Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4
autor správa
Chavez
modelár

Príspevkov: 92

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 11. 2011 o 20:45 | odkaz na príspevok
Ahojte,

zalozil som toto vlakno z dovodu, ze v nom chcem postupne zdielat vyvoj mojich lietadiel.

Hladal som na RC Groups modely lietadiel a formu stavby, ktora ma zaujala. Vid link:
P 51 Mustang (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=859736)
MIG 3 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1504266)

Problem vidim v tom ze su to navrhy s rozpatim 32" resp 30" (teda cca. 81 resp. 76 cm).

Moja prva otazka znie mozem zvacsit mierku planu do takej miery ze dostanem rozpatie cca. 120 cm?

Je mi jasne ze to bude mat dopad na odporucane komponenty ako motor, regulator, serva, baterky a podobne...ale bojim sa ze kazdy plan ma svoje hranice a do nekonecna sa zvacsovat neda.
Mozete mi prosim dat spatnu vazbu, co je mozne a co nie?

Dakujem moc.

<Edit: 8.1.2012> Tak po dlhej prestavke a rozmyslani som sa nakoniec rozhodol pre P 51 Mustang. Dokonca som sa rozhodol zachovat mierku. Co sa chystam zmenit je riesenie kridla a kokpitu - chcem aby vyzeralo maketovejsie a zaroven chcem spevnovat niektore casti ktore sa mi zdaju byt konstrukcne slabe v povodnom navrhu. V tomto vlakne sa pokusim popisat co najdetailnejsie cely postup prac. Dufam ze to dopadne dobre
Bydlisko: Bratislava
Bumpy_SK
modelár

Príspevkov: 1301

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 11. 2011 o 20:54 | odkaz na príspevok
ja nevidim dovod preco nie? snad len, ze ked zvacsis model, tak musis pouzit aj vacsi (hrubsi) material
PS: ak spravis toho miga tak posli nejake foto,info
http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=1443
http://www.volny.cz/skocdopoler/Pomalolety/Mig3/Mig3.htm
Bydlisko: Hronske Klacany - Levice
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 11. 2011 o 21:23 | odkaz na príspevok
v princípe nie je problém vo zväčśovaní plánika, treba si ale uvedomiť, že klasickým zväčšovaním na kopírke zväčšuješ aj chyby a odchýlky - a samozrejme, nesmieš zabudnúť a zvážiť použité materiály a konštrukčné uzly potrebné pre novú veľkosť.
ale v princípe - žiadny problém
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
Chavez
modelár

Príspevkov: 92

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 11. 2011 o 21:30 | odkaz na príspevok
Peter:
v princípe nie je problém vo zväčśovaní plánika, treba si ale uvedomiť, že klasickým zväčšovaním na kopírke zväčšuješ aj chyby a odchýlky - a samozrejme, nesmieš zabudnúť a zvážiť použité materiály a konštrukčné uzly potrebné pre novú veľkosť.
ale v princípe - žiadny problém


Ano viem ze material musi zohladnovat velkost modelu, ale mohol by si mi prosim blizsie vysvetlit pojem konstrukcne uzly? Predpokladam ze sa jedna o miesta spojov vacsich dielov, resp. miesta kde sa zvacsenim mierky zvacsi aj plocha zatazenia na material a tym bude treba porozmyslat nad spevnenim, ci?
Dakujem.
Bydlisko: Bratislava
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 11. 2011 o 23:33 | odkaz na príspevok
ide o to, že zväčšením modelu budeš potrebovať väčśi (rozumej hlavne ťažší) motor, baterky, a v neposlednom rade aj celý model je ťažší. Takźe potrebuješ lepšie rozložiť sily okolo podvozku, hlavný nosník, motorové lože, uchytenie bateriak. V týchto uzloch nejde len o zmenu hrúbky materiálu, ale hlavne o konštrukčné úpravy.
Neber toto ako dogmu, záleží na konkrétnej konštrukcii modelu a jeho zväčšení.
Pomôckou by ti mohlo byť pozrieť konštrukčné riešenie podobných modelov vo veľkosti, na ktorú zväčšuješ.
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
Chavez
modelár

Príspevkov: 92

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 11. 2011 o 04:14 | odkaz na príspevok
Aha,
Dakujem, toto budem urcite brat v uvahu pri stavbe. Cenna rada.
Bydlisko: Bratislava
Redlline
modelár

Príspevkov: 348

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 11. 2011 o 19:49 | odkaz na príspevok
Ten MIG3 je zaujímavý. Pekne lietadielko.
Bydlisko: Sasinkovo,okr. Hlohovec, Sk ( 48 rokov )
igel
modelár

Príspevkov: 959

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 11. 2011 o 22:14 | odkaz na príspevok
V prvom rade ide o stavebny material. Pokial pouzivas cokolvek bublinkove, ma to svoje hranice. Budes musiet vystuzovat tak, ze vaha neumerne narastie.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
jaroEDF
modelár

Príspevkov: 427

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 11. 2011 o 22:40 | odkaz na príspevok
igel:
V prvom rade ide o stavebny material. Pokial pouzivas cokolvek bublinkove, ma to svoje hranice. Budes musiet vystuzovat tak, ze vaha neumerne narastie.


