Výrobca: | Pilot-RC | Rozpätie: | 2700 mm | Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Lietadla - benzinové | Dĺžka: | 2580 mm | Materiál: | Drevo |
Motor: |
ID Modelu: AM8521 | Zobrazenia: 11874 | Pridané: 2. 12. 2017 o 17:48 | Autor: flyingislife
Autor | Správa |
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
Prvý! Nádherný model. Som zvedavý ako sa toto vlákno bude vyvíjať v každom ohľade. Želám ti veľa úspechov a radosť z lietania. |
Milan ZV modelár Príspevkov: 121 Moje modely Poslať správu |
Michal teším sa že si svoj prírastok pridal do albumu, na týchto fotkách zreteľne vidieť aké sú obrovské plochy kormidiel a nízky profil, veď vieš že som riadne zvedavý ako sa nakoniec rozhodneš omotorovať tento krásny stroj, hlavne čo povieš po prvých letoch. Prajem ti pohodové skladanie, hlavne dobrý výsledok, tak aby si bol spokojný po všetkých stránkach. |
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Diky pekne, budem tu pravidelne informovat ako to pokracuje, nazivo vyzera krasne. Vecer tu doplnim aj nejake poznatky, ktore som zatial nadobudol v porovnani s EF Extrou |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Paráda gratulujem, krásny stroj sa nám to tu pekné rozrastá na portáli novými mašinami z čoho mám radosť Tak prajem pohodové skladanie a top osadenie |
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Pridávam menší update. Od prvých fotiek ktoré som pridal uplynul istý čas, hneď na to som zistil, že trup prišiel zospodu poškodený, chytil zrejme náraz zospodu v krabici počas prepravy. Nižšie posielam nejaké ilustračné foto. Napísal som teda mail na PilotRC a samozrejme aj do obchodu, odkiaľ som model bral (BAORCSHOP), s tým že model prišiel poškodený, poslal som fotky a odpoveď od PilotRC bola, aby som kontaktoval miestneho dealera, odvtedy bez akejkoľvek reakcie. BAO sa vyjadril, že to mám prelepiť lepidlom alebo čo čakám, že s tým urobí firma PilotRC. Model som vylepil opravil, prežehlil a trup je ako nový, no neviem si predstaviť, akoby to riešili, keby sa stalo niečo vážnejšie, pretože pre mňa osobne aj takéto poškodenie je dôvodom na nový trup, predsa len model stojí nejaké peniaze a keď príde hneď poškodený, človeka to nepoteší. Pár foto z poškodenia na ilustráciu: Samozrejme ďalšie následky na seba nedali dlho čakať, a tak kabína, ktorá bola na trupe priskrutkovaná počas prepravy, bola pravedpodobne oslabená pri spojoch na obvode ( nadpájajú sa tam balzové diely rámu kabíny) a pri jemnom ťukanci v dielni sa praskla hneď na troch miestach- presne tam, kde sa balza na seba nadpája. Vznikli mi teda tri praskliny na kabíne ( doma mám jednu starú z 2.6m EF Extry a skúšal som ju prehýbať mlátiť o zem a ani ťuk). Objednal som teda novú kabínu, ktorá ale nepríde skôr ako vo februári. Nakoľko mi ale veľmi vadila tá penová doska s kokpitom bez pilota, celú dosku som vyrezal preč, kabínu som nastriekal načierno a podlepil páskou v mieste prasknutia. S výsledkom som veľmi spokojný, nakoľko trup vyzerá teraz nádherne a navyše sa aj značne prekryli praskliny. Posielam nejaké fotografie trupu: Čo sa týka stavby, model už stojí na nohách, má vyrezané otvory na servá, nalepené všetky páky. Páku smerovky som prerobil z 2 ramennej na jednoramennú. Servo / servá smerovky majú byť v chvoste trupu, čo mi príde už trochu cez, vzhľadom na to že celkovo by boli v chvoste