Výrobca: | neznámý | Rozpätie: | 0 mm | Hmotnosť: | 560 g |
Kategória: | Lode - motorové | Dĺžka: | 530 mm | Materiál: | dřevo |
Motor: | 540 |
ID Modelu: AM5557 | Zobrazenia: 12555 | Pridané: 25. 3. 2015 o 09:24 | Autor: evondra
Autor | Správa |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Keďže mi nejde server: Nový Artur vonkajšia strana: Starý náter oškrabaný dlátom. nahrubo obrúsené (papier 40-80). Jeden náter mierne zohriatym laminovacím epoxidom ("napustenie" , obrúsené (80). Veľké jamy vyplnené zahusteným laminovacím epoxidom (neviem ako sa to plnidlo volá, používa sa pri laminovaní, nejaký jemný ľahký prášok, asi keramický), obrúsené (80) (Tu by mohol byť použitý ďalej spomínaný ľahčený PS tmel.) Olaminované hrubšou (pre leteckých modelárov) tkaninou, boky a prova spolu, Ľ a P. strana, okrúhla korma samostatný kus, vlákna DIAGONÁLNE. Na kýle tkanina zastrihnutá a medzi vyčnievajúce okraje nalaminované kusy rovingu. Prebrúsené (80-120). Celé nahrubo (CHYBA) natreté ODĽAHČENÝM polyesterovým tmelom a zbrúsené po laminát (stačilo tmel zotierať z povrchu, nemusel som toľko brúsiť), papier 240. Ďalej striekané sprejmi Plasti-Cote: základná farba s plničom (tmel), 2-3 vrstvy, obrúsené (240) až na laminát. Všetky brúsenia potiaľto boli elektrickou kmitavou brúskou Proxxon + ručne oblúkové časti a kúty. Ešte jedna vrstva, tenšia ale súviská, obrúsené (400 namokro, ručne). Biely lesklý sprej (autoemail?) Plasti-Cote, prebrúsený (600-800), Ďalšia vrstva (1200). Pod čiarou ponoru červená, prebrúsená (1200), preleštená (Silichrom). Nastriekané nápisy, šablóny vyrezané z fólie na rezacom plotri, airbrush a čierna polomatná syntetika Humbrol. Malé opravy na farbe tmelím tmelom na plastové modely TAMYIA Putty. BTW inak ako pri Melódii, najlepšie zahodiť a robiť nový, je to menej práce. |
darco2 modelár Príspevkov: 804 Moje modely Poslať správu |
Marian vsetko naj naj k meninam. neda mi rypnut... ale zbytocne to komplikujes.. Lod natri epoxidom, mozes pouzit moj system.. nanes vrstvu, nechaj odvetrat.. cca hodinku, natri dalsiu vrstvu, nechaj odvetrat, natri dalsiu vrstvu.. hovorim o jemnych vrstvach.. nenakladaj na to vela epoxidu, lebo ti to stecie a len sa nabrusis... Ja davam 6-7 vrstiev, ale ja robim drevenne lode. ak ju chces lakovat farbou stacia 3 vrstvy. Z vnutra lod tak isto povytieraj epoxidom.. tak aby vsade pekne zatiekol. Ked je epoxid suchy, tak cca 3 dni, obrus celu lod, snaz sa neprebrusit ju az na drevo.. mozes pouzivat 120 smirgel. (najlepsie su autolakyrnicke-nekupuj hovadiny v hornbachu a porobne) Latku nemusis davat, ak si s tym nikdy nerobil, viac pokazis ako urobis dobreho.. epoxid dostatocne podrzi lod.. Mam to odskusane na lodi, ktora v 48,7 km/h narazila do brehu... bez problemov vydrzala.. zopakuj postup.. obrus povedzme 320 - 400 smirglom, daj to do plnicu, sa sa kupit aj v spreji, obrus 800 smirglom, 1200 smirgel je tazka a zbytocna onaniia, ak to nemas v ruke, len sa narobis a vysledok aj tak nikdy neuvidis. Nalakuj farbou podla svojich predstav. Na brusenie pouzivaj radsej suchu metodu... voda a nelakovane drevo sa nemaju v laske... ked sa ti dostane voda na drevo mozes zacat od zaciatku. Riso |
evondra modelár Príspevkov: 94 Moje modely Poslať správu |
Moc děkuju, zkusim tu jednodušší metodu bez laminování. Nevadí tam ty kousky šedého základu v místech pod úrovní broušení? Jinak loďka je určitě starší než 25 let a tak mi připdá škoda jen tak ji vyhodit. Díky Ondra |
