Autor | Správa | |
TOMMY-PC modelár Príspevkov: 335 Moje modely Poslať správu |
Paráda, pekný koncept uvítal by som aj nejaké fotky z modelu a zo stavby a tech parametre. z čoho je riešený spodok? ten akože "vankúš" ? |
|
kamikadze modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
Robil to kamarát ja som len natáčal video. Tu je link v prípade otázok: https://www.rcportal.sk/kuriatko-u6549 Ďalšie fotky: |
|
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
Zaujímavé, paráda. Pekne je rozdelené prúdenie vzduchu, no pripadá mi že má malý výkon smerom dolu, či mýlim sa ? Skúšali ste ho na vode ? |
|
kuriatko modelár Príspevkov: 24 Moje modely Poslať správu |
Ano je to tak no boli to testovacie jazdy a na vode isiel skvele |
|
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
To nie je ani tak otázka výkonu, ale jeho vhodného využitia. Dvojlistá vrtuľa nie je celkom vhodná na tento účel. Skôr by som tam dal ventilátor z PC, ten je potrebné vykuchať a využiť len rotor. Bude to pri tom istom motore mať vačšiu účinnosť. |
|
kuriatko modelár Príspevkov: 24 Moje modely Poslať správu |
Ten ventilator z PC nema taky vykon a nebola by ziadna reakcia na zdvih.Ventilator z PC fuka len vanok a nerobi tlak.Uz robim upravy a to aj dam trojlistu vrtulu a co sa tyka tlaku tak bol maly priestor na cirkulaciu vzduchu takze som to zdvihol na 5cm a ucinok by sa mal prejavit. Celkovo rad prijmem nejake rozumne navrhy nakolko som to robil podla videi z yotube https://www.youtube.com/watch?v=A_cftvNTxKA |
|
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Čítaj pozorne, písal som, že z ventilátoru je potrebné nechať len rotor a ten pripojiť na BLDC motor. Tak budeš mať hustejšie lopatky, ventilátor ich má zvyčajne 7. Ja som to skúšal na ventilátore z PC zdroja na plechovú 400-vku 7,2V na BLDC motor by to malo byť ešte lepšie. Dôležitá je aj čo najmenšia medzera medzi plášťom a ventilátorom, alebo vrtuľou ak ju chceš použiť. Čo sa týka cirkulácie vzduchu, vzduchový vankúš funguje tak, že meníš dynamický tlak na vrtuli na statický pod vznášadlom. Prechod z jedného do druhého musí byť plynulý aby tam neboli veľké straty. Veľké vznášadlá používajú radiálne ventilátory, tak je možné dosiahnuť ešte vyšší tlak v poduške. |
|
kuriatko modelár Príspevkov: 24 Moje modely Poslať správu |
Dakujem za radu a vyskusam to no uz som urobil upravy v prietoku vzduchu a vankusi a z dvojlistou vrtulou to ide na polovicny vykon skvele. |
|
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
To znamená, že ideš správnym smerom, podarilo sa Ti znížiť straty v rozvode vzduchu. Ak si všimneš skutočné vznášadlá, priemer ventilátora voči veľkosti pôdorysu vzdušnej podušky nie je až taký veľký ako u Tvojho projektu. Rezervy tam ešte sú. https://www.youtube.com/watch?v=QkbQ4fSD5VA |
|
kuriatko modelár Príspevkov: 24 Moje modely Poslať správu |
Dakujem no aj to video som u davno videl a moje vznasadlo je ine ako tie ostatne,je funkcne,uz jazdi perfektne ,aj vankus je uz nafuknoty ako ma a prudene vzduchu pod nim je uz vyriesene.Teraz ide na polovicny vykon skvele.Vy ste uz postavil nejake vznasadlo? |
|
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
Áno, bolo to ale dosť dávno. Vtedy som urobil ventilátor na zdvih z duralového plechu, mal 6 lopatiek. Na nafúknutie vankúša stačil pomerne malý elektromotor z hračky asi Mabuchi 300. Pohon tlačnej vrtule bol cez reduktor 3:1, motor ten istý ako na zdvih. Vrtuľa bola 4 listá z balzy. Dĺžka vznášadla bola cca 500mm. Akumulátor bol 6 článok NiCD 1200 mAh. Mne sa páči táto koncepcia vznášadiel, sú ale náročnejšie na výkon : https://www.youtube.com/watch?v=Y7QXS8YuUtA Výhodou je minimálny odpor, lebo sukňa nie je. Nevýhoda je menšia nosnosť vankúša pri rovnakom výkone. A menšia výška nad terénom. U vzduchového vankúša je rozhodujúca medzera medzi sukňou a povrchom. Veľké vznášadlá,ktoré prepravujú náklad majú vankúš rozdelený na sekcie, ktoré sa dofukujú podľa záťaže. Pri pohybe po vode je výhodnejšia koncepcia so sukňou, vznášadlo je tak odolnejšie proti vlnám, lebo sa pohybuje vo väčšej výške nad hladinou. http://www.masnik.eu/page/rc-vznasedlo.php |