Výrobca: | Ja | Rozpätie: | 1000 mm | Hmotnosť: | 1285 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické | Dĺžka: | 1400 mm | Materiál: | Depron, extrudovaný polystyrén, uhlíkové výstuhy, balza |
Motor: | Turnigy D3536/6 1250 kv |
ID Modelu: AM2657 | Zobrazenia: 8594 | Pridané: 27. 2. 2013 o 21:23 | Autor: Hawk
Autor | Správa | ||
JanoP modelár Príspevkov: 101 Moje modely Poslať správu |
Profil krídla má iné obtekanie vzduchu ako rovná doska. Ťažisko modelu sa počíta vždy rovnako bez ohľadu na použitý profil. Kým tu niečo napíšeš, skús o tom trochu popremýšľať. |
||
Hawk modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem, síce nekvalita fotografie zakrýva jeho nedostatky, ale povedal som si, že po pár lietaniach a prevozoch v aute bude pootláčaný a pooškieraný, takže čo sa týka farbenia stačilo Na zadné krídelko som bol nútený dať uhlíkové vzpery, pretože dosť ,,plávalo,, a obával som sa ako sa to bude správať pri lete. Teda dúfam, že sa vôbec odlepí od hladiny
Ťažisko modelu sa počíta vždy rovnako bez ohľadu na použitý profil. Kým tu niečo napíšeš, skús o tom trochu popremýšľať. |
||
japro modelár Príspevkov: 342 Moje modely Poslať správu |
Tažisko nieje o aerodynamike, ale o geometrii a hmotnosti !!!!! |
||
salamander modelár Príspevkov: 338 Moje modely Poslať správu |
To znamená, že dva rovnaké modely, jeden má krídlo ako dosku a druhý má profil budú mať ťažisko na tom istom mieste ? |
||
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
V statickom rezime je uplne jedno aky tam je profil. Hladas proste tazisko. |
||
JanoP modelár Príspevkov: 101 Moje modely Poslať správu |
Vysvetli, prosím Ťa, čo je to "statický režim". Predpokladám, že ak existuje statický režim, bude existovať aj "dynamický režim". Ten by ma tiež zaujímal. Doteraz som sa v aerodynamike s takými pojmami nestretol. Vopred ďakujem za vysvetlenie. |
||
Hawk modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
No ale to mi je na dve veci...v statickom režime má každé teleso niekde ťažisko - aj sekera. Mňa zaujíma ako vyvážiť model aby počas letu, kedy na krídlo pôsobia vztlakové sily bol model ako tak vyvážený. Pri prvej verzii Polarisa s krídlom rovnej dosky som posúval baterku tak aby bolo ťažisko na odtrhovej hrane inak to lietalo zle..myslím, že v prípade tohto polosúmerného krídla sa to bude správať úplne inak. Určite by to niekto vedel vypočítať podľa rozmerov, uhlu krídla, sklonu od nábežnej hrany, no ja to nie som a tak budem opatrne laborovať pri zalietavaní a hľadať... |
||
salamander modelár Príspevkov: 338 Moje modely Poslať správu |
Nechajme tieto naťahovačky , v sobotu ak bude počasie to môžeme zalietať, čosi nafilmovať a potom sa uvidí . |
||
japro modelár Príspevkov: 342 Moje modely Poslať správu |
Existuje spústa prográmkov na výpočet ťažiska, skús pohladať. |
||
JanoP modelár Príspevkov: 101 Moje modely Poslať správu |
Nechcem sa hrať na odborníka v aerodynamike, ale ma nadvihne, keď niekto tu uvedie pojmy alebo tvrdenia, ktoré nemá ničím podložené. Napr. citujem Salamandra: "To ťažisko bude asi viac vpredu ako na doskáčoch , predsa to už má profil krídla a malo by to vztlakovať ", alebo naposledy Igel: "V statickom rezime je uplne jedno aky tam je profil. Hladas proste tazisko". Ako uviedol japro, ťažisko (alebo presnejšie neutrálny bod modelu sa počíta z geometrických rozmerov. Čiže je úplne jedno akým profilom je model vybavený. Rozdiel v správaní modelu je daný aerodynamickými