autor | správa |
chemistt modelár Príspevkov: 363 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, https://www.rcportal.sk/w1-samokridlo-am5021 Dnes som na prvy sup zalietal samokridlo. Bolo to v silnom vetre takze co viem je to ze vie letiet...celkom stabilne. Bez motora plachti ako zazrak. Aky mam problem. Na elevony som na nom pouzil kombinaciu 1.5mm balza + 6mm depron spojene Purexom. Co sa mi vsak deje je to ze balza a depron reaguju na prostredie...hlavne na vlhkost a zacnu sa krutit. Mozno je to aj chladom alebo ja neviem cim. Dnes bolo 1.5 stupna na cidle ktore nie je na vetre. Da sa to pred letom opravit manualne...ale to nie je riesenie. Stalo sa to uz niekomu ? da sa tomu nejako vyhnut ? Nejaky finish ? Dalsi problem je motor. Clovek by cakal ze ked pusti motor umiestneny vpredu na lietadle.....lietadlo to potiahne hore omyl...skoro som ho rozbil pretoze kym lietadlo naberie rychlost...lietadlo ten motor potiahne rovno k zemi....Prepazka motora nie je vyosena....nechal som ju presne 90 voci trupu lebo plan bol podlozit motor. Co sa tyka taziska..pocital som 20-22 percent. Moze to byt problem ? Vopred dakujem za vase napady..pripomienky a kritiku. (prilozim aj video prveho letu aby bolo realne vidno ako sa sprava ) |
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Ono vyosenie hoci aj nula voči trupu alebo akejkoľvek inej nepodstatnej veci, to ešte nič neznamená - kým nepovieš koľko má krídlo tiež voči tomu istému a nespočítaš to. A ešte, buď skúsiť teoreticky vyrátať pod akm uhlom nábehu krídla to naozaj letí, čo podľa mňa nie je jednoduché, alebo si ho neodfotíš počas priameho vodorovného letu normálnou rýchlosťou a neurčíš ten uhol podľa toho.. Ale to že to trochu potiahne dolu, nemusí byť zle. podstatné podľa mňa je, či to tlačí či ťahá keď už za normálneho letu pridávaš a uberáš plyn - to by som skúšal doladiť aby sa dalo bez potreby zasahovať do výškovky pridávať a uberať.. Nejde navyše len o uhol, ale aj o to či je motor vyššie nad modelom, proste kade vedie os motora voči ťažisku modelu - ak ponad, tak to ťah potlačí. No nemáš ho moc vysoko, tak sa mi nezdá že by to malo byť týmto. Má na to samozrejme vplyv aj ťažisko, len to by malo byť o nejaký čas oneskorené, t.j. po pridaní môže motor potlačiť čumák dolu a o pol sekundy keď model zrýchli by ho to malo zase zdvíhať kvoli tej vyššej rýchlosti. Čím je ťažisko viac vzadu smerom k neutrálnemu bodu, tým menej by mal reagovať na zmenu rýchlosti, osobne mám najradšej modely takmer neutrálne lebo nikam neposkakujú ani pri nárazoch vetra. Ale nie úplne v neutrálnom bode, lebo to zas keď nasmeruješ dolu tak letí dolu a nemá chuť samo nejak vyplávať, a samozrejme aj naopak ak nasmeruješ hore a nemáš dosť motora tak spomaľuje až môže prepadnúť do strany. Čo sa týka nejakého bimetal teplomeru z dvoch rôzne rozťažných materiálov, tam si holt asi nepomôžeš, teplotu to ukazovať bude. Leda že by si to prerobil a urobil súmerne, t.j. depron medzi dve balzy alebo možno aj naopak že jednu balzu do stredu dvoch depronov... Na teplotu reaguje hlavne ten depron. |
chemistt modelár Príspevkov: 363 Moje modely Poslať správu |