spolu s VOP už 4 servá. Plán je teda použiť jedno ( v tejto konfigurácií som odlietal KRILL Extru aj EF Extru bez problémov), vsadil som ale na silnejšie servo, a teda na 50kg Brushless Savox. Zvyšok serv bude Savox 1270TG. Servá sú na ceste spolu s ALU pákami a káblami. Po osadení serv a nastavení, podám ďalšie info a fotografie. Na záver by som ešte rád zhrnul postrehy a porovnal PilotRC vs Extreme Flight, nakoľko mi prešli oba modely v rovnakej veľkosti (2.6M) cez ruky v pomerne krátkom období. Jednoznačne nemôžem súhlasiť, že kvalita PilotRC a Extreme Flight je na rovnakej úrovni. EF je na tom určite o level lepšie. Konštrukcia je viac premyslená, v konečnom dôsledku si myslím že aj pevnejšia a zároveň ľahšia. PilotRC dodáva rôzne drobnosti, ktoré potešia, napr. veľmi ľahučké kolieska podvozku PilotRC, ktoré patria v tomto priemere hádam k najľahším. Nie je to zanedbateľný rozdiel, pretože na EF Extre som len na kolesách odľahčil model o 160g a to som ešte nedal najľahšie kolieska od PilotRC. Podvozok u PilotRC je na chlp rovnaký ako EF, PilotRC ho ale nastriekal vo farbe modelu, EF necháva vzhľad uhlíku. Kryty podvozku u PilotRC by som definoval ako základnú jednotku pre meranie nekvality, nakoľko sú z plastu ako jogurtové kelímky po 25 rokoch, EF používa krásne laminátové. Poťah u EF je určite lepší, Pri mojej PilotRC Extre som musel prežehliť hádam celý model, nakoľko sa pravdepodobne žehlil pri veľmi nízkej teplote, aj malá zmena teploty v izbe spôsobí bublinky a v momente keď som začal miesta prežehlovať, hneď odskakoval aj zvyšok poťahu a tak som musel celý diel prežehliť znova na vyššej teplote (okolo 150°-170°C). PilotRC nedáva obaly na nič, či už je to VOP, krídla alebo kabína. Nedáva pilota do kabíny. Naopak, pridáva kúsky poťahovej fólie vo všetkých farbách, ktoré sú na lietadle, či už na drobné opravy, alebo na nájdenie presného odtieňa pri výbere Oracoveru. Ďalej guľové čapy sú zrejme úplne identické ako u EF, sú však už predmontované na staviteľných M3 tyčkách- Zdá sa to ako maličkosť, ale u EF som našiel asi 3-4 guľové čapy, ktoré mali zle narezaný závit a nedali sa použiť na staviteľnú tyčku. Dokonca u EF mala jedna tyčka iný priemer na jednej strane ako na druhej, takže trebalo kupovať nové závitové tyčky. Tým, že toto je u PilotRC už predpripravené, malo by to eliminovať tento problém. Krytky kolies botičky sú tvarovo rovnaké, rovnako zle ťažké ako EF - ideálne nahradiť z Krilla, opäť výrazne odľahčenie ako pri kolieskach. Osky kolies u PilotRC sú nelogické, pri montovaní samoistiacich matíc sa nedajú o čo chytiť a prešmykujú. (To mi prišlo veľmi zvláštne a divím sa že to ešte nie je prerobené). Ostruha u PilotRC je veľmi dobrá, povedal by som že lepšia ako u EF Extry, tá je konštruovaná tak, že nemá veľmi ako pružiť a pri prepružení sa opiera už o smerovku. Krídla PilotRC majú ku všetkým otvorom na servá ( poskytujú 2 verzie osadenia - 1 servo na jedno krídlo, alebo 2 servá na jedno krídlo, teda v jednom krídle sú 3 otvory a lože na servá), privedené špagátiky, čo výrazne uľahčuje natiahnutie servokáblov. Taktiež majú pri koreňovom rebre vyfrézovaný otvor, ktorým sa prestrčí káblik od serva a nestane sa, že by spadol niekde do krídla. PilotRC dáva k modelu kužeľ v peknom farebnom prevedení, EF ho nedáva. Kužeľ má ale plnú podstavu z uhlíku, čiže odporúčam urobiť odľahčenie