Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Aerotetris - Egor Nefedov Rozpätie: 1347 mm Hmotnosť: 3000 g
Kategória: Lietadla - elektrické Dĺžka: 1513 mm Materiál: XPS
Motor: 2xVasafan 64mm
Popis

Po nezdare na Caravelle a zlom odhade s Me-109TL (niečo ako Schwalbe 262), kde som sa rozhodol vrátiť sa z kratšej cesty a nerobiť ho ako EDF verziu, ale bez gondol ako Me-109H - som rozmýšľal čo s tou dvojičkou EDF. Dlhšie sledujem stránky Egora - AeroTetris - a padol mi do oka ako vhodný typ Saab-105 stredného rozpätia. Tak som si ho objednal, a po týždni mi včera z Malagy došiel. Je to iba klasická škrupinka z XPS, takže roboty bude mnoho. Ale keďže som nenašiel ani v Čechách ani na Slovensku žiadnu zmienku o jeho modeloch - tak sa s vami rád podelím o skúsenosti zo stavby.
Zatiaľ mám roztriedené puzzle dieliky a nedalo mi - a začal som so zlepovaním predku.

ID Modelu: AM7855 | Zobrazenia: 12072 | Pridané: 23. 2. 2017 o 19:00 | Autor: pf1960

1 2 3 4 5
Autor Správa
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 24. 2. 2017 o 20:09 | odkaz na príspevok
Postupné zliepanie - je treba si rozmyslieť kde budú spevňovacie preglejkové vložky.



A ešte reminiscencia na neúspešný projekt Caravelle - už je na zaslúženom dôchodku u mňa v kancelárií - v spoločenstve Panavia Tornado a Arado 196 (Revell).

Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
jan-13
modelár

Príspevkov: 1

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2017 o 20:57 | odkaz na príspevok
Dobrý den, zajímalo by mě jestli jste kabinu lisoval nebo byla obsazení stavebnice? Předem děkuji za odpověď...
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 25. 2. 2017 o 21:03 | odkaz na príspevok
Jan-13 ... kabínka nie je súčasťou, ale samozrejme dôjde aj na ňu. Pravdepodobne si urobím pozitívne kopyto (odrezaním a spevnením príslušnej časti kitu) a vylaminujem ju. Ťahať kabínky (lisovať) sa mi akosi nedarí ...
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 26. 2. 2017 o 16:31 | odkaz na príspevok
Vonku to na lietanie moc nie je, tak som pokračoval vo výstavbe. Dal som dokopy všetky dieliky - robil som sekcie - vpredu a vzadu po cca 5-6 priečok, v strede 3-4. Medzi ne pôjdu spevňovacie priečky z preglejky, príprava na EDF a najväčším orieškom bude podvozok.



Práca na 70% ide hladko od ruky, ale hlavne oblasť centroplánu dá zabrať, pretože niekedy musí človek urobiť aj niekoľko pokusov, aby mu to sadlo (samozrejme nasucho). Kantové spoje som lepil sekunďákom, váčšie plochy UHU-porom. Teraz príde na rad tmelenie, pretože je to predsalen krehký materiál a vidno na ňom každý škrabanček a aj lepidla niekedy ujde...
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 2. 2017 o 15:43 | odkaz na príspevok
Zopár tých stavieb som si už opozeral na zahraničných fórach a normálne som čakal kedy sa už aj u nás dá niekto namotať na túto porciu práce Prajem veľa zdaru a hlavne dobre a často kontroluj súmernosť aj počas lepenia dielov aby sa ti nestalo, že to bude celé dokrútené...
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
marianmacek
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 27. 2. 2017 o 18:30 | odkaz na príspevok
Ahoj Peťo,

stále vymýšlaš niečo nové. Pridal som do sledovaných.

prajem pekný večer

Marián Macek
Bydlisko: Piešťany ( 51 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 2. 2017 o 07:19 | odkaz na príspevok
Ahojte Maťo a Marián - no to viete - mne sa páčia neokukané modely (popri starej čs. klasike) a tento Saab mi vyslovene vyhovoval. Tiež som sa často díval na jeho modely a rozmýšľal ako k tomu pripevňovať namáhané diely (hlavne podvozok). A neviem či to niekoho už napadlo - ak nie dám si to patentovať - ale skúsim to urobiť tak, že hlavným prvkom celej konštrukcie bude hokejová kompozitová tyč. Tá bude prechádzať stredom trupu a k nej bude všetko pripevňované (teda niečo ako podvozok pri aute). Čiže podvozok lietka nebude vôbec nebude prenášať rázy na trup. Na Saaba potrebujem meter takej tyče - čo váhovo vychádza na cca 200g.
Toto riešenie - ak sa osvedčí - je výhodné pre všetky druhy takýchto typov modelov (XPS, EPP)
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
JanoP
modelár

Príspevkov: 101

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 2. 2017 o 07:43 | odkaz na príspevok
To pf1960: Ako pouzivas fólie? Napis, prosím ta, o tom čo najviac, hlavne ako sa potahuju oble plochy (napr. trup). Rozmyslam o potahu klasickej balsovej konštrukcie. Vopred ďakujem.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 68 rokov )
marianmacek
modelár