PeterPP modelár Príspevkov: 610 Moje modely Poslať správu |
Pri všetkej úcte k Darcovej prefektnej práci ( parník,..) by som odporučil skôr Marianov postup. Z vlastnej aj ostatných skúseností. Dôvody: - Darco robí trup (y) z viacerých vrstiev tenkej dýhy, ktoré sa navzájom prekrývajú a teda sa tak ľahko pod vplyvom vody vrtvy neodelia a nezačnú pracovať. Epoxid bez sklenej tkaniny je v podstate krehký. - Do Tvojho trupu zvnútra kvôli nalepenej palube nemáš prístup, takže ho nevieš ( asi) dostatočne dobre zvnútra epoxidom impregnovať - nevieš ako a čím boli lišty obšívky lepené - laminát zvonka jednoducho obšívku spevní definitívne a ďalšia povrchová úprava nebude praskať - laminovanie nie je až tak ťažké - návodov je dosť - 8 z 10 lodných modelárov drevené trupy odporučia olaminovať Ale koniec-koncov vyber si sám |
darco2 modelár Príspevkov: 804 Moje modely Poslať správu |
Peto, islo mi skor o to aby si to Ondra zbytocne nekomplikoval.. pocitam, ze to nebude ziadna vystavna lod, ze ide skor o pobavenie sa.. aj keby tu lod len nastriekal priamo farbou, splni to svoj ucel a urcite mu bude dobre sluzit. my sme uz stavanie lodi povysili do ineho levelu.. co sa tyka laminovania, je kopec navodov, ja som si ich precital kvantum, popozeral videa.. vypocul si Peta Mikulku, vzdy ked som dal latku len som nadaval.. ja to proste nedokazem urobit tak, aby som bol spokojny. Riso |
PeterPP modelár Príspevkov: 610 Moje modely Poslať správu |
Ja len že môj Artur oplankovaný smrekom, zvnútra aj zvonka dôkladne vyepoxidovaný a nastriekaný praská. Podobne Marianov Artur, než ho zrekonštruoval, detto u ďalšieho kamaráta, čo má Pilota od Igry, atď .... Ale áno ... pokiaľ stačí loďka na jednu dve sezóny a potom aj tak skončí v polici, (možno) vydrží aj bez laminátu. Ešte návody na olaminovanie, ak by bol záujem: http://rg65.sk/articles-categories/rg65-articles/building/168-rady-a-skusenosti-zaciatocnika?showall=1&limitstart= http://www.mo-na-ko.net/php/portal/viewtopic.php?id=4003 |
evondra modelár Príspevkov: 94 Moje modely Poslať správu |
Díky za další návody, vypadá to, že to bude hračka. Z výše doporučeného jsem si vybral následující postup, prosím připomínky: 1. laminovací epoxid pořádně zevnitř, tence z venku 1 vrstva - napuštění, úplné zaschnutí, obroušení 2. zkusím to laminování, jeden kus tkaniny, to ale budu muset odřezat lišty po bocích paluby, abych to mohl rovně zakončit s hranou, že? Nevím jak to poohýbám na špici, budu muset někak nastřihnout a dát přes sebe. Zaschnutí, obroušení. 3. tmelení vybroušní, jaký tmel konkrétně? 4. nějaká barevná úprava Ondra |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Najprv zisti či je to dosť mechanicky tuhé. Vytmeliť pred laminovaním, nejaký ľahko brúsiteľný akrylový tmel na drevo. Vybrúsiť. (Tkanina totiž dobre kopíruje nerovnosti.) Asi bude dobré odbrúsiť presah paluby. Ja by som to zvonka nenatieral laminovacou živicou, až pri laminovaní. Ostrá hrana sa naozaj ľahko robí ta, že nalaminuješ jednu stranu, orežeš ( o 12-24 hodín) a dolaminuješ druhú, horšie je však dosiahnuť tesnosť. Bolo by dobré dať na hranu zahustenku. Tkaninu dávaj s vláknami pod 45°, ľahšie sa ohne cez hranu. -----XXXXXXX--- Ak je trup mechanicky pevný, mohla by stačiť jedna vrstva 80 g/m2 . Ale opatrne