Výrobca: | vlasna vyroba | Rozpätie: | 2000 mm | Hmotnosť: | 1250 g |
Kategória: | Lietadla - vetrone | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | balza preglejka |
Motor: | 1,5ccm AP HORNET |
ID Modelu: AM6185 | Zobrazenia: 9929 | Pridané: 20. 9. 2015 o 13:13 | Autor: bzuk3
Autor | Správa | |
bzuk3 modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Potiahnem hotovy trup a hura na stavbu kridla... |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Budú na tom aj krídielká? |
|
bzuk3 modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Risera stavam po treti krat a tento krat dam menšie vzopetie uši a urobim kridelka.... |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... si len zvedavy,alebo od toho nieco bohovske ocakavas ( zvysenie vykonov , obratnost, znizenu stabilitu tj.zbavit sa nudneho lietania s modelom co teraz vlastne nepotrebuje riadit....)? Mam podobne poletuchy, tak ma zaujima , aky prinos by mohli mat kridelka, pre takto konstrukcne i aerodymanicky koncipovany model. Mozno by som tiez poskusal. veka |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Urobil som model 2 m z polistirénu hodil som ho po prví krát bol trochu vetrík a smerovka nereagovala a bola dosť velká mal som guppyho 1,7 m a nemal som krídelká a pekne reagoval ale modeli nad 1,7-1,9 m to už potrebujú krídelká |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Riser je klasika, ten fakt krídelká nepotrebuje. Aj na RCgroups sú o tom články, ako sa ľudia snažili dať do Risera krídelká, no v skutočnosti ich nepoužívali. Veka tu správne naznačil, že Riser je skvelý pretože je tak dizajnovaný. Držím palce pri stavbe a nezabudni sa podeliť s nami o fotografie zo stavby, až inšpiruješ aj ostatných. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... v letectve a plati to i o tom nasom malom, sa prakticky nevyskytuju univerzalne konstrukcie. Preto sa pre rozne letove ulohy( poziadavky uzivatela) navrhuju rozne aerodynamicke a konstrukcne a ekonomicky rozdielne riesenia. Napr. ked chces splnit poziadavok minimalneho opadania ( obvykle volne ,neriadene modely F1A,B,C... ) tak ich aerodynamicke a konstrukcne riesenie brani dosiahnut maximalnej klzavosti . Proste k pevne danemu poziadavku lietat na max koeficiente vztlaku sa viaze pouzity profil a ten v pripade ze chces letiet rychlo, zrazu straca svoje vynikajuce vlastnosti.... abnormalne naskoci koeficient odporu a je po ptakach. Podobnych prikladov je habakuk. Pozn. niekolko rokov lietam s historickou ( 1964) Cejkou.... podobna poletucha ako Riser . Je to celkom stabilny, ale pritom i obratny model. Jeho proporcie tj, rozpatie,plosna dlzka, plocha , vzopatie kridla , mohutnost chvostovych ploch ...vznikli v dobe, ked sa lietalo s neproporcionalnym kmitajucim kormidlom . Dnes ma na nom viac nez absenia kridelok(ona sa otaca sa ako camrda) trapi nemoznost rozumneho lietania v silnejsom vetre tj. nad 5m/s. Toto som poriesil zmenou profilu kridla, zbytok som z dovodu ekonomiky,stavebnej jednoduchosti a prevadzky zachoval. Ale i tak nikdy nebude dosahovat letovych vykonov sucasnych modelov... je to dane celkovou koncepciou. Ked sa chcem dostat na iny level, musim navrhnut celkom novy,pre dany ucel optimalizovny model. Tu je letove video s povodnym ( E387) profilom: https://www.youtube.com/watch?v=1HIVMlVYJpM Nejake fotky zo stavby povodnej a novej verzie Cejky su tu: http://veka1.rajce.idnes.cz/ veka |
|
bzuk3 modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
ja som mal prveho risera postaveneho zo stavebnice s pomocnym motorom na pylone asp2ccm lietalo to krasne len mi odchadzali prevody v serve na smerovku servo bolo hitec hs81 neviem či to bolo odporom smerovky alebo bolo dačo zle. Mate pravdu ten vetron kridelka nepotrebuje lietalo to krasne aj bez nich Len som to chcel skusit ako sa ten model bude chovat s kridelkami..... ale asi ho postavim bez Zopar fotiek potiahnuteho trupu... potahoval som foliou ktora mi doma zostala s predchadzajucich modelou a ešte jedna fotka |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Ide ti to fakt od ruky. Nepremýšľal si nad tým, že mu urobíš viacero krídel? Na Guppym som mal krídlo do V a ušaté krídlo a podľa podmienok som menil krídla. Bol to fakt rozdiel, stačilo zmeniť krídlo a bolo to úplne iné lietadlo. |
|
bzuk3 modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Dakujem ked som postavil druheho risera postavil som kridlo s profilom Eppler E205 a uši neboli tak špicate a lietalo to tiež pekne Neviem zatial postavim kridlo podla planu a potom sa uvidi..... Mam v plane hned po dokončeni Risera postavit ešte citabriu 1,2m rozpetie |
|
