Pridané: 4. 9. 2016 o 11:56 | ID článku: CLA355 | Zobrazenia: 10352x | Komentárov: 16 | Autor: destelant
Autor | Správa | |
Sarinator modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Fajne vdaka, este by bol zaujimavy pohlad co sa deje u samokridel. Tam tie sily budu asi podstatne mensie |
|
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
U samokrídiel sa deje to isté. Máš tam predsa sôčiniteľ vztlaku, ktorý zadáš do výpočtu. |
|
Sarinator modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Samokridlo bude mat iny moment preto sa domnievam ze sili budu trocha mensie |
|
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
Nie som sice nejaky znalec, co sa tyka aerodynamiky, obtekania kridla a sil nan posobiacich, ale podla mna (a podla mojho sedliackeho rozumu) je to jedno - furt je to kridlo a jedna sa o sily na casti kridla, nie na kridlo ako take. Ak sa mylim, tak to budes mat iba "lahko" predimenzovane. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Dokonca by som myslel ze prave na samokridlo posobia este vecsie sily kvoly vyssim rychlostiam ako na klasickych lietadlach ci vetronoch. |
|
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
Hej, je to vzdy o rychlosti. Najtazsie asi bude urcit, ako asi rychlo ten moj model leti (bude lietat) spolu s urcenim hodnoty Ca premennej... |
|
Sarinator modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Mate pravdu sily budu totozne ale doba po ktoru budu posobyt bude podla mna ina. Samozrejme je to len uvaha . Samokridlo reaguje ovela citlivejsie na vyskovku a dokaze urobit rychlejsie zmenu smeru. Domnievam sa ze to je v dosledku chybajucej chvostovej casti , ktora stabilizuje klasicku konstrukciu. A teda pri rovnakej rychlosti a podombnych parametroch kridla ( co je uz dost tazko predstavitelne autostabilizacny/klasicky profil ) by sila na klasicky model posobila dlhsie pri rovnakej intenzite, pretoze zmena trva dlhsie. Pre priklad vsimnite si rychlost zmeny tohto modelu
odkaz na Youtube |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Nechcem vam do toho kecat, ale ak nieco dimenzujem, tak na maximalne mozne hodnoty. Ak viem, ze model leti bezne 60-80km/h tak ho dimenzujem aspon na 120. Ak mi vijde ze mi staci servo so silou 5kg na centimetrovej pake, tak pouzijem 8-10 kilove. Cena serv aj tych drahych byva iba zlomok ceny modelu. Samozrejme k tymto silam treba nadimenzovat aj paky, tiahla, vidlicky... Ak model lieta rychlo, tak nestaci iba vypocet sily. Treba eliminovat ake kolvek vole. Flutter byva obvykle na konci zivota modelu.... |
|
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
Suhlas s lv. Cas (ako to pise Sarinator) tu nehra rolu. Ked toto poddimenzujes (nakoniec ako zo vsetkym, co sa poddimenzuje), tak ak sila vzrastie hoci len na 1s, servo/paka/tiahlo/vidlicka... to nevydrzi a rupne to. |
|
Bobo-BO modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Dám otázku do pléna A napadlo niekoho urobiť hmotnostné vyváženie kormidiel??? Tak ako sa to robí u Veľkých lietadiel??? http://www.slavetind.cz/stavba/konstrukce/kridlo/Hmot_vyvaz_kormidel.aspx |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Na vetroni a samokridle by si to mohol vyuzivat ako podvozok. |
|
Bobo-BO modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
||
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
Hmm.... Bobo, a teba to uz napadlo ? Aj si to realizoval niekde ? A ako chces "vyvazit" aerodynamicke sily o ktore tu hlavne ide ? |
|
Bobo-BO modelár Príspevkov: 51 Moje modely Poslať správu |
Áno napadlo ma to A s otcom som nad tým pred časom, keď som staval F3K MICRON-a viedol aj debatu. Práve vtedy som rozmýšľal nad servami do tohto modelu. Ale z dôvodu nezvyšovania hmotnosti modelu keďže ide o F3k-čko som nakoniec od toho upustil. Ale keď budem dokončovať asterixa tak to určite spravím.. Lebo podľa mojej úvahy by to malo dosť výrazne zmenšiť silu na serve... |
|
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Absolútne súhlasím, inak flutter okrem iného nastane aj u poddimenzovaného serva. Servo nestačí utlmiť kmity, ktoré nastanú vplyvom aerodynamických síl a samo sa rozkmitá a teda ešte sa všetko zhorší. Mne to rozšrotovalo prevody v serve na výškovke. Našťastie sa mi podarilo pristáť bez ovládania výškovky. Riadil som len vztlakovou klapkou. Po výmene serva za silnejšie tento jav už nenastával. Mal som ale šťastie, že servo sa zaseklo blízko neutrálnej polohy. |