podstavy. Kužeľ sa chytá centrálnou skrutkou, otvory na vrtuľu sú už spravené (nie moc esteticky). Zaujímavosťou je aj to, že kabína u PilotRC je narozdiel od EF z balzy, no vo finálne váži viac ako kabína od Extreme Flight. Toľko asi k nejakým postrehom z vlastnenia oboch modelov od týchto dvoch výrobcov. Ak mi niečo napadne, doplním to, príp. odpoviem na nejaké otázky. V konečnom dôsledku môžem konštatovať, že oba modely mali svoje silnejšie aj slabšie stránky, vo finále by som sa prikláňal skôr k výberu modelu od ExtremeFlight, PilotRC zasa poráža EF výrazne nižšou cenou. Čo sa týka obalov, tie ma vôbec netrápia, mám svoje textilné REVOC, trochu ma však mrzí kryt na kabínu, ten by som určite uvítal, obzvlášť u takto veľkej a mohutnej kabíny. Plus mám nové servoskrutky, môžem len odporučiť: |
Milan ZV modelár Príspevkov: 121 Moje modely Poslať správu |
Michal si super, určite si potešil viacerých fotkami, hlavne vďaka za cenné info, robotu s opisom ktorý pomôže ľudom pri orientácií pri výbere modelu. |
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Škoda že sa preprava nezaobišla bez poškodenia. To veru nepoteší. No hlavne že sa to dalo opraviť, bez ujmy. Prvý model od RC Pilot som kupoval v 2013. YAK54, v dvoch krabiciach a z vnútra boli ešte vyložené 2,6mm sololitom. Jednoducho - nepriestrelné. Až sa to zdalo ako plytvanie materiálom. Ale zrejme to malo svoje opodstatnenie Miško ďakujem za zaujímavý, obšírny popis. |
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
Ufff si sa zase vytrápil Mišo, tak nech je to už len lepšie a lepšie. Tie kolesá od EF som myslel že je žart od výrobcu, moje vážili 375g čo pri totalne odlahcenom modeli nedáva zmysel použiť. |
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Vďaka, tento trup bol zabalený podľa mňa dosť naľahko, krídla tiež, tam bol len kartón a krídla boli k sebe stiahnuté a medzi nimi bol relatívne tenký polystyrén, žiadne iné výstuhy to nemalo. Ale nedá sa s tým nič robiť, som rád že to nemá väčšie poškodenia lebo naťahovať sa kvôli tomu by zabralo dosť času a podľa mňa by som aj tak nič nevyriešil. Kolieska od EF sú veru zlý žart, možno tam kde primárne tieto modely lietajú to neriešia, ale ako hovoríš, model odľahčia koľko ide a potom to zabijú kolesami, nevýhodou u EF je, že majú tuším 6mm hriadeľ na kolesá a tie PilotRC kolieska majú 5mm priemer osky. PilotRC koliesko je z plastu ale má v strede vložený krúžok z medi, ktorý je tam zalisovaný. Ja som ho skúšal prevŕtať, ale akonáhle sa zohrial, tak sa ten plast roztopil, takže ak budeš chcieť dávať tieto super ľahké PilotRC kolieska, budeš musieť zrejme zmeniť aj priemer osky. IMI má ale aj jedny pekné kolieska, ktoré som dával na EF Extru, sú o dosť ľahšie ako origo a povedal by som že pevnosťou v ničom nezaostávajú. Ten Brushless savox ešte nemám, objednal som zatiaľ len páky, káble a 4x 1270TG, ten smerovkový Savox si doprajem asi o pár týždňov, potom poreferujem samozrejme nejaké dojmy. |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Raz som kupoval novy piper tiez mi prisla zasielka poskodena a jedna polka kridla mala zlomene korenove rebro odfotil som poslal fotky do tatramodelu a hned som dostal odpoved ci to chcem vymenit alebo sa dohodneme na neakej zlave. novy model stal 150e a pan Scepko mi navrhol zlavu 40e samozrejme som suhlasil a rebro si opravil sam ale to nebola taka vazna zavada ako si mal ty. Mozno si sa nechal prilis lahko odbit a mal si trvat na reklamacii. |
