Výrobca: | Ja | Rozpätie: | 1250 mm | Hmotnosť: | 800 g |
Kategória: | Lietadla - žhaviace | Dĺžka: | 1000 mm | Materiál: | balza, bukove nosniky, folia proti podchladeniu z autolekarnicky |
Motor: | 2,5ccm ASP |
ID Modelu: AM3884 | Zobrazenia: 9642 | Pridané: 23. 1. 2014 o 13:28 | Autor: peteer
Autor | Správa |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Vcera vecer som sa k nemu opat dokopal. Spravil som komplet spodok trupu, dnes vecer spravim asi vrch a kostru kridla, a zajtra potiahnut kridlo, objednat motor a je lahko sa to hovori, ale tazsie robi Dnes sa znova makalo Vsetko je zatial pripevnene provizorne izolackou kvoli tomu aky som vedel vypocitat velkost potahu ten ocel.drot co drzi kridlo ten tam nebude, bude tam nosnik ktory je na ceste |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Dnes som sa mordoval 6 hodin s uchytenim a skladanim krdila, (chcem ho vozit na skutri). 6 hodin roboty+2 hodiny rozmyslania ako som bol vonku s autom.... Ale podarilo sa Kopu zmien podla planu:-kridlo je skladacie-(zlozi sa do 3minut) nosnik ktory drzi 2 bocne nosniky do tvaru V je skladatelny-pootoci sa a kridlo sa ,,zruluje,, -v prip. potreby dokazem dat behom 10-15 minut dolu aj komplet kridlo tu je foto kridla trup sa este schne |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... pekne , pekne. Je fajn ze sa s tym mordujes sam, aj ked prakticky vymyslas uz davno vymyslene. Ale rozhodujuce je ,ze aktivne tvoris. Nieco podobne so dal dohromady v roku 1974. Motor Mvvs 1.5ccm, bez rc karburatoru. Ovladana iba smerovka, jednokanalovou supravou Delta. Smerovka nemala neutral. Ak som vysielal signal, bola v plnej pravej ,bez signalu v plnej lavej vychylke. Na jednu stranu ju tahala chirurgicka nitka ,navijana na hriadel elektromotora, na druhu stranu zase napnuta gumicka ...tzv. system spagomatik. Krajne vychylky boli dane napevno, ale dali sa stelovat nastavitelnymi dorazmi z plechu. Pravidelnym a rychlym tukanim na tlacitko vysielaca smerovka kmitala, model nestihal reagovat a letel rovne. Zatacky sa lietali zmenou rytmu tukania na tlacitko. Pyramida pre upevnenie kridla bola k trupu priputana gumou. Kridlo malo priebezny hlavny nosnik (smrek 8x s dutym preglejkovym krizom. V mieste kriza bolo priviazane gumickami k priecnym duralovym L vystupkom na pyramide . Zadna cast nosnika bola priviazana gumickou k predlzeniu pevnej casti SOP. Toto usporiadanie bolo vyhodne pre nastavovanie (podkladanim) pozdlzneho i priecneho nastavenia kridla, vzhladom k zbytku poletuchy (ladenie letovych vlastnosti) . Deleny priecnik bol z dvoch smrekovych list 8x8mm. Kazda z poloviciek priecnika mala na konci predlzenie (vidlicku) v tvare U z preglejky 1mm.Po vlozeni sklopnych krajnych nosnikov kridla do toho U, som spoj zaistil srobom M2, ktory prechadzal mimo nosnik (zverny spoj). Vnutorne konce priecnika boli zastrcene do duteho kriza. Vysunutiu z kriza branilo trenie v dutine a upevnovacia guma. Vyskovka bola len zasunuta do priebeznej kapsy v trupe, bez zaistenia. Popisane riesenie umoznovalo maximalnu rozoberatelnost, dobru skladovatelnost a opravitelnost modelu. Model lietal velmi stabilne,preto som ho casto hadzal do vzduchu i neriadeny (radio som uz v taky cas mal v motorizovanom vetroni) . veka |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
parada Ja som mal plan od nasho modelara (sam ho kreslil)-su na nom nakreslene 3 rozlicne rogala Toto kridlo som robil plachta 90 kostra 80 stupnov, no vyslo mi to nakoniec nejakych 87/78 stupnov alebo tak nejak hej, uchyt som najprv okopiroval, ale ja potrebujem nieco tak, aby som ho dokazal zlozit co najviac aerodinamicky (a posadim ho za mna na skutra) Vzadu mam kufor, a akurat to tak vide, ze trup bude za mnou, a kridlo (zlozene) bude niekde skoro na konci trupu, a z kazdej strany bude vytrcat 15-20cm co je podla mna v poho Trup pripevnim gumou o rucku na jednej strane a rucku na druhej strane asi nejakou gumou, do hornehu kufru dam vysielac, a pod sedanku dam liter