Výrobca: | neznamy,podla neznameho planu | Rozpätie: | 1630 mm | Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Lietadla - žhaviace | Dĺžka: | 1200 mm | Materiál: | balza,smek,potah papier |
Motor: | 2 x 2,5 ccm |
ID Modelu: AM5093 | Zobrazenia: 6262 | Pridané: 19. 12. 2014 o 11:20 | Autor: cybernetic
Autor | Správa | |
Waldas modelár Príspevkov: 680 Moje modely Poslať správu |
drzim palce. Taketo modely sa mi pacia. Daj tam znovu zhaviky. To bude parada |
|
cybernetic modelár Príspevkov: 169 Moje modely Poslať správu |
dakujem ,motory budu opat 2 zhaviky |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
...ci v tej predajni visel pod stropom v obchode nie som isty (mozno ano) , ale teraz mi doslo ze visel u nas v dielni (vvls snp ) a obcasi poletoval na buzeraku. ) . Pisal sa rok 1980 a majitel sa pravdepodobne za chvilu ozve. veka |
|
cybernetic modelár Príspevkov: 169 Moje modely Poslať správu |
byvaly sef klubu vedel presne kedy a kto ho vyrobil,zial v roku 2003 tragicky zahynul na UL /ultralight/.. takze dnes mozem len tipovat vek modelu,ale tvoj udaj o roku mu opat pridal |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... ano J.Lubiscak, velky kamarat L. Krupara autora modelu , uz nie je medzi nami. Ked som videl na com lieta ( lietal u nas v Kamenici nad cir. )vravel som mu, ze jeden den nedopadne dobre(ten eroplan bol strasne podmotorovany). Tak sa mi smial. V tej dobe som uz mal prakticke skusenosti zo stavby a prevadzky Mobidika ,Minimaxa a niekolkych rogalo trojkoliek ... a bohuzial som mal pravdu. veka |
|
cybernetic modelár Príspevkov: 169 Moje modely Poslať správu |
|
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
...ano,je to tak. Ale ja som ho upozornil prave na to podmotorovanie prave toho lietadla co je namojej fotke a.... smich. Ze sa to da zvladnut. Mali sme podobny problem u nas v Pardubiciach. Chlapciska postavili nieco podobne ako Tulak a pouzili motor z nejakej americkej centraly... a jeden den sa zosypali po kridle, ale prezili. Za dva roky dokoncili Joru a dali tam stejny motor. Vravel som ze je to somarina.... ee. Na zalet priletel Unzeitig (chlap ako cca 160cm vysky a cca 60 kg vahy.) Po pristani zahlasil ze to stupa cca 1-1,5m/s....nepomohlo. Potom som sa chvilu zdrzoval v Brne ( 2000) a ked som sa vratil, Jora bola na srot a chlapciska domlateni. Spadli po kridle hned za drahou.Pritom celkom vylietani piloti z aeroklubu. Njn.na niektorych konstrukcnych prvkoch nema zmysel setrit a obcas je rozumne poucit sa na chybach vlastnych ci cudzich a zbytocne ich neopakovat. Pozn. bohuzial fotky Petljakova nemam .Nemam ani moje fotky Pitss Special,s ktorym som v rej dobe lietal ja na armadnych sutaziach takze jeho existenciu dokladam len dvoma fotkami od kamarada a skenom z Kridel vlasti a Modelara. Ale mam pocit, ze som ich videl kedysi i na klubovej nastenke v meste ..tj existuju. Mozno bude mat Lubo. Mozno sa cez Vianoce zideme vo Zvolene, (pripadne si mozeme dat i my dvaja stuka v Kosiciach,len este neviem kedy am budem ), popytam sa, ked se medzitym nevyjadri sam. veka |
|
colonel modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
Pozdravujem, V rokoch štúdia na VVLŠ, som vlastnil taký model. Presnejšie ešte pred štúdiom, keď som slúžil na letisku Košice a SUM-ky sme lietali s Jankom Ľubiščákom. Vtedy sme za normálne považovali, model si nakresliť, postaviť ,zalietať ba aj rozbiť ,každý sám. Veka ma asi pravdu, je to model, ktorý sa až priveľmi podobá na môj. Popozerám, či nemám v albumoch nejaké staré fotky a tiež vlastnoručne kreslený plán. Bola by to paráda. Absolvoval som s ním aj civilné aj vojenské súťaže SUM. Pri pristávaní sa choval ako jeho veľký vzor, pristáť bez odskočenia bolo problémom Určite viem , že som si ho po skončení školy nikde nebral. Či ho niekto zrepasoval ( Jno Lubiščák sa vždy snažil dostať do vzduchu všetký modely a tak prideľoval, kto , ktorý dokončí, opraví, či sfunkční). Okrem toho, začal som lietať RC a upútance už iba