autor | správa | |||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
A kedy to bolo?
Icharger so starymi 560/580 alebo 1010B bez plus mal funkcne balancery od roku 2008 a funkcne myslim funkcne obidvoma smermy, balancery interne, nie dobastlene externe. Spominam si ze pred nejakym casom si sa cudoval ze sa da balancovat aj pri vybijani. Neviem ake nabijacky mas teraz, ale prezrad mi kolko wattov alebo kolko amperov pri akom napati dokazes s nimi vybijat. Chcem to vediet len pre porovnanie, s mojou 206B za smiesnych 106$ vybijam 4S 15 ampermi a to nie je strop nabijaca, len mojho setupu. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Myslíš že icharger má funkčný balancér už dnes? Balancovať pri vybíjaní je k čomu? Vybíjať dokážem 150A a ešte pri tom kresliť graf do PC " o čom to vypovedá? O ničom... |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Len zbieram informacie aby som poznal viac zariadeni ako poznam teraz. Balancovanie pri vybijani je dobre napriklad na to , ked nevylietas bateriu a davas ju do storage napatia aby si mal clanky zrovnane. Nie su vsetky baterie dokonale aby sa im clanky vybijali rovnako, hlavne ked su starsie a este nie su celkom na vyhodenie. A ano, myslim si ze ma funkcny balancer uz dnes, ale privitam nejake konkretne poznatky ak sa mylim. Funkcny balancer v mojom ponimani definicie je taky ktory ked zisti nezrovnalosti na clankoch tak cez servisny konektor dobije nizsie clanky a ked su rovnake tak pusti stavu cez silove konektory. Tvoj to robi inac? |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
LiPolky sa vybíjajú na skladovacie napätie 3,8-3,85V. Je jedno či jednotlivé články majú 3,75 či 3,85V. Vydržia tak hodne dlho. Ten tvoj balancér funguje tak, že pri nabíjaní vybíja najslabší(ie) článok(y) (nabíjajú sa najrýchlejšie). Pri vybíjaní za letu sa tie slabšie články vplyvom väčšieho Ri iba vezú a trpia tie silnejšie s menším Ri. Sadu v ktorej je jeden článok "zrelý" na balancovanie treba spopoľniť. |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
No to je otazka na dlhsiu diskusiu kedy treba baterie vyhadzovat a kedy ich preradit do bublinkacov. prezradis aj znacku a typ nabijaca ktory vybija 150A a jeho cenu ? ten PC interface je myslim samozrejmostou, vratane internej flashky kde sa ti loguje ked nemas pripojene PC a dodatocne si to vies stiahnut a vyhodnotit. Samozrejme to co si napisal o spravani packov s rozdielnymi vnutornymi odpormy je zakonite a o tom netreba diskutovat. Napisal som co je funkcny balancer v predchadzajucom prispevku, napis teraz ako funguje tvoj balancer. a ano, je jedno ci pri skladovani maju clanky rozne napatie, ale nie je to jedno ked ich potom chces nabijat. Ja skladujem vzdy baterie na 3,85-3,90V so zrovnanymi clankami aby som ich mal rychlo nabite ked rano zistim ze je pocasie priaznive na lietanie, neemusim sa zdrzovat balancovanim ako by som sa musel keby som sa o ich vybalancovanie nepostaral pri vybiti/nabiti na skladovanie napatie. |
|||
jolo modelár Príspevkov: 18 Moje modely Poslať správu |
Ja potrebujem totiz dat do auta 2 baterie, koli vyvazeniu auta (mam v nom 2 kastliky po stranach na baterie) Takze 16,8 V dosiahnerm iba bud seriovym zapojenim 2 x 2S alebo paralelnym 2 x 4S. Otazka je co bude lepsie z hladiska zivotnosti baterii ? A udajne auto vydrzi aj dlhsie jazdit v paralelnom zapojeni baterii. A este k nabijaniu prudom, tak lipo nanotechy: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F11947%5F%5FTurnigy%5Fnano%5Ftech%5F2650mah%5F4S%5F35%5F70C%5FLipo%5FPack.html zvladaju nabijanie 8C, co je v pripade 2650mA 21,1 A ALE HLAVNE MA ZAUJIMA , CI VOLIT PARALELNE ALEBO SERIOVE ZAPOJENIE, aby som vedel ake aku objednat. Dakujem |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Koľko krát?
