Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Flyingwood - Martin Hubený Rozpätie: 1320 mm Hmotnosť: 1300 g
Kategória: Lietadla - žhaviace Dĺžka: 940 mm Materiál: Preglejka,balza,oracover
Motor: OS MAX 25LA
Popis

Tento model má zaujímavý začiatok...všetko sa to túžbou po lietadle s podvozkom. Zatelefónoval som VEKAmodel -ovi (Petrovi Kapuscinskému (veka)) s tým že by som chcel nejaké lietadlo s podvozkom (najlepšie od neho). Prvý model čo ma napadol bol Major. Ten som neskôr (po asi hodinovej debate) vyhodil so zoznamu nápadov lebo má podvozok príliš vpredu a tým pádom nevie rolovať a pristávať v jednom smere (podvozok tam bol len preto aby (keď ešte nebol na RC) náraz nezničil model (bolo to niečo ako tlmič). Tak som pokračoval vo výbere.... Objavil som Čejku. Tá ale nemala možnosť štartu zo zeme a ak by som to chcel prerobiť tak by mi ju musel VEKAmodel upraviť a to už by bola "Čejka" a nie Čejka ako predtým. Naďalej som riešil všetky nápady až sme sa s VEKAmodel -om až sme sa dopracovali na stránku flyingwood. Najprv sme riešili Lazy Bee a potom som narazil na to čo som chcel (veľmi podobný Centaurovi (to bola inšpirácia))... QB-čko. Už som vedel čo budem mať ako ďalší model.. Na druhý deň sme s otcom išli do Bratislavy a ja som už popredu vedel čo tam budem robiť... Vbehol som k peckovy (skoro som rozbil tie vysúvacie dvere čo sú pri vchode ako som utekal) a povedal mu že potrebujem 5m oracoveru. Skoro spadol na zadok... Jeho reakcia bola: ,,A na aký model potrebuješ tak veľa fólie?" Ja som mu povedal že na QB-čko.. on my tam začal vysvetlovať že to je veľa a ani toľko nemali.. mali len 4,3m. Nakoniec som zobral 4m (zostal mi asi 1m) ale to nebolo všetko.. Keď zahlásil cenu (okolo 50E) tak vtedy skoro otec spadol na zadok . Potom som objednal QB-čko a začal som stavať.. Až do poslednej chvíle som si myslel že to nepoletí... lieta ale pekne..

PS: Chcel by som sa ale poďakovať 2-om ľuďom. Na prvom mieste je veka bez ktorého by som tento model na 100% teraz nemal doma a na druhom mieste je addo7 ktorý mi v čase keď bol veka na slovensku vysvetľoval veci k zábehu motoru OS MAX 25LA.

ID Modelu: AM3476 | Zobrazenia: 25368 | Pridané: 18. 10. 2013 o 22:11 | Autor: walkera


Jeden nosník bol…


Zatiaľ len tak…


A…


Moje zásoby oracoveru…


Niekde bude asi…


Nejako to…


No a polovice trupu už sú…


Nové lepidlo s ktorým…


Prázdniny=voľný…


Myslíte si že keby som to…


Keď sa lepil vrch trupu tak…


Pantíky nakoniec trošku…


Potiahnuté kormidlo…


No a už sa to pomaličky ale…


Upravený pánt…


Upravený pánt…


Neupravený pánt…


Ľavá polovica krídla je…


Zakončenie odtokovej hrany…


Tak a ja s mojou QB-20 som na…


Toto je podľa Vás OK alebo…


Tak krídlo…


Foto pred záletom....ak by…

1 2 3 4 5 6 7 8
Autor Správa
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 10. 2013 o 23:10 | odkaz na príspevok
....podla vyssie uvedeneho textu mam pocit , ze Marek asi 1200 nevlastni.

Ma asi len fofr epoxid... preto som to pisal. Proste tie huste gumy, miesane v pomere 1:1 sa po nariedeni mozu chovat inak, nez nam dobre znama E 1200. Ak ju vsak ma ,potom nevidim v nariedeni a naslednej aplikacii v motorovom priestore ziadny problem... je to funkcne a dlhodobo overene riesenie.

Pozn. Ak si zajde do pripravovne bariev ,kupi 100g 2K barvy,albo laku s prislusnym riedidlom i tuzidlom za par zurichvostov. U nas to podla druhu vychadza od 100 do cca 350 kc.

