Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
rcsteven
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 07:06 | odkaz na príspevok
Zdravím.Sorry za založenie tejto témy,žial sa mi to tu nepodarilo nikde nájsť.Potrebujem poradiť čo sa týka paliva pre tento žhavík.V nemenovanej predajni som si kúpil žhavík ASP S46 7,5 ccm a napriek tomu že výrobca motora odporúča (presnejšie prikazuje) palivo s obsahom 20% ricínu,som sa nechal zlomiť a po presviedčaní predajcom som kúpil palivo Rapicon F 15 FLIGHT 15%. http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=37826 Je to plne synetické palivo s 18% podielom synt.oleja.Údajne ho bežne berú do žhavíkov.Nerád by som ho zadrel. Ďakujem za odozvu...
Bydlisko: Banská Bystrica ( 52 rokov )
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 07:43 | odkaz na príspevok
ahoj, jasné, môžeš ho kľudne použiť.
ASP má asi sto ročné návody, bez aktualizácie, teda zloženie píšu ako sa kedysi tankovalo 20/80 palivo (20% olej / 80% metyl) bez nitra.
Teraz už len máloktoré bežné nitrované palivá majú taký vysoký podiel oleja.

Ikeď je pravda, že na zábeh v stojane by si kľudne mohol použiť FAI 20/80 bez nitra, ale keď už máš ten rapicon tak daj ten.
Ja používam rapicon v autách už dlhšiu dobu a maximálna spokojnosť
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
rcsteven
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 07:54 | odkaz na príspevok
Toto som potreboval počuť.trošku som popátral a tiež maník z čiech píše o prežitku ricínu.kuk link:

http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=17127&start=15

Vďaka...
Bydlisko: Banská Bystrica ( 52 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 10:10 | odkaz na príspevok
Rapicon je jedno z najlepších paliv a kludne ti stačí aj 10% nitro ked to je na ASP letecký motor...heli potrebuje min. 20% nitro.
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
rcsteven
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 11:30 | odkaz na príspevok
ok,príprava hotová,natankujem idem na to...


nitra by stačilo aj 5%.ide o tu syntetiku...
Bydlisko: Banská Bystrica ( 52 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 11:58 | odkaz na príspevok
Hlavne ho pri zábehu prechľastaj, nech ti vypľúva palivo až ho nezadrieš. Pri veľkom množstve paliva bude mať motor nízke otáčky ale dostatok paliva na chladenie a spaľovanie, tak prvé nádrže takto vypáľ. Potom uberaj palivo až do plného výkonu. Až potom začni lietať, hoc aj pri lietaní budeš vidieť, ako motor postupne naberá na sile a je stále silnejší a silnejší... To je dôkaz toho, že si správne zabehol, motor si sadol a pracuje optimálne.
Som rád, že si sa dal na žhavíky, držím ti palce.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
rcsteven
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 13:04 | odkaz na príspevok
Vďaka za radu...
Bydlisko: Banská Bystrica ( 52 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 12. 3. 2015 o 15:34 | odkaz na príspevok
rcsteven:
Toto som potreboval počuť.trošku som popátral a tiež maník z čiech píše o prežitku ricínu.kuk link:

http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=8&t=17127&start=15

Vďaka...

Možno prežitok ale olej s vyššou viskozitou pri vyššej teplote bohužiaľ na trhu nie je (dané veľkosťou molekúl) ak to niekto tvrdí rád sa nechám poučiť .Pri zábehu určite ricín 80/20 FAI,Tornado ,na aký pomer Nitra to už je od uživateľa a prevádzky.
Mám odskúšané asi všetky palivá na trhu, na tak vychvaľované palivo Rapikon vydrží motor tak dve sezóny na ricín aj šesť, niečo iné je štvortakt tam je syntetika nutná kvôli zalepeniu vahadiel.
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
rcsteven
modelár

Príspevkov: 21

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 13. 3. 2015 o 17:55 | odkaz na príspevok
Trošku som sa odmlčal (zábeh,povinnosti atď...)Vďaka za rady ale aj za kritiku.Takže k veci.motor napokon predsa len zabieham na tú syntetiku,beží mi 4-tá nádrž a motor ide krásne.Prvá nádrž ihla otvorená na tri otáčky (výrobca odporúča jeden a pól), motor v nízkych otáčkach,druhá nádrž 1,5 otáčky s postupným uzatváraním ihly a po cca 5-8 sec.opätovným otváraním (motor sa konečne uvoľnil).tretia a štvrtá nádrž 1 otáčka ihly a s občasným pridávaním plynu(len trošku).motor ide krásne kultivovane,prechody z nízkych do vyšších zvláda okamžite.Robím to samozrejme na stojane vo vetranej garáži s kartónmi na zemi (to je sajrajt) s pravidelným kontrolovaním teploty(nešla cez 50 stupňov).stále to pluje hrúzu oleja,takže si myslím že nie je sa čoho báť.plánujem tak 10 nádrží,kým ho hodím do éra.
Takže mýtus vyvrátený...
off topic...
Bydlisko: Banská Bystrica ( 52 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 916 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: vrato,