Príspevkov: 1332

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 2. 2017 o 08:05 | odkaz na príspevok
Ahoj Peťo,

ja hrám s hokejkou Bauer Supreme S180 SR. Je pružná a vydrží fakt veľa, aspoň v hokeji. Škoda, že si to sem dal až teraz, jednu zlomenú som vyhodil.....

prajem pekný deń

Marián Macek
Bydlisko: Piešťany ( 51 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 28. 2. 2017 o 08:27 | odkaz na príspevok
No - nie som žiadny expert a hľadám vždy najjednoduchšie riešenia. Popíšem samolepiace fólie.
Základom dobrého poťahu je kvalitná fólia. Mám firmu, ktorá ich dodáva (www.krajspol.sk) 100 metrov od práce, takže som vyskúšal už niekoľko sád a hlavne lacnejšie druhy fólií - a tým pádom hrubšie - dobre nedržia, ani keď sa prehrejú teplom. Doporučujem Oracal 751C alebo 951.
Plochy, ktoré sú jemne zvlnené - napríklad krídlo - sa dajú potiahnuť bez nejakej zvláštnej manipulácie. Vyrežem si príslušný tvar, v jeho strede odstránim podkladový papier na cca 10cm šírky a opatrne prilepím. Potom postupne priliepam do bokov, pričom mierne naťahujem kde treba - prilepenú časť prihládzam nejakou handričkou. Keď je hotovo prefúknem opatrne horkovzduškou.
Trup kde je oblín viacej poťahujem jednoducho - nastrihám si 5cm široké pásiky a postupne ukladám. Najzložitejšie tvary musíš individuálne - tiež väčšinou pásikmi - v podstate 1cm široký pásik si natiahneš ako potrebuješ. A musíš ísť cestou malých kúskov - tu platí, že u toho kvalitného Oracalu tie spoje bežným pohľadom ani nepoznáš.
Klasické hladké EPP treba jemnúčko pretreť Perchlórom - on ako keby trošku zaleptal - a drží to ako fras. EPP, ktoré nie je hladké treba bohužiaľ pretmeliť aby sa zatreli póry, na hladkom XPS to v podstate drží celkom dobre, na brúsenom vôbec... Pre plnú balzu OK, ale rátaj s tým, že budeš často ofukovať horkovzduškou - holt tam vlhkosť pracuje, pre koštrukcie (iba rebrovanie) by som samolepku nedával - tam sa hodí skôr nažehlovacia - mne sa najviac osvedčil Solartex - aj vzhľadom aj kvalitou.
Inak - čo sa týka nažehlovacích fólií - postup je zhruba rovnaký - používam žehličku a až konečnú verziu prefúknem. Na problémové plochy - opäť pomôžu iba malé kúsky...

Marián - keď to lietadlo spadne - tak hokejka to určite prežije
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 3. 2017 o 21:54 | odkaz na príspevok
Rozmýšlal som ako schovávať podvozok takéhoto typu ako má Saab 105, pretože tento systém je dosť často používaný a - aj podľa podkladov k rc Saabu z netu - som skúsil navrhnúť takéto niečo.

https://youtu.be/mppv0FAKMsE

Samozrejme ešte sa treba pohrať s veľkosťami pák a zauhlovaním, ale princíp ostane. Výhoda je, že sa upevňuje v kolmom paneli, ktorý prechádza stredom trupu a teda sa môžu upevniť na predpokladaný centrálny nosník, ktorý bude prebiehať celým trupom (spomínaná hokejka). Podvozkové servá nezasahujú do druhej polovici trupu a tak môžu byť zrkadlovo "opreté o seba".
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 3. 2017 o 23:06 | odkaz na príspevok
Tu to chlap rieši trochu zložitejšie ale vzhľadom na použitý materiál a postupy je to v celku jednoduché úrobiť:
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/314993-SAAB-105-2x90er-quot-TETRIS-quot-Baubericht/page6
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 3. 2017 o 07:48 | odkaz na príspevok
pf1960:
Vonku to na lietanie moc nie je, tak som pokračoval vo výstavbe. Dal som dokopy všetky dieliky - robil som sekcie - vpredu a vzadu po cca 5-6 priečok, v strede 3-4. Medzi ne pôjdu spevňovacie priečky z preglejky, príprava na EDF a najväčším orieškom bude podvozok.
Práca na 70% ide hladko od ruky, ale hlavne oblasť centroplánu dá zabrať, pretože niekedy musí človek urobiť aj niekoľko pokusov, aby mu to sadlo (samozrejme nasucho).

No keď si to sem dal tak ti budeme aspoň trochu do toho kafrať Túto techniku mám dobre zmapovanú
Som myslel že to má nejaké zámky na vodiacu tyč na ktorú sa to navlečie aby sa dodržala súmernosť .
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
pf1960
modelár

Príspevkov: 727

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 3. 2017 o 07:58 | odkaz na príspevok
Jožo - kafri, ja som amatér a budem vďačný za každú radu. Čo myslíš pod vodiacou tyčou?
Bydlisko: Zilina ( 64 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 3. 2017 o 08:16 | odkaz na príspevok
Som zle napísal súmerný skôr to malo byť rovný .
Býva väčšinou štvorcová , na stred toho dielu ja vynesená diera na tyč tak že keď to všetko navlečieš vy skladáš rovný trup .
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
1 2 3 4 5
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 701 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: TomDlh, pf1960,