autor | správa | |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Zdravím páni má niekto skúsenosti s týmito vrtulami a vie niečo k tomu napísať aký rozdiel medzi nimi je a či to vôbec postrehnem ten rozdiel medzi drevom a cfk čo sa vlastnosti týka. odkaz na Youtube |
|
juky99 modelár Príspevkov: 258 Moje modely Poslať správu |
Nazdar ..akurat dnes som to riesil z kamosom , povedal mi ze z dreva najlepsie je Fiala a uhlik jedine majzel..... |
|
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Prečo jedine Mejzlik ??? Ved PT Model je v tej istej kvalite či ? ? ? Nakoniec som objednal PT Model uvidíme aká bude. |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
APC pocitovo konkrétne pri motore AXI 5325 ťahala o dosť lepšie ako drevo Fiala, teraz tam mám PT model a je to zas pocitovo o dosť lepšie ako APC, má lepší záber v celom rozmedzí plynu, ale musím pozrieť dáta s reglu. Som milo prekvapený, pri pomere ťah / hmotnosť 1,8:1 som skúšal zatiaľ len 3/4 plynu a je to dynamické až až. Ale mám aj nové baterky tak je to aj tým. U PT nie je tak nepríjemný stall thrust / kritický ťah, čo je pre menej skúsených mnohokrát stresujúce. Zároveň sa s uhlíkom model stal veľmi tichým. |
|
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
|
|
juky99 modelár Príspevkov: 258 Moje modely Poslať správu |
pjekna aky rozmer ? |
|
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Pani, pocitate s tym, ze Fiala ma pre udavanie rozmerov svojich vrtuli svoju vlastnu jednotku dlzky? Jeden palec je unho priblizne 25mm, niekedy aj menej. |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Hej o tom sa vie uz dlhsie. |
|
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
|
|
juky99 modelár Príspevkov: 258 Moje modely Poslať správu |
super v pondelok idem zalietat mojho Capa 232 do trencina |
|
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
|
|
juky99 modelár Príspevkov: 258 Moje modely Poslať správu |
Hmmm myslis ze to bolo vrtulov? kolko ti tocil s tou vrtlou? nezda sa mi zeby taku uzku čmuhu dokazala urobit vrtula ak vobec..ved ten rozmer je este pre ten motor v pohode...skor by som to videl na bud nasatu nejaku spinu z vonku alebo niektore z lozisk odislo....alebo to nezvladol piestny kruzok....na aky pomer oleja lietas? a kolko litrov mal motor na zabehu nabehane? |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ide ti... Príčinu pridretia samozrejme hľadaj niekde úplne inde ako vo vrtuli. 60ccm motor musí v pohode zvládnuť vrtuľu 24/8. Podmienka je kvalitný olej v správnom pomere, dostatočné chladenie, správny zábeh a nastavenie motora. Inak pre teba je škoda CFK vrtuľu. |
|
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
LV teraz ti huba ide ako všetkým ked sa niečo stane všetci ste náramne múdry do piče!!!! Ale ked som tu prosil o radu tak nikto ani pismenko nenapísal...!!! To milujem takých múdrcov!!!!!!!!!!! Ja som motor zabiehal ako bolo písane v návode pomer oleja 1:30 olej kvalitný samozrejme Motul Karat GP 2.takt.!!! Zábeh prvých 20min na 2500ot. a potom som to striedal volnobeh a sem tam popridával a spálil som dve 800ml nádrže. Potom som šiel do vzduchu. Lietalo to parádne mohol som vylietať asi 30l benzínu. Lietal som vrtulu 23x8 Fiala a neskor 24x8 lietalo to uplne v pohode výkonu na rozdávanie žiaden rozdiel som necitil medzi 23x8 a 24x8 tak som chcel aby bol krásavec s vrtulou CFK a hned prvý let sa mi to stalo že ako som šiel do kolmice hore zrazu strácal výkon tak som rýchlo pristal že čo sa deje a potom som šiel zasa a už zrazu nič...lietalo v pohode dal som 4lety a šiel som domov a včera hned ako som prišiel na letisko a dal prvý let tak pohoda a cca po 4min som zasa šiel hore do kolmice a zasa ta strata výkonu hned som šiel dolu ale už som nedokázal pristát na plochu lebo mi zdochol motor a šiel som rýchlejšie k zemi no odniesla si to len jedna noha podvozku vytrhnuta a zlomeny list cfk vrtule. Všetko opravené ale motor musím kúpit nové valce piesty a kruzky. Inak to pridretie bolo v mieste presne ako je krúžok spojeny tie dva konce ako sa dotýkaju tak tam to urobilo ryhu. LV a ja som nekupoval CFK preto že ju potrebujem !!! Preto že sa mi páči. |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ja som ti neradil preto, že sem chodím raz za uherský rok... Viem že o múdre reči nestojíš, a viem, že si nekupuješ veci čo fungujú, ale veci čo sa ti páčia. O tom to je. To, že to podpaľovalo v mieste zámku (podľa fotky už dlhšiu dobu) o niečom svedčí. Mal si si kúpiť motor a nie DLE. Keď si to zrátaš čo stál nový plus oprava a stejne ak ťa to ešte bude baviť kúpiš poriadny, zistíš, že tie čínske motory nie sú až také lacné. Isto je ale zopár jedincov ktorý mali na kup šťastie. Ty si to nebol... A čo sa vrtule týka. Lietal som aj PT aj Mejzlíky. Obe značky sú zárukou kvality a zárukou presných údajov. Ja som ich lietal preto, že som vedel presne čo potrebujem, vedel som že fungujú, preto že menej flatrujú ako APC. Drevo lietam na historikoch, lebo tam mi nevadí, že fungujú tak ako fungujú. PS1: Nabudúce keď budeš nastavovať motor, tak používaj otáčkomer a meraj maximálne povolené otáčky výrobcom. A motor sa ladí vždy pri použití inej značky vrtule aj keby mala písaný rovnaký rozmer ako tá predchádzajúca. U dreva by som odporúčal vždy pri namontovaní novej. PS2: Vtracie otvory musia byť minimálne v pomere 2:3 lepšie 1:2 (nasávací/výfukový) a ideálne je ak je vzduch nasmerovaný priamo na valce tak ako u dospelých poletovadiel. Čo myslíš, koľko % náporového vzduchu zožralo to tvoje zajačie pletivo? PS3: ...To až raz budeš potrebovať jeblé múdre reči... |