Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Ja Rozpätie: 1000 mm Hmotnosť: 1285 g
Kategória: Lietadla - elektrické Dĺžka: 1400 mm Materiál: Depron, extrudovaný polystyrén, uhlíkové výstuhy, balza
Motor: Turnigy D3536/6 1250 kv
Popis

Po skúsenostiach s Polarisom klasických rozmerov som sa pustil do stavby zväčšeného modelu. Rozpätie krídla je 1 000 mm a celková dĺžka 1400 mm. Hmotnosť modelu je po nastriekaní s baterkou 2200mAh 3S 1 285 g čo je dosť. Krídlo má oproti klasickému Polarisu polosúmerný profil. Dúfam, že to poletí..

ID Modelu: AM2657 | Zobrazenia: 8594 | Pridané: 27. 2. 2013 o 21:23 | Autor: Hawk

1 2 3 4
Autor Správa
JanoP
modelár

Príspevkov: 101

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 4. 2013 o 21:49 | odkaz na príspevok
Profil krídla má iné obtekanie vzduchu ako rovná doska.

Ťažisko modelu sa počíta vždy rovnako bez ohľadu na použitý profil. Kým tu niečo napíšeš, skús o tom trochu popremýšľať.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 68 rokov )
Hawk
modelár

Príspevkov: 160

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 11. 4. 2013 o 21:58 | odkaz na príspevok
Ďakujem, síce nekvalita fotografie zakrýva jeho nedostatky, ale povedal som si, že po pár lietaniach a prevozoch v aute bude pootláčaný a pooškieraný, takže čo sa týka farbenia stačilo Na zadné krídelko som bol nútený dať uhlíkové vzpery, pretože dosť ,,plávalo,, a obával som sa ako sa to bude správať pri lete. Teda dúfam, že sa vôbec odlepí od hladiny


Krezus:
Profil krídla má iné obtekanie vzduchu ako rovná doska.


Ťažisko modelu sa počíta vždy rovnako bez ohľadu na použitý profil. Kým tu niečo napíšeš, skús o tom trochu popremýšľať.

Ja síce nie som v tomto odborník, sú tu inší machri, no myslím si, že Salamander naráža na to, že na krídlo s profilom budú pôsobiť iné sily ako pri rovnej doske, kde ozaj veľkú úlohu hrá ťažisko / mal som možnosť zistiť pri prvom Polarisovi / a táto úprava krídla bude mať asi veľký vplyv na letové vlastnosti modelu. Uvidíme po zalietaní a dáme vedieť..
Bydlisko: okres Prievidza
japro
modelár

Príspevkov: 342

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2013 o 16:07 | odkaz na príspevok
salamander:
Profil krídla má iné obtekanie vzduchu ako rovná doska.

Tažisko nieje o aerodynamike, ale o geometrii a hmotnosti !!!!!
Bydlisko: LM ( 67 rokov )
salamander
modelár

Príspevkov: 338

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2013 o 16:26 | odkaz na príspevok
To znamená, že dva rovnaké modely, jeden má krídlo ako dosku a druhý má profil budú mať ťažisko na tom istom mieste ?
Bydlisko: okr. Prievidza1952 ( 72 rokov )
igel
modelár

Príspevkov: 959

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2013 o 20:26 | odkaz na príspevok
V statickom rezime je uplne jedno aky tam je profil. Hladas proste tazisko.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
JanoP
modelár

Príspevkov: 101

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2013 o 20:42 | odkaz na príspevok
Vysvetli, prosím Ťa, čo je to "statický režim". Predpokladám, že ak existuje statický režim, bude existovať aj "dynamický režim". Ten by ma tiež zaujímal. Doteraz som sa v aerodynamike s takými pojmami nestretol. Vopred ďakujem za vysvetlenie.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 68 rokov )
Hawk
modelár

Príspevkov: 160

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2013 o 20:49 | odkaz na príspevok
igel:
V statickom rezime je uplne jedno aky tam je profil. Hladas proste tazisko.