PS.o praci s farbami a tmelmi som pisal napr tu: http://www.vekamodel.cz/rekonstrukce- povrchove-upravy/ ,nieco je i tu:

http://www.vekamodel.cz/montazni-navody/vosa-stavebni-navod/vosa-potah/

alebo tu: http://www.vekamodel.cz/oprava-laminatoveho-trupu/

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 10. 2013 o 19:53 | odkaz na príspevok
No takže pomali ale isto pokračujem na stavbe lietadla dnes som dorobil spodok trupu a na konci prázdnin by som teoreticky mohol mať hotovú výškovku, smerovku a trup.
veka:
....podla vyssie uvedeneho textu mam pocit , ze Marek asi 1200 nevlastni.

Ma asi len fofr epoxid... preto som to pisal. Proste tie huste gumy, miesane v pomere 1:1 sa po nariedeni mozu chovat inak, nez nam dobre znama E 1200. Ak ju vsak ma ,potom nevidim v nariedeni a naslednej aplikacii v motorovom priestore ziadny problem... je to funkcne a dlhodobo overene riesenie.

Pozn. Ak si zajde do pripravovne bariev ,kupi 100g 2K barvy,albo laku s prislusnym riedidlom i tuzidlom za par zurichvostov. U nas to podla druhu vychadza od 100 do cca 350 kc.

PS.o praci s farbami a tmelmi som pisal napr tu: http://www.vekamodel.cz/rekonstrukce- povrchove-upravy/ ,nieco je i tu:

http://www.vekamodel.cz/montazni-navody/vosa-stavebni-navod/vosa-potah/

alebo tu: http://www.vekamodel.cz/oprava-laminatoveho-trupu/

veka

Inak ešte sa chcem spýtať že to si mám normálne vypítať 2K farbu alebo to mám nažvať nejako inak?
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 10. 2013 o 20:15 | odkaz na príspevok
2K barva (lak) je obecne pomenovanie pre dvojzlozkove barvy,alebo laky. Sucastou dodavky bude barva(lak) + tuzidlo a riedidlo. Mali by ti na plechovku napisat pomer a jednotky(objemove, hmotnostne) v akom to budes miesat a dobu zpracovatelnosti po namiesani.
Napr. barva 4 diely + 1 diel tuzidlo +1diel riedidlo.
Na trhu sa vyskytuju najcastejsie akrylatove, polyuretanove ,polesterove alebo epoxidove dvojzlozkove naterove hmoty . Poradie som usporiadal podla vhodnosti pre nase pouzitie.
Takze kze ked pojdes kupovat , budes si pytat napr : dvojzlozkovy akrylatovy lak......a nabalia ti tri plechovky. .

Pozn. obcas modelari i autolakyrnici pouzivaju i takzvanu bazu, co je jednozlozkovy pigmentovy nater,ktory dobre kryje. Ten je vsak nutne ochranit cirym dvojzlozkovym lakom. Takze vo vysledku by si doniesol 5 plechoviek s roznym obsahom.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
destelant
modelár

Príspevkov: 917

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 10. 2013 o 20:19 | odkaz na príspevok
Som si vsimol, ze na trupe ti chyba predna podv.noha - tu je vhodne osadit este pred tuhym potahom... Ci mas na to nejaky specialny postup ?
Bydlisko: Hurbanovo ( 58 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 10. 2013 o 20:21 | odkaz na príspevok
Ďakujem za rýchlu odpoveď. S pozdravom Marek.


destelant:
Som si vsimol, ze na trupe ti chyba predna podv.noha - tu je vhodne osadit este pred tuhym potahom... Ci mas na to nejaky specialny postup ?

Nie tú som tam ešte nedal. Spravil som nenávratnú chybu?
EDIT: Ja som ju tam chcel dať až dorobým vrch trupu kvôli lepšej manipulácii.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
destelant
modelár

Príspevkov: 917

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 10. 2013 o 20:26 | odkaz na príspevok
[/quote]
Nie tú som tam ešte nedal. Spravil som nenávratnú chybu?

[/quote]

V tomto stadiu sa este neda hovorit o nenavratnej chybe . Ja by som odporucal dat dole potah v prednej casti po motorovu priecku a osadit tam prednu nohu - ked uz budes mat vsetko zakryte, bude tam podstatne horsi pristup. Ked uz budes mat nohu osadenu, mozes dorobit tuhy potah a pokracovat. Mozno bude potrebne aj upravit tu priecku, kde je noha - kvoli ovladaniu, aby sa tam vedela paka ovladania hybat v pozadovanom rozsahu.
Edit: ta motorova priecka od vyrobcu nie je upravena na ovladanu prednu nohu.
Edit2: ked este nemas horny potah, tak mozno sa to bude dat urobit aj zhora. Vsetko je to o pristupe tam, kam potrebujes pri zabudovani prednej nohy...
Bydlisko: Hurbanovo ( 58 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 10. 2013 o 20:28 | odkaz na príspevok
Ešte že tak lebo by ma asi porazilo. Idem niečo vyšpekulovať. Ďakujem za upozornenie.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
destelant
modelár

