Výrobca: | ja | Rozpätie: | 1520 mm | Hmotnosť: | 1800 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | eps,papier ,epp |
Motor: | turnigy 3639/1100kv |
ID Modelu: AM5964 | Zobrazenia: 2330 | Pridané: 12. 7. 2015 o 10:40 | Autor: Peter38
Autor | Správa | ||
Peter38 modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
hadam sa podary štart, ako štartujete taketo kridla?ja som metrove štartoval tak že som pridal motor na plno a hodil ho tak za kridlo,je to možne aj s takýmto ťažkým kridlom? |
||
eppmodelar modelár Príspevkov: 2 Moje modely Poslať správu |
určite hádzať za krídlo, proti vetru... no 400g do nosa je dosť ...asi najlepšie by bolo odlahšiť zadok |
||
pajlotmato modelár Príspevkov: 1482 Moje modely Poslať správu |
Ja som to na mojom musel kompenzovať až dvoma baterkami 3s 5800 mAh a ešte 60g olova. Model mal cez dva kilo a normálne som ho hádzal z ruky dolu po svahu proti vetru a bez problémov. Tu je o tom viac... https://www.rcportal.sk/olaminovane-eps-samokridlo-am4143-2#komentare |
||
Peter38 modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
no tak hadam to dako vystartujem,k tej vahe 400g do nosa este ujde mal som 1metrove kridla a vazilo cca 350g a do nosa som musel dovazovat este 80g takze to je v pohode |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Riešil som podobný problém, doporučujem čo najviac odľahčiť odtokovú časť krídla aj wingletov odľahčovacími otvormi (vyrezať penu a prelepiť len páskou, alebo fóliou). Budete prekvapený, koľko záťaže na vyváženie sa takto ušetrí. Ak staviate niekto nové samokrídlo, treba všetko od ťažiska dozadu maximálne odľahčiť. Staviame predsa lietadlá a nie žehličky. |
||
Peter38 modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
tiež jedna z možnosti no samokridlu to nejak nevadi lieta iba rychlejsie, čo sa mi viac pači |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Každé lietadlo, keď je ťažšie lieta rýchlejšie. A čím je ťažšie, tým väčší príkon motora alebo ak je to vetroň tým silnejšie musí byť stúpanie vzduchu v termike, alebo silnejší vietor na svahu, aby sa udržalo vo vzduchu. Zároveň sa vyššou hmotnosťou zvyšuje namáhanie konštrukcie až kým to ...... |
||
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Na prvý pohľad to znie správne, ale takto zovšeobecnene, to s tou rýchlosťou, tak úplne celkom správne nie je. Ak letí na motor, teda na rovnaký motor a rovnaké baterky, nebude rýchlejší ten ťažší model - naopak. Samozrejme, aby sa udržal vo vzduchu bude mať vyššiu minimálku. Aj všetky ostatné body budú posunuté vyššie. Ale ak nejde o klesanie alebo plachtenie na svahu, kde energiu dodáva modelu práve tá jeho hmotnosť a ťažšiemu dodá samozrejme viac, ale o let na motor, tak ľahší model nepotrebuje tak vysoký vztlak, teda nepotrebuje taký uhol nábehu, a letí teda s menším odporom vzduchu na profile - a to pri rovnakom motore znamená že môže letieť rýchlejšie. Môže aj pomalšie, ale môže aj rýchlejšie, než ten ťažší (platí ale len pre let v rovine alebo stúpanie, na nejaký výkon motora). Len jediné čo je zle, že sa tak nerozbehne po strmhlavom lete, a ani zásobu energie po rozbehnutí nemá tak vysokú a skorej spomalí (ten odpor bude mať takmer rovnaký a energie menej úmerne menšej hmotnosti..) |
||
Johny107 modelár Príspevkov: 230 Moje modely Poslať správu |
400g olova,na to je moc.. Preco si si to nevyskusal co sa tyka priblizneho rozlozenia komponentov.Namiesto olova podavaj radsej baterky.. Ja som nikdy olovo neriesil.Namiesto 3clanku daj 4 clanok ak sa vojde.O to menej olova das.Nabuduce budes vediet,ze treba dat 2 rovnake baterky paralelne po stranach,pozri na moje kridla napriklad. |
||
Peter38 modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
skusat som skusal daval som baterku kus viacej dozadu aj preto aby som to neoslabil,no nabuduce to skusim s tymi dvoma aku.,a ktomu olovu 200g je vlepene v nose myslel som ze bude stacit,no nestacilo tak som roztavil 2 tehlicky , a upnem to na suchy zips asi A este sa chcem spytat trochu od veci mate niekto skusenosti z reklamaciou v banggood? |
||
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Myslel so to tak, že ak máš ťažšie lietadlo, musí letieť rýchlejšie, aby dosiahlo potrebný vztlak. To znamená, že budem potrebovať silnejší pohon. A platí to aj v kĺzavom lete - pozri si vzorce. Lietadlo bude mať síce lepšiu prenikavosť, ale aj vyššiu klesavosť, ktorá musí byť niečím kompenzovaná aj má letieť vodorovne alebo stúpať. |
||
Peter38 modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
Tak samokridlo nelietalo ,motor mal malo otacok tak sa to nechcelo rozbehnut ,trebalo by tam 4članok |