No ale to mi je na dve veci...v statickom režime má každé teleso niekde ťažisko - aj sekera. Mňa zaujíma ako vyvážiť model aby počas letu, kedy na krídlo pôsobia vztlakové sily bol model ako tak vyvážený. Pri prvej verzii Polarisa s krídlom rovnej dosky som posúval baterku tak aby bolo ťažisko na odtrhovej hrane inak to lietalo zle..myslím, že v prípade tohto polosúmerného krídla sa to bude správať úplne inak. Určite by to niekto vedel vypočítať podľa rozmerov, uhlu krídla, sklonu od nábežnej hrany, no ja to nie som a tak budem opatrne laborovať pri zalietavaní a hľadať...
Bydlisko: okres Prievidza
salamander
modelár

Príspevkov: 338

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2013 o 21:31 | odkaz na príspevok
Nechajme tieto naťahovačky , v sobotu ak bude počasie to môžeme zalietať, čosi nafilmovať a potom sa uvidí .
Bydlisko: okr. Prievidza1952 ( 72 rokov )
japro
modelár

Príspevkov: 342

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2013 o 21:59 | odkaz na príspevok
Hawk:
igel:
V statickom rezime je uplne jedno aky tam je profil. Hladas proste tazisko.

No ale to mi je na dve veci...v statickom režime má každé teleso niekde ťažisko - aj sekera. Mňa zaujíma ako vyvážiť model aby počas letu, kedy na krídlo pôsobia vztlakové sily bol model ako tak vyvážený. Pri prvej verzii Polarisa s krídlom rovnej dosky som posúval baterku tak aby bolo ťažisko na odtrhovej hrane inak to lietalo zle..myslím, že v prípade tohto polosúmerného krídla sa to bude správať úplne inak. Určite by to niekto vedel vypočítať podľa rozmerov, uhlu krídla, sklonu od nábežnej hrany, no ja to nie som a tak budem opatrne laborovať pri zalietavaní a hľadať...

Existuje spústa prográmkov na výpočet ťažiska, skús pohladať.
Bydlisko: LM ( 67 rokov )
JanoP
modelár

Príspevkov: 101

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 18. 4. 2013 o 22:16 | odkaz na príspevok
Nechcem sa hrať na odborníka v aerodynamike, ale ma nadvihne, keď niekto tu uvedie pojmy alebo tvrdenia, ktoré nemá ničím podložené. Napr. citujem Salamandra: "To ťažisko bude asi viac vpredu ako na doskáčoch , predsa to už má profil krídla a malo by to vztlakovať ", alebo naposledy Igel: "V statickom rezime je uplne jedno aky tam je profil. Hladas proste tazisko". Ako uviedol japro, ťažisko (alebo presnejšie neutrálny bod modelu sa počíta z geometrických rozmerov. Čiže je úplne jedno akým profilom je model vybavený. Rozdiel v správaní modelu je daný aerodynamickými charakteristikami profilu. Profil rovnej dosky má približne dvojnásobný aerodynamický odpor ako symetrický alebo polosymetrický profil, preto sa model správa ináč. Model s profilom rovnej dosky oproti "normálnemu" profilu preto napr. v zátačke treba viac ťahať alebo zvýšiť výkon motora.
To Hawk:
Ja by som určite s ťažiskom nelaboroval v tom zmysle, že nejako ho nastavím a uvidím ako sa model bude správať. Možno že po prvom lete už nebudeš mať s čím urobiť ďalší pokus.
Na výpočet neutrálneho bodu a ťažiska existuje kopa programov. Najlepší sa mi javí tento: http://home.germany.net/100-173822/W_Laengs4_V26.zip. Do programu zadáš presné rozmery modelu. Program Ti vypočíta neutrálny bod, Ty sa rozhodneš, akú ťažiskovú zásobu chceš mať. Ťažisková zásoba je poloha ťažiska modelu smerom dopredu od neutrálneho bodu. Čím je väčšia, tým je model stabilnejší, ale horšie ovládateľný. Vygúgli si "ťažisková zásoba" a nájdeš kopu odkazov, kde sa dočítaš o tom viac. Ak chceš, môžeš mi zavolať na 0905260276 a môžeme sa o tom pobaviť. Škoda by bolo model rozbiť hneď pri zalietaní.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 68 rokov )
japro
modelár