Príspevkov: 917

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 30. 10. 2013 o 20:32 | odkaz na príspevok
ak mas nejasnosti o postupe, tak kludne aj do sukromnej spravy mi to mozes poslat.
Bydlisko: Hurbanovo ( 58 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 11. 2013 o 17:21 | odkaz na príspevok
Smerovka je takmer hotová a trup už bude za chvíľku tiež. Ale chcel by som sa opýtať k tej foto prednej prepážky. Čo si o tom myslíte?
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
destelant
modelár

Príspevkov: 917

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 11. 2013 o 11:54 | odkaz na príspevok
walkera:
Smerovka je takmer hotová a trup už bude za chvíľku tiež. Ale chcel by som sa opýtať k tej foto prednej prepážky. Čo si o tom myslíte?


Myslim, ze to bude OK. Cez tuto priecku musis viest ovladanie motora, ovladanie predneho kolesa, privod paliva, odvzdusnenie nadrze + tam musi byt pripevnena predna noha. Motor by mal byt priskrutkovany k samostatnej priecke, tym padom tato priecka nebude tak namahana. Navyse sa spevni tym, ze ta motorova priecka bude k tejto prilepena.

Treba si aj premysliet umietnenie nadrze tak, aby nezavadzala dvom tiahlam/bovdenom pre ovladanie motora a prednej nohy. Z toho umiestnenia potom odvodit vyvrtanie dierok pre palivovy privod a odvzdusnovaciu trubicku.
Bydlisko: Hurbanovo ( 58 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 11. 2013 o 12:05 | odkaz na príspevok
Nádrž chcem umiestniť približne do miesta ťažiska aby sa postupne pri míňaní paliva nemenilo aj ťažisko. Inak dnes mi otec prinesie ďalší potrebný materiál. Smerovku zostáva už len potiahnuť a čo sa týka trupu tak sa vás chcem ešte spýtať že ako ste spravili ten mostík na 3 prepážke (ten na ktorý sa pripevňuje kabínka.
EDIT: u vás je to dobre vidieť na 23 fotografii v lavo hore.

Inak ešte sa chcem spýtať, ako postupujete vy?
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
destelant
modelár

Príspevkov: 917

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 11. 2013 o 12:21 | odkaz na príspevok
walkera:
Nádrž chcem umiestniť približne do miesta ťažiska aby sa postupne pri míňaní paliva nemenilo aj ťažisko. Inak dnes mi otec prinesie ďalší potrebný materiál. Smerovku zostáva už len potiahnuť a čo sa týka trupu tak sa vás chcem ešte spýtať že ako ste spravili ten mostík na 3 prepážke (ten na ktorý sa pripevňuje kabínka.
EDIT: u vás je to dobre vidieť na 23 fotografii v lavo hore.

Inak ešte sa chcem spýtať, ako postupujete vy?


Je to hranol z balzy (tusim 10mm) - sirku si uz nepamatam - podla planika to treba odmerat, vyrezat a skosit - odsmirglovat dlhsie strany do potrebneho tvaru (podla planika v priereze to je lichobeznik). Potom nalepit na miesto a nasledne dobrusit do podorysneho tvaru.

Nadrz sa zvycajne dava hned za motor - volakedy som to tiez tak mal (hned za motorom). Ja som nejako zvlast vplyv na tazisko nepocitoval pocas letu.

Momentalne dokoncujem - dorabam bizuteriu - panty, ovladanie, serva, lozko pre baterku... Ale kedze casu nemam tolko ako by som si zelal, tak mi to trochu trva....
Bydlisko: Hurbanovo ( 58 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 11. 2013 o 12:24 | odkaz na príspevok
A bude to zle ak umiestnim nádrž pod krídlo?
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
destelant
modelár

Príspevkov: 917

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 11. 2013 o 14:01 | odkaz na príspevok
asi nie, v principe je to na tebe... Ja s tym skusenost nemam, to ale neznamena, ze to je zle... Neviem posudit ostatne hladiska tohoto riesenia, mozno sa niekto skusenejsi ohlasi...
Bydlisko: Hurbanovo ( 58 rokov )
walkera
modelár

Príspevkov: 1138

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 11. 2013 o 14:06 | odkaz na príspevok
Mne sa len jedná o to aby sa mi neposúvalo ťažisko keď zrazu s čumáka zmizne 50 gramov paliva.
Bydlisko: Senica ( 23 rokov )
1 2 3 4 5 6 7 8
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 976 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Mirko,