Ale s bublinkami sa dá pracovať, v spojení s inými materiálmi (balzový, papierový, laminátový poťah, uhlíková výstuž) a v správnej hrúbke je to pri správnom dimenzovaní dostatočne pevné s primeranou hmotnosťou. A tiež sa dá pekne kombinovať využitie EPS a XPS a pod. Alebo sa to dá použiť v tenkom profile ako základ pre laminátový nosný povrch. Aspoň taká je moja skúsenosť pri stíhačkách do 2000mm a chystám sa pokoriť túto hranicu, i keď to už samozrejme nie sú čistokrvné polystyreňáky.
Bydlisko: Pezinok ( 38 rokov )
Chavez
modelár

Príspevkov: 92

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2012 o 19:02 | odkaz na príspevok
Tak po dlhej prestavke a rozmyslani som sa nakoniec rozhodol predsa len pre P 51 Mustang. Dokonca som sa rozhodol zachovat mierku. Co sa chystam zmenit je riesenie kridla a kokpitu - chcem aby vyzeralo maketovejsie a zaroven chcem spevnovat niektore casti ktore sa mi zdaju byt konstrukcne slabe v povodnom navrhu. Mojim cielom je zacat sa ucit riesit niektore konstrukcne problemy aby to pri mojich dalsich stavbach bolo citelne .

Plany ktore som stiahol z webu boli stavane na A3 format. Vytlacil som ich a pospajal nasledovnym sposobom. Spendliky sa postarali o to aby som sa nesekol pri zliepani.

Bydlisko: Bratislava
Chavez
modelár

Príspevkov: 92

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2012 o 19:08 | odkaz na príspevok
Ako stavebny material som zvolil 7mm Thermoplan (depron) z Hornbachu. 7mm bude na stavbu konstrukcie trupu + rebier kridla. 4mm pouzijem ako obal pre krydlo.

Jednotlive tempalty som preniesol na depron a postupne vyrezal. (centralny panel 1x a ostatne panely po dva kusy).
Je dolezite aby ste si prekreslili na depron co najviac udajov ktore su v template..pomoze to pri dalsich krokoch.

Bydlisko: Bratislava
Chavez
modelár

Príspevkov: 92

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2012 o 19:15 | odkaz na príspevok
Ked som mal vyrezane vsetky kusy trupu, namatkovo som ich zlozil a chvala bohu licovali. Potom som si zvolil dva referencne body, ktore mi pomozu pri zliepani jednotlivych kusov, aby som sa nemohol seknut. Jeden referencny bod uz bol v templatoch urceny, a to tazisko. a druhy som zvolil v prepazke medzi motorovym priestorom a vnutrom lietadla. Tieto dva body postacili na fixovanie celej konstrukcie. Pri skladani mi velmi pomohla stredova os ktora bola zakreslena v template, kedze som ju mohol krasne porovnavat ci sa mi licuje.

Bydlisko: Bratislava
Redlline
modelár

Príspevkov: 348

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2012 o 19:20 | odkaz na príspevok
Vyzerá to super , chlape len tak ďalej!
Bydlisko: Sasinkovo,okr. Hlohovec, Sk ( 48 rokov )
Chavez
modelár

Príspevkov: 92

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2012 o 19:30 | odkaz na príspevok
Teraz nasleduje objednavka z HK. Takze budem mat dostatok casu si premysliet dalsie kroky.
Kym tu nebudem mat vsetky potrebne vnutornosti, nemozem pokracovat.

Dalsie kroky su:
1.) Zlepit diely (az ked budem mat jasne vyriesene rozmiestnenie vnutornosti a vsetkych konstrukcnych zmien)
2.) Vybrusit ho do tvaru lietadla
3.) Kridlo a riadiace plochy


Co chcem na povodnom plane zmenit:
a.) Kridla nechcem mat rovne, ale chcem mat dihedral (V tvar kridla) pod uhlom 5 stupnov ako Mustang v reale. Na to planujem vypracovat pozdlzne spojky rebier z balzy resp. nejakeho pevneho dreva. Bude uz zastresovat aj funkciu spojky.
b.) Templaty rebier su robene tak, ze spodna strana kvapky je rovna co sice poskytuje maximalny vztlak pri nizkej rychlosti ale ja sa chcem priblizit maketovosti aj tu a dopracujem template tak aby aj spodna cast bola mierne kvapkova, samozrejme menej ako horna.
c.) Motorovy priestor posilnim balzou tak ze bude priecka aj na prednej strane prepazky ale aj vo vnutornej strane , ktore budu spojene srobom...to by malo postacit na to aby sa motor pri svojom tahu nevytrhol z konstrukcie.
d.) Samotny vnutorny priestor chcem spevnit tym ze niektore casti prelepim tenkou balzou.
e.) Budem rozmyslat nad systemom odnimatelneho kridla.
f.) Chcem vytvorit realny kokpit z PET flase pouzitim teplovzdusnej pistole a dat mu spravny sklon.
g.) Dorobim mu aj fixny podvozok s najvacsou pravdepodobnostou.

Viem ze je lietadlo rozmerovo male a asi velke sily pri jeho vahe a rozmeroch nan posobit nebudu, ale je to moja prva stavba a chcem sa zaoberat aj otazkami ktore pri dalsich vacsich modeloch urcite budem musiet riesit. Je mi jasne ze budem musiet pri spevnovani davat pozor aj na samotnu vahu.
Ale co som tak na rychlo pocital, pri rozpeti 86 cm, ktore momentalne vychadza, mozem ist do vahy cca 500g max 600g a celkove plosne zatazenie kridla by to zvladlo...pohybovalo by sa od 40g/dm2 do 55g/dm2 (su to velmi hrube rozpocty)
Bydlisko: Bratislava
Chavez
modelár

Príspevkov: 92

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 8. 1. 2012 o 19:31 | odkaz na príspevok
Redlline:
Vyzerá to super , chlape len tak ďalej!

Dakujem moc. Caka ma vela roboty ale musim povedat ze ma to bavi
Bydlisko: Bratislava
1 2 3 4
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 675 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 2 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Deny, peterrc,