paliva, zhavitko, nejake naradie a ide sa Potom nenastartujem a mozem ist domov dakujem za vysvetlenie, ste fakt trpezlivý |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Motor Baterie Ricin +nejake drobnosti objednane do konca tyzdna by to malo prjst |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Vcera mi prisla objednavka z TATRAMODELu, motor, bateria... Dnes som tam vybehol osobne pre zvysok- ricin, bizuteria, (classic sport 40 (nie pre mna )) v modeli su osadene komplet serva, pripraveny motor, loze, vsetko na sucho namontovane, nadrz, prijimac, baterie... uz mi ostava iba potiahnut, a dat kridlo chcel by som v pondelok zalet, ale mozno pockam.... Zajtra sa bude lakovat, a zabiehat motor na doske |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Zalet sa odklada na prazdniny :-/ chvilku pred lakovanim bol u mna jeden modelar(rogalista) a vyplinulo z toho to, ze musim spravit vacsie balony na kridle, cize zmensit kostru z 80 stupnov na cca 75 stupnov zajtra planujem lietat, a vecer dostelujem motor+nalakujem 2x model a vytriem epoxydom motorovy priestor k tomu kridlu musim vyfrezovat drazky do priecniku, odfrezovat spevnenie, a prerobit konce priecnika robota na 3 hodiny (este ze nee na viac ) snad.... potom uz iba podvozok, zabehnut motor,nalakovat, a ide sa na zalet... snad poleti ... motor je nachystany na zabiehanie |
peto.peto202 modelár Príspevkov: 671 Moje modely Poslať správu |
Bol by som rad,ak bude aj video.Som moc zvedavy.. Peter |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Video bude, no nestiham. Dnes som dal prednosť lietaniu, zajtra doladim motor, krídlo A podvozok. Cez prázdniny (budúci týždeň) by som chcel zálet, ale videjko bude Inak, sam som na to zvedavý .... |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Dnes som sa dal na zabehnutie motoru. Prsty dokopane, posekane, dorezane -ale ved to k tomu patri Na cca 5 otocenie vrtule motor nastartoval,(ihla na 2,25 otacky) drzal som ho asi tak do 10% vykonu 30ml (55ml je nadrz) a zvysnych 20-25ml na cistom volnobehu. Motor krasne isiel. Vsetko v pohode. Ked bola skoro prazdna nadrz a isla bublina cez hadicku, motor som zhasol. Nechal som ho vychladnut a isiel znova nastartovat. Naplnil som nadrz, zapol zhavenie, sprtol trosku paliva do karburatoru, na 1x motor naskocil, ale iba na 5 sekund, potom z nicoho nic zhasol (ihla na 2,25 otacky) Toto sa opakovalo asi 10 minut, motor sa preplavil, kopol ma, ja som ho vycistil, a znova nastartoval na 5 sekund a skapal. Ale este som to nevzdal. nechal som motor 5 minut tak, komplet som ho vycistil, dal trosku paliva pod sviecku, a nechal minutu tak. Nasadil som zhavitko, a 10 sekund som nechal zhavit, potom som otocil raz opatrne vrtulu, a potom som normalne na prvy krat nastartoval. Motor isiel.... Skusal som ho asi tak do 50% plynu. Ale stale to neni ono Neviete kde moze byt problem? (sviecka je tepla) dakujem. Model ma od dnes uz aj podvozok (ktory vyrobil Kamil). |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Krídlo prerobene, uz su aj vyrobené uchyty.... Večer ešte spevnim trup, a zajtra poobede asi prebehne lakovanie. |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
nejako nestiham Teraz sa trapim z ostrohou, uvidim,,,,, lakovanie sice stale odkladam, ale asi zajtra vecer pojde prva vrstva... |
Kamil modelár Príspevkov: 708 Moje modely Poslať správu |
Nestíhaš, nestíhaš. A zajtra poobede lietať stíhaš? |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
uvidim, musim sa aj ucit, vies, monitor som spravil, ale mam este viac povinnosti, stale nejake pisomky,,,, skusania,,, skupina,,, vodicak,,, ale asi skor nie, lebo sa mam stretnut s Ivanom ohladom motoru do tohto rogala. po skole ti zajtra zavolam, OK? |
peteer modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Rogalo je 4x nalakovane, motorovy priestor preistotu 7x pre istotu som prelakoval 1x aj miesto okolo nadrze-keby nieco prepusti... rogalu staci dostelovat motor a je pripravene na zalet. |