Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Home made Rozpätie: 1200 mm Hmotnosť: 930 g
Kategória: Lietadla - žhaviace Dĺžka: 950 mm Materiál: balza
Motor: MVVS 2,5 ccm
Popis

Lahky veteranik pocitajuci viac ako 30 rokov cakajuci na opatovne zalietanie

ID Modelu: AM7392 | Zobrazenia: 4456 | Pridané: 17. 9. 2016 o 13:11 | Autor: JanIlles

Autor Správa
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 9. 2016 o 14:35 | odkaz na príspevok
z fóra:

" Ahojte,
zdedil som po otcovi dva stare modely > jedno lietadlo a jeden vrtulnik. Oba maju tak 30 rokov. RAd by som ich dal do prevadzky. Motory su funkcne. Mam aj serva Futaba, tiez maju tak 30 rokov. Predpokladam ze budu dnes uz nepouzitelne. Potrebujem dokupit vysielac, prijimac, mozno aj nove serva ale nemam ani predstavu ake. Viete mi poradit prosim kde zacat? Aka znacka, typ a podobne
Dakujem"



Vítaj medzi modelármi.

Aké vôbec máš skúsenosti s modelmi lietadiel. Vieš napríklad lietať ? Postavil si už niečo v minulosti ? Asi zásadná otázka a asi ani ty si neželáš ich rozflákať, však áno ? Osobitne keď pochádzajú od otca.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
JanIlles
modelár

Príspevkov: 9

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 9. 2016 o 11:51 | odkaz na príspevok
Dakujem,
v minulosti, ked som mal este nast rokov, tj tak pred dvadsiatimi rokmi som lietadla spolu s otcom staval, aj som s nim chodieval lieta, no pravda je, ze s PONYM som lietal obcas ked bolo uz hore. Je to ale strasne davno a odvtedy sa vela zmenilo. zopar malych lietadiel som aj postavil, vacsinou halove. Otec sa tomu venoval vela rokov a ja to chcem tak trocha ozivit.
Fasciman
modelár

Príspevkov: 914

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 9. 2016 o 18:44 | odkaz na príspevok
Tak pridaj fotky zvnútra trupu po demontáži krídla, nech to trocha lepšie vidíme. Čím to bolo lepené ? Lebo aj modely starnú. Napríklad ak kanagomom, tak ten sa po rokoch drolí. v takom prípade doporučujem "oddroliť nechanicky lepené spoje - kúty" a prejsť spoje sekundovým modelárskym lepidlom, následne zastriekať takto prelepené spoje aktivátorom. Ak to bolo lepené disperzným lepidlom (herkulesom), tak by to mohlo byť OK. Alebo dostupné lepené spoje prejdi tenkou vrstvou napr. disperzného lepidla Pattex Express D2.

Chceš tam ten spalovák alebo chceš urobiť úpravu na elektro ? Lebo ak necháš spalovák žiada sa neošetrený povrch balzy impregnovať proti palivu (zdá sa mi tam z fotky len "surová" balza).

Servá ak máš, môžeš používať aj tie staré ale tie sú brutálne ťažké na túto dobu (cca 50 gramov jedno), dnes do takýchto modelov kúpiš aj silné servá 16-gramové.

Ak je otázka, že akú súpravu a ak Ti ide o to nevysoliť veľa peňazí za to, tak ti odporúčam kúpiť si tento šesťkanál za cca 45 € (vysielač + prijímač):

http://www.banggood.com/FlySky-FS-i6-2_4G-6CH-AFHDS-RC-Transmitter-With-FS-iA6B-Receiver-p-983537.html



Táto súprava na začiatok k návratom k modelárskej činnosti úplne postačuje.

A čo sa týka serv, tých je v dnešnej dobe nenormálny výber (rôznych veľkostí, sily, rýchlostí, veľkosti napájacieho napätia, druhu zamerania - napr. podvozkové, ploché do krídel, štandardné). Ja ich objednávam z www.hobbyking.com z ich európskeho skladu (ak ich majú naskladnené - in stock). Ak chceš kúpiť servo na plyn spalováka, odporúčam s kovovou prevodovkou (majú v označení skratku MG ako "metal gear" . Ak chceš model na elektriku, tam servo už nemáš samozrejme (chce to vybrať vhodný motor, elektronický regulátor otáčok ESC a správnu Li-Po potrebných článkov, kapacity - ale samozrejme aj nabíjačku Li-Po batérií). Elektro je "čisté" lietanie, bez smradu spalín spalováku (niekomu to aj vonia - ako mne) a bez potrieb ochrany proti účinkom paliva.

Však ak budeš mať konkrétne otázky, poradím aj konkrétne len daj vedieť.

A odfoť aj to krídlo odspodu, tam bolo vtedy len jedno centrálne servo, ktoré cez páky kývalo krídelkami. Tearaz sa to už tak väčšinou nerobí (každé krídelko má osobitné servo v krídle) ale to už neprerábaj, to by bolo zbytočné.

Čím je to potiahnuté ? Monofil + nalakovaná mikelanta ? Aké je to ťažké ? Odváž na presnej digitálnej kuchynskej váhe.

