autor | správa | |
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Zdravim, poradi mi niekto cim zriedit tento epoxid? http://www.tatramodel.com/index.php?toPol=D20105333&lang=svk
potreboval by som ho mat v stave aby sa dal natierat stetcom. |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Najlepšie zriediš s liehom ,
ale s čo najmenším obsahom vody ,ja používam čistý metil ak to nanesieš štetcom rýchlo sa vyparí |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
dik, rozmyslal som medzi metanolom a acetonom. |
|
RaikoAl modelár Príspevkov: 606 Moje modely Poslať správu |
Ja by som sa chcel opýtať, že akým liehom ja som našiel denaturák ale keď som si prečítal zloženie tak to obsahovalo aj petrolej nevadí to či je treba ohnať iný ja som používal doteraz lieh z lekárne 60 percentný, ale je to drahé tak hľadám náhradu |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
zastav sa v najblizsej palenici a vypytaj si metanol, je to odpad takze by ti to mali dat za par centov. |
|
mihal modelár Príspevkov: 569 Moje modely Poslať správu |
z liehu odstraniš tých posledných pár percent vody modrou skalicou |
|
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
a čo tak použiť riedky epoxyd? u tých rýchlotvrdnúcich sú totiž vlastnosti po nariedení neisté.
Použi klasickú laminovaciu živicu (napr L285 - ak sa nemýlim) je riedka ako voda, v pohode aj vlasovým štetcom natrieš. Na tkaninu nanášam najradšej valčekom. Niečo podobné, len o trocha hustejśie sa predáva často aj pod menom letoxit |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
akym valcekom? penovym? zatial pouzivam plochy stetec, rozriedeny 5 min dvojzlozkovy epox je potom dost pruzny s 80g tkaninou co je presne to co potrebujem. Akurat je treba rychlo robit lebo ethanol sa rychlo vyparuje a natieratelne je to cca 3 minuty. |
|
jackboy modelár Príspevkov: 109 Moje modely Poslať správu |
||
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
jo, najlacnejší molitanový valček - potom na vyhodenie. So štetcom som nevedel naniesť tak rovnomerne tenkú vrstvu - tvorili sa mi lesklé plochy, čo uź znamená prebytok živice. Pri L285 alebo letoxit je pracovateľnosť bez nutnosti riedenia cca pol hodiny pri rozumnom množstve, keď som miešal asi 2 dcl a viac, a potreboval som dlhśie spracovanie, tak som živicu trocha podchladil v chladnićke |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
kde sa da L285 s tvrdidlom kupit v BA alebo okoli ? Skusal som par zeleziarstiev ale neuspel som. Pocul som ale ze tvrdne na kamen, je ho mozne nejako upravit aby bol pruznejsi ? |
|
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
v blave neviem, ja som ho kupoval napriamo niekde v Prahe, dá sa objednať u p. Havla - havel composit,(Vždy som kupoval minimálne kilo, ale letoxit je pomerne beźná živica v malom balení v modelárskych predajniach
Neviem, čo myslíś pod pružnejší - na laminovanie modelov je jeho tuhosť - pevnosť - pružnosť tak akurát (samozrejme pri mieśaní v správnom pomere - ked preženieš tvrdidlo, je to tvrdé a krehké, keď dáš málo, je to mäkké až soplavé - proste pomer je daný preto, aby sa dodrźiaval presne. Skús prípadne napísať, čo s tým chceś laminovať. Ja sm s ním laminoval napríklad tieto mašinky: http://rcmodely-forum.sk/zlin-242-26m-zdz-100ccm-t11.html - komplet krídla, výśkovka a smerovka plus vnútorné montáže a výztuhy, motorové lože http://rcmodely-forum.sk/giles-g-300-3m-zdz160-t5.html vnútorné montáže, prepážky a výztuhy, motorové lože, uloženie podvozku..... |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
zatial som nic moc nelaminoval, len s tym zacinam. laminujem detom kridla na bublinkacoch, takze by som bol radsej keby to bolo pruzne a nie tvrde. maju tvrdsie pristatia, sem tam sa spravila nejaka prasklina a potom sa vo vzduchu sem-tam zlomia |
|
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
vieš, pre mňa rýchly epoxid je len núdzovka, rýchla oprava, máloktorý má vlastnosti aspoń sa blíźiace normálnemu epoxidu. A pri laminovaní je to ešte výraznejšie. A to, źe rýchly epoxid je pružný - je aj jeho nevýhodou, on totiž po údere sa niekde nalomí a už nedrźí vôbec, podobne, ako aj klasický. Pružnosť rýchleho epoxidu na tkanine nemôžeś brať ako pružnosť gumovú - že po ohybe sa vráti. A zároveň jednoznačne platí, źe laminovanie rýchlim epoxidom spravidla vyjde ťažšie, ano, vieš to zriediť ale tým vlastnosti epoxidu len ďalej degradujeś. Ale rozhodnutie je samozrejme tvoje, len si to najprv vyskúšaj na niečom, v podobne veľkej ploche, ako chceš robiť, lebo spracovateľnosť je v tomto prvoradá - keď to nebudeś mať celé hotové a začne ti epoxid hustnúť, je to v prdeli. Ide to uź potom rýchlo. Ja len preto upozorňujem, aby si neznićil deťom lietadielko a bude plač pokiaľ chceš len vystuźiť krídla bubliniek a ďalej očakávaš rany tak pouźi radśej lepiacu pásku so sklom (je pravda, nie je to práve elegantné riešenie, raz za čas vymeníś) alebo elegantnejšie rieśenie - krídlo vieš vystužiť aj nalepením uhlíkového nosníćka z hora aj z dola krídla v mieste, kde by približne mal byť nosník, samozrejme nie celkom do konca. krídlo sa krásne vystuží pre ostrejśí let ale ostávajú ešte miesta, kde sa pri náraze môźe deformovať. iná jednoduchšia možnosť spevnenia bubliniek je "prelaminovanie poťahovacím papierom pomocou riedeneho duvilaxu (herkulesu). Ostáva to pružné, povrch sa menej poškodzuje od suchých buriniek, práca je pohodlnejśia ako pri epoxide a pritom je to hmotnostne ľahšia úprava pevnostne dostatočná voči bublinkám |
|
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
nemyslel som to ako ochranu proti deformaciam pri narazoch, tam ochrana neexistuje, uhlikom som to vystuzoval volakedy davno, ale bolo to skor na skodu, EPS kridla drzia tvar v pohode, ked tam bol zaliaty uhlik, uplne to dotrhalo cele kridlo pri pade, miesto toho aby sa spravil cisty zlom ktory sa zalepi za 15 minut purexom.
skor potrebujem riesit spevnenie v strede od trupu do strany v dlzke cca 20cm , dal som tam 80g tkaninu zhora aj zdola v jednej vrstve, predpokladam ze je to dostatocne zosilnenie proti tomu aby sa kridla za letu zlomili, co sa stalo naposledy ked sa islo do vzduchu po tvrdsom pristani a podla vsetkeho tam bola nejaka mala prasklina ktoru nebolo pri obhliadke vidno. Teraz kridlo je kridlo pruzne ako pred epoxom, pricom ked by malo prist k zlomoeniu namahanim nejakej skrytej praskliny tak to uz bude inde ako tam kde je tkanina. ale lietadla su uz v takom stave ze sa budu menit za nove a zo starymi asi budem experimentovat ze ich cele zalaminujem ako mumie , samozrejme uz nie s 5minutovym epoxom ale asi tym L285 a potom zvnutra dam prec polystyren a bude mozno warbird z kompozitu |