autor | správa |
Bertricko modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
|
vjuraj modelár Príspevkov: 44 Moje modely Poslať správu |
Prečo to chceš olaminovať ? Ak pre pevnosť tak 30 g je málo. Ja som raz olaminoval trup a na pevnosti to moc nenabralo na váhe áno no ale pokiaľ som to vybrúsil tak som sa dorobil a nebolo to nič moc. Ďalšia otázka s čím farbiť. Ja teraz používam polyuretánové farby. Je to lahká dobre krycia odolná farba. |
Bertricko modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
Kvoli pevnosti. V drieku by som ju chcel dat 2x. PU farba moze ist na epoxyd? Este davas nieco na farbu? |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... nic, obrusis , vytmelis, ,obrusis, podla potreby dotmelis, obrusis, strieknes vyrovnavaci barevny podklad ( napr. biely plnic ) vybrusis. Vymaskujes, streknes jednu, vymaskujes , streknes druhu, vymaskujes streknes tretiu barvu. Podla typu pouzitej barvy sa rozhodnes ci budes lakovat ,alebo nie. Ak ano, upravis prechody bariev a streknes lak. Po vytvrdnuti bariev strhnes groty na prechodoch bariev a brusis pod vodou ( 1500-2000) .Beries pastu , lestis. Podla potreby podobrusujes nerozlestene miesta , beries pastu a lestis... Ked si spokojny , beries lestenku , povrch prelestis. asi tak: https://www.youtube.com/watch?v=Dk8EI8x0B1I Potom s tym niekde drbnes a skocis z mosta do prosta , alebo sa zastrelis. Vsak kukni .... tak nejak, ale len v dvoch barvach som robil toto; http://veka1.rajce.idnes.cz/Diamant_-_rekonstrukce_po_35_letech_provozu./ prebehni i dalsie albumy, postupy tam uvidis: http://veka1.rajce.idnes.cz/ Obecne mam povrchovku popisanu tu: http://www.vekamodel.cz/opravy-kompozitovych-modelu-letdel/ veka |
Bertricko modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
Dakujem. Takze, aby som to zhrnul po vrstvach: balza, sklene vlakno v epoxide, tmel, plnic, farba (a lak). Na nic som nezabudol? |
vjuraj modelár Príspevkov: 44 Moje modely Poslať správu |
Áno PU som striekal aj na laminát a zatiaľ to drží, farba sa dá prestriekať PU lakom. Čo to je za model ? Akú to má mať váhu ? Tá balza za krídlom smerom do zadu je 10 mm ? Aké to má rozpetie ? Vážiš to aj priebežne, koľko na to etšte môžeš dať ? |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... ak chces kvalitny povrch a rozumnu hmotnost , musis dat min 3x30g/m2 sklo. Tri vrstvy uz funguju ako samonosna skrupina .... vacsia odolnost povrchu proti otlaceniu a je mensia pravdepodobnost, ze ich pri obrusovani preberis az do dreva. Idealne by bolo , povrch po laminaci prelozit celoplosne strahavacou tkaninou ( cca 60-90g/m2) ... .ked ju das dolu, bude povrch relativne rovny( nebudu vyliezat preklady tkanin, odstranis s nou prebytocnu zivicu , ktora do strhavacky nadifunduje a hlavne sa povrch bude lepsie brusit. Povybryseni skla doporucujem pouzit odlahceny 2k plnic , alebo aspon Milesi LBA 62,alebo nieco podobne. Ja pouzivam polyuretanovou impregnaci na MDF od fy. Sayerlack. Takto nastriekany povrch dreva sa da slusne vybrusit a vylestit. napr: http://www.vekamodel.cz/montazni-navody/vosa-stavebni-navod/vosa-potah/ Pozn. Tu je i postup potahovania dielcov a pod : http://www.vekamodel.cz/montazni-navody/vosa-stavebni-navod/ Ty ho budes mat navyse olaminovany.... takze nevidim ziadny problem.... mozes striekat. tu sa kukni na rozdiel povrchu vybruseneho a vylakovaneho a povrchu po laminaci s nastriekanym, ale este nebrusenym plnicom : technicka: jedna vrstva tenkeho skla, laminovaneho rucne na povrch nic neriesi( precoto tak je , to by bolo na dlho...) . Nieco ineho by boli dielce pripravene dopredu a potom sa z nich robi lietadlo.,viz napr: http://veka1.rajce.idnes.cz/Predlaminovane_potahy_nosnych_ploch_a_stavebni_sendvicove_dily_pro_stavbu_modelu./ http://veka1.rajce.idnes.cz/Raptor_..._vyuziti_technologie_vakuovanych_,_negativne_strikanych_sendvicu_pro_stavbu_modelu./ veka |
Bertricko modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
570g trup spolu s motorom a regulatorom a dvoma servami, 60g centroplan, 76g chvostove plochy, 560g kridlo vratane styroch serv =dokopy 1270 g. Je to Sky Devil. Plan RC Revue od p. L. Waleka. Povodne je 2500mm. Dal som ho na 2750mm. Ano, 10mm balza cca 8 cm dlha zhoblovana dostratena este pred brusenim. Je tesne za centroplanom, ktory srubujem k 3mm preglejkovej lavicke v trupe. Centroplan ma duralovy a sklotextitovy nosnik na ktore sa nasadzuju kridla a nane cez sklotextitove vecka do uhlikovych trubiek usi. Foto centroplanu: |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