Ozaj a pozri si model Pony aj napríklad na portáli www.rcalbum.cz

Tu ho napríklad jeden postavil v roku 2010 na elektropohon a dal do neho 9-gramové servá:

https://www.rcalbum.cz/model/3333-pony.html

Teraz som si všimol z tej malej fotky - to máš fakt výfuk spalováka v smere letu (dopredu otočený)? Čo to ? Či zle vidím a je to sanie karburátora ?
Bydlisko: Banská Bystrica ( 53 rokov )
JanIlles
modelár

Príspevkov: 9

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 9. 2016 o 20:05 | odkaz na príspevok
Fasciman:
Tak pridaj fotky zvnútra trupu po demontáži krídla, nech to trocha lepšie vidíme. Čím to bolo lepené ? Lebo aj modely starnú. Napríklad ak kanagomom, tak ten sa po rokoch drolí. v takom prípade doporučujem "oddroliť nechanicky lepené spoje - kúty" a prejsť spoje sekundovým modelárskym lepidlom, následne zastriekať takto prelepené spoje aktivátorom. Ak to bolo lepené disperzným lepidlom (herkulesom), tak by to mohlo byť OK. Alebo dostupné lepené spoje prejdi tenkou vrstvou napr. disperzného lepidla Pattex Express D2.

Chceš tam ten spalovák alebo chceš urobiť úpravu na elektro ? Lebo ak necháš spalovák žiada sa neošetrený povrch balzy impregnovať proti palivu (zdá sa mi tam z fotky len "surová" balza).

Servá ak máš, môžeš používať aj tie staré ale tie sú brutálne ťažké na túto dobu (cca 50 gramov jedno), dnes do takýchto modelov kúpiš aj silné servá 16-gramové.

Ak je otázka, že akú súpravu a ak Ti ide o to nevysoliť veľa peňazí za to, tak ti odporúčam kúpiť si tento šesťkanál za cca 45 € (vysielač + prijímač):

http://www.banggood.com/FlySky-FS-i6-2_4G-6CH-AFHDS-RC-Transmitter-With-FS-iA6B-Receiver-p-983537.html



Táto súprava na začiatok k návratom k modelárskej činnosti úplne postačuje.

A čo sa týka serv, tých je v dnešnej dobe nenormálny výber (rôznych veľkostí, sily, rýchlostí, veľkosti napájacieho napätia, druhu zamerania - napr. podvozkové, ploché do krídel, štandardné). Ja ich objednávam z www.hobbyking.com z ich európskeho skladu (ak ich majú naskladnené - in stock). Ak chceš kúpiť servo na plyn spalováka, odporúčam s kovovou prevodovkou (majú v označení skratku MG ako "metal gear" . Ak chceš model na elektriku, tam servo už nemáš samozrejme (chce to vybrať vhodný motor, elektronický regulátor otáčok ESC a správnu Li-Po potrebných článkov, kapacity - ale samozrejme aj nabíjačku Li-Po batérií). Elektro je "čisté" lietanie, bez smradu spalín spalováku (niekomu to aj vonia - ako mne) a bez potrieb ochrany proti účinkom paliva.

Však ak budeš mať konkrétne otázky, poradím aj konkrétne len daj vedieť.

A odfoť aj to krídlo odspodu, tam bolo vtedy len jedno centrálne servo, ktoré cez páky kývalo krídelkami. Tearaz sa to už tak väčšinou nerobí (každé krídelko má osobitné servo v krídle) ale to už neprerábaj, to by bolo zbytočné.

Čím je to potiahnuté ? Monofil + nalakovaná mikelanta ? Aké je to ťažké ? Odváž na presnej digitálnej kuchynskej váhe.

Ozaj a pozri si model Pony aj napríklad na portáli www.rcalbum.cz

Tu ho napríklad jeden postavil v roku 2010 na elektropohon a dal do neho 9-gramové servá:

https://www.rcalbum.cz/model/3333-pony.html

Teraz som si všimol z tej malej fotky - to máš fakt výfuk spalováka v smere letu (dopredu otočený)? Čo to ? Či zle vidím a je to sanie karburátora ?



Tak som pridal fotky aj z trupu a kridlo. Ak sa nemylim tak to bolo lepene nejakym epoxidovym lepidlom. Prednedavnom som pomaly zacal s rekonstrukciou a prerabal som trocha cumak, uchytenie motora a priestor pre nadrzku. Trvalo mi kym som rozbrusil to stare lepidlo.

Chcem tam urcite nechat ten spalovak, zatial to nechcem prerabat. Hoci je to divne ale co si pamatam tak stale mal ten vyfuk otoceny k vrtuli. Nerozumiem tomu ani ja, ale je to tak roky rokuce. Logika mi kaze ze by to malo byt naboku.

Trup ma nastrek odolny voci palivu ale je pekne stary, takze otazka aku ma este funkciu....samozrejme ho chcem cez zimu prestreknut a dat mu novy look. To by si mi mohol poradit ako najsetrnejsie odstranit stary nater a cim to streknut nanovo.

Celkova vaha aj s motorom je 930 gramov

Kridlo je ovladane jednym servom, cim je ale potiahnute presne typ neviem ale nie je to klasicky papier ale nejaka folia. Urcite ju budem chciet menit casom, netusim ci este plni svoju funkciu.

Serva su dost stare a koncovka urcite nebude pasovat, tam bude asi najlepsie kupi nove a ni neprerabat....ci?


Dakujem za rady
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 624 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 0 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Deny,