autor | správa | |
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Takže sme zase pri tom že čím rýchlejšie sa to nabije, tým lepšie.. Keď raz budem mať väčší model, bez váhania kupujem Powerlab (asi 6s lebo až tak väčší že by 6s nestačilo, mne asi nehrozí, a keby už tak dva powerlaby 6 sú viac ako jeden PL8...). Ale zisťoval by som pre istotu, koľko zvládne alternátor Najhoršie je, že by sa nemalo počas nabíjania štartovať. To môže dať do napätia škaredú "šupu" alebo aspoň pokles.. |
|
jeeff modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
Zaznela spravna otazka, viete teda niekto aspon orientacne povedat, kolko A (alebo W) dokaze dodat alternator v beznom aute pri volnobehu motora (asi nikto z nas nebude sediet pocas nabijania a drzat plynovy pedal)? Ja osobne sa obavam, ze to nebude vela a nabijanie 6S (nebodaj 2x) z motora na volnobeh nedoda tych potrebnych aspon 500W a bude to stavit aj baterku, coho nasledkom moze byt to, ze uz z letiska autom neodidem. Aj ked na volnobeh sa moze auto nechat aj ked sa nenabija a vtedy moze teoreticky dobit autobaterku. |
|
igor21 modelár Príspevkov: 461 Moje modely Poslať správu |
presne to neviem ale alternator je konstruovany tak ze uz pri volnobeznych otackach dava slusny vykon. Urcite nepracuje linearne |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Na voľnobeh dá (podľa typu auta) 20-50A pri 14V to je 280-700W Takže niečo vyrovná akumulátor a je to OK. Ja a mac nabíjame už niekoľko rokov 10S 4000 prúdom 10A. Mám aj centrálu 2kW, zdroj 40A/600W ale to ťahám tak 2x do roka na dlhšie akcie... |
|
kuris modelár Príspevkov: 3 Moje modely Poslať správu |
Ja som vzdy nabijal priamo z auta a zatial som stale nastartoval (ale startovacie kable mam pri rezerve ) Octavia 2006 tdi, aku od vyroby, pocitam cca 70Ah. Vacsinou som lietal non stop 2-4 hod. Na baterke zavesene 2ks Hyperion EOS 0720i NET3. Do TREXa 450PRO som mal 4ks 3s2200mAh a nabijal som 8A, do PROTOSa som mal 1ks 6s2650mAh a nabijal som prudom 10-12A. Sledoval som obcas napatie autobaterie a ked to pri zatazeni kleso pod 11V, tak som to na par minut startol a nikdy nebol problem. V mojom pripade by bola centrala zbytocna. |
|
Ludo_ZA modelár Príspevkov: 567 Moje modely Poslať správu |
A to je taký problém prerušiť nabíjanie, naštartovať a pokračovať? Inak pri štartovaní aj tak poklesne napätie a nabíjanie sa preruší. |
|
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
S C60 za jazdy som startoval viac krat. Samozrejme to nie je odporucanie. Ale vacsinou nastartujem na zaciatku a pri CV vypinam. Baterka ale dostava, po 5 rokoch som menil. Co motor beziaci na volnobeh? |
|
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Po piatich rokoch je to celkom v pohode aj keby si ho nedral s nabíjaním modelov. |
|
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
A co ten volnobeh, pan mechanik od Volva? |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 2. 8. 2012 o 21:59
| odkaz na príspevok
Motoru bežiacemu na voľnobeh pokiaľ funguje chladenie je to fuck |