autor | správa |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
nemohol sa ti predtým dostať olej, mazivo z prevodovky do motora? a keď si šiel naplno, tak sa to zohrialo a zhorelo...... lebo na kefkách śtandardne viac ći menej iskrí.... |
losimiso modelár Príspevkov: 27 Moje modely Poslať správu |
Nie nie ja mam suche prevody, kedze niesu zakrytovane. Nemalo sa tam co dostat. Jazdim slom po suchu a trave. To bolo nieco s elektrikou Ak si zozeniem lepsiu nabijacku ako odhalim ze tieto baterky su zle? |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
som ti popisoval.... nabíjačka ti vypíše, koľko mAh natlačila do baterky.... ak máš 5000mAh a uź ti to vyplo, tak musí nabíjať aspoň 4 000mAh a viac.... ale ak máš niektorý článok v čudu, tak ti nabije 500 a skončí, lebo baterka dosiahne napätie.... následne ak zaťažíš - dáš vybíjať - tak jeden článok startí napätie výrazne rýchlejśie.... v zásade by si nemal mať na dobrej sade väčší rozdiel ako 0,05V pri silnom vybíjaní dajme tomu max 0,1V.... ale pri zlom článku ti to pri záťaži cca 10A kľudne za chvíľu hodí rozdiel aj 0,5-1V.... a to znamená, že ten článok je preč... aj keď pri nabíjaní za chvíľu zas skočí na plné napätie.... |
losimiso modelár Príspevkov: 27 Moje modely Poslať správu |
Mam nabijacku tak idem poskusat baterky. Ale ajtak nedava zmysel ze ked uz auto netahalo prehodil som nabitu bateriu a auto by malo frcat smelo dalej. Ale nie problem pokracoval. Motorcek uz netahal ani na nabitej. Iba na spiatocku mal este silu a samozrejme po rovine. |
peterprievidza modelár Príspevkov: 176 Moje modely Poslať správu |
prídeme na akciu do Námestova, tam sa na to môžeme pozrieť a poskúšať. Peter |
losimiso modelár Príspevkov: 27 Moje modely Poslať správu |
Super |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Ja by som povedal že závada je buď v regulátore alebo v motorčeku (napríklad skrat v niektorom vinutí alebo chyba v uhlíkoch) |
losimiso modelár Príspevkov: 27 Moje modely Poslať správu |
2 baterie, 3 druhy motorceka o roznych T a skusal som aj regulator vymenit. Nie sice za rovnaku znacku ale kupil som nejaky lacnejsi s rovnakymi hodnotamy. Takze uz som skusal menit vsetko a stale rovnaky vysledok. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
škoda že si tak ďaleko... najdi si ale na okolí skúseného leteckeho modelára čo lieta elektro... alebo vrtuľnikára,,,,, bude ich isto viac ako autičkárov.... nech ti otestujú baterku.... odhalia ti problém najskôr... čo poznám problémy s reglermi aj motormi... tak to malo uplne iné príznaky... a aby tie boli problémové aj po výmene je ozaj málo pravdepodobné.... mechanický problém... by mohol byť.... ale aby to vybilo 5000mAh baterku za tak krátky čas.... tak to by sa uź prevodovka ci náprava pomaly nemala hýbať.... iba že by si mal problém s bordelom ktorý zablokuje pohyblivosť ozubení v nápravách či prevodovke.... ale ani tam by nemalo tak rýchle klesnúť napätie, lebo by mal zhorieť regulátor (ak nemá ochranu) alebo ochrana by mala vypnúť motor - a potom nemá prečo poklesnúť napätie na baterke, lebo nie je pod záťažou.... ale... tá tvoja baterka ak si pamätám 5000mAh má 20C..... to znamená ak je zdravá, musí dať 100A krátkodobo.... v rádoch sekúnd...to by ti už vydymili káble aj regler... |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
