autor | správa | |
andrej.lukáč modelár Príspevkov: 349 Moje modely Poslať správu |
Ahojte . Z mojim dobrým kamarátom nám zišla na um myšlienka vytvoriť rc aerovlek . Ku dispozícií máme J-3 cub piper a vetroň . ( info. o J-3 : https://www.rcportal.sk/piper-j3-cub-am1186 , vetroň je polystyrénový , hmotnosť cca 350g , rozpätie cca 1500 mm .. ) Či to pôjde zistíme asi až keď to skúsime ale ak má niekto skúsenosti s takýmto experimentovaním tak radi privítame informácie , rady , postrehy , kritiku .... Skúsme si odmyslieť " detail" že to bude nesmierne ťažké riadiť kým sa dostaneme do luftu . Hlavne vítame postrehy o zapínaní , odpájaní vetroňa , druh lana ktoré bude najvhodnejšie a čo si o tom myslíte . Ďakujem . PS: s tou kritikou mierne poprosím |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Nikdy som to nerobil a napadlo nás ťahať PC Cessnou 1200mm, cca 900g, hádzadlo Rival, 1500mm neviem hmotnosť. Na vlečnej som mal vypínací háčik urobený zo serva, na ktorom bol nalepený na kúsku sklotexu bowden, na konci s vidličkou z ktorej pohybom servo vytiahlo drát. Hádzadlo nemalo nič len háčik, vypínalo sa normálne len spomalením (predbehol vlečnú a vlajočka mu stiahla krúžok z háčiku). Vypínanie bolo len pre istotu pre prípad nejakého kixu. Až na to že som upiekol motor (ale bolo to podľa mňa šmejdovou izoláciou, Turnigy SK 2826-1350) to perfektne tak nejak maketovo stúpalo. Pri Vašom pomere veľkostí, nevidím problém, a prajem krásne polietanie. |
|
Mirohrcka modelár Príspevkov: 258 Moje modely Poslať správu |
tak ok mozeme to viskusat len musi opravit toho vetrona |
|
andrej.lukáč modelár Príspevkov: 349 Moje modely Poslať správu |
ja len vidím problém v tom lane lebo viem to urobiť tak aby lano ostalo na vetroni , ale chcem to tak aby lano niesla vlečná ... |
|
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
ved lano nesie vlecna da sa to spravit aj na suchy zips, ale to na mensie vetrone (hadzadla) |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Keď vlečná uberie plyn a spomalí, vetrone sú aerodynamicky čisté a predbehnú ju (nie celkom, stačí ak sa povolí lano). Keď má lano vlajočku, tá ho z háčiku po povolení spoľahlivo stiahne. Chalani navlekali na silon aj pingpongové loptičky aby to bolo vidno, ale podľa mňa, čo napozeráš na lane... Na pekné vlečenie stačil háčik ako na gumicuk. Samozrejme, vetroň musí lano stále napínať, t.j. letieť stabilne nad vlečnou.. A teda je riziko že keď zblbne a napríklad vybočí a začne prepadať tak že už to neuriadi (u nás nemal Rival vôbec krídelká ale to je pri väčšej výške asi jedno), nemá sa ako vypnúť.. Inak ten istý vypínací háčik na serve, som mal predtým zachytený vo vetroni len o okraj kabínky a šlo to, takže by to nemal byť problém urobiť aj čiastočne univerzálne v mobilnom prevedení (že by sa len zachytil niekam kde sa nájde miesto vo vetroni) a prehadzovať medzi viacerými vetroňmi. Ak to ešte nájdem tak to odfotím ale nečakajte profi robotu, je to práca na 15 minút s dôrazom na funkčnosť... |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
|
|
andrej.lukáč modelár Príspevkov: 349 Moje modely Poslať správu |
diky fajn rady , idem dačo vymyslieť a pohľadať , ale mám už pár typov ... |
|
andrej.lukáč modelár Príspevkov: 349 Moje modely Poslať správu |
Tak po pátraní na rôznych fórach a stránkach som našiel riešenie ktoré by mi vyhovovalo : v podstate ide o princíp ktorý popísal coro .. Ďakujem . . Ide o to , že sa nemusí používať žiadne servo a spoľahlivo by to malo fungovať. Háčik je mierne zdvihnutý , čiže by nemalo dôjsť k nechcenému odpojeniu . Keď nastane moment , že sa budeme chcieť odpojiť , vlečná spomalí vetroň mierne povolí lanko a trochu prudšie stúpne ( nie až tak ako to zvyknú robiť vetrone na gume- miernejšie ) a lanko by sa malo pomocou očka vyvliecť .... Podľa mňa by to mohlo fungovať, či ? a ešte otázka ten háčik by mal byť v ťažisku vetroňa či je to jedno ? |
|
andrej.lukáč modelár Príspevkov: 349 Moje modely Poslať správu |
tu je veľa o vlekaní vetroňov : http://www.kolmanl.info/index.php?show=aerovlek_14#aerovlek_pilotvetr |
|
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
zo skúseností pár postrehov: - v začiatkoch je lepšie, ak je vlečná ťažšia a rýchlejśia ako vlekaný vetroň - vlečná má záves cca v ťaźisku, alebo minimum za ťaźiskom - väčśinou za kabínkou na chrbte - vetroň má najlepšie miesto na háčik v špici, alebo pre jednoduchosť vypínacieho mechanizmu na spodnej strane śpicu - oba modely by mali mať možnosť sa vypnúť - vypínací mechanizmus je treba odskúśať pri zaťažení lanka niekoľkonásobne prevyśujúcom hmotnosť vetroňa vlekať sme u nás začali uź pred rokmi - a dostali sme sa až k takým zvrátenostiam, ako skupinový vlek - tu na fotkách je vlek 7 vetroňov za vlečnou - narýchlo upravený akrobat Extra - popravde veĺmi nevhodná vlečná vetrone boli rôzne - ćo sme zozbierali a boli ochotní riskovať pri prípadnom nezdare príprava na štart (na strednej foto Brano s kompozitovým Fox MDM1 s rozpätím 2m) záber počas vleku a záverečné foto pilotov |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Vypnúť vetroňa z takéhoto háčika je veľmi komplikované ... Pre vlekanie vetroňov do 2kg bez vypínacieho háčika je lepšie použiť sucháč. |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
No a pre skúsenejších pilotov nie je problém ak je vlečná s polovičnou hmotnosťou vetroňa (5,4kg vs 9,5kg) odkaz na Youtube |
|
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
|
|
andrej.lukáč modelár Príspevkov: 349 Moje modely Poslať správu |
Chlapi díkes za rady a videá ... uvidíme ako sa nám to podarí zatiaľ na vetroni pevný háčik ale ešte uvidíme .... to chce nijaký ten test ... ešte raz diky |