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Možno máš pravdu, každopádne s BAORC shop boli od začiatku komunikačné problémy. Musel som sa doslova doprosovať, že si chcem objednať model potom mi 3 dni zisťoval koľko stojí poštovné u kuriéra, potom som musel sám od seba žiadať údaje k platbe, poslal mu výpis že peniaze odišli, potom bolo týždeň ticho, až keď som mu opäť písal či mu peniaze prišli tak Že áno, a že to model pošle, tak som požiadal o to, aby mi poslal číslo zásielky nech ju môžem sledovať. prešli opäť nejaké dni bez odozvy, potom mi napísal že po víkende model pošle. nakoniec vraj odišiel, číslo zásielky ale nezobrazovalo vôbec reálny stav. A veľa podobných detailov. Moja situácia je ešte horšia v tom, že tento model príde ku nám do obchodov najskôr na jar. BAORC bol jediný, ktorý ho mal skladom, lebo kontajner z Číny im prišiel koncom Októbra. Mal som tento model objednaný aj v IMI Nitra. Tam som sa dozvedel že model príde až po Novom roku. Pred objednaním z BAO som teda písal asi 3x do IMI Nitra, aký je predpoklad na termín dodania, nikto sa mi dodnes neozval, nakoniec som sa dozvedel (z inej strany), že modely prídu najskôr v Marci, čo mne osobne je už dosť neskoro. A preto aj keby som žiadal nový trup, neviem ako rýchlo by prišiel, či vôbec, a či by prišiel v poriadku. Každopádne ten balík bol veľmi slabo zabalený, a krabica mi preberaní nebola ani deravá. V Bao povedali, že je to vina prepravnej spoločnosti a že balík sa nikdy nedá zabaliť tak, aby bola istota že prežije... Čiže by začal ping pong medzi kuriérmi, BAORC, PilotRC a nakoniec by ubiehali dni a neviem ako by to dopadlo. Písal som to hlavne preto, že toto nie je jediný prípad, kedy som videl že model príde od PilotRC poškodený. BAO aj PilotRC som napísal aspoň mail, aby prehodnotili spôsob balenia modelu, pretože to je podľa mňa poddimenzované a sami si môžu vyrobiť zbytočné komplikácie. Takže toľko k týmto obchodníckym praktikám. |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
No potom co popisujes neviem ci by som od nich nieco objednal zrejme nie.Je mi divne ze z IMI Nitra ti neodpovedali mozno si mam rovno zavolat a nie pisat . Tak ci onak model je to krasny prajem ti aby aj lietal k tvojej spokojnosti. |
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
Mne z lindingera.at odmietli posielať kuriérom model kvôli veľkosti, majú vlastné prepravné služby a stojí to na SR niečo medzi 100-200 € podľa vzdialenosti. Keďže do Viedne to mám ďaleko tak som to nakoniec objednal cez distribútora vo Zvolene (Model Centrum) a ušetril som poštovné. |
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |
Vlado: Kamarát tu z Portálu tam nakoniec volal lebo ho to tiež zaujímalo, takže aj sme volali. Ďakujem, hádam to bude šlapať. nejak Už teraz má asi pol kila nadváhu oproti EFku, ale zas to má super krídla a veľké plochy, tak uvidíme. Vever: To je riadna suma, ja som to otočil k Lindingerovi relatívne lacno, aj mi dali 100e zľavu na model že som išiel po neho. Je ale super, že už má Pelikán zastúpenie pre EF modely, takže to konečne bude jednoduchšie. A naozaj ti želám ako model, tak aj tvoj životný elán napriek pokročilému veku... |
flyingislife team RCPortál Príspevkov: 1121 Moje modely Poslať správu |