bogo modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Kde chodite na tie profili s tymi tazkymi nazvami existuje nejaka stranka kde je nejaky zoznam profilov kridiel a pripadne aj dokumentacia a ich vlastnosti? |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... len mi odchadzali prevody v serve na smerovku servo bolo hitec hs81 neviem či to bolo odporom smerovky alebo bolo dačo zle. jedna z moznosti je prave nevhodna konstrukcia modelu. Pohybliva cast smerovky nie je nicim chranena proti hrubemu kontaktu zo zemegulou, futrami a pod. Staci mala kolizia s bytelnejsou prekazkou a mas v servu nove kolieska. Mal som podobny problem cca v roku 2003 na jednom trosku rychlejsom, bojovom lietadle. Stacilo pristatie do vyssej travy a sevo vyskovky bolo bezzube. Povodne bolo tesne pred vyskovkou , packa na vyskovke bola zo spodnej strany, nahon ocelova gulatina pr. 2mm. Medzi packu a tiahlo obcas zamotali hlavicky jitrocelu a ked som tazko nesustredeny model bral do ruky, zdvihal som i zemegulu. Ale ta je taka tazka ,ze tie prevody vzdy prisli o zuby. Tak som packu premiestnil nad vyskovku, male servo ( Hs 82) nahradil standartnou velkostou a nahon bowdenom provizorne upevnil na hornu cast trupu. A tak to lieta este i dnes . Informativne foto c.14 a 15, viz tento odkaz: http://veka1.rajce.idnes.cz/Open_combat_Baracuda/ Takato situacia chlapa obcas nuti premyslat, ako poriesi pasivnu bezpecnost a prevadzkovu odolnost modelu. Napr. ze stavam akoze retro historika a chcem zachovat vzhlad a proporcie. Potom musim napr. u nizko ulozenej vyskovky s velkym rozpatim vymysliet ulozenie tak, aby pri vyboceni(pri pristati zachyti o travu) nedochadzalo k degradacii spoja a nahonu. U Cejky bola povodne neriadena pevna vyskovka , priviazana gumou. U zmodernizovanej verzie som pouzil k upevneniu plastovu skrutku M4 a dopohyblivej casti vyskovky som zalepil packu z textitu. Po roku prevadzky, ked som niekolko krat musel opravovat uchyt vytrhnuty z trupu a v textitovej packe sa objavila diera v tvare O, dvakrat vacsia nez primer nahonoveho dratu, nastali velke zmeny. Paku som vymenil za polyamidovu a vyskovku priviazal gumou. Aby sa futr nemrcasila a drzala spravnu polohu ale ked sa pobije z globusom aby uhla, tak so mierne modifikoval loze... je samostrediace a funguje uz niekolko rokov bez poruchy. Proste prkotina...a jeto. Pozn. zo smerovkou Cejka nema problem, chrani ju trup. Fotky lozka viz napr : http://img21.rajce.idnes.cz/d2102/11/11925/11925040_ceccd32691cc4afae36f034f0390e4c8/images/cejkastavbatrupu_058.jpg?ver=0 http://img21.rajce.idnes.cz/d2102/11/11925/11925040_ceccd32691cc4afae36f034f0390e4c8/images/cejkastavbatrupu_059.jpg?ver=0 http://img17.rajce.idnes.cz/d1702/11/11288/11288844_80dd2fd8c033fc890e0dea404caeab57/images/cejka_020.jpg?ver=0 veka
... nazov profilu byva obvykle skratka nazvu institutu, alebo mena autora profilu + hafo cisel. Napr. Martin Hepperle: http://www.mh-aerotools.de/airfoils/index.htm a dalsi. Databaza profilov roznych autorov . : http://m-selig.ae.illinois.edu/ads/coord_database.html Program na tvorbu a kontrolu profilov: http://www.profili2.com/eng/default.asp veka |
|
bogo modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Dakujem za vysvetlenie |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... neni zac. Cca od roku 1982 sa kamaratim s Jaroslavom Lnenickou ( boli sme obidvaja clenmi Modelklubu Hradec Kralove) a na vacsine mojich modelov ( okrem uputancov) pouzivam jeho profily, ktore mi tvori podla mojich potrieb ... usje na konkretny model. Obcas splu organizujeme prednasky a skolenia viz napr: http://www.rcmania.cz/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=topics&author_id=6077 Naposledy ( cca mesiac) , sme spolu zalietavali Vosu s rychlejsim profilom, aby letela dopredu i v silnejsom prievane. Zajtra ma caka zalet Cejky s novym kridlom i profilom atd. Jardovo stranky: http://www.airspace.cz/akademie_letectvi/ Ukazka ze starsich cisel akademie : http://www.airspace.cz/akademie/rocnik/2008/02/profily_lm.php veka |
|
bzuk3 modelár Príspevkov: 100 Moje modely Poslať správu |
Veka vdaka za vysvetlenie je pravda že prvy riser nemal niako chranenu smerovku ktora je uložena dost nizko asi to bolo prave koli tomu druhy riser tam som zvolil inu koncepciu vyškovka bola v celku a smerovka nad nou a bolo po probleme teraz to stavam ako je to na plane a smerovku bude ovladat prave to štandardne servo a ku tym profilom ako to tu bolo napisane inšpiracia je prave z programu profili2-ktory ma kamarat ktory mi to posiela a doma mam staru knižku vola sa aerodinamika leteckych modelov aj tam zberam inšpiraciu je to tam aj pekne rozpisane celkovy navrh modelu jeho vhodna nevhodna koncepcia a profil kridla a ktory sa na čo hodi jedna sa o profily eppler gofrid vortmann atd ako sa ktory chova odtrhnutie prudnic atd celkom zaujimava knižka |