charakteristikami profilu. Profil rovnej dosky má približne dvojnásobný aerodynamický odpor ako symetrický alebo polosymetrický profil, preto sa model správa ináč. Model s profilom rovnej dosky oproti "normálnemu" profilu preto napr. v zátačke treba viac ťahať alebo zvýšiť výkon motora. To Hawk: Ja by som určite s ťažiskom nelaboroval v tom zmysle, že nejako ho nastavím a uvidím ako sa model bude správať. Možno že po prvom lete už nebudeš mať s čím urobiť ďalší pokus. Na výpočet neutrálneho bodu a ťažiska existuje kopa programov. Najlepší sa mi javí tento: http://home.germany.net/100-173822/W_Laengs4_V26.zip. Do programu zadáš presné rozmery modelu. Program Ti vypočíta neutrálny bod, Ty sa rozhodneš, akú ťažiskovú zásobu chceš mať. Ťažisková zásoba je poloha ťažiska modelu smerom dopredu od neutrálneho bodu. Čím je väčšia, tým je model stabilnejší, ale horšie ovládateľný. Vygúgli si "ťažisková zásoba" a nájdeš kopu odkazov, kde sa dočítaš o tom viac. Ak chceš, môžeš mi zavolať na 0905260276 a môžeme sa o tom pobaviť. Škoda by bolo model rozbiť hneď pri zalietaní. |
||
japro modelár Príspevkov: 342 Moje modely Poslať správu |
Však ono sa nadarmo nehovorí, že teoria je základom praxe. Keď je niekto lenivý si trocha teórie naštudovať, tak potom zbiera model do čierneho igelitového vreca. Za tie roky, čo modelárim, som poznal veľa takých modelárov, ktorým bolo naštudovanie trocha teórie zaťažko. Ešte dnes ma nadvihne, keď niekto na letisku povie napr. miesto výškovka "zadné krídlo". Žiadny model nepoletí bez znalosti aspoň trošička teórie. |
||
Hawk modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
Tak to by som Ti trochu oponoval..pokiaľ niekto stavia model podľa overenej dokumentácie a dodrží ju presne, netreba mu ani náznak teórie o aerodynamike. Načo aj, veď bežné EPP modely predávané v obchodoch nie sú pre mudrlantov ale pre ľudí, čo sa chcú zabaviť. Dokonca aj pri zalietavaní kúpeného modelu sa našlo na letisku pár ,, odborníkov,, čo na model chceli vešať závažia bez nejakej skúšky. Čo sa týka tohto modelu mal som v pláne postaviť ho len zväčšený podľa dokumentácie, no dal som sa nahovoriť na zmenu profilu krídla a preto vznikli otázky o ťažisku. A čo sa týka čierneho igelitového vreca..toto je štvrtý svojpomocne postavený model a pri záletoch predchádzajúcich modelov som to vrece nikdy nepotreboval. / klop, klop, klop / Myslím, že pokiaľ sa na zálet ide s citom a určitou opatrnosťou postupne sa muchy vychytajú pretože až pri lete sa prejavia všetky nedostatky a chyby modelu..a úprimne do vreca modely zbierajú, alebo rovno na letisku podpaľujú zvyšky aj iní machri, čo modelárčia roky, ale to je o niečom inom.. Vyskúšame - uvidíme |
||
Othello modelár Príspevkov: 2216 Moje modely Poslať správu |
Pani pani citam si tuto konverzaciu a musim dat zapravdu vsetkym. Trocha teorie a citania nikoho nezabije a pochopi sa vela ohladne fyziky. Ale predovsetkymt robime pre zabavu tak prosim ziadne zvady Nech vam to pekne lieta a este lepsie pristava.... |
||
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
To ťažisko bude asi viac vpredu ako na doskáčoch , predsa to už má profil krídla a malo by to vztlakovať . Treba to odskúšať na mieste a potom to dovážiť. Trochu teórie a prax to ukáže čo ďalej, veď voda je mäkka. |
||
japro modelár Príspevkov: 342 Moje modely Poslať správu |
Nič v zlom. Len som chcel povedať, že je dobré vedieť prečo vlastne model letí a ako a čím sa ovládá samotný let. |