Výrobca: | Aerotetris - Egor Nefedov | Rozpätie: | 1347 mm | Hmotnosť: | 3000 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 1513 mm | Materiál: | XPS |
Motor: | 2xVasafan 64mm |
ID Modelu: AM7855 | Zobrazenia: 12070 | Pridané: 23. 2. 2017 o 19:00 | Autor: pf1960
Autor | Správa | |
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Fúúú - tak tu pomôže iba obrázok - som úplne mimo... |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
No zrovna nemôžem žiadny nájsť . Ale ak to to nespravil už pri návrhu a rezaní tak je to zbytočné sa baviť . No len trpezlivosť a stále merať
Výhoda týchto EPS a EPS konštrukcií je že dobre pohlcujú vybrácie . Riešiš to zbytočne komplikovane,ten odkaz čo dal Martin je myslím najlepšie riešenie. Už pri zlepovaní tam môžeš zakomponovať prepážky ,tie stačí z 3mm topolovky a zosilniť na namáhaných miestach.Na podvozkových prelaminuješ uhlíkom a zosíliš ,väčšinou sú namáhané na tlak alebo ťah . Uvažovaná tyč bude musieť byť tuhá vo všetkých smeroch ,tu sa ti to prenáša na kruhový prierez trupu |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
No - to čo si videl bol iba testovací vzorok - podvozok sa samozrejme ide robiť nanovo - veď je vidno, že je tam spústa dierok a nič nie je pevne zaaretované - som nevedel čo to vôbec bude robiť. Ináč - nebudú môcť byť tie servá chrbtom k sebe - tak mi to tam nevojde (orginál bude asi polovičný) - ale budú vedľa seba a budú musieť byť ramená spájané cez dištančky. Poobede snáď urobím vzorku. K tej tyči - hokejový 100kg obráncovia s ňou pália príklepy 150 km/h. A prepážky budú tiež - zhruba rovnako. |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Jaaaaj asi sa nerozumieme ,som myslel že tyč bude prechádzať celým trupom tak to beriem späť .Podvozky neriešim to že je to vo vývoji som pochopil. |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Ale pôjde - zhruba od miesta kde končia výtoky EDF až po predok kabínky - potiaľ je spodok trupu rovný. Na uchytenie prednej nohy bude musieť byť vyvýšená, lebo trup sa zošpicaťuje a je potrebný odskok. Prepážky ešte rozmýšľam - možno budú iba do polovice výšky trupu čisto na previazanie s tou tyčou. Takže "kostra" lietadla bude skutočne taká ako na obrázku Teda principálne... |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Podľa mňa je to zbytočné ,ten trup je dostatočne tuhý len musí byť olaminovaný. |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Jožko trup áno - asi pôjdem do tej hnedej pásky so zriedeným lepom - ale podľa mňa tvrdšie pristátie resp. nerovná tráva bude problematická. Síce urobíš pevné miesto medzi 2-mi spevňujúcimi prepážkami, ale potom to bude uchytené iba o zvyšok trupu... Veď vyskúšam - 200g navyše ma nezabije a možno ešte menej, lebo nebudem musieť robiť spevňovačky pod podvozok. Skúsim cez weekend popracovať, aby bolo vidno, ako to mám vymyslené. Ináč takto sa bude dať ten podvozok dobre otestovať - budem ho vlastne skúšať už hotový iba na tej tyči (ako auto), prihodím mu kilečko-dve... uvidíme. |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Budem sledovať |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... tu je tu obrazkov kolko chces a dokonca i pohyblivych ( oplati sa prehliadnut cele vlakno) : http://forum.rcdesign.ru/f131/thread471672-7.html PS. neni to tak davno co si pisal, ze toto forum sledujes a taku hovadsku trubku si nevsimnes veka |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Pekné, pekné, myslel som tie nemecké stránky - ruské som doteraz nenavštívil. |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
|
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... este jeden odkaz s hranatym hlinikovym profilom uprostred trupu : http://forum.rcdesign.ru/f82/thread415851-10.html http://forum.rcdesign.ru/f82/thread415851-11.html veka |
|
pekos modelár Príspevkov: 93 Moje modely Poslať správu |
Tuhle metodu jsem zkusil jen jednou, asi před 6ti lety. Udělal jsem si řezy po 40mm na 2000 mm trupu Gripena. Problém je, že jednotlivé výřezy mají povrch vždy přímkový. Ten drát neřeže ohnutý samozřejmě. Měl jsem po dokončení velký problémy to dotmelit - v mém případě šlehaným tmelem Onetime a chytnout správný tvar. Výsledek byl plný tvarových deformací. Tady platí obecně, že řezy by musely být tak po 10mm aby se dodrželo správné zakřivení trupu. Na první pohled se zdá být tahle stavba easy ale opak je pravdou, pár výsledků jsem viděl a i když olaminované a tmelené, stejně bylo vidět ty řezy. I když máš slušný tvarový základ, Peter, budeš muset prokázat sochařskou zručnost a cit pro povrch. Bojím se aby vynaložené úsilí nebylo pro tebe nakonec zklamáním. Mohl by jsi to oplaňkovat dlouhými proužky 1mm balzy, vytvořil by jsi tzv. grafické "spliny" to by pomohlo, ale pak se vytrácí smysl toho eps pod tím.. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Mohl by jsi to oplaňkovat dlouhými proužky 1mm balzy, vytvořil by jsi tzv. grafické "spliny" to by pomohlo, ale pak se vytrácí smysl toho eps pod tím.. peto( pekos)... jasne , ze by mohl, ale vhodnejsi je pouzit prouzky min cca 2-3mm tluste, protoze 1mm probrousi , ani si to nevsimne . Staci mala nerovnost pod povrchem, nebo hezka zenska za oknem a pod. Podobnou technikou se pripravovali polotovary na boubelate F2B akrobaty ( obvykle polomakety stihacek s hvezdicovymi motory a pod) . XPS kopyto polepene novinami, se odseparovalo paskou a na povrch se naplankovala, vybrousila a celkove pripravila ke slepeni balsova poloskorepina. Po sejmuti z kopyta se vnitrek vylaminoval tenkou tkaninou, vlepili potrebne vyztuhy a pulky slepili do tuheho a lehkeho celku .... sudoviteho trupu poletuchy . peto ( pf1996), kedysi som v ramci vyroby prototypov okrem predlaminovanych potahov kridel dost pouzival i technologiu dutych sendvicovych trupov ,vyrezanych z XPS. Vyrezane diely sa pozlepovali do technologickych celkov, zvnutra vylaminovali vrstvou cca 30-50g/m2 skla a zlepili dohromady. Nasledovalo doplnenie plnych casti trupu z blokov XPS , obrusenie do konecneho tvaru a olaminovanie povrchu. Na exponovanych miestach bolo viac vrstiev skla a osamele sily sa do potahov sendvica prenasali cez prilaminovane drevene diely ( bukova preglejka cca 2mm hruba) .Pod vnutorny potah som daval pozdlzne vyztuhy z uhlikovych rovingov. Pisem to preto ,ze duty sendvic bez vnutorneho potahu nemoze plnohodnotne fungovat .... o tom nema cenu diskutovat a mozna by to mohol v konstrukcii zohladnit i tetrisak. Tj upravit dielce tak, aby pozlepovane zlaby bolo mozne z vnutra bezproblemovo olaminovat ( nemozu to byt uzavrete dielce) . Toto by malo byt samozrejmostou v minimalne v silovych usekoch konstrukcie. Ale on potrebuje predat hromadu nakrajaneho polysa a nema cast ani znalosti ,aby riesil technologicnost ,ci optimalizaciu konstrukcie.... proste urob si sam. Z dovodu ilustracie vyssie popisaneho som z kuta vyhrabal nejake 17 rocne trosky a spravil par fotiek pre teba: http://veka1.rajce.idnes.cz/Westland_Whirlwind_Mk.I_-_ACES_combat_z_roku_2000___reinkarnace./ este technicka... lepidlo by malo koncit cca 1-2mm od vonkajsieho obvodu dielov. Eliminujes tym problem vystupujucich ostrych ( tvrdych ) linii lepidla nad povrch makkeho XPS. To iste plati i o prepazkach a vyztuhach ... mali by byz utopene cca 0,5-1mm pod povrch XPS. Ak to ignorujes , pocitaj s tym, ze vsetky casom vylezu na povrch , ako rebra na podvyzivenej koze.
.... odvaha ti nechyba. pretoze nie som zas az taky zdatny konstrukter, tak sa obvykle uchylim ku klasike , viz lozko predneho podvozku na pekosovo L 29: http://veka1.rajce.idnes.cz/L29_Delfin-slepeni_a_vyjmuti_zadni_a_predni_casti_trupu_z_formy./#delfin_lozeprnohy011.jpg http://veka1.rajce.idnes.cz/L29_Delfin-slepeni_a_vyjmuti_zadni_a_predni_casti_trupu_z_formy./#delfin_lozeprnohy012.jpg viac fotiek tu: http://veka1.rajce.idnes.cz/L29_Delfin-slepeni_a_vyjmuti_zadni_a_predni_casti_trupu_z_formy./ veka |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 727 Moje modely Poslať správu |
Peťovia poza rieky Moravy - díky za príspevky a názory. Peťo H. (Pekos) - rezy v tomto prípade majú 5cm šírku. Samozrejme zlepiť to, aby boli spoje čisté je pre mňa mission impossible, na to nemám dosť trpezlivosti. Takže už sa veselo tmelí - ja používam Den Braven - zatiaľ ako jediný šľahaný tmel má po vyschnutí takú čisto sádrovú štruktúru takže sa veľmi dobre a dorovna brúsi. Ostatné tmely mali v sebe akoby trošku gumy a keď si človek nedal pozor ľahko urobil žmolku a už to rýpalo drážku... Viem, že nerovnosti tam budú, ale popravde mi to nevadí. Nie, žeby som nechcel mať výsledok tip-top, ale nemám na to ruky ani trpezlivosť. Moje modely väčšinou zaujmú peknou kamuflážou, ale precíznejší modelár zalomí rukami (krásavci ako L60 Bigadýr či SG-38, či váš L-29 (Joba) či loďky Petra Žáka z tohto portálu - to je úplne iný level). Dôvod je ten, že ešte často robím chyby a poškodím model resp. skutočne tu nemáme vhodné podmienky (koľkokrát namiesto na dráhu musím pristáť do trávy) - a tak vynaložiť stovky hodín na precízne zhotovenie modelu a potom s tým nelietať (alebo lietať s plnými gaťami) to nie je pre mňa. Ale možno sa na dôchodku polepším. Peťo K. (VEKA) - odvaha - skôr je to pokušenie skúšať niečo, čo nie je až tak obvyklé - či už konštrukčne alebo typ lietka. Väčšinou idem do toho po hlave a riadim sa heslom - ak niekto 100x odskúšal, že to nejde, tak ja budem prvý komu sa to podarí. Laminácia bude jedna - zvonku, však uvidíme. Konieckoncov Alferyho modely "Alfamodel" sú tiež tuším z XPS, žiadna laminácia, zopár prepážok a lieta to pekne - keď s tým netresneš o zem tak to aj dlho vydrží. Ja nelietam 3D, ani hotlinery tak si myslím, že by to základnú pilotáž malo vydržať. |