Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Domcek
modelár

Príspevkov: 17

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2013 o 16:49 | odkaz na príspevok
Zdravim.

Nasiel by sa prosim niekto z BA, pripadne cez weekendy z BA, TT alebo TN, kto by mi pomohol nastavit vrtulnik Raptor 50? Lietal dobre ale po drobnej havarii som zmenil listy za asymetricke, ale nejak ho uz neviem nastavit.
Popripade kedy a kde by som mohol stretnut nejakych vrtulnikarov ochotnych pomoct mi?

Vopred dakujem.
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 10. 2013 o 21:00 | odkaz na príspevok
Ak sa ti nikto neozval, tak skus popisat, aky mas stym problem. Polosymetricke listy by nemali byt pricinou, ze vrtulnik neleti alebo robi nejake divy. Jedine ak by si lavotocive listy namontoval na pravotocivy vrtas
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Domcek
modelár

Príspevkov: 17

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 10. 2013 o 15:03 | odkaz na príspevok
Zdravim.
Doteraz som pouzival drevene listy, ktore boli v stavebnici. Asi pred 3 mesiacmi som ich zlomil, tak som kupil asymetricke SpinBlades 600H. Ze vraj su lepsie na ucenie atd. Ako som cital tak som trochu znizil otacky (pomocou krivky plynu) ale vrtulnik sa mi zda taky (na mna) prilis citlivy a nestabilny. Obcas sa stava ze otacky motora samovolne rastu (podla zvuku). Pred tym visel stabilne, ze som mohol dat dole ruky z vysielaca. Neviem ci by to mohlo byt sirkou tych listov, ale oproti tym drevenym su tieto ovela viac sirsie.
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 10. 2013 o 15:32 | odkaz na príspevok
Aku tam mas krivku plynu teraz a aku si mal predtym na drevenych listoch? Citlivy a nestabilny sa ti javi na koletive alebo na cyklike? Kedy ti otacky stupaju? Pri klesani alebo pri viseni?
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Domcek
modelár

Príspevkov: 17

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 10. 2013 o 00:52 | odkaz na príspevok
Zdravim.
Povodna krivka bola: 0, 28, 43, 50, 58, 73, 100
Teraz : 0, 26, 37, 44, 53, 71, 100
Cykliku som nemenil: 0, 39, 49, 58, 67, 80, 94
Pri viseni bol uhol nabehu 6 stupnow otacky cca 1600, packa plynu tesne nad stredom.
Teraz je taky viac citlivy na cyklike, stale niekde uteka, proste neposlucha. Dam ho tak 40 cm nad zem a ked ho drzim vo vise, po chvili zacnu otacky stupat, takze radsej pristanem lebo vidim ze to nie je dobre. Ono to bude asi treba komplexnejsie nastavit, motor, plyn, kolektiv (gyro), preto som sa tu obratil o pomoc.
Rozmyslal som aj ci nezmenit listy opat za drevene alebo nejake ine, lebo tieto su fakt lopaty 7 cm siroke. Aj ked su tym koli nizsim otackam vraj urcene pre trening, co by mi zase vyhovovalo.
Timo
modelár

Príspevkov: 1248

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 10. 2013 o 08:40 | odkaz na príspevok
To máš celé zle, nemôžeš lietať tak že sa ti menia otáčky rotora! Krivku plynu musíš mať nastavenú tak aby si mal na rotore konštantné otáčky. To znamená že na rádiu musíš mať v prvom rade nastavené letové režimy, minimálne tieto: Normal, Idle1,autorotácia.
V režime normal štartuješ motor a zoztáčaš rotor, krivka plynu býva lineárna, 0-25-50-75-100%
V režime Idle1 máš nastavenú krivku plynu tak aby si mal na rotore konštantné otáčky v celom priebehu kolektívu a v tomto režime aj lietaš, krivka plynu potom vyzerá cca. takto: 100-75-50-75-100%. Kryvka sa musí doladiť podľa toho aké chceš mať otáčky na rotore. Základ je aby si mal dobre nastavený kolektív (uhol listov) V strede kniplu 0°, pri plnom kolektíve cca. +12° pri minimum kolektíve -12°. Samozrejme to platí pre symetrické listy, tie asymetrické by som radšej nepoužíval.
V režime autorotácie máš krivku plynu nastavenú tak aby motor bežal na voľnobeh.
Toto je taký základ ako by si to mal mať nastavené!!!
( 49 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 10. 2013 o 10:28 | odkaz na príspevok
Máš dobre nastavenú stopu listov ? To by mohlo spôsobiť vibrácie a zlú stabilitu.

