autor | správa | |
TomanPCM modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
Ahoj - na minule vianoce som detom kupil hrackarsky RC vrtulnik.... taky vecsi - 35cm, ....v akci.... - rok sluzil celkom dobre, svoje si uz odlietal... v podstate sme s nim boli spokojny - teraz v nom umrela bateria, taka malicka 3.7V 1100mAh, zrejme LiPO, 30gramova, chudera sa nafucala... - prejavuje sa to tak ze po pridani plinu klesne napetie na baterke pod 3V a motory sa vypne... - rad by som ju nahradil.... - vyskusal som tam zapojit aj beznu UltraFire 14500 1200mAh 3.7V Li-ion baterku, ale je to rovnako slabe...... ked sa motor zatazi, klesne napetie a umre to... - mozem tam dat dve baterie 14500 zapojene paralelne?????? (nemam v tomto vela skusenosti......) - chcel by som kupit LiPOL bateriu, (3.7V 1100mAh, 30g kvader) - na ebay som nasiel nieco taketo: co by aj pasovalo: http://www.ebay.com/itm/3-7V-1100mAh-12C-Lipo-li-po-RC-Battery-5G4Q3-5-10-Heli-/141632023524?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20f9ed2be4 - tak sa chcem poratit, ci to kupit od toho cinana alebo mi poradite nieco vhodnejsie... - dik za kazdy radu |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
V podstate tam mozes dat hociaku lipolku 3,7V cim viac mah o to dlhsie poleti ale nezda sa mi ze ked si tam dal 14500 neslo to bud uz bola aj ta kaput alebo bude vo vrtulniku ina chyba takze este to poriadne skontroluj |
|
stanikg modelár Príspevkov: 236 Moje modely Poslať správu |
nieje skor aj motor po smrti |
|
TomanPCM modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
- Tie 14500 vky su uplne nove, podla mna su ok.kupil som ich do kamery a tam maju ocakavanu zivotnost...ale je tam ovela mensi odber.. - staru originalnu Lipo baterku som nechal dnes dlho na nabijacke, ked som ju priipojil k vrtulniku tak som ho dostal na plny vykon, ale len na 5 sekund, potom hnet zvedol...... Mal som tam napojeny mali voltmeter a napetie na baterke slo dole raketovym tempom... - ak tam dam novu plne nabitu li-ion 14500 tak sa na plny vykon ani nedostanem.... - ja mam pocit ze motory su ok ale ze baterky nevedia dat aky velky prud... Mozem baterie zapojit paralelne??? |
|
Krtko-28 modelár Príspevkov: 43 Moje modely Poslať správu |
- baterie mozes zapojit aj paralelne, no mali by byt rovnake, ale z dlhodobeho hladiska pouzivania radsej len jednu a poriadnu. - pokial ti to kape aj na novych bateriach skontroloval by som mechaniku ci nahodou nieco nedrhne a hlavne motor, pokial mas jednosmerny bude dost mozne ze konci svoju zivotnost - pri kupe novej baterie daj pozor na Céčka, aby vybijaci prud vyhovoval potrebam tvojho vrtulnicku - nafucala ti stara bateria - nechal si ju dlhsi cas odlozenu nabitu ?! |
|
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Paralelne zapojenie ti podla mna nepomoze. Podla specifikacii tie li-ionky daju pri vybijani len 1,5C (v extremnom pripade max 4C, ale to uz by dlho nevydrzali a prehrievali sa). Potrebujes teda lipolku, ktora da vacsie C-cka. Mozes vyskusat aj tu 12C z tvojho linku hore. Vyber hlavne taku, ktora je rozmerovo a vahovo najblizsie povodnej. Podla tvojho popisu usudzujem, ze vrtulnik stal dlhsiu dobu a len baterka bola zle uskladnena, takze jej vymenou by sa mal problem vyriesit. |
|
TomanPCM modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
- ano, bol dlchsie odstaveny.... nevedeli sme najst nabijacku.... tak sa nim nic nerobilo niekolko mesiacou... pred odstavkou som obvikle bateriu nabil, som tak zviknuty.... a ked sa nasla nabicka zacali tieto problemi... mechanicky vsetko vyzera bit OK - LIPO sa maju uskladnovat vybite? |
|
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Lipo by sa mali uskladnovat v tzv. storage napati 3,8 - 3,85V na clanok. Ak sa skladuju plne nabite omnoho rychlejsie "starnu" a skracuje sa ich zivotnost. Bolo by dobre si odmerat ake ma napatie lipolka cca 10 minut po dolietani (lebo neviem pri akom napati odpaja lipolku prave tvoj vrtulnicek) a v pripade potreby len trosku nabit na 3,8V ak vies, ze nebudes dlhsie lietat. |
|
Krtko-28 modelár Príspevkov: 43 Moje modely Poslať správu |
odporucil by som : ked budes mat plne nabyte baterky 1 - 2 tyzdne je to celkom ok, no pokial nebudes lietat 2 tyzdne a viac ,tak ich hod na tych 3,8V. ako pise TomiXL, nabite starnu rychlejsie a nafukuju sa |
|
TomanPCM modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
OK uz to budem vediet.. - vrtulnik odpaja motoru pri 3V, - pripojil som 2 Li-ion baterie 14500, zapojene paralelne, plne nabite (4.17V) - funfovalo to!, dal som plny vykon, a udrzalo ho 20sekund, a potom to tradicne skapalo.... (po odpojeni mali baterie 3.95V) - takze problem je v bateriach, nie v motoroch Ale ako som nasiel toto forum skor ma zacalo lakat nieco poriadne! |
|
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
Nemas tam volakde skrat? |
|
TomanPCM modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
ja mislim ze nie, je to v slabich bateriach, v zatazi davaju malo prudu, as poklesne napetie.... chce to LIPO bateriu nie Li-Ion |
|
WiiPro modelár Príspevkov: 1516 Moje modely Poslať správu |
zislo by sa odmerat prud, ktory motor odobera pri max. otackach |
|
TomanPCM modelár Príspevkov: 9 Moje modely Poslať správu |
- hm... jo.... to je dobry napad... - mam taky bezny multimeter, mal by merat do 10A..... skusim si nejak upravit kabelaz a skusim to zmerat - aky prud mozem ocakavat? |
|
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Nebolo by rozumnejšie zapojiť merák na baterku a sledovať či napätie klesne pod hranicu cut-off? |