Je to teda dost veci na ktore treba mysliet. Dnes som si bol zalietat a doma v klude som si presne vyvazil lietadlo tak ze uz som nehybal nicim. Ked som lietal tak ho uz na plny plyn netahalo dole ani hore. Cize to tazisko co mam bude asi dobre Ked som vsak vymenil baterku za iny tvar/velkost a snazil som sa to vybalancovat (v tom vetre) tak som to zase pretazil na cumak a zase ked som pridal plyn tak presne ako hovoris - kym zrychlil tak pol sekundu ho potiahol ku zemi. S tymi dvomi vrstvami depronu to je dobry napad no skusim to najprv s 0.5 balzou zo spodu...cize bude balza-depron-balza a snad to tiez eliminuje |
chemistt modelár Príspevkov: 363 Moje modely Poslať správu |
No... tak...dnes rano som sa zbalil a isiel si s nim zalietat v uplnom bvezvetri. Dal som don novu 3S 1000mAh bateriu a kameru. Zatazil som ho na 430g. Unesie to bez problemov len to pristatie bez podvozku je trochu problem. Co som zistil. Balanc...rsp. tazisko vyzera byt ok. Stale mam vsak ten problem ze KED PRIDAM PLYN LIETADLO TO TO TAHA K ZEMI CELY CAS. Problem bol o to lepsie viditelny ze lietadlo letelo pekelne rychlo (vrtula 7x6). Bol to trochu risk ale chcem ho vyladit a nevyladene alebo rozbite...je mi jedno aj tak nelieta...nie ? Myslim vsak ze som na to kapol. Clovek sa uci cely zivot nie ? Ako profil som pouzil MH60. Lenze pri stavbe som urobil chybu. Ked sa pozriem na os prechadzajucu cez profil tak ak si predstavite ze profil polozite na stol....os sa zdvihne dohora. Pretoze plocha spodna strana profilu sa zarovna o stol. Ked som lepil motorovu prepazku....nalepil som ju kolmo na stol. To znamena ze motor je voci osi profilu kridla riadne VYOSENY Motor som mal koli dlzke srub podlozeny. Dal som prec dve podlozky a motor vyosil "dohora"....efekt sa zjemnil. |
chemistt modelár Príspevkov: 363 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 20. 12. 2014 o 17:28
| odkaz na príspevok
Dnes som s nim bol lietat opat.....minul som 3000 mAh bateriek len aby som ho presne dovazil a dotrimoval. Motor mam uz vyoseny no zaujala ma jedna vec. Tazisko som mal vypocitane pomocou stranky ktora presne podla tvaru kridla..atd...urcovala tazisko. http://wingcgcalc.bruder.com.br/en_US/? Ked som v nom mal mensi motor aj baterku tak lietadlo letelo krasne....vyslovene ostalo vo vetre stat. Momentalne ho neviem donutit letiet v jednej hladine a pritom ho mam podla vypocitaneho taziska na 1mm presne vyvazene... Moja otazka je mierena skor na skusenejsich modelarov. Suvisi zatazenie profilu kridla (letova hmotnost) s umiestnenim taziska ?? Pretoze kridlo je MH60ka a pri vahe modelu 220g tazisko sedelo presne. Pri vahe 330-400 vsak lietadlo zacina padat na nos. Pritom pouzivam to iste tazisko. Pri DOST velkom dotrimovani som dosiahol to aby lietadlo pri vacsej rychlosti nepadalo po nose dole. To aby letelo stabilne som dosiahol posunutim taziska na nos a dotrimovanim elevonu na stupanie....ale zase pri plnom plyne kym dosiahne urcitu rychlost zacne neprijemne stupat. Neviem ci by to aby som vyvazil lietadlo na "zadok" pomohlo. Letove vlastnosti su vtedy o dost horsie...a bojim sa incidentu... Vtipne je to ze motor je uz vyoseny spravne....pri nastupani a volnom pade lietadlo nepada kolmo k zemi ale tak ako by bola zatlacena vyskovka na klesanie... |