To predsa záleží od motora čo máš. Ak je na 2S (8V) tak paralelne = dvojnásobná kapacita, ak je na 16V tak sériovo = dvojnásobné napätie |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Lietat chod radsej, je skvele pocasie, akurat sme sa vratili.
mas teda 2 body. prvy bod: paralelne versus seriove zapojenie. Staci si to zratat. Ked mas standardne 2x2S 3000mAh a das ich do serie tak vo vysledku mas 4S 3000mAh. ked tam das 2x 4S 3000mAh paralelne tak mas dokopy 4S 6000mAh. Logicky dlhsia vydrz. ked das 2x 4S 1500mAh paralelne tak mas vo vysledku to co s 2x2S 3000mAh seriovo. druhy bod: aky velky prud zvladaju baterie pri nabijani je len jedna velicina v rovnici, v tvojom pripade to znamena ze bateria ti pravdepodobne nezhori ked do nej pustis 21,1A, na druhej strane necakaj ze ju tym nabijes na plnu kapacitu a ani to ze vydrzi tolko cyklov ako keby si ju nabijal 1-2C. tieto nanotech maju vydrz pri nabijani 1C odhadom tak 150 cyklov, ked budes nabijat 8C tak sa cez 40 cyklov nedostanes a to mozno este hodne prehanam. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
K tomu som sa tu už kedysi vyjadroval...
Ja som niekde písal že to vybíjam nabíjačom? Cena takého zariadenia nie je ľudová...
Vieš čo ťa zdržuje pri nabíjaní? No ten balancér čo ti rozhádže články a potom s nimi bojuje. Aj keď poslednou dobou nabíjam s pripojeným servisným konektorom, lebo baterky mi stáli pol roka, počas sezóny tomu tak nie je. Nabíjam len cez silové vodiče a balancovanie neriešim. Po cca 10 cykloch skontrolujem stav akumulátorov (doma ak mám čas a chuť) a ak je nutné (málokedy) tak "valchujem". Pre neznalých, nabité články v sérii na 90% dobijem doplna po jednotlivých článkoch cez servisný konektor. |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
ake baterie pouzivas ze maju clanky s presne rovnakym vnutornym odporom ? no uz som videl vselijake zariadenie na vybijanie , zastup ziaroviek, alebo silove tranzistory , pripadne klasicke drotove odpory. Ale tu sa bavime o nabijacoch a ich funkciach, iCharger to ma vsetko v jednom za priaznivu cenu, nie je treba za neludove peniaze kupovat zvlastne zariadenie na balancovanie a zvlastne na vybijanie, iCharger to ma v sebe all-in-one. Ostatne nabijace co mi presli rukami bud balancer nemali, alebo balancovanie bolo skor o hazarde s clankami, pretoze ked raz bol clanok zle merany tak samozrejme sa nedal ani vybalancovat. Co sa tyka vybijania, tiez som sa nestretol inde ako pri iChargeri s normalnym vybijanim, vacsinou to bolo tak max 20W aj to uz bola spicka a cakat 4 hodiny aby sa bateria z plneho nabitia dostala na skladovacie napatie moc prakticke nie je, rovnako ako ich vybijanie v lietadle na stojane a nasledne dobijanie. lv, vies aspon o jednom nabijaci ktory ma take parametre a funkcie ako icharger 206/208B a stoji menej ako 200E ? pri nabijani ma nic nezdrzuje, pretoze preventivne mam zapnute balancovanie full time, pisal som ze by to trvalo ovela dlhsie keby som to nerobil. takze nezdrzuje ma nic, ok? |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Kedže lietam pohony do 6,5kW, tak ma pravdu povediac nabíjače typu Icharger a pod 200€ nezaujímajú. Cena lacnejšieho paku 12S10Ah je 400€ Cena Hyperionov 600€.
Dobrý nabíjač je napríklad tento http://www.pp-rc.de/SHOP/pulsar3.htm Ešte ho nemám, ale Ježiško o ňom vie Mám Pulsar2V14
Hyperion
No a práve to full time balancovanie to predlžuje. Balancér vo fáze CC nemá čo šahať do nabíjania... Vidím, že sa vyznáš " |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Pozrel som ten tvoj darcek. Naozaj skvely nabijac, lepsi asi nie je. hlavne ta automatika na nabijanie je vyborna vec. este ze nelietam 12S , inac by som musel menit statno-rodinny rozpocet na buduci rok a kupit si ho preco na tych konoch nelietas benzin ale elektriku ? |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Prečo si niekto kúpi Ferrari keď Passat za zlomkovú cenu je pohodlnejší? Prečo niekto jazdí na naftu keď benzín je pohodlnejší? Prečo niekto lieta spalovák v jeden a pol metrovom ére? Lebo... " |
|||
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Onasis. Za tie prachy by som vyzadoval dvojkanal, ale ty mas zas aj inu nabijacku.. |
|||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Ferrari si kupi preto lebo chce robit dojem, alebo chce jazdit rychlejsie alebo nevie co s peniazmi. Niekto jazdi na naftu preto lebo je lacnejsia, ma mensiu spotrebu, do kopca nemusi podradovat, napriklad.. Spalovak v 1,5m lietadle mozno lieta preto ze je zvyknuty na spalovaky, lebo si mysli ze ked to nesmrdi alebo nerobi hluk tak to nie je ono, lebo ho nebavi nabijat baterie ako napriklad ja teraz aby som mohol ist na druhe kolo na letisko, zda sa mu jednoduchsie doliat benzin/methanol do nadrze a lietat. Hadam som tvoje otazky zodpovedal dostatocne, takze skus teraz odpovedat ty na moju,. |