autor | správa | |
duso.1 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
Nazdarek vedel by mi niekto poradit mal by som zaujem o kupu modelu ASW-28 RTF som začiatočnik no a zaujal ma tento model jeho cenou i pomerne dobrym vzhladom no ale vedel by mi niekto odpovedat na par otazok 1. kolko asi vydrži lietat na jednu nabytu bateriu ? 2. da sa snim plachtit pripadne za letu vypnut motor ? 3. jeho ovladanie je zvladnutelne pre začiatočnika ? 4. su nejake problemy čo sa tyka vysielača (35MHz) 5.nejake ine nevyhody??? budem rad keby mi niekto odpovedal kto tento model vlastni (pripadne pokecat cez skype )vopred dakujem |
|
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Daj odkaz na konkretny model, ktory chces.. ASW-28 je len typ.. Robi sa asi tak v milion prevedeniach |
|
duso.1 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
||
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
Prečo sa neopýtaš predajcu,veď keď to ponúka tak by mal vedieť ako to lieta,či je to vhodné pre začiatočníka. Určite má skúsenosť,keď má taký pekný popis k tomu modelu. |
|
cibalko modelár Príspevkov: 362 Moje modely Poslať správu |
Tak ja ti odpoviem, ked sa tu k tomu nik nema. Ja ho mam, a je to super lietadielko. Ja si myslim, ze vhodne aj pre zaciatocnikov. Co si sa pytal... model vydrzi lietat asi tak 10min. na motore - cas letu ti zavisi aj od pouzitia baterie. Cim vyssia kapacita, tym dlhsi let, ale vyssia hmotnost. Co sa tyka motora... ten samozrejme hocikedy za letu mozes "zapnut" aj "vypnut". A co sa tyka samotneho plachtenia - cim menej pouzivas motor, tym dlhsie mozes lietat. Teda pokial mas termiku. Ja s tym lietam tak, ze za termickeho pocasia vybehnem na luku, zapnem motor, nastupam si nejaku vysku, chytim stupak, a motor uz potom nepouzivam. Pokial mas dobre pocasie, mozes s tym lietat kludne aj dve hodiny, pokial ta nebude boliet hlava z toho, ze sa furt cumis hore Co sa tyka vysielacky... ja som model kupil bez tej vysielacky, co bola v sete. Mam vlastnu. Al nemal by s tym byt ziadny problem. Vyrobca zrejme s tym pocita, ze je to vetron, a ze nan bude treba trosku väcsi dosah ako na nejakeho "kraktkokridleho" akrobata. Takze to by som sa nebal. Co sa tyka spominanej frekvencie - ja tiez lietam na 35MHz. A bez problemov. Hlavne pokial ides lietat a je tam este niekto iny s modelom, musis sa ho opytat, aky ma kanal. Pretoze ak by mal rovnaky ako ty, rusili by ste sa navzajom a skoncilo by to havariou, pokial by ste boli vo vzduchu obaja. Inac myslim, ze nie su ziadne problemy. Este snad jednu vec by som spomenul. S modelom nelietaj na trojclankovu bateriu, lebo ti odide regulator, ako mne Tak vela stastia a peknych pristati |
|
GothaR modelár Príspevkov: 238 Moje modely Poslať správu |
1. na jednu dvojclankovu baterku vydrzi motor tahat cca 5 minut, potom sa toci este tak po 7. minutu, ale nedokaze nabrat vysku. Samozrejme toto neznamena dlzku celeho letu, ak nie je termika a nerobim akrobaciu, tak 15 minut nie je problem, s termikou som sa dostal na 32 minut, ale da sa viac, len treba mat stastie na stupaky
2. Motor sa samozrejme da vypnut a vrtula je sklopna, co vylepsuje klzavost. Ja som mal problem s tym, ze sa vrtula nesklapala, riesenim bolo zapnutie brzdy na regulatore (zapnut s plnym plynom, po zapipani stiahnut plyn). 3. Je zvladnutelny aj zaciatocnikom, ale vyzaduje si viac sustredenia aj kvoli mensiemu vykonu motora v seriovom prevedeni. Tiez slabo reaguje na kridelka doprava, dolava ide bez problemov a pozoruje to vela ludi, nie len ja 4. Mam iny vysielac, neviem posudit. 5. Ine nevyhody? Horsie prevedenie prednej casti, ktora ma sklon ohybat sa (po drsnejsom pristati, pri prevoze v polohe na vysku) a kabina potom zle drzi. Kazdopadne za tu cenu je to vyborne lietadlo a s trochou usilia na zaciatku si ho zamilujes. Vo vzduchu vyzera krasne. |
|
cibalko modelár Príspevkov: 362 Moje modely Poslať správu |
No ja som si nevsimol, ze by do jednej strany zatacal horsie, alebo lepsie. Ja som slabu citlivost krideliek vyriesil tym, ze som narezal zavesy a dal som väcsiu drahu serv. Takze maju väcsie vychylky, a ziadny problem. |
|
duso.1 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
Všetkym Vam dakujem za drahocene rady a ešte ohladom tych baterii k modelu je dodavana Li-poly RAY 7,4V 1100 mAh (cca dlžka letu 10min ????)Premyšlam hned aj o kupe dalšej baterie je lepšie kupit taku istu alebo napr.7,4V 1500mAh (cca dlžka letu ????)a čo sa tyka baterii vo vysielači kolko tak vydržia baterie nejake obyčajne alkalicke ???alebo je hned lepšie kupit nejake nabijacie aj z nabijačkou poradite mi nejaky typ pripadne odkaz vdaka Velmi pekne všetkym dakujem za rady dik |
|
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Skús si pozrieť toto http://rcmodely-forum.sk/akku-do-asw-28-t997.html tiež som sa pýtal na to isté |
|
duso.1 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
ohladom tej nabyjačky je to ako v baleni je len napajana 12V asi autobateriou to budem potrebovat asi aj nejaku do siete na 220V ???? |
|
cibalko modelár Príspevkov: 362 Moje modely Poslať správu |
Tak co sa tyka baterie. Najlepsie je asi kupit este jednu. Ked mas dve, jednu vybijes, das druhu a tu vybitu zatial nabijas. Kludne mozes aj 1500mAh. Ja lietam s 1700 mAh a vpohode. No alkalicke ani neskusaj. To nevydrzi nic. Najlepsie mas kupit LiPol 2-clanok.
