autor | správa | |
mac modelár Príspevkov: 940 Moje modely Poslať správu |
Ze model nereaguje "ostro" na vychylenie kormidla, ale tupo, stary to modelarsky vyraz |
|
majjjjjka modelár Príspevkov: 4 Moje modely Poslať správu |
Dobre, že si mi to povedal, zas som o niečo mudrejší Pýtal som sa preto, že som mal pocit, že dotyčný čakal, že lietadlo bude na smerovku zatáčať ako rc v2 ale ak nemá uši a má malé vzopatie tak sa mu možno zdalo, že to je tupé |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Veď polietam a uvidím, aj tak si každý dlho hľadá čo mu najviac vyhovuje. A poloamatérska otázka - prečo by vetrone robili bez smerovky keby to lietalo blbo? |
|
majjjjjka modelár Príspevkov: 4 Moje modely Poslať správu |
Edit- Som išiel s pc pani Márie a nevšimol som si že som pod jej učtom...stanco1 |
|
stanco1 modelár Príspevkov: 341 Moje modely Poslať správu |
Lietať sa bez nej dá, ušetrí sa hmotnosť, materiál...inak neviem |
|
M. Boose modelár Príspevkov: 144 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, na tvoju otazku ti odpoviem protiotazkou - preco by verone robili bez kridelok keby to lietalo blbo? Mozes lietat aj bez kridelok len s pouzitim smerovky a vyskovky alebo naopak zase len s kridelkami a vyskovkou. Ide o to, ze vynechanie ovladacieho prvku ma za nasledok odlisnu charakteristiku letu a s tym suvisiaceho ovladania. Pokial chces tocit spravnu zatacku (ani nie vyklzovu, ani nie sklzovu) smerovku pouzit potrebujes . Ja si smerovku mixujem ku kridelkam na prepinac ked som lenivy pilotovat druhou rukou (v mod 2). <poznamka> V plachtarine sa smerovna uplatnuje spomedzi lietania najviac. V L-410ne je ti smerovka potrebna na vylucovanie znosu vetra (na finale) inak ani velmi nie a naopak plachtarina sa lieta prevazne s nohami a do toho kridelka kolko potrebujes aby si nehladal gulicku mimo kabinu . Jovan? </poznamka> Boose.
|
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Ale veď jasné, rozumiem, na predchádzajúcich vetroňoch som točil termiku vyslovene len so smerovkou a pristávanie glyzádou má tiež svoje čaro atď atď. Mne to je jasné, ale tak je od výrobcu urobený a smerovku sa mi už nechce dorábať a som bohužiaľ dosť nešikovný aby som montoval servo do už tak dosť úzkeho trupu kde sa povaľuje chaotická spleť káblov. Môj vetroň je trochu rýchlejší takže aj keď sa v termike chytá tak lieta skôr ako hotliner a dobre padