autor | správa | |
ejsik modelár Príspevkov: 188 Moje modely Poslať správu |
Caute, nemate niekto blueprint na Sbach 342 na ktorom by boli aj vyobrazene rezi lietadla? ... chcel by som si nakreslit plan kedze sa mi nedari najst planik na balzovu konstrukciu na nete, no nedari sa mi ani vyhladat na nete v vhodny blueprint ... nasiel som len bokoris a podoris, co je pre mna dost malo |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
No určite som videl voľne dostupné komplet plány na sbacha myslím na českom akrofore a plány vrátane celých vláken sú na rcgroups či flyinggiants, hľadaj poriadnejšie. A sbacha práve dokončil TimL, má ho v sekcii album RC. |
|
ejsik modelár Príspevkov: 188 Moje modely Poslať správu |
no s TimL - om som komunikoval este davnejsie, nebol ochotny sa o plany podelik kedze hovoril ze ich nekreslil ona preto nechec rozsirovat... na rcgroups som nasiel vacsinou len foam plany a ja chcem konstrukcnu stavbu... no este pozriem to akroforum, tak nezviknem chodit... |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
http://www.google.sk/imgres?imgurl=http://3.bp.blogspot.com/-8GRQzgIDIds/UYuIlcVULnI/AAAAAAAAFQM/UbYAMCgnLBw/s1600/PLANO%2BAVION%2BACROBATICO%2BLATERAL%2BFUSELAJE.jpg&imgrefurl=http://roberto-rebollo.blogspot.com/2013/05/planos-y-fotografias-en-3d-del-proyecto.html&h=1130&w=1600&tbnid=lFQZqqM67hnB3M:&zoom=1&docid=8ZH8NuNydZWaQM&ei=BIUaVPC-Hs7XPLXogNgP&tbm=isch&ved=0CFIQMygpMCk&iact=rc&uact=3&dur=5579&page=2&start=31&ndsp=38 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1080730 http://www.akroforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=1120 |
|
flyhawk modelár Príspevkov: 399 Moje modely Poslať správu |
Savas, Ten Sbach aj na RC Groups aj na Akrofóre je moja konštrukcia. Rozmery sú tam k nemu napísané. Ak by si mal záujem viem k nemu dodať komplet vy frézované diely, laminátové diely. Momentálne je v procese aj výroba formy na kabínu aby sa dala vákuovať. Jediné čo nedávam k modelu sú kovové diely, teda podvozok a ostrohu. Hlavný podvozok je na-ohýbaný z Duralu a ostroha je klasická kupovaná. Ak chceš tak s kľudom napíš, dajako sa dohodneme. Samotné plány však k dispozícii nie sú.... Ferino |
|
ejsik modelár Príspevkov: 188 Moje modely Poslať správu |
na odkazoch na rcgroup aj akroforum plany ani blueprinty nie su a okrem toho som tie diskusie cital/videl... ale ten dlho odkaz uz je zaujimavejsi, dakujem!
Dakujem za ochotu! ... ale pre mna su tvoje vyrezi privelke, ja by som to chcel s rozpetim 1000mm takze si budem asi najek plany/nacrty upravovat... |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
No môžem povedať z vlastnej skúsenosti a myslím že ma podporí mnoho ďalších že konštrukčný akrobat v takom rozpätí je riadny blud. |
|
happy.hippo modelár Príspevkov: 58 Moje modely Poslať správu |
||
ejsik modelár Príspevkov: 188 Moje modely Poslať správu |
hm... preco? ... prave jeden dokoncujem... a aj tu na fore som videl xy takychto modolev.... @happy.hippo ... dakujem, presne to som hladal! |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
No z pohľadu letových vlastností je konštrukčný model do povedzme 1,3m žiadna sláva, ani nehovoriac o tom, že v tejto veľkosti môže byť dosť problém to postaviť ľahké. Ale to je len môj názor, ktorý som nadobudol po prechode na väčšie modely. Tak malý model model ak nie práve od extreme flight alebo precision aerobatics môže byť nie veľmi lietavý, veľmi citlivý na vietor ... resp. vo veľkosti do 1,4m je málo drevených akrobatov skutočne lietavých. |
|
oto771 modelár Príspevkov: 227 Moje modely Poslať správu |
ejsik, Rozmer do 1000 mm si veľmi dobre zváž. Všetky tie "drevené" modely do tých 1100 mm rozpätia vychádzajú podstatne ťažšie ako bublinkové, či depronové modely. Následkom toho majú väčšie plošné zaťaženie krídla. To spôsobuje, že musia byť podstatné rýchlejšie počas letu, aby sa udržali vo vzduchu. To následne spôsobuje vyššie nároky na pohon a batériu, čo zase negatívne sa prejaví na celkovej váhe modelu. Keďže je model menších rozmerov, pilot sním musí lietať v menšom priestore a tak hrozí podstatne väčšie riziko stretu zo zemou! Takýto model by som odporúčal len pre skúseného pilota. Osobne mám skúsenosti s týmto modelom https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29945__EDGE_540_EP_G2_ARF_36inch_EU_Warehouse_.html Z mojich skúseností som presvedčený, že do rozpätia 1000 by som sa rozhodoval, pri výbere stavebného materiálu len pre EPP, prípadne deprone. Vážim si každého, kto si model chce postaviť sám. Ja to tiež tak robím čas od času. Len sa mi zdá, že je výhodnejšie poučiť na "chybách" iných a nie na vlastných. |
|
ejsik modelár Príspevkov: 188 Moje modely Poslať správu |
hm.... rozumiem o com hovorite.... tej volkosti 1000mm som sa drzal preto, ze mam taketo vybavenie a pri vacsom modely by som musel riesit novy motor regulator a hlavne baterie.... a okrem toho, byvam v jednoizbaku takze mam aj priestorove obmedzenie..... mam uz za sebou aj nejake depronove stavby ale klasicka konstrukcia sa mi paci ovela viacej, co sa tyka samotnej stavby, vzhladu aj odolnosti (hlavne mi preprave a pristani).... este by som asi zvazil tych 1100 ale do vacsieho by som uz asi nesiel... Ja vlastne aj tak lietam len klasicku akrobaciu takze nepotrebujem vykony ako pre 3D.... mimochodom, po tom edge som pokukoval este davnejsie... ale kedze som si este ziadny model nekupil a vsetko pstavil sam, snazim sa toho drzat aj nadalej... |
|
oto771 modelár Príspevkov: 227 Moje modely Poslať správu |
K tomu by som mal už len toľko. Pokiaľ sú modely rozoberateľné, tak nezaberajú veľa miesta. Hlavne pri vlastne stavbe sa dá vyriešiť aj odoberacia výškovka. Je pravda, že pri preprave a skladovaní veľa krát vznikajú väčšie škody ako pri lietaní. Ja. nakoľko mám viacej modelov a skladujem ich v pivnici, naučil som sa postupne vyrábať veľmi úsporné krabice v ktorých to skladujem aj prepravujem (funguje to ako taška). Krabice do dĺžky trupu do tých 1400-1500 mm nie sú žiaden problém. Základné podmienka: ľahko demontovateľný podvozok (najradšej na plastových skrutkách). Výhoda, že pri tvrdšom alebo nepodarenom pristátí sa trhajú plastové skrutky a model ostáva zvyčajne nepoškodený. Hlavne preto, že lietam na trávnatom letisku. U nás v klube už viacerí kolegovia "okukali" výrobu krabíc a začali to ďalej "zdokonalovať". P.S. Pokiaľ si v Košiciach môžem Ti možná s niečim aj poradiť, ak budeš potrebovať. |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Naučil som sa lietať na koštrukčnom hornoplošníku Pingu, 1000 mm, speed 400 a 7xAA NiCd. 500-550 gramov komplet. A lietalo to úplne normálne. (Výkon pohonu bol 20-30W.) Konštrukčná akrobat s LiPolmi bude ľahší a bude lietať úplne super. Kolega taký má. |
|
oto771 modelár Príspevkov: 227 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 21. 9. 2014 o 12:11
| odkaz na príspevok
1. On tu rozpráva o akrobate a nie o hornoplošníku. 2. Nesúhlasím stým že konštrukčný akrobat do 1 000 mm, postavený klasickou stavbou má letovku nižšiu ako EPP (či elapor). 3. Vždy bude takýto konštrukčný akrobat oveľa rýchlejší vo vzduchu ako penový. 4. Nikdy som nehovoril, že sa s niečim iným nedá naučiť. Ja som sa učil so spaľovákom-hornoplošníkom veľkým ťažkým a rýchlym. Ale vtedy bola taká doba. To neznamená, že takúto voľbu by som preferoval aj dnes. |