brúsiť. Ak nie je, dal by som dve vrstvy. Na laminát je najlepší odľahčený polyesterový tmel, dvojzložkový. Dobre sa brúsi. Predáva sa ale len v dosť veľkom balení. Potom striekací dvojzložkový tmel, ale ten sa predáva v ešte väčšom balení. S prednou hranou bude problém ak to nemá byť ostré. Daj tam menší kúsok (len výška hrany + nejaké centimetre do bokov, asi 5). Nalaminuj, prekry mikroténom, natiahni a prelep papierovou páskou (maliarska maskovacia). Ak nelaminuješ ďalšiu vrstvu pred vytvrdnutím, musíš podkladovú prebrúsiť, papier 80- 120. Poškrabať, najlepšie až na sklo. |
evondra modelár Príspevkov: 94 Moje modely Poslať správu |
Díky Marián, trup je pevný dost. Při odbrušování barvy v mezerách trochy tmalu zůstaly viz foto, takže je celkem hladký, bez výraznějších nerovností, netmelil jsem, lišty kolem paluby jsem odstranil. Včera jsem zkoušel ten epoxid a natřel zevnitř i zvenku. Zabrousím a budu laminovat. Vyfotím a ukážu. O. |
evondra modelár Príspevkov: 94 Moje modely Poslať správu |
Další postup prací: vybroušeno po první vrstvě laminovací pryskyřice MOtorové lože (motor 540 z CEN MiniMadness) a upevnění serva kormidla (GO MG17) No a pak skelná tkanina 110 g/m2, začal jsem zkušebním pruhem na přídi, šlo to dobře, tak pak jsem myslel, že udělám zbytek naráz, na rovných plochách to bylo lehké, ale na oblinách a hranách, kde jsem musel stříhat to bylo horší, místy jsou vrstvy přes sebe, vybrousím. Asi existuje nějaký správný postup ze které strany tkaninu klást a jak řešit obliny, já jsem to vyřešil takhle. |
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
Ondro podľa mňa si to zvládol perfektne. Nechaj to riadne vytvrdnut a potom to môžeš prebrusit. |
evondra modelár Príspevkov: 94 Moje modely Poslať správu |
Další postup prací: tmelení. Oproti tmelení bylo laminování úplná hračka, tmel mi nějak rychle tuhl a nešel pěkně rozetřít, asi jsem ani neměl dobrou stěrku, výsledkem byla nerovná tlustá vrstva, vyžadující spoustu broušení, místy jsem pak probrousil moc... Smirgl 120 a pak 240, vypadalo to nakonec docela hladce. Pak sem dal základ s plničem, 3 vrstvy a ukázalo se, že to až tak hladké není, všude spousta nerovností. No přebrousím, přestříkám, a zkusím, jak to vůbec plave, jestli má smysl si s tím hrát dál. |
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Farebné zjednotenie vždy lepšie ukáže nerovnosti. Dôležité je že si to odskúšal, ďalšia môže byť perfektná. Ak to nemá byť súťažné maketa, nemusí to byť dokonalé. |
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
Poradim ti...zober si na to 240 pripadne 400 namotaj si ho na kusok gulatiny z dreva (kusok rucky od metly) a pod vodou to brus v sikmich tahoch pozdlz kylu. Boky potom brus so smirglom na rovnom hranole. Pred samotnym brusenim to strekni jemne vyraznou farbou a brus kym nezmizne uplne. Ak ta to prestane bavit tak sa pridaj knam a postav si snami ALICU https://www.rcportal.sk/postavaj-si-vlastnu-alicu-competition-c264 Nevzdavaj to |
darco2 modelár Príspevkov: 804 Moje modely Poslať správu |
Z vlastnej skusenosti, pred finalnou upravou som radsej za suche brusenie. obcas sa vie voda celkom pekne vypomstit.. Na brusenie pouzivaj vylucne brusne papiere co pouzivaju autolakyrnici.. tak isto si tam mozes kupit brusny blok na ktorom si menis brusne papiere.. ja pouzivam brusny papier ktory sa lepi pomocou sucheho zipsu... |