sledujem ,no nestavám. Boli to krásne časy, veľa som sa naučil a používam to dodnes. Až mi je tak trocha ľúto, našej " rado by-modelárskej" mládeže. Dostať peniaze, kúpiť, do večera osadiť RC, nabiť akumulátory a poďho. Poniektorí ani nevedia, prečo lietadlo letí, a ako funguje dieslový motor. . Potom, keď s tým buchnú je problém s opravou - o konštrukcií a pevnosti vedia pramálo, tak ako omateriáloch a lepidlách a.... No nie je to ich chyba, myslím si, žeby plným priehrštím brali informácie, keby sa im mal kto venovať. Nuž na Slovensku je to problém - ani doma ( česť výnimkám) ani v škole sa o manuálnych činnostiach nič nedozvedia. Zrušiť dielne to bol teda nápad!!!! Možno bol Zväzarm ideologický ovplyvňovaná orgánizácia, ale pre tých, ktorý chceli robiť svojho koníčka, bolo dosť priestoru aj podpory. My sme u nás organizovanie podpory záujmovej činnosti zrušili . Vo svete je to normálne. Nie však formou organizácií pri štáto-strane, ale trebárs dotovaním činností od výrobcov, firiem.... Čo sa za mladi naučíš - na starosť akoby si našiel. My ešte nachádzame, no terajšia mládež je už teraz stratená. Díky za uverejnenie obrázkov a keď niečo pozháňam, ozvem sa . Ľ. Krupár- colonel |
|
cybernetic modelár Príspevkov: 169 Moje modely Poslať správu |
je neskutocne ,ze aj po tolkych rokoch ide dat dokopy historiu jedneho modelu..ani modelarsku historiu,by sme nemali zabudat .. opisal si presne ,aky bol Lubiscak,prideloval,opravoval lietal..ano,to bola ta prava modelarska doba ... suhlasim so vsetkym co si napisal,vtedajsie nadsenie pre vec,organizovanie akcii .. |
|
colonel modelár Príspevkov: 15 Moje modely Poslať správu |
Robiť čokoľvek s Jankom Ľubiščákom, bol doslova zážitok. Bol to letecký živel a je strašná škoda, že sa nedožil dneška. Iste by bol prínosom, pre leteckú fakultu. Spôsob jeho organizovania činnosti v klube bo jedinečný a neopakovateľný. Žiadna živelnosť, všetko podľa nejakého plánu, či postupu. ..Nie nebudeme robiť modely tak, že každý si postaví sám nejaký ! Prediskutovali sa typy, vybral sa KITIWAKE na 10 ccm. Rozdelili sa úlohy - ty rebrá, ty vyškovky, prepážky a...Potom z polotovarov stavebnice, tak ako dnes dovezenych z Číny, si každý poskladal model. Jano so svojím ešte poletoval na Gôtovanoch koncom 90 tývch rokov. No a ja mám tiež jeden. Je na ňom nový poťah a prerobený systém náhonu krídielok. Škoda, že sa nezachoval pôvodný - originál Janov systém s pocinovaným lankom vedeným v metyle vytvrdených bužirkách ( vtedy o bowdenoch v obchodoch nebola ani zmienky. Pohon jedným servom, lebo vtedy bol taký nedostatok serv ( podpulťáky), že dať dve na jednú funkciu si nedovolili ani reprezentanti. Nafotím a zverejním. Model uchovávam aj ako živú spomienku na Janka. Ľ.Krupár- colonel |
|
cybernetic modelár Príspevkov: 169 Moje modely Poslať správu |
veka pakrat som J.L bol v Kamenici budem rad,az stretneme niekdy v KE nejake cb fotky mame v klube dochovane,tak skusim pozriet ci na nich nenajdem Pitss-a tak predsa! .na strankach nasho webu som nasiel foto petljakova /aj s J.L. http://web.tuke.sk/tu-klm/uputane.html |
|
cybernetic modelár Príspevkov: 169 Moje modely Poslať správu |
nema niekto zvysne /stare,pouzivane/ motory MVVS 2,5 GFS ? |
|
Minimuzeum-Lisov modelár Príspevkov: 1 Moje modely Poslať správu |
Tak to je fakt krasavec!!! Kdyby Ti doma v budoucnu začal překážet, udělal bych mu místo v mém muzeu pod stropem, mezi Avií B-135 a Letovem Š-20. Nějak by jsme se domluvili... Moje stránky na Facebooku- Letecké mini muzeum Lišov |
|
Rupeeert modelár Príspevkov: 965 Moje modely Poslať správu |
Úplne žasnem, zhltol som každé písmenko čo ste tu napísali. Je až neuveriteľné že ste sa dokázali dopracovať k povodu, histórii a výrobcovi modelu. Závidím vám vašu dobu, aj keď táto nová je plná vymožeností a kadečoho niekedy mám pocit že to nie je ono... . Držim palce pri oprave a zostavení modelu. |
|
Rychtar modelár Príspevkov: 77 Moje modely Poslať správu |
pekny model. takych tam bolo viac zdravim |