A skúšal si napríklad odpojiť kardany a točiť naprázdno kolesami či nejdú ťažko. Také pridreté ložisko môže spôsobovať veľký odpor. A aj odmontovať motor a vyskúšať ako ľahko pracuje prevodovka. Ale asi by som začal tou poriadnou nabíjačkou, aby si vedel koľko si do baterky natlačil pri nabíjaní a mal istotu, že baterky sú pred použitím nabité a potom aj po jazde si ju vieš skontrolovať nakoľko je vybitá. ... inak na RcCrawler fóre jeden chlapík tiež popisoval problém dosť podobný ako tvoj čiže dopredu mu to skoro nešlo a dozadu bez problémov. Okrem iného mu radili aj skontrolovať šnekový prevod v nápravách ( stav zubov a dostatok mazania). Ale nakoniec...... aj tak bol zlý regulátor. |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
ako píše Marek..... čistý a hladký mechanický chod musí byť samozrejmosťou..... |
losimiso modelár Príspevkov: 27 Moje modely Poslať správu |
Tak dnes som nabijal, skusal, prehadzoval, meral Skusim to postupne popisat. Ale uz aj teraz dakujem za rady a postrehy. Takze co sa tyka mechanickych pohyblivých časti. Netvrdim ze som mal vsetko rozobrate ale skusal som pretacat rukou za kardan a nemam pocit ze by nieco islo tazko, pripadne brzdilo. prevodovka je odkryta tam nic. Este skusim pre istotu niekedy rozobrat nápravy a premazat. Pozical som si nabijacku Turnigy accucel 6 takze som nabijal baterie tam som tiez nezaznamenal nic podozrive. Nabilo ich do plnej kapacity a oba clanky rovnako okolo 4,20V. Dokonca som si pozical aj kamaratovu baterku s ktorou on nema ziadne problemy. Ale na mojom aute sa spravala rovnako. Takze mozno po pol minte z plnej baterie skocili hodnoty (podla pipaku) na 3,9 -3,8V Skoro stale bol rozdiel v clankoch okolo 0,10V neviem ci je to bezne. Ale ak som auto viac zatazil kladenim odporu hodnota jedneho clanku isla pod 3,7V hlasil pipak. Ale po rovine pohoda auto islo zhruba na 7,6V ukazovalo. Skusal som vyenit aj regulator ale to bolo to iste. Motorceky. dnes som skusil vymienat vsetky co mam doma. Usudil som ak sa nemilim ze ten co som tam mal Dynamie 35T bude uz asi zly a takysto aj 55T Auto prestavalo ist uplne pri zatazeni. Ale dal som tam 20T na tom to uz ide ale celkom slusne rychlo zvladalo to aj jazdu do kopca. Testujem to zhruba na kopceku 1m dlhom a sklon takych 45 stupnov. Opakovane som jazdil tento kopec a bolo poznat urcitu stratu vykonu ale stale islo , nezastalo. Akurat priebezne hlasil pipak pokles pod 3,7V clanok. Takysto malo auto este chut ist ked som ho oprel proti stene ,tak kolesa šmýkali. Akrat auto uz malo problem prejst povedzme 10cm schodik pomalou jazdou ale to uz moze byt prevodom ktory urcite neni stavany na tento rychlejsi motorcek. Takze pravdepodobne je to viacej faktorov. Baterky uz asi niesu dobre (aj ked neviem preco to robilo aj na tej 3 pozicanej) Motorceky teda asi tie dva su tiez zle. A posledna vec neviem vlastne ako to auto jazdilo ked bolo nove , kolko a co zvladlo. Mozno chcem ja od toho vela. Este dnes som postrehol ze jedna baterka v tvrdom obale je popraskana a mierne nafuknuta, neviem kolko je bezne. A este jedna vec to auto ma stale viac vykonu na spiatocku ako dopred. Neda sa to nejak prestavit, prehodit ? |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Ak chceš, mohol by si vyskúšať jednu vec, ale NESMIEŠ SA POMÝLIŤ . Prehodiť medzi sebou výstupné vodiče z regulátora do motora (čiže namiesto červený-červený a čierny-čierny ho zapojíš červený-čierny a čierny-červený , ak tam máš konektory tak to nebude problém) a na vysielači dáš reverz pre kanál THR. V žiadnom prípade ale nesmieš vymeniť alebo opačne zapojiť vodiče ktoré napájajú regulátor lebo ho URČITE ZNIČÍŠ!!! Ak považuješ motorček za zničený, skús ho rozobrať a skontroluj stav vinutia rotora , ak vieš môžeš ho skúsiť aj premerať a pozri aj stav komutátora a uhlíkov. |
losimiso modelár Príspevkov: 27 Moje modely Poslať správu |
Toto som skusal ale zmenilo to iba ovladanie. vykon bol stale rovnaky pre jazdu dopredu a spiatocku. |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Neskúšal si programovať regulátor ? |