Príspevkov: 342

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 4. 2013 o 19:13 | odkaz na príspevok
Však ono sa nadarmo nehovorí, že teoria je základom praxe. Keď je niekto lenivý si trocha teórie naštudovať, tak potom zbiera model do čierneho igelitového vreca. Za tie roky, čo modelárim, som poznal veľa takých modelárov, ktorým bolo naštudovanie trocha teórie zaťažko. Ešte dnes ma nadvihne, keď niekto na letisku povie napr. miesto výškovka "zadné krídlo". Žiadny model nepoletí bez znalosti aspoň trošička teórie.
Bydlisko: LM ( 67 rokov )
Hawk
modelár

Príspevkov: 160

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 4. 2013 o 21:08 | odkaz na príspevok
japro:
Však ono sa nadarmo nehovorí, že teoria je základom praxe. Keď je niekto lenivý si trocha teórie naštudovať, tak potom zbiera model do čierneho igelitového vreca. Za tie roky, čo modelárim, som poznal veľa takých modelárov, ktorým bolo naštudovanie trocha teórie zaťažko. Ešte dnes ma nadvihne, keď niekto na letisku povie napr. miesto výškovka "zadné krídlo". Žiadny model nepoletí bez znalosti aspoň trošička teórie.

Tak to by som Ti trochu oponoval..pokiaľ niekto stavia model podľa overenej dokumentácie a dodrží ju presne, netreba mu ani náznak teórie o aerodynamike. Načo aj, veď bežné EPP modely predávané v obchodoch nie sú pre mudrlantov ale pre ľudí, čo sa chcú zabaviť. Dokonca aj pri zalietavaní kúpeného modelu sa našlo na letisku pár ,, odborníkov,, čo na model chceli vešať závažia bez nejakej skúšky. Čo sa týka tohto modelu mal som v pláne postaviť ho len zväčšený podľa dokumentácie, no dal som sa nahovoriť na zmenu profilu krídla a preto vznikli otázky o ťažisku. A čo sa týka čierneho igelitového vreca..toto je štvrtý svojpomocne postavený model a pri záletoch predchádzajúcich modelov som to vrece nikdy nepotreboval. / klop, klop, klop / Myslím, že pokiaľ sa na zálet ide s citom a určitou opatrnosťou postupne sa muchy vychytajú pretože až pri lete sa prejavia všetky nedostatky a chyby modelu..a úprimne do vreca modely zbierajú, alebo rovno na letisku podpaľujú zvyšky aj iní machri, čo modelárčia roky, ale to je o niečom inom.. Vyskúšame - uvidíme
Bydlisko: okres Prievidza
Othello
modelár

Príspevkov: 2216

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 19. 4. 2013 o 21:57 | odkaz na príspevok
Pani pani citam si tuto konverzaciu a musim dat zapravdu vsetkym.
Trocha teorie a citania nikoho nezabije a pochopi sa vela ohladne fyziky.
Ale predovsetkymt robime pre zabavu tak prosim ziadne zvady
Nech vam to pekne lieta a este lepsie pristava....
Bydlisko: Senec ( 43 rokov )
igel
modelár

Príspevkov: 959

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 4. 2013 o 09:37 | odkaz na príspevok
To ťažisko bude asi viac vpredu ako na doskáčoch , predsa to už má profil krídla a malo by to vztlakovať .
Treba to odskúšať na mieste a potom to dovážiť.
Trochu teórie a prax to ukáže čo ďalej, veď voda je mäkka.
Reagoval som na toto. Pokial je model na zemi a stoji nemeni sa nic, nech je tam akykolvek profil. Ustipacne poznamky si nechajte na doma.
Bydlisko: Bratislava ( 60 rokov )
japro
modelár

Príspevkov: 342

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 20. 4. 2013 o 21:46 | odkaz na príspevok
Nič v zlom. Len som chcel povedať, že je dobré vedieť prečo vlastne model letí a ako a čím sa ovládá samotný let.
Bydlisko: LM ( 67 rokov )
1 2 3 4
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 814 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 2 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: petog,