A co sa tyka nabijacky, daju sa kupit rozne. Bud na 12V, na 220V alebo ja mam napr. na 12 aj 220V. Teraz uz za dobru cenu kupis aj nabijacku so vstavanym balancerom pre LiPol baterky. Staci si len spravne vybrat |
|
duso.1 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
vdaka za radu no ale vedel by si mi nejaku doporučit nejaky odkaz alebo typ a ako je to stou nabijačkou čo je v tom sete vobec tomu nerozumiem prečo je napajana 12V alebo to zle chapem je na 220V a nabyjaci prud je 12V alebo ako to je ak by si mohol pokecal by som o tom cez skyp duso.1 |
|
cibalko modelár Príspevkov: 362 Moje modely Poslať správu |
No co s atyka napajania... tych 12V rozumies spravne. Je to 12V a sluzi to na to, ze ked ides na letisko, nabijacku supnes na autobaterku (12V) a mozes veselo nabijat baterie. Niekde v strede drahy alebo na luke by si asi len tazko hladal na nabijanie 220V Takze tych 12V je na autobaterku. Ako som spominal da sa kupit bude cisto len na 12V, alebo len na 220V, alebo aj aj, cize 12V aj 220V. Ja mam taku. Nemas problem to doma pichnut do zastrcky, a na druhej strane, mozes nabijat aj cez Autobaterku. Dalsia vec, co som ti spominal je, ze niektore nabijacky uz maju vstavany "balancer". Co je vlastne vyrovnavac napätia pre LiPol baterie. Znamena to to, ze ked mas dvoj alebo trojclanok, pocas lietania sa ti vybija tak, ze na jednom clanku ti moze ostat nizsie napätie ako na druhom. LiPol baterie by mali mat rovnaku hodnotu napätia na kazdom jednom clanku. A na to sluzi spominany balancer, ze ti vyrovnava napätie na clankoch. Balancer as doporucuje pouzit asi kazdy 10-ty cyklus, ale ja ho pouzivam stale a jeda LiPol 3-clanok mi drzi s dobrou kapacitou uz asi piaty rok. Takze oplati sa.
Co sa tyka priamo baterii... Tak ako som ti spominal. Dvojclanok LiPol s kapacitou tak do 1700mAh. Ked sa tomu nerozumies, poslem ti nejaky link na nabijacku, aj na baterie. Klikni http://www.tatramodel.com a tam je celkom dobra nabijacka napr. ROBBE Compact Duo-Power 6S-EQ. Nie je ani taka draha, a ma uplne vsetko, co budes potrebovat. Rovnako na tej stranke najdes aj baterie (akumulatory a baterie), klikni akumulatory LiPol, a tam mas napr. ja kupujem RAY a DUALSKY. Mas tam napr. Hned od zaciatku z tych RAY je stvrta v poradi - aku. GOLD RAY 1600mAh, 7.4V (2S1P), tiez za dobru cenu. Inac co sa tyka este znacenia LiPol-iek. 2S1P znamena dvojclanok, cize 7.4V, a 3S1P znamena trojclanok, cize 11.1V. Tak si to omrkni |
|
duso.1 modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
no myslel som že by mi stačila len nejaka sietova 220V napriklad 7,2V Power peak 500mA niehttp://www.tatramodel.com/index.php ved nabijačka cez autobateriu by mala byt v tom sete z modelom inak ked spočitam že si kupim ten model +nabijač +nejake tie baterie +baterie AAa nejaku nabyjačku tak to ta cena potom trošku porastie a ako by to bolo keby som to nabijal priamo z auta tou nabijačkou naštartuje potom ešte aj auto alebo treba ešte aj autobateriu ?inak vdaka za ochotu ale nemam vtomto až taky prehlad takže si rad necham poradit dik moc |
|
cibalko modelár Príspevkov: 362 Moje modely Poslať správu |
No ta nabijacka, co mas pribalenu, uprimne nie je nic moc. Je to na rychlonabijanie a baterie by si mal niekedy raz zacas nabijat aj malym prudom, cize dlhsie. Oplati sa investovat do takej nabijacky. Ja vzdy, ked nenabijam na letisku, tak nabijam prudom 100mA. Aj ked to dlho trva, ale raz za cas to baterkam prospeje. Co sa tyka startovanie, ziadny problem. Ta nabijacka nema velky odber, takze kludne a vpohode nastartujes. S tym si starosti nerob. Aj ked niektori chalani si pokupili este jednu autobateriu a nabijaju z nej, ale ja nabijam normalne z auta, a väcsina modelarov to tak robi. Este taka otazocka... na co ti budu tie AA baterie? To ani nekupuj. Jedine, ak ti ich treba do vysielacky, ale kup nabijacie - najlepsie NiMh. Do modelu vsak isto take nekupuj. |