Je to pádlový vrtulník alebo bezpádlo ? Sú tie listy na to určené ?

Nie sú listy ako listy, niektoré sú tupé niektoré živšie, a ak ti to vadí môžeš to ovplyvniť napr. cez expo vo vysielačke. Ale až taký veľký rozdiel že by to vadilo som pri žiadnych listoch nezažil, no ale drevené som ešte nemal, tak to neviem posúdiť.

Čo sa týka tých asymetrických listov, tak pokiaľ nelietaš na chbte tak máš s nimi výhodu, menšia záťaž pre motor, dlhší let. Samozrejme dá sa s nimi lietať aj 3D, poletovať na chrbte úplne bez problémov, ale jasné že vtedy sú symetrické listy vhodnejšie.
Domcek
modelár

Príspevkov: 17

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 10. 2013 o 14:14 | odkaz na príspevok
Zdravim.
Je to padlovy vrtulnik. Listy su v rovine, to som aj nastavoval, lebo trochu vibroval. Ked som ich kupoval tak mi boli odporucane ako vhodne na trening. Ja nelietam 3D len trenujem visenie a velmi pomale poletovanie, preto som Idle1 nepouzival, len Normal. Povodne krivky plynu a kolektivu boli zladene tak, ze pocas letu otacky nejak nekolisali. Aj preto ta krivka nebola linearna ale v strede trochu plochejsia.
Nasiel som na nete Funmodels v Trnave, maju aj RC heliskolu. Mozno by mi vedeli pomoct, resp mate niekto skusenosti?
Robia vycvik, tak by som si dal aj par letov na kabli.
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 10. 2013 o 16:03 | odkaz na príspevok
Kup symetricke listy - urcite nie drevenne, ale ako pise benko, mozes pouzit aj tie asymetricke a zajdi do Trnavy. Mas tam v tych krivkach naozaj velke nedostatky a mas este aj sedembodove krivky, takze viac nastavovania. No a naladit motor nie je tiez jednoducha zalezitost.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Myšiak
modelár

Príspevkov: 207

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 10. 2013 o 08:18 | odkaz na príspevok
V podstate ak si zmenil listy, zmenil si aj vztlak, teraz ti to pri povodnych nastaveniach kolektivu pobehuje hore a dole v polohe na ktoru si bol navyknuty. Kedze trenujes visenie, korekcia na kolektive ti rozhodi vrtas a ten sa moze posuvat a musis korigovat. Ako napisal Timo, rozhodne Normal len na rozbehnutie rotora, teoreticky by si nemal s Normal ani vzlietnut ale s Idle 1, tam mas konstantne otacky ako pisal Timo. Krivku musis naladit podla tvojho stroja a listov aby ti nestupal ci nepadal pri vise. Fakt skus sa zzit s letovymi rezimami co najskor.
Bydlisko: Poprad ( 48 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 17. 10. 2013 o 08:51 | odkaz na príspevok
Vyhladaj vo svojom okoli niekoho s kym sa porozpravas a upresnis si vsetky informacie ktore si doposial dostal - usetris si cas, nervy a peniaze. Tiez som sa ucil visiet na normale lebo som nepoznal vrtulnikara. Bola to obrovska chyba sam clovek vela toho nezmoze - nie je horsie ucit sa na niecom co sa nechova tak ako ma. V tvojom okoli urcite najdes vrtulnikarov. Moja rada vyber sa na letisko cez vykend ked je pekny cas urcite tam niekoho najdes. Vela stastia.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Dodomodelar
modelár

Príspevkov: 128

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 15. 2. 2017 o 21:06 | odkaz na príspevok
Ahojte!
Niekto ochotný mi pomôcť s helinou Blade 450 X.Vysielačka DX 7S mód 2 prijímač AR7200BX.Základné nastavenie mám nahraté do vysielačky z manuálu heliny.Alebo kde bude dáké heli stretko?
Jozef
Bydlisko: Horné Saliby ( 57 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2017 o 11:16 | odkaz na príspevok
Ahoj kedze lietat sa este tak skoro asi nebude tak skusme tu.

