autor | správa |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, rozhodol som sa spísať detailnú reportáž ohľadne môjho nového projektu. Trup je vývojovým dielom nemeckého výrobcu/pretekára Randlofa Schmid-a (Rasch Modellbau). Základ tejto konštrukcie pochádza z mojej druhej mono2-ky, LA VIPERA (Tomcat M2) s istými zmenami v geometrii spodku; Randolf po úspechu pôvodnej myšlienky ESSENZ M2 (extrémne široký trup) vyvinul nový trup s názvom Q- ESSENZ. Loď je aktuálnou majsterkou Európy v mono2, nesuktočne dobre znáša veľké vlny a dobre figuruje aj na hladkej vode. Po dohode s Randolfom týkajúc sa vrstvokladu, kde som chcel mať rôzne kombinácie vznešenejších materiálov (aramid a uhlíkové vlákna) som po 3 týždňoch od objednania obdržal loď, ku ktorej som dostal komplet komorovú prepážku a špecifický uhlíkový strut/náhon set s hriadeľom. Pár fotiek: Nakoľko bolo času, tak som pár súčiastok vyrobil v predstihu (aj tak bude na nej roboty ako na katedrále ). Platformy s dorazmi akumulátorov, držiak turnfinu, držiak serva, kormidlovú súpravu, turnfin, aramidovú platňu pre komorovú prepážku, podpornú prepážku a pod. Fotky neskôr |
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Paradicka tak toto je delo ake to ma rozmery hmotnost aky pohon toto by som veru chcel vidiet na zivo :O |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Základné miery škrupiny D: 845mm Š: 310mm H: 650g Náhon bude tak ako v LA VIPERA-e, TP POWER 3640/1570kV, ESC Castle Creation 100AMP, aku 6S Lipo High Amp. Možno časom pôjdem s kV hodnotou vyššie ale môže sa stať, že nižšie. To sa už týka vyladenia lode (ešte je priskoro na to ). |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
PS: nuž uvidím, možno stihnem ju poskladať do prvých pretekov.....cca. mesiac |
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
To by bolo fajn mame v plane sa stavit mozno aj zavodit ak dokoncim mini hydro |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Okaj, nezabudnite: AMB presonálny transponder nutnosť (pp. 1ks viem požičať na pretek) Štartnumero ako som uvádzal od 1 až 8 http://eshop.mmodely.cz/startovni-stitky-c2660/ Safety switch (bezpečnosté odpojenie elektriky)....musí byť odnímatelný od modelu, tj kablik s dvoma štekermi, slučka na hrubší palec (D 2,5-3cm) rozmer a váha ako som uvádzal. Všetci sa budeme tešiť, že sa objavia nové tváre!!!! |
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Ake pouzivate personalne cipi? Ak by vtedy neboli fsrky tak si poziciam bud od strika alebo od tatka ostatne uz je vo faze priprav |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Cau. Jedine AMB/MyLaps. Iné nie su vhodne. |
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Tak tie iste sa mi zda ze aj pouzivaju |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Takže toto: http://eshop.mmodely.cz/personalni-cip-mylaps-rc4-hybrid-p44243/ Kompatibilné sú: RC 4 RC 4 HYBRID AMBrc DP NIČ INÉ!!!!!!!!!! Tému som preložil sem: https://www.rcportal.sk/naviga-pravidla-m-sekcia-f1f3ecomonohydro-ft10975-1#post274535 Prosím túto tému v tomto vlákne už nepreberať. |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Trosku som napredoval: Uhlikova orgia . Drziak motora sendvic uhlik-sklo-uhlik, taktiez drziak cisla. Drziak turnfinu a lavy podporny turnfin cisty uhlik. Vnutorny segment stevenky pultrudovana uhlik rurka v rurke lepena 5min epoxidom (vystelka bude Teflon hadica). Platformy bateriek cisty uhlik, taktiez lisovany drziak serva U profil. Bezpecnostna slucka z 6mm2 silikonkabel s 5mm MP JET pruzinovymi konektormi. Turnfin frezovany z titanoveho plechu, kormidlo Plutva pruzinova nerez (brusena z noza). Suciastky su este v surovom stave, postupne dostanu finally tvar. Dodanu komorovu prepazku po doladeni pouzijem ako sablonu, skutocna bude z aramidoveho kompozitu. Strut je original od Randolfa (celouhlikova s ocelovym jadrom). Servo Sanwa ERS 961 |
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Paradicka ja som dal po strkovci znovu dokopi hydro 1 lebo mi vitrhlo servo aj kormidlo a aj plutvicku necakal som ze to tak poleti len z 40mm vrtulou pritom motor 20 regler 24℃ takze smelo na 42-3,5 pojdem ale musel som vsetko pozosilnovat |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
|
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Tak to uz ano aka medzera je medzi motorom a plastom? Mne sa osvedcilo cim viac tim lepsie pouzivam tie fialove turnigy chladiace plaste kopie leopardovskych a su super motory su pekne chladne |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Cca 3mm je medzera, úplne postačujúca. Dakedy sme používali alu trubkové špirály, mizerný prechod tepla a boli dobré. Kto si dal prácu, tak si vyrobil ohnutý mosadzný plech s dvoma skrutkamy na límec stiahnuté, tesnenie bolo kus gumového pásu, doň vyrezaný obdľžnikový otvor. Účinnosť lepšia ako špirála skrz priamý kontakt vody s motorom, ale stále neúplné riešenie. Zle sa to opisuje, je to prežité...škoda reči Moderné celoplášťové chladenie je najúčinnejšie riešenie. Ps: mám ešte na menšie 28mm motory, raz možno sa využiju. Stále trvám na "najlepší plast je kov" Ale sme zas od tematiky |