autor | správa | |
DanielD52 modelár Príspevkov: 63 Moje modely Poslať správu |
Dobry vecer mohol by mi niekto skuseny povedat vsetky dovody preco by sa maly zhavik nemal dat do depronoveho lietadla? Su este nejake okrem toho ze palivo moze rozpustat depron, a ze vznikaju vibracie ? Plus este ktora zlozka je pripadne zodpovedna za rozpustanie ? Predpokladam ze nitromethan hlavne.. ma rovnake ucinky aj metylalkohol? Mam totizto rc lietadlo (poslusny hornoplosnik ) s rozpetim 1000mm, vahou 300g (trup, kridlo, plne osadene servami a prijimacom). Je postavene z 6mm depronu. Z vonku planujem lietadlo komplet cele vystuzit tenuckou balzou (0,8mm), ktoru neskor zalakujem a nasprejujem farbou. Motorova prepazka taktiez je velmi (!) pevne zasadena v modely. Cely motorovy priestor bude taktiez dokladne oblozeny balzou a zalepeny plus zalakovany. Cast vnutra s palivovou nadrzou az po motor bude zvnutra taktiez osetrena silnejsou vratvou laku. Skratka vsetko co by mohlo prist do styku s palivom bude mat povrchovu upravu. Osadim to motorom apc 1ccm. Vaha ma vyjst podla planu cca 500-600g. Toto kriterium by bolo splnene. Aky je vas nazor na tuto kombinaciu ? Motor uz mam doma a neplanujem to osadit inym... A inak ake lepidlo pouzit na lepenie balzoveho potahu na depron? |
|
maxim modelár Príspevkov: 333 Moje modely Poslať správu |
Tak po tych vsetkych upravach a zosilneniach by to nemal byt problem-ale ty si uz aj tak rozhodnuty. |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Z toho, ako si popísal konštrukciu modelu IMHO vyplýva, že palivo ten depron nerozožerie, ale aj to, že depron je tam úplne zbytočný. |
|
DanielD52 modelár Príspevkov: 63 Moje modely Poslať správu |
Dobre, dakujem za nazory takze radsej sa mam na balzu vykaslat a pouzit radsej iba lak ? Aj ked viac vrstiev? Lrn ma teraz napadlo kedze depron neni uplne tuhy a nalakuje sa tak ci pri nejakom preliaceni skrupinka z laku nepopraska... :/ |
|
bogo modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Ja teda neviem ci nedat do toho tvojho modelu nejake elektro a nechat tak depron depronom a ten ten tvoj spalovak by ta aspon inspiroval ku stavbe nejakeho balzoveho lietadla.co sa tyka roboty sa asi narobis tak isto ako ked budes pracne potahovat a neviem co este ten depron.je to raz gumenne jadro a ine to nebude. Jedna sa o to , ze ked to chces poriadne zosilnit a pozakrivat naberie ti to nejaku vahu a neviem ci ti to bude lietat lepsie ako depronak s elekrikou. To je len moj nazor z vlastnej skusenosti ked som potahoval depron aj epp vselicim a nakoniec by som pritom stravenom case a praci mohol kludne postavit nove lietadlo. |
|
bohdan0000 modelár Príspevkov: 202 Moje modely Poslať správu |
Presne tak. Spravil by som klasickú drevenú konštrukciu a nešpekuloval by som. Alebo narezal z polystyrénu a trup olaminoval krídlo polepil balzou alebo dyhou. Vibrácie spalováka ti pri deprone budú robiť neskutočné problémy. |
|
DanielD52 modelár Príspevkov: 63 Moje modely Poslať správu |
Ono keby to bolo urobene tak ako je popisane v uvode tak osobne si myslim ze by s tym problem nebol.. okrem mierne vyssej vahy by to balza tiadne spevnila |
|
destelant modelár Príspevkov: 918 Moje modely Poslať správu |