Mas tam teda toto ak som pochopil. http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdId=SPM7800#prod_manuals

To znamena ze mas nastavene radio.

Teraz musis podla manualu tohoto manualu http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/SPMAR7200BX-Manual_EN.pdf nastavit aj bezpadlovy system.

Radio je jedna vec teraz k nemu nastav bezpadlovy system motor si rozpoj 2 vodice aby sa Ti neroztocil pri nastavovani.

Dalsia rada vela zacinajucich /aj ja som to robil/ robi chybu ze sa snazi lietat s vrtulnikom na normálnom rezime plynu to jest rotor sa roztaca polohou plynového kniplu a k tomu prislucha nejaka krivka kolektivu. Toto je chyba. vrtulnik meni otacky este k tomu aj nedoladena krivka kolektivu cele sa to trasie nefunguje chvost.

Treba si nastavit krivku plynu rovnu napr. 50% zodpoveda nejakym otackam podla prevodu, pastorku a pod. Vrtulnik roztacat kniplom v strede musi tomu ale zodpovedat aj krivka kolektivu to zn. v strede 0 st. do plusu +12 do minusu -12 napr. Takze roztacat vypnutim vypinaca hold. Dnesne reulatory v rezime heli by sa mali plynule roztocit treba precitat manual k regulatoru.

Podla tohto si pozries otacky ake chces a mozes nastavit percenta krivky v radiu je to pomocka http://calc.kfmconsulting.se/

Uhly na listoch ja nastavujem aplikáciou v mobile ze prilozim mobil na rovnu plochu na heli nastavim nulu a potom +12/0/-12 na listoch moilom kolektiv max/ stred/ min. Aplikaciu pouzivam RC pitch je v appstore aj android obchod.

Nastavit program heli vytvorit model priradit vypinac letovym rezimom priradit vypinac autorotacie/hold
Odpojit motor a zlozit listy aj na vrtulke
Zapojit a nastavit bezpadlovy system krok po kroku podla manualu k bezpadlověu systemu
Nastavit regulator krivku plynu k letovym rezimom
Vyskusat vsetko bez listov smery pohybov cykliky vrtulky smer funkcie gyr. Vyskusat bezlistov chod motora.

Clovek musi mat vsetko nastavene hlavne nic nenechat na nahodu.


Kludne sa pytaj.





Toto je skopirovane s Timovho prispevku :


Timo:
To máš celé zle, nemôžeš lietať tak že sa ti menia otáčky rotora! Krivku plynu musíš mať nastavenú tak aby si mal na rotore konštantné otáčky. To znamená že na rádiu musíš mať v prvom rade nastavené letové režimy, minimálne tieto: Normal, Idle1,autorotácia.
V režime normal štartuješ motor a zoztáčaš rotor, krivka plynu býva lineárna, 0-25-50-75-100%
V režime Idle1 máš nastavenú krivku plynu tak aby si mal na rotore konštantné otáčky v celom priebehu kolektívu a v tomto režime aj lietaš, krivka plynu potom vyzerá cca. takto: 100-75-50-75-100%. Kryvka sa musí doladiť podľa toho aké chceš mať otáčky na rotore. Základ je aby si mal dobre nastavený kolektív (uhol listov) V strede kniplu 0°, pri plnom kolektíve cca. +12° pri minimum kolektíve -12°. Samozrejme to platí pre symetrické listy, tie asymetrické by som radšej nepoužíval.
V režime autorotácie je motor vypnutý u el. vrtulníka.
Toto je taký základ ako by si to mal mať nastavené!!!
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Dodomodelar
modelár

Príspevkov: 128

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2017 o 12:23 | odkaz na príspevok
Ďakujem Ti!
Celé to preštudujem a skúsim to podľa toho nastaviť a potom to ideme zalietať.Písal som jednému z portálu a on mi stým pomôže,stretneme sa na letisku,to je najlepšie riešenie,keď ti radí skúsený.
Jozef
Bydlisko: Horné Saliby ( 57 rokov )
700align
modelár

Príspevkov: 137

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 2. 2017 o 19:47 | odkaz na príspevok
ak budes mat cestu cez vikend do TN zavolaj pozrieme na to

0911 825 765
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 487 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 16 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: aviatik, hawkySVK, daniel1984,