|
vjuraj modelár Príspevkov: 44 Moje modely Poslať správu |
Veka to už je ale profesionálna práca . Je to olaminované raz alebo 3x30g ? Bertricko, keď pripočítaš bateriu poťah lak príjmač a ostatné, budeš tak 400 g nad váhu. Niečo podobné som staval ja : https://www.rcportal.sk/stavba-25-m-elektrovetrona-ft10170-1#post233809 vyšlo to ale 1600g už neviem presne a nedovolil som si to ani nastriekať. Je to nadváhu ale ešte to lieta dosť dobre . |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... ja som lenivy a na spodku trupu je preglejkova lyzina , tak tam mam 2x50g/m2 Aeroglass . Niekedy ( pri vhodnom profile) nemusi byt vyssia vaha a tym padom i plosne zatazenie na skodu. Ten rekonstruovny Diamant co som dostal v zubozenom stave od kamosa,pretoze s tym nedokazal lietat, je z takej bukovej balzy a bukovej 1mm preglejky ( cely trup), ze holy drak vazil cez 1500g. Po osadeni elektropohonom , potiahnuti kridla Solartexom , prelaminovani trupu , chvostovych ploch a nastreku som na letovke 2150 g a neriesim. Kludne idem lietat i ked fuka 7 -9 m/s ( trosku su problemy s pristavanim, bo furt pri zemi plave) a obvykle po 20- 30 minutach letu sadam .Nie ze by to uz neletelo , ale v taky cas chlapa prestava prestava bavit v kuse kukat Najvyssiemu do okien veka |
Bertricko modelár Príspevkov: 8 Moje modely Poslať správu |
Este som ho nelaminoval. Prave, ze sa chcem pred dalsim postupom poradit. Dik za link. Ja pocitam este cca plus 300g. P. Walek pise ze sa da dat dolu jedine z brokovnicou. Tak som zvedavy. Kde ho chcem zalietavat je blizko most |
vjuraj modelár Príspevkov: 44 Moje modely Poslať správu |
Bertričko ešte jedna vec . Tiež mám na tom krídle takú istú duralovú spojku a je to málo. Ihneď po prvom štarte som chcel prekopať krídla a dať tam ešte jednu ale potom som si to rozmyslel. Možno by stačila na 1250g ale na 1600g a 270cm je to málo. Toto je posledná duralová spojka čo som použil. Pri každom úniku z termiky rozmýšľam len nad spojkou. Já mám spojku v ťažisku, ta tvoja je ešte asi aj pred ťažiskom. |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 20. 1. 2017 o 01:33
| odkaz na príspevok
... hmm a neslo by skontrolovat vypoctom, alebo jednoduchou praktickou zatazovou skuskou skutocnu pevnost spojky a kridla? Niekolko moznosti je popisanych napr tu: http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a-pevnostni-dimenzovani-modelu/ Uprostred odkazu je odrazka : vypoctove stredisko ..... jednoduchy program na kontrolu pasnic nosnikov, potahu, spojek ... od kamarata Emila Dzvonika z Michaloviec. Presovska pevnostna skuska draku skutocneho lietadla vo fotografii : http://tomarkaero.com/sk/vyroba-sk/pevnostne-skusky.html Okrem toho, ze spojky , ci nosniky kontrolujem zakladnym vypoctom (aby mi pri lietani netrnulo), tak si to overujem prakticky a to i na celkom malych poletuchach , viz napr: Z fotiek je zrejme , ze cca 100 g kridlo, ktore ma pasnice hlavneho nosniku zo smreku 2x5mm , vydrzi bez destrukcie zatazenie 10G s bezpecnostou 1,3 ( hmotnost nalozeneho trupu je cca 400g). V realu to znamena beztrestne plne pritiahnutie za vyskovku, pri rychlosti ccca 90-120 km/h. Fakt je, ze takuto rychlost u tak malej a lahkej poletuchy , s kridlom volneho modelu ,dosahujem len na konci strmhlaveho letu z vysky cca 400m. Ukazka : https://www.youtube.com/watch?v=l4ae9oASz-8 Technicka: povodny nosnik tvaru I mal stojinu z balzy 4mm a bol bezproblemovy v ohybe , ale flutter si vynutil uzatvorit pasnice obojstranne, stojinami z preglejky 1mm na strednej casti kridla. Na poslednej fotke je vidiet rozdiel v skruteni kridla( cca o 1/4 mensie) , po dodatocnom vytvoreni skrinoveho nosniku v porovnani zo skrutenim kridla s povodnym nosnikom tvaru I na tretej fotke. .... v porovnani s nasledujucim odkazom, tych klzakovych 100km/h je skoro ,ako pohyb v mori jablkoveho zele. https://www.youtube.com/watch?v=vdTxQ6D4OCw&t=47s .....len pro info, kridlo toho zeleneho zverstva je kus polyse , polepeny baliacim papierom. Polovicky su zlepene na tupo , uprostred prepasane 3x50g/m2 sklom, bez akejkolvek spojky. Takto: http://veka1.rajce.idnes.cz/Bf_109_H1a_-_combat_verze_dle_pravidel_ACES_M1_12,kridlo_sulfitovy_papir_extrudovany_polystyren/ veka |