autor | správa |
peterrc modelár Príspevkov: 1036 Moje modely Poslať správu |
Ahojte. Vedel by niekto nejak stručne popísať rozdiel miedzi: monster truck truggy buggy short course expedičák ?? Monster truck jeden mám, takže k tomu asi popis - vhodné do terénu, na zvládanie nerovnosti. Ktoré z nich je najvhodnejšie na off závod na trať? A ako to je s pohonom? Predpokladám že monster truck je prevodovaný na výkon - nerovnosti, kým buggy asi skôr na rýchlosť. Viete to niekto stručne vysvetliť, rozdiely a čo je na čo vhodnejšie?? Pozeral som aj po nete ale moc k porovnaniu a pod som nenašiel. A v autách som "začiatočník". |
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Expedicak - je to vlastne podkategoria crawlerov na pomale jazdenie a lozenie tazkym terenom. Od crawlerov sa lisia maketovostou. Monster truck - Velke kolesa a vysoky podvozok pre dobru priechodnost rozbitym terenom a pre skoky na take rekreacne jazdenie (bashing) Na trat su vhodne: buggy - nizsi podvozok (tazisko) urcene na rychlu jazdu (preteky) na drahe. truggy - sirsie ako buggy, trosku vyssi podvozok, viac zdvihu v odpruzeni a teda maju o cosi vacsiu priechodnost terenom takze lespie zvladnu menej upraveny povrch ci travu ako buggy. short course - vyssi podvozok ako buggy ale zas uzsie ako truggy a kolesa su zakryte karoseriou, kotra sa pri skokoch trosku sprava ako padak. Najlepsie by mozno bolo si osobne vyskusat na nejakej akcii ako sa scim jazdi. Zoradil som to, povedal by som, od najrychlesej offroad kategorie po najpomalsiu. Kazda kategoria sa trosku inac sprava na trati. S truggy ci SCckom sa da pojazdit aj tak rekreacne po menej upravenom terene. S bugynou mensou ako 1/8 je to skor trapenie na trave. Isto ti este niekto napise co ma viac skusenosti stymto. Ja som zacinal s 1/10 SCkom - len take rekreacne jazdenie, potom to bolo e-revo a teraz by som chcel vyskusat aj drahu tak pojdem do buggyny. Da sa stym popretekat aj ako onroad napriklad. Ak si zaciatocnik a ide ti hlavne o to zavodenie a jazdit budes len na upravenej trati tak ja by som ti odporucil buggy, ale kazdemu sa paci nieco ine, takze ideal by bolo vyskusat a tak sa rohodnut co sa ti zapaci najviac. |
peterrc modelár Príspevkov: 1036 Moje modely Poslať správu |
dakujem za strucny prehlad. Na jazdenie po tenere- zahrada, pole a pod. mam uz jeden monster truck, maverick. Hladam /zistujem si co by bolo ale vhodne aj na vseobecnejsi ucel - teren aj trat pripadne. Cize nieco medzi monster truck (terenne) a buggy (zavodne). Aby sa to dalo pouzit aj na zahrade pripadne (na nerovnom tenere) a aj na trat (nejaka jazda na trati, zavody - ak by bola nejaka partia, samozrejme nie priamo preteky -majstrovsta ) |
tomas-guru modelár Príspevkov: 501 Moje modely Poslať správu |
medzi monster truckom a buggy je podľa mňa truggy, alebo tiež stadium truck, pozri Arrma Vorteks napr. |
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
