Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Domcek
modelár

Príspevkov: 17

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 5. 2011 o 16:47 | odkaz na príspevok
Nabijacka je doma.

sqo3d:
Ako pisali hore lipol 2200mAh je lepsie s vyssim C aj nabijacim 20+ aj vybijacim 2+


Ak sa mozem opytat co znamena to najvyssie C, nabijacie 20+ a vybijacie 2+ ?
Aj ked, videl som videa co dokaze zle nabijana LiPol urobit, takze asi vezmem tie NiCd + dajaky stabilizator.

Este by som sa chcel opytat niekoho kto ma skusenost. Na tejto stranke:

http://www.spirit-pro.com/Martenss/Raptor_50_Titan/Raptor.html

v sekcii Stavba autor spomina podlozku na hriadeli motora medzi prednym loziskom a unasacom ventilatora. Ze vraj tam nema byt, pretoze potom spojka drie o vrchnu cast vnutra bubna spojky. Mne to ale problem nerobi, (resp som si to nevsimol) tak neviem ci tam ma byt alebo nie. V navode ta podlozka nie je uvedena.

Diky za odpoved.
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 5. 2011 o 17:23 | odkaz na príspevok
v sekcii Stavba autor spomina podlozku na hriadeli motora medzi prednym loziskom a unasacom ventilatora. Ze vraj tam nema byt, pretoze potom spojka drie o vrchnu cast vnutra bubna spojky. Mne to ale problem nerobi, (resp som si to nevsimol) tak neviem ci tam ma byt alebo nie. V navode ta podlozka nie je uvedena.


Podložka tam patrí ! Dáva sa pod unašač ventilátora,ale on má v tom článku trošku zmätok. Podložka sa nedáva pod matku ktorou kontruješ unašač ventilátora.
Bydlisko: Trnava, vek-46
Domcek
modelár

Príspevkov: 17

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 7. 2011 o 15:17 | odkaz na príspevok
Zdravim.
Vcera som prvykrat dostal Raptora do vzduchu. Viac menej to bolo OK. Na tretie pridanie plynu sa odlepil s miernym drifrom do lava. Podarilo sa mi par krat zavisiet cca 40 - 50 cm nad zemou a nastastie aj vdaka cvicnemu krizu bezpecne pristat. Pocas zaletu sa vsak objavilo par veci ktore musim doladit, a teda by som poprosil skuseneho modelara s podobnym alebo rovnakym vrtulnikom o radu.
1. Vysoke otacky hlavneho rotora pocas vysenia. - Vrtulnik vysi ked mam kolektiv/plyn v strede, avsak otacky rotora su az 2000 a viac. (Merane telemetriou od Hitec s optickym senzorom. Mam aj magneticky senzor na ventilatore, motor ma otacky cca 13 000 co zhruba sedi 8.5:1 prevodu). Hlava a tiahla su nastavene presne podla manualu, krivka plynu a kolektivu tak isto. Pouzivam standardne dodavane drevene listy, pri tych vsak nesmiem mat otacky vyssie ako 1550. Ako dosiahnut nizsie otacky? V polohe kolektivu na vysenie mam uhol nabehu 5.5 stupna podla manualu. Mam zvysit uhol nabehu predlzenim dlheho tiahla na paku mixeru na hlave?
2. Zadna vrtulka nerdzi 100% polohu. - Pouzivam Heading hold gyro TG 7000 a rychle servo Waypoint 1631. Vrttulka relativne dobre drzi smer, avsak obcas pocas vysenia par krat cukla (chvost zakmital a musel som ho korigovat kniplom). Mam malu alebo velku citlivost gyra, alebo je problem niekde inde?
3. Teplota motora a vyfuku je asi vysoka. Moze to suvisiet s vysokymi otackami rotora, ale tepelne senzory telemetrie udavali maximalne hodnoty na hlave 151stupnov, a vyfuk 183 stupnov. Teplota vzduchu bola cca 28. Pouzivam palivo Rapicon 18 percent nitro a standardny ventilator vo vrtulniku. Nemyslim ze som mal chudobnu zmes, lebo vrtulnik cely cas dymyl sedy dym, a reagoval dobre na zmeny plynu. (Motor bol zabehnuty 4 nadrzami s velmi velmi bohatou zmesou) teraz neviem ci ta teplota je OK, alebo este viac obohatit zmes.

Inak lietanie (visenie) s vrtulnikom je dost zaujimava vec. Je to dost citlive, podobne ako na simulatore. Takze asi pouzijem mensie vchylky a expo. No nie som si isty ci je to dobry napad.

Vopred dakujem za kazdu radu.
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 7. 2011 o 09:35 | odkaz na príspevok
Domcek:
Inak lietanie (visenie) s vrtulnikom je dost zaujimava vec.


Je pekne ze takto pises, ale k lietaniu s vrtasom je potreba vela znalosti, co tebe, sudiac podla toho naco sa pytas a ako sa pytas, velmi chyba. Je dost velka odvaha zacat lietat so spalovakom triedy 60. Ale da sa aj tak, len je potreba predtym vela studovat. Vrtulniky su najzlozitejsia modelarska kategoria a hlavne velmi nebezpecna. Z tych bodov na ktore sa pytas, je zrejme ze vsetko mas zle ponastavovane. Zle nastaveny kolektiv, zle nastavena krivka plynu, gyro ti nefunguje spravne, teplotu motoru mas moc vysoku. Kazda tato zalezitost, ktoru som vymenoval, je na dlhe pisanie. A to ti tu asi nikto nebude preto vysvetlovat. Doporucujem ti studovat na rcmania.cz. Je tam moznost najst vela uzitocnych informacii aj bez pytania sa. Je tam v zahlavi funkcia "hledat", pomocou ktorej sa lahko dopracujes po zadani potrebnych vyrazov (v cestine) k potrebnym informaciam.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 627 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 16 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: aviatik,