Výrobca: | vlastná stavba | Rozpätie: | 0 mm | Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Autá - elektrické | Dĺžka: | 650 mm | Materiál: | kov, plast, drevo |
Motor: | mabuchi 600 |
ID Modelu: AM9331 | Zobrazenia: 27704 | Pridané: 3. 2. 2019 o 23:38 | Autor: Peter
Autor | Správa | ||
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Peter ak môžeš prerob ten záves pred pera na klasiku zadierať to bude ja u list pier nad iných systémom ani nerozmýšlam i keď Tvoj systém je jednoduchý a môžeš doplniť perovanie olejovými tlmičmi a určite nebude skákať vidím že si ponechal na agregáte pružinu s guličkami ja som to tieš ponechal na jedno m modely ale keď som objavil 6 červíky na imbus tak uč to vyhadzujem A ešte k radeniu I a II rýchlostného stupňa ja to neriešim tiahlom ale pružinkou ktorá udržuje zaradený II stupeň a ak potrebujem I stupeň servo je spojené s prevodovkou /výstupkom alebo vidlicou radenia podla typu vrtačky rybárskou šnúrou a tak môžem dať rervo kde sa mi hodí aj keď je nutný opačný tah cez tyčku alebo kladku a servo je nenamáhané ani otrasmi agregátu to isté by si mohol aplikovať na radení uzávierok dif. jato mám T 8O5 a funguje to bez poruchy a zaradujem šnúrkou predný aj zadný diferák |
||
bado7907 modelár Príspevkov: 41 Moje modely Poslať správu |
Veľmi pekná stavba určite budem sledovať. Tieto viac nápravové autá majú niečo do seba. |
||
nooscy modelár Príspevkov: 61 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Peter, musím sa aj ja pridať k ostatným a pochváliť kus peknej práce. Dúfam že mi to čoskoro vyjde a stretneme sa na nejakej akcií a uvidím ju na vlastné oči. Už teraz to vyzerá parádne! Len jedna otázka, bovdeny s lankami na uzamykanie diferákov sú riadne zahnuté (malý rádius). Funguje to dobre? nedrhne to? Ešte raz, klobúk dole... a nech sa darí pri ďalšom postupe. |
||
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
Štefan, ja viem že origo záves by bol lepši... ale...... problémom je výśka..... zdvihlo by mi to rám asi o jeden a pol centimetra..... bolo by to celé divné..... takže teraz Glanzenberg absolvuje vetrieska takto..... na glanzenbergu zažije sneh, vodu a aj blato v kabíne...... takže tam uvidím, či to dokáže spoľahlivo fungovať..... to radenie prevodovky.... predpokladal som bovden..... ale možno je dobrým nápadom mať dvojku zaistenú pružinkou a len redukciu ovládať ťahom serva.... ale ešte som nad tým až tak moc nerozmýślal.... nedostal som sa ešte k tomu.... Podobne diferáky... do uzavretej polohy ich ťahá pružinka.... a otvárajú sa ťahom serva - bovdenom.... ale tak, že otvorené sú v mrtvom uhle serva - tam, kde nepůsobí ťah na prevody..... takže motor je prakticky bez záťaže... Noosci.... tie bovdeny majú divoký rádius.... ale musel byť, lebo zasahuje oblúk až do diskov... ale napočudovanie to ide uplne hladko a ľahko.... tie bovdeni majú kvalitné s teflonovou vložkou..... a vidieť to..... no.. jazdné skúśky by mali byť na expedícii na Glanzenberg na konci marca.... to sa nás tam zíde viac viacnápravových..... skús prísť.... vlani to bola pekná akcia.... Bado - ďakujem.... a máš pravdu.... expedićné jazdenie je krásne že jazdíme v pekných terénoch.... a aj ja predpokladám, že s viacnápravákmi to bude eśte veselšie.... |
||
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Peter pozeral som fotky, teraz to máš tak že predný aj zadný úchyt pera pružiny je v rovnakej vzdialenosti od rámu. A keby si to urobil "origo" tak sa ti to zdvihne o 15mm? To je dosť veľa, ale .....kde si chcel upevňovať ten zadný záves? Tak ako predný, len tam dáš ten pomocný záves a ten to tak zdvihne? A čo keby si uchytenie posunul hore do rámu? Sice prídeš o koncepciu rám na ráme, ale určite to nezodvihneš celé o 15mm. Ja som to tiež riešil a bál som sa že to bude vysoko , ale zmeral som koľko sa natiahne pero z nuly na maximálnu záťaž a podľa toho určil ako hlboko môžem zájsť závesom do rámu a tam som ho upevnil. Vyžadovalo si to ale úplne odstrániť strednú časť pomocného závesu čapu tak že vzniknú dve samostatné časti. Rozdiel výšky uchytenia od rámu tam nejaký je, ale nie až tolko. U mňa to je 10mm na úchyte( v predu 5mm a vzadu 15mm bez záťaže) to znamená že nad nápravou sa to zdvihne len o polovicu, teda 5mm. To všetko za predpokladu že zadný záves je ponorený do rámu 10mm od okraja a vzdialený 115mm od predného závesu ktorý je uchytený 5mm od rámu von. Nechcem ťa ani prehovárať ,ani nedajbože do niečoho tlačiť, ber to ako variantu aby si vedel že to nemusí byť až tak vysoko.
