autor | správa | ||
TwI5ter modelár Príspevkov: 441 Moje modely Poslať správu |
obojstrana paska alebo sklena alebo sekundak na EPP. DEPROM po pripade moja najpouzivanejsia metoda tavne lepidlo |
||
patrezko modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
aha, a nestaci tam dat normalne disperzne lepidlo ? A oblepit to papierovou paskou ? |
||
TwI5ter modelár Príspevkov: 441 Moje modely Poslať správu |
Hmm mozno aj to pockaj si co napisu skusenejsi nez som ja |
||
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Z coho je to kridlo? Ja polystyrenove kridla lepim purexom, dobre vypeni a vyplni vsetky otvory.. Tiez mozes pouzit aj epoxyd.. Sekundovym by som to nelepil, to nie je bohvie co |
||
patrezko modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
Kridlo je z polystyrenu. Dnes rano som pozrel na to kridlo, bolo pekne zlepene, ale pre istotu to poobede este zlepim s paskou. A potom uvidime ci to drzi. Dam vediet. |
||
patrezko modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
Kridlo zalepene a drzi ako skala Mozno aj viac ako ta skala |
||
TwI5ter modelár Príspevkov: 441 Moje modely Poslať správu |
Neboj sa nic postupom casu toho este na tom zlomis veeeeeela |
||
patrezko modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
ahojte,
tak po dlhsej dobe som prisiel, no s problemom Dnes som bol lietat a asi po 5minutach letu mi nieco na lietadle "puklo" a zacalo z nicoho nic padat. Prve som si myslel, ze to je motor. Ale ked som prisiel k spadnutemu lietadlu, tak som nasiel asi odlomenu vrtulu. Neviem co je s tym. Pomozte. Pridam aj fotky. http://pixtube.eu/viewer.php?file=h7xt97tbg2abotrutcnx.jpg http://pixtube.eu/viewer.php?file=q8usprtue7mzjdfu327h.jpg http://pixtube.eu/viewer.php?file=vtgwnjhnrzcvm7bxnd8c.jpg http://pixtube.eu/viewer.php?file=za37yheansvghvrwfx83.jpg a samotna vrtula: http://pixtube.eu/viewer.php?file=ovgl26p7v5dvdju4oya1.jpg http://pixtube.eu/viewer.php?file=7moz4a2q2u7ro4ke0j7u.jpg http://pixtube.eu/viewer.php?file=agdjx61eejoqvo58y9qy.jpg |
||
dertypek modelár Príspevkov: 226 Moje modely Poslať správu |
pocuj chlape... a nepovolila sa ti nahodou ta vrtula ??? mal si to riadne zatiahnute ? jak hovori moj tatko na hovado ? ... lebo to mohlo byt ono ... povolila sa vrtula narazila aj s kuzelom do trupu co sposobilo ranu a prasknutie trupu popripade vrtule a nasledovne prestala byt na nu prenasana sila z motora a nasledovalo klesanie a pad |
||
patrezko modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
a horsie je to, ze to tam nevieem dat naspet
... wanna ... |
||
dertypek modelár Príspevkov: 226 Moje modely Poslať správu |
jak nevies ??? ... je tam nikde pod tym klobucikom taky malinky cervik s inbusom skus ho najst malo by to tak byt ... proste ten kuzel musis mat rozobraty aby si sa dostal k zasrobovaniu k hriadely motora |
||
patrezko modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
zajtra sa na to pozriem...
Dík dertypek |
||
dertypek modelár Príspevkov: 226 Moje modely Poslať správu |
nemas zac a davaj pozor na spoje... vacsinou sa zakapuju sekundakom aj srobiky a matice tak bacha na to |
||
BacilBA modelár Príspevkov: 166 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, dostal som toto isté lietadielko darom. Už vyše dvadsať rokov som nemodelárčil a toto ma malo priviesť spät.
Začínal som s obavami, lietadlo som mal hneď zložené, doma som si akurát povrčal servami, ale do vzduchu sa mi nejako nechcelo, ani na to nebolo počasie. Zohnal som si zatiaľ ovladač na simulátor a mesiac som trénoval na PC. A potom nastal pekný bezveterný deň, nabil som dve baterky a šup ho zaránky na letisko do Vajnor. Polietal som tak 2 minutky a prásk ho do zeme. Krídlo som zlepil lepidlom UHU Poor a lepiacou páskou s krížovo prepletaným kevlarom. Ďalší let bol možno o 30 sec dlhší a zasa lepenie. Na piaty krát mi začalo byť divné, že tie pády sú takmer na jednom mieste. Upps, veď to bolo rušením mojej 35MHz. Na ďalší let som si našiel veľkú luku pri Dunaji s vysokou trávou, či skor burinou, za Slovnaftom. Tam to bolo o hodne lepšie, konečne som si polietal tak, že som končil kvôli vybitej baterke a nie kvôli zlámanému lietadlu. No boli dni, keď sa mi rušenie prejavilo aj tam a Cessna išla opäť k zemi. Zlomené krídlo, kryt motora, ohnutá oska motora,... Postupne som po dvadsiatich vychádzkach pomenil skoro všetko okrem elektroniky a zistil som, že nie je všetko len rušením, alebo mojimi rukami. Vždy po odobratí a nasadení krídla bolo potrebné model mechanicky aj elektronicky trimovať. V čom je problém, som zistil, až keď som pri brutálnom pade dolámal drevené tiahla a držiak serv. Držiak na servá bol "letmo" uchytený na štyroch stĺpikoch o hornú hranu trupu, ktorá sa rôzne prehýba pri nasadzovaní krídla a tým sa celá doska so servami posúvala vpred a vzad. Tým boli celé predošlé nastavenia v keli. Vyrobil som si novú dosku pre servá zo starého plošáku, ale o hodne širšiu, takže keď ju naplno dotiahnem k trupu oprie sa napevno o polystyrénové kocky na boku trupu a servá sa už v úchyte nepohnú. Ten trup je super ľahký, veľmi odolný, no dosť sa krúti. Všetky vnútoné výztuhy som nanovo poriadne prelepil, odvtedy je všetko OK a nastavenia sa nemenia po každom odobratí krídla. Ďalší problém bola ohnutá oska motora. Nebudem písať čo všetko som skúsil, no na čas mi pomohla 3mm oska z náhonu na modelársku lodnú skrutku. Z jednej lodnej 180mm som urobil tri letecké po 47mm, no boli dosť mäkké a tak sa aj po miernejšom páde ohýbali. Nakonic som zohnal na objednávku vo firme FABORY 3mm kalené kolíky v dĺžke 50mm. Kolík som do ložísk natĺkol trochu na silu, no odvtedy som už ohnutú osku nemal. Další problém je lože motora, ktoré sa nedá kúpiť ako náhradný diel. Doporučujm ho zpredu zosilniť pevnou podložkou o priemere cca 30mm, inak sa plast okolo skrutiek vyláme. Tak isto je dobré spevniť vedenie osky predného kolesa v trupe, inak sa tie úchyty lámu na počkanie. Škoda že nemám foto, prepáskoval som tie plastové úchyty po obvode tenkým plieškom. Po týchto úpravách a posunutí ťažiska dopredu začala Cessna konečne kludnejšie a presnejšie lietať a bola aj odolnejšia. Pádom som sa však stále nevyhol, miesto bez rušia v BA je problém nájsť. Tak nakoniec som vymenil aj 35MHz vysielačku za DX6i. Zapojil som zvášť každé servo krídelka, nastavil diferencované výchylky, nastavil buzer na 12 minút lietania a hurá k Dunaju. Čo Ti budem hovoriť, bohovské, parádne, sametové polietanie, žiadne cukanie za letu a pády už vobec nie. Krásne som vylietal dve baterky po 15 minút, vyskúšal premety a lety na chrbáte a po dlhej dobe som nemusel nič opravať. A tiež som nemusel zdĺhavo hľadať model vo vysokej tráve 100 metrov od mojej pozície, lebo s DX6 prístávam konečne k nohám. Po tejto skúsenti Cessne konečne doprajem aj nové krídlo výmenou za to desať krár polepené a teším sa ďalšie pohodové lety. Toto lietadielko má zopár konštrukčných odstrániteľných nedostakov, aby bolo OK, no s tou RC súpravou zo setu sa v BA lietať moc nedá. Ozaj, pôvodné uchytenie vrtule vydržalo jeden let, hneď som ho vymenil za klieštinové. Pozor, musí byť na 3mm osku a dlhý závit, lebo väčšina motorov má rozmer osky 3,17mm. |
||
patrezko modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
ahoj
ja tiez lietam v "trave" vysokej asi 1 meter. To vies, ze ked mi lietadlo nahodou spadne, tak do travy a nie na tvrdy povrch. Ja lietam blizko dvoch vysielacov a nic mi moju frekvenciu zatial nerusi... |