tu vidis svetlu vysku 1/8 truggyny, nie samozrejme na maxime, buggy bude o nieco nizsia. ak chces aj mimo trate, tak chod urcite do 1/8, buggy alebo 1/8 truggy (podla toho co sa jazdi na tvojej trati, aby si nekupil nieco co nie je v okoli popularne ) ak sa jazdia oboje, truggy je urcite lepsia v terene (extra vyska, extra vaha, vacsie kola), na druhej strane naklady su vyssie (opotrebenie vyssie, pneumatiky drahsie, skorej nieco zlomis ako na buggyne). Kazdopadne, aj ta buggy bude lepsie v terene ako ten monster co mas. A co sa stadium truckov tyka, to su 1/10 vacsinou 2wd, takze budu lepsie ako 1/10 2wd buggy v terene, ci uz lepsie ako 4wd to uz neviem. Short course urcite lepsi ako 1/10 buggy. Ani jedna z tychto kategorii sa zase nevyrovna 1/8 buggy. Trugyny budu rychlejsie ako buggyny podla trate, cim otvorenejsia a rozbitejsia trat, tym bude truggy rychlejsia, naopak na technickej hladsej vyhra buggy. |
peterrc modelár Príspevkov: 1036 Moje modely Poslať správu |
ešte taká otázka: Povedzme, že mám rc buggy, rc truggy , rc short course, rc monster truck. Všetko v mierke 1:10. A všetko s rovnakým motorom, napr. brushed 540. Je tam medzi danými typmi aj rozdiel v prevode? Napr. že monster bude mať prevod viac do sily ako do rýchlosti, buggy zas viac do rýchlosti ako sily, truggy a SC niečo medzi?? Alebo prevody sú všade rovnaké a teda sila/rýchlosť budú totožné? Lebo autá sa dajú nastaviť aj pomocou prevodov, ako je motor sprevodovaný na nápravu (prostredníctvom prevodoviek napr. a pod.) a podľa toho auto má viac sily alebo je viac do rýchlosti. Jazdil som niekedy motokáry (trebatice hlavne), s 100ccm motorom a viem že sa dalo prostredníctvom ozubeného kolečka vzadu (počet zubov, koľko malo) čo hnalo zadnú nápravu ovplyvniť či išla lepšie zo spodu alebo bola viac do rýchlosti (pri dlhých rovinkách)..... Predokladám že u rc aut to bude podobné, ale pre istotu sa pýtam. |
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
cim tazise auto, cim vacsie kolesa, cim narocnejsi teren, tym viacej odporu kladie elektromotoru. cim viac namahas motor, tym viac si vypyta prudu (aby prekonal odpor) kedze ma istu ucinnost, zvysny prud sa premiena na teplo ktore sa kumuluje a prehrieva motor (podobny pribeh s regulatorom), preto ma auto ako monster kratsie prevody oproti buggyne, takze s rovnakym motorom pojde pomalsie ale bude mat viac sily (na to aby same sebou pohlo) ...samozrejme motory sa pouzivaju rozne, preto cestne auto ma nejaky 5zavitovy motor, buggyna 6.5-10.5 a tak dalej. |
peterrc modelár Príspevkov: 1036 Moje modely Poslať správu |
Čo by ste mi odporučili viac? LRP S10 Twister truggy http://www.rcsvet.sk/product/sk/LRP-S10-Twister-Truggy-RTR-1-10-Electric-2WD-s-2-4-GHz-RC Himoto Truggy XR-1 http://www.rcsvet.sk/product/sk/HiMOTO-Truggy-XR-1-1-10-elektro-RTR-set-2-4-GHz-modra Himoto Zenit XT http://www.rcsvet.sk/product/sk/HiMOTO-ZENIT-XT-RTR-s-2-4-GHz-supravou-kar-modra Strada XT Evo http://www.rcsvet.sk/product/sk/Strada-XT-EVO-Truggy-RTR-s-2-4-GHz-RC-supravou-kar-modra prípadne short course Himoto Zenit http://www.rcsvet.sk/product/sk/HiMOTO-ZENIT-SC-RTR-s-2-4-GHz-supravou-kar-modra Himoto Shourt Source http://www.rcsvet.sk/product/sk/HIMOTO-Short-Course-1-10-scale-RTR-4WD-2-4-GHz-cervene Ide mi o: - skoky - použitie na prípadnych pretekoch a dráhe - použitie v teréne (aspoň čiastočne, na poli, záhrade) Vedel by mi niekto spísať výhody a nevýhody 2WD a 4WD u rc aut? Prípadne čo je kedy a kde výhodnejšie? |
eMDee modelár Príspevkov: 1332 Moje modely Poslať správu |
vsetky tie auta ... . ako to povedat slusne, na drahu by som s nimi nesiel, nie su na to stavane (odolnost a spolahlivost). tym padom absolutna strata casu ist s tym na zavod, to je vtip. co sa skokov tyka, tiez by som sa na to nespecializoval, tie auta nevydrzia chyby, ktorym sa nevyhnes. himota su totalne odveci, rovnako ich kolega strada, ta LRP truggy sa bude rozbijat tiez jedna radost, aspon to ale vzhladom (rozlozenie elektroniky, dizajn podvozku) pripomina zavodne auta. ak chces nieco co obstoji, musis si priplatit. 2wd vyhody: lacnejsie + ludia to volaju lahsia udrzba, o tom by som polemizoval 2wd nevyhody: vsetko ostatne co sa tyka jazdenia |
vychodnar modelár Príspevkov: 1864 Moje modely Poslať správu |
pripadne by som pohladal nieco jazdene z bazaru... |
tomiQe modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Ak mam byť uprimny z himot su dobre iba shortcorse alebo buggy ..himota (mimo zenit) su všetko z onroadovej platformy ktora nieje určena na skoky backflipy a tak dalej...buggy s menšími kolesami teda o dosť lepšie na tejto platforme zvlada taku zaťaž a aj skoky narozdiel od monstertrucku kde je prílíš veľký zdvih podvozku...taktiež buggy sa podstatne menej prehrieva ako monster ktory je o cca 600g tažší... Odporučal by som buď himoto mega e rtr alebo lrp twister truggy... Ak nebudeš spokojný so svojím rozhodnutím stale je možnosť dať na mega e niake monstertruck kolesa a v podstate budeš mať ovela lepšie auto ako napr zenit...čím novšie himoto tým horšie aspoň to je môj názor ...zenit ma plastový ešte aj pastorček na motore a to už je veľmi zle http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=45827 A ešte jeden poznatok mega e ma celkom fajn tlmiče su tam asi iné piesty a hustejší olej jednoznačne majú lepší "pack" celkovo už nejazdí ako pružina |
peterrc modelár Príspevkov: 1036 Moje modely Poslať správu |
a čo z tých dvoch by si odporučil viac? Ako pozerám, tak to himoto bggy mega e je 4x4, kým lrp twister je 2wd. BBtw. podľa videí mám dojem, že s 2WD sa ľahšie "šmýka, driftuje a pod. oproti wd4. ú Ako je to u 2wd s tými preklzovymi spojkami? Vydržia niečo? |
tomas-guru modelár Príspevkov: 501 Moje modely Poslať správu |
ja mám to isté 2wd vozítko, už druhý rok so striedavým pohonom a spojka bez problémov, menil som len jeden krát. nevidím nejaký výraznejší dovod prečo by mala vydržať inak ako u 4wd čo sa týka jazdných vlastností, ano, u drvivej večšiny 2wd to "šmýka a driftuje" viac, je to nárocnejšie na ovládanie. o to viac záleží aké sú vzadu pneu a aký olej v diferenciály. |
peterrc modelár Príspevkov: 1036 Moje modely Poslať správu |
a ty si mal ktoré osobne?? Tú lrp 2wd alebo to himoto mega 4wd? |
tomas-guru modelár Príspevkov: 501 Moje modely Poslať správu |
z tých ani jedno "ja mám to isté 2wd vozítko, už druhý rok"- tým som myslel že jeden model jazdím druhý rok (arrma konkrétne) |