne výchylky na krídelká, len som ich zmenšil na tých 70 %. Môj nemá tendenciu sa pretáčať, keď som ho vytrimoval, tak drží smer v celom rozsahu rýchlosti (ale možno si to podvedomo už ani neuvedomujem, pretože sledujem model a prsty už reagujú automaticky) . Točivý moment motora by malo kompenzovať vyosenie motora, ja som nemusel nič meniť .
Bydlisko: Trnava
Radoffroad
modelár

Príspevkov: 69

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 11:01 | odkaz na príspevok
blade120sr:
Točivý moment motora by malo kompenzovať vyosenie motora, ja som nemusel nič meniť .


jasne , ale pri samotnom lete, ale pri starte ak das vyzsi alebo plny plyn, nestoci ho ? mne ho stacalo (od zaciatku uz ako novy) pri starte brutalne...

...alebo to kompenzujes tym hodenim (pustenim) za kridlo , hm ?
Bydlisko: Zilina
Trnavak
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 14:06 | odkaz na príspevok
Pokiaľ to nemá rozumnú rýchlosť tak to nie je stabilné a ľahko môže prepadnúť na stranu. Najbezpečnejší štart by bol buď z rampy, alebo zo štartovacieho vozíka. Odhodenie z ruky mu nedá dostatočnú rýchlosť na stabilný let, je to o sekundách, odhodiť, rýchlo pridať plyn a skorigovať let a to všetko v rozsahu cca 2-3 sekúnd. Keď to pustím pod plynom za krídlo smerom hore, tak získam iba viac času na prechytenie kniplov, korigovať sa to nedá, je to len o tom, čo najrýchlejšie zareagovať a začať riadiť.
Bydlisko: Trnava
Radoffroad
modelár

Príspevkov: 69

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 15:39 | odkaz na príspevok
tak potom si rozumieme, presne taketo pocity mam a tym, ze som si namixoval falosne klapky z kridelok, mi odpada nutnost pouzitia jednej ruky, z ktorej hadzem, ale hned ako zacne letiet, musim klapky prepnut do neutralu...

co ten diferencial, nemas prehlad co to v reale robi ?
Bydlisko: Zilina
Trnavak
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 16:57 | odkaz na príspevok
V tomto texte asi v strede je to vysvetlené ( základy ovládania lietadla pre pilotov ultralightov, žiadateľov o licenciu súkromného pilota).
http://alfa.7007.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=62&Itemid=70
Bydlisko: Trnava
Radoffroad
modelár

Príspevkov: 69

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 21:41 | odkaz na príspevok
hm, ja som tam nasiel len jednu vetu, ktora pojednava o tom, co to je a to uz viem, ale sused je pilot, idem mu brnknut, nenapadlo ma spytat sa jeho , sa mi zdalo, ze tu moznost mam vo vysielacke len pri delte a on nie je pilot stihacky, hoci aj takeho poznam, ale zas nelietal cistu deltu...

mimochodom, vidim v tvojich modeloch aj ine stihacky, charakterizuj prosim strykera versus ostatne (napr. narocny, nenarocny na ovladanie, rychly, obratny, neposlusny ????)

nechcem zostat len pri strykerovi, pacia sa mi stihacky, stryker bol len taka nahoda...
Bydlisko: Zilina
Trnavak
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 22:02 | odkaz na príspevok
Mal si si prečítať aj predošlý odstavec o krídelkách.

"Krídelka ovláda pilot riadiacou pákou. Pri pohybe doprava dochádza k vychýleniu pravého krídelka smerom nahor a ľavého smerom nadol. Na ľavom krídle sa vztlak zvýši, na pravom sa zníži a lietadlo začne kloniť a zatáčať doprava. Pri vychýlení páky doľava, je situácia opačná. Pretože moment, ktorý po vychýlení krídelko vzniká spôsobuje klonenie a zatáčanie, nazýva sa moment klonivo zatáčavý.
Po vychýlení krídelka dochádza ku zvýšenému odporu. Krídelko vychýlené nahor zvyšuje odpor menej než krídelko vychýlené nadol. Rozdiel odporu krídelko spôsobuje zatáčavý moment, ktorý pôsobí proti zatáčaniu a nazýva sa moment zatáčavo tlmivý. Moment zatáčavo tlmivý je považovaný za jav nežiaduci a možno ho eliminovať diferenciálnou výchylkou krídeliek."
Bydlisko: Trnava
Radoffroad
modelár

Príspevkov: 69

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 22:10 | odkaz na príspevok
aha, vidis, tam je pes zakopany, ja som cital od pojmu diferencialny...

...takze ak to spravne chapem, ak pouzijeme diferencialnu vychylku, potom mu akoby ulahcime v zakrute, otazka je kolko tam dat, asi pokus omyl, nelaka ta to skusit ?
Bydlisko: Zilina
Radoffroad
modelár

Príspevkov: 69

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 22:12 | odkaz na príspevok
Radoffroad:
mimochodom, vidim v tvojich modeloch aj ine stihacky, charakterizuj prosim strykera versus ostatne (napr. narocny, nenarocny na ovladanie, rychly, obratny, neposlusny ????)

nechcem zostat len pri strykerovi, pacia sa mi stihacky, stryker bol len taka nahoda...
Bydlisko: Zilina
Trnavak
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 10. 1. 2012 o 23:35 | odkaz na príspevok
Radoffroad:
aha, vidis, tam je pes zakopany, ja som cital od pojmu diferencialny...

...takze ak to spravne chapem, ak pouzijeme diferencialnu vychylku, potom mu akoby ulahcime v zakrute, otazka je kolko tam dat, asi pokus omyl, nelaka ta to skusit ?

Tak nejak, ale pre nejaké rekreačné poletovanie to nie je až také dôležité, nechce sa mi s tým laborovať, navyše to bude optimálne účinné len v určitom rozsahu rýchlosti.
Bydlisko: Trnava
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 763 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 3 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: komarek,