Osobne by som na depron nedaval spalovak - radsej by som si postavil balzovy stroj. Inak by nemal byt problem aj na depron to dat, tak ako pises v prvom prispevku. Ale musis pouzit kvalitny lak (odolny voci palivu), aby sa nerozpustil od paliva a nasledne by sa rozpustilo secko ostatne okrem balzy! |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... si si isty? Mozno by chcelo podumat, preco sa sendvice vobec do konstrukcie zaviedli a ako funguju. Pozn. depron uz sam o sebe funguje ako sendvicova doska obvykle vokajsi povrch ma ine mechanicke vlastnosti ( ina hustota) nez jeho jadro. Ale , skus urobit pokus,vezmi kusok depronu , vyries( technologicky) postup, ako na neho kvalitne prilepis vo velkej ploche balzu tak aby drzala, hmotnost bola rozumna a dalo sa na vysledok divat. Potom urob skusobne vzorky . Jeden polepis len z jednej strany, druhy obojstranne. Obidva vzorky stejneho podorysneho rozmeru odskusas na ohyb a deformaciu miestnym tlakom ( zavedenie osamelych sil) Dalsie dva vzorky( s jednostrannym a obojstrannym potahom) by si mohol porovnat pri zatazeni vzperom ( ztrata tvarovej stability tenkej vyztuzenej dosky pri tlakovom zatazeni ... napr horny potah kridla pri kladnych nasobkoch). To aby sa zistilo v akych vzdialenostiach musis pod konkretnym typom potahu rozmiestnit rebra, stojiny, pripadne ine vyztuhy, ktore sa sice nepodielaju na zachyteni sil od ohybu a krutenia, ale brania tvarovej deformacii nosneho potahu. Potom napis vysledky pokusu a bude mozne sa zacat bavit o optimalizovani konstrukcie obecne i konkretne. veka |
|
DanielD52 modelár Príspevkov: 63 Moje modely Poslať správu |
Depron zdrsnim 100vkou brusnym papierom a nalepim herkulesom 0,8 balzu a drzi to velmi dobre a aj to dobre vyzera ( vecer alebo zajtra poslem aj fotku) Nepredpokladam rozpadnutie vo vzduchu drzi to plus este lak na to... inak motorova prepazka je konstruovana ako 2 "motorove prepazky" za sebou cca 3 cm od seba prepojene dvoma hrubymi kusmi dreva a cele riadne prilepene. Hmotnost trupu aj s 1/2 hotovym balzovym potahom sa zvysila o 80g ale z toho cca 30 bolo urcite vylepsenie prepazky...zatial som s tym spokojny inak dostal som niekolko sprav a aj po prehladani yt videi s lietadlamy z depronu a spalovaku som presvedceny o uspechu ale nechcem nic zakriknut. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... hmm, bud si hlboko nesustredeny, alebo ja tym mojim pismenkam prisudzujem iny vyznam. Zaujimava myslienka : Nepredpokladam rozpadnutie vo vzduchu .... som si isty ,ze to nepredpoklada nikdo z nas. V mojom predchadzajucom prispevku je zmienka o optimalizacii konstrukcie. Tak daj do placu v com spocivaju vyhody tebou navrhnutej technologickej koncepcie... teraz som asi nesustredeny ja, lebo som zatial ziadne neobjavil. Trosku skusenosti z oblasti sendvicovych konstrukcii mam, tak skusime podebatit o vyhodach a nevyhodach,... ides? Mozeme zacat nejakymi fotkami: http://veka1.rajce.idnes.cz/Predlaminovane_potahy_nosnych_ploch_a_stavebni_sendvicove_dily_pro_stavbu_modelu./ http://veka1.rajce.idnes.cz/Raptor_..._vyuziti_technologie_vakuovanych_,_negativne_strikanych_sendvicu_pro_stavbu_modelu./ http://veka1.rajce.idnes.cz/Zlin_Z_50_-_celolaminatova_a_sendvicova_skorepina_trupu./ Poz. sice tam nie je ani kusok depronu,ale debatovat mozeme i tak. veka |
|
DanielD52 modelár Príspevkov: 63 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 8. 2. 2016 o 15:09
| odkaz na príspevok
Tu su slubene fotografie skoro hotovy model : https://www.rcportal.sk/sts-seaplane-am6692 |