Výrobca: | Výřezy od Lindingera | Rozpätie: | 3200 mm | Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Lietadla - benzinové | Dĺžka: | 0 mm | Materiál: | Překližka, balsa |
Motor: | MVVS 116 cmm |
ID Modelu: AM9453 | Zobrazenia: 4011 | Pridané: 18. 4. 2019 o 12:40 | Autor: Želivák
Autor | Správa | |
misisko modelár Príspevkov: 536 Moje modely Poslať správu |
Paráda. Pekný kúsok je z toho. |
|
Želivák modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Děkuji. Ještě čekám na vhodné počasí. Tak zatím nevím jak létá. |
|
Želivák modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
5.6. navečer proběhl zálet. Po startu dvě pípnutí do trimu VOP a to bylo vše. Ve vzduchu sedí úplně luxusně. Po přistání znova natankoval a další start. Tentokrát simulace vleku: na půl plynu pod 50° až do nevidím |
|
Sarinator modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Je to krasny model tesi sa na video, nech dlho robi radost |
|
Želivák modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Dekuji. Ještě dodělat polepy a nějakého filmaře , aby udělal video. |
|
Želivák modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Tak definitivně polepené. Teď už jen lítat |
|
Želivák modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Video je tady, ale nic moc. Co by člověk chtěl od kamery za 5kilo. https://www.youtube.com/watch?v=ajQDWe5tU0Y&feature=youtu.be Zítra nebo v sobotu zkusím dátna Luňáka. |
|
Želivák modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
||
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, pozeram ze uz tam je dvojlist vrtula, ten 3list nebol dobry? Pacia sa mi 3listy ale nemam s tym skusenost a neviem co od toho ocakavat oproti 2 listu. Dakujem. |
|
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
Možno ti pomôže tento článok, aby si sa v tom aspoň trošíčku zorientoval: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=107&n=porovnanie-vykonov-dvojlistych-vrtuli-s-vrtulami-viaclistymi Keby som to mal zhrnúť, tak čím viac listov, pri rovnakom priemere a stúpaní, tak tým väčší ťah. Ale ... Bude aj väčšia spotreba - odber prúdu, ako pri menejlistej vrtuli, ale nárast bude väčší ako nárast ťahu. To znamená, že viaclisté vrtule sú menej účinné - majú menší pomer ťahu k spotrebovanej energii. Ale niekedy to nevadí, obzvlášť ak prínosom má byť väčšia maketovosť. Prípadne ak potrebujem väčší ťah, ale z nejakých dôvodov nemôžem alebo nechcem použiť dvojlistú vrtuľu s väčším priemerom. |
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Dakujem. tento clanok som uz samozrejme cital, rovnako ako mnozstvo dalsich na vasej stranke. Tiez som cital aj ine clanky o vrtuliach, tak ze teoriu ako tak poznam, skor by ma zaujimala realna skusenost "porovnanie" 2 vs 3 list na spalovaku, aj ked je mi jasne ze je to dost subjektivna vec. Ja by som to aj vyskusal, ale tie 3-liste vrtule vacsich rozmerov nie su zrovna najlacnejsie... |
|
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
Nemyslím, že by to bola vyložene subjektívna vec. Isto je to zviazané cez zodpovedajúce matematické vzťahy, v lepšom prípade cez nejaké grafy, tak ako je to v tom našom článku. Úplne takým superjednoduchým vodítkom, čo sa týka ťahu, je fakt, že viaclistá vrtuľa nejakého priemeru, má zhruba rovnaký ťah ako napr. dvojlistá vrtuľa o niečo väčšieho priemeru, samozrejme s nezmeneným stúpaním. Ten výraz o niečo môže znamenať možno nejakých 10 až 15%. Ale neber ma za slovo v presnosti tých čísiel. My máme viacero modelov, kde sú použité viaclisté (3, 4) vrtule a poväčšinou na to ideme tak, že si to skrátka zmeriame. Zoženieme viacero rozmerov vrtule daného typu a zmeriame to a prípadne porovnáme s výsledkami našich predbežných výpočtov. http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=1132&n=zmerali-sme-tah-pohonu-28m-bombardera-b-24-liberator http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=1140&n= …-ze-co-robim--aaale-vyvazujem-vrtule-na-liberatora Priznám sa rovno, že u našich modelov, ktoré vychádzajú zo skutočných predlôh, už 2-listé vrtule nepoužívame vôbec, lebo to vyzerá neprirodzene. Taký 4-motorový C-130 Hercules sa vyrába už hádam 66 rokov: prvé verzie mali 3-lité vrtule, potom sa dlho-dlho vyrábala verzia so 4-litými vrtuľami a v súčasnosti má Hercules 6-listé vrtule s listami šabľovitého tvaru. Tie sú veľmi tiché. Spolu s bratom máme 4 modely C-130-ky: jeden 2-metrový a tri 2,54-metrové. Všetky majú 4-listé protibežné vrtule. Žiaľ, 6-listé šabľovitého tvaru sa nám nedarí zohnať. http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=1081&n=biely-c-130-hercules-moby-dick-cakajuci-na-svoju-druhu-sancu Je fakt, že robiť takéto merania na elektropohone je oveľa pohodlnejšie ako to robiť so spaľovákmi. Aj toto je ďalšie plus pre elektropohon. Teba však zaujíma pohon spaľovákom. Ale to už ti musí pomôcť niekto z priaznivcov tohto pohonu. |
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Tou subektivnou vecou som to myslel tak ze asi mi nikto nepovie napriklad ze dvojlist vrtula ma staticky tah 10kg a max otacky 7000 a trojlist ma tah 11kg a max otacky 6500 samozrejme to myslim na spalovacom motore, takto to proste asi vela ludi nemeria ak vobec niekto... ale ak to niekto nahodou meral tak by som si velmi rad pozrel vysledky takeho merania... mozno to s tym trojlistom skusim aj ja a uvidime aky bude vysledok... |
|
Želivák modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, dlouho sem se sem nedostal. Důvod přechodu z trilistu uhlíku na dvoulist dřevo jsou finance. Přistání mimo plochu a do krtinců si vybralo svou daň. Ale už to je v řešení. Něco dělám špatně, je vidět necelá polovina prispevku... |
|
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Netreba pouzivat smajliky vtedy to blbne... |