Výrobca: | Flyingwood - Martin Hubený | Rozpätie: | 1320 mm | Hmotnosť: | 1300 g |
Kategória: | Lietadla - žhaviace | Dĺžka: | 940 mm | Materiál: | Preglejka,balza,oracover |
Motor: | OS MAX 25LA |
ID Modelu: AM3476 | Zobrazenia: 25364 | Pridané: 18. 10. 2013 o 22:11 | Autor: walkera
Autor | Správa | ||
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
Chvost mas vyoseny cca 5mm. Mas tam este nejake ine skrutenie ? |
||
walkera modelár Príspevkov: 1138 Moje modely Poslať správu |
Nie len hento ale ako som povedal este som to nezlepil. |
||
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Ked tam chces dat zhavika ,tak to lep poriadne, aby ti vibracie zo zhavika ten model nerozobrali. Priestor kde bude motor potom pekne povytieraj zriedenym epoxidom , aby si impregnoval drevo pred nasiakanim paliva a hlavne oleja z paliva... |
||
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
Tie chvostove priecky uz mas na jednu polovicu nalepene, predpokladam... Potom je potrebne urobit "miesto" na druhej polovici trupu tak, aby sa chvost dal vyrovnat do osy - trochu zvacsit otvory v bocnici pre priecky, asi smerom dozadu (lebo ked posunies pravu bocnicu na svoje miesto na planiku, tak opacne konce priecok budes mat trochu vzadu - treba to vyskusat na sucho a naznacit na lavu polovicu bocnice a prislusne zvacsit). |
||
walkera modelár Príspevkov: 1138 Moje modely Poslať správu |
No prišiel som na problém.........Od príchodu zásielky boly zadné polovice trošku protibežne stočené. Všetko vyzeralo byť ok ale teraz som prišiel na to že jedna polovica je viac ako druhá. Čo by som mal teraz spraviť (to čo mi poradil v poslednom príspevku destelant veľmi nechcem robyť lebo by sa od toho odvíjala aj výškovka)? Mám len 2 možnosti: -1.) buď dám tú viac vyosenú polovicu na noc medzi knihy a budem dúfať že sa trošku vyrovná (je to tá na ktorú som ešte nič nelepil). -2.) normálne to zlepím a pri lepení balsy na hornú stranu to nalepím tak aby to bolo rovné (správne vyosené) Viacej sa mi páči možnosť č. 1.) predsa len je asi prirodzenejšia. Čo vy na to? |
||
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
bod 2 - mala pravdepodobnost, ze sa ti to podari (pomerne velke pnutie na bocniciach ti to nedovoli, pokial cely trup neosadis do pevnej sablony). Mozes skusit bod 1. Co som pisal v predch.prispevku, nema a taky velky vplyv na vyskovku - kazdopadne to vies vyriesit upravou otvoru vyskovky, ak tobude vobec potrebne urobit. |
||
walkera modelár Príspevkov: 1138 Moje modely Poslať správu |
Myslel som tak že veľkými encyklopédiami to akokeby privrem tj. jednu dám zospodu a druhú zhora a tým pádom to buďe stláčať vlastne zrovnávať pokrivenú časť. |
||
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
mozes skusit. Asi bude treba tu preglejku navlhcit... Sam som taketo cary nemusel nikdy robit, ale mozno raz to pride aj na mna... |
||
walkera modelár Príspevkov: 1138 Moje modely Poslať správu |
Tak to mám asi fakt smolu. |
||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Nič nie je stratené. Pomocou svoriek to na spodnej, rovnej strane, v pohode zlepíš. Inšpirovať sa môžeš na nasledujúcom odkaze, str.27 (skopíruj text medzi úvodzovkami a vlož ho do adresného riadku) "http://www.rcfm.cz/files/Manuál stavby RC modelů (Jiří BLABOL).pdf" |
||
walkera modelár Príspevkov: 1138 Moje modely Poslať správu |
No podarilo sa mi to zrovnať. Macil ďakujem za link......trochu mi pomohol ale nie úplne. Skúsil som znova nasucho spojiť polovice a poslennú prepážku som jemne podlačil viac dozadu. Tým pádom som zmenil uhol medzi prepážkou a zadnou časťou trupu z 90° na asi 80° takže som vlasne donútil trup aby sa vyrovnal (môj epoxid má manipulačnú pevnosť cca 10hodín pri 20°C a tým pádom som ju narovnal bez vážneho násilia, až po 48h je epoxid neodvrátitelne pevný).
Čím ho mám zriediť? |
||
destelant modelár Príspevkov: 917 Moje modely Poslať správu |
super - zvladol si to! Epoxid som zvykol riedit tech.liehom. Malo by to fungovat aj na UHU epoxid. Este, ak mozem poradit, nezabudni urobit trochu sirsie kridelka - odporucanie z RC Revue 1/2013 - 30mm namiesto povodnych 25. |
||
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Tak tak, da se riedit aj acetonom ,ale to je dost zapachajuce, lieh je vyborny. Netreba sa zlaknut, epoxid riedeny liehom vytvrdzuje podstatne dlhsie.. |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
..., to mate skutocne overene vysledne vlastnosti 5 -30 minutovych epoxidov,ktore sa davkuju obvykle v pomere 1:1, po rozriedeni liehom ci acetonom? Ja som to zatial neproboval, bo si myslim ze v dobe ,ked su bezne dostupne naterove hmoty (klasicke 2K laky a barvy), ktore odolavaju i nitrovanemu palivu a jeho zbytkom, uz nie je nutne experimentovat. Na uputanych akrobatoch F2B a modeloch SUM mam overenu 10 - 20 rocnu zivotnost polyuretanovych, alebo akrylatovych naterov v motorovom priestore i na celom lietadle. PS. je fakt,ze kedysi ,ked okrem Epoxy 1200,alebo Epolexu,Parketolitu ci Chemosilu, clovek nic rozumneho nezohnal, tak to riedenie E 1200 liehom bolo jedno z rieseni ,ako znizit viskozitu toho medu v plechovke a potom ho pouzit ho ako penetracnu, ci laminacnu zivicu. veka |
||
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Ja pouzivam Epoxy 1200 (resp jeho naslednika) z jednoducheho dovodu, mam ho doma. Takze nemam potrebu kupovat plechovku laku na to , aby som pouzil par gramov farby na vymazanie motoroveho priestoru. Ale verim,ze to ide aj inak riesit, ale s tym zase ja nemam skusenosti. Tak nech si z toho chalanislo vyberie to, co sa mu viac hodi a vyhovuje. |