|
||
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
no veď toto... keď to uchytím ako predok, tak mi to zdvihne cca 15mm....... a ak to chcem zavesiť vyššie, tak to musím celé prekopa´t..... už som zvaźoval aj variantu, že ten výklopný diel dať smerom dopredu a tam nech sa kýve kam len chce.... len sa mi to zas nepáčilo vzhľadom na geometriu pohyby.... takže aj ja som dośiel k tomu ako ty, že musím spraviť novú páku bez prepojovacej časti... teda vlastne na každú stranu po dve piškóty... aby bola väčśia oporná plocha aby sa tie piškóty neskrúcali a nevychylovali a tým nedrhli.... no proste som to zatiaľ nechal takto s tým, źe sa k tomu vrátim po glanzenbergu.... tam chcem otestovať celý podvozok a následne začať vychytávať problémy, čo sa objavia...... aby na "Desiatu" to bolo už bližšie k cieľu |
||
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
osobne si nemyslím že je to zlé riešenie takto ako to je keď je to totiž tak tak sa odvaľuje po celej ploche skrutky tak to je v pohode. Jediné čo bude otázne sú nečistoty... |
||
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
ano... aj ja toto beriem ako najslabśie miesto... a preto toto chcem vyskúśať.... ale ako bolo vlani na Glanzenbergu..... tam sme brodili v takom asi 100metrov dlhom kanály s asi 10-15cm vody a bahna na stredaćku.... a následný výstup po strmom svahu...... tak tam zistím, či to dokáže fungovať.... |
||
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Páni po trebujem poradiť keďže som vymenil na plávajúcom Stalwarde nápravy za činske Bang good a Peter sa vyhráža brodením v potoku do 15 cm a ja chcem okre toho s ním aj plávať.A neviem ako ich utesniť vazelínu som tam natrepal ale neviem či to bude .Ak sa nič neudeje tak by som sa Glanzenbergu zúčastnil ved mám 8x8 6x6 a 4x4 nakladiaky |
||
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Rozšírim trošku otázku čo nadhodil Štefan, ktorý Nanoprotech používate, alebo ktorý je vhodnejší? Ja uvažujem medzi Electric alebo electronic. |
||
peterprievidza modelár Príspevkov: 176 Moje modely Poslať správu |
Bobo a trochu silikónu na vstupy/výstupy hriadeľov by nepomohlo? |
||
nooscy modelár Príspevkov: 61 Moje modely Poslať správu |
Marek, na stránke majú len ten electric... ten electronic ako vypadá? Daj link ak môžeš. Dík. Lukáš |
||
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
No hádam môžem https://htmodel.sk/nanoprotech-electronics-sprej-150ml/ |
||
nooscy modelár Príspevkov: 61 Moje modely Poslať správu |
Marek dík! Už mi je to jasné to je iný výrobca https://nanoprotech-sk.webnode.sk/ ja som sa dostal len na túto stránku. Osobne si myslím po prečítaní popisu na HT že electronic má väčšie výhody ako electric! Bezfarebný, suchý po aplikácií,... Ale nech poradia skúsenejší |
||
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
ja mam klasicky nanotech + modru vazelinu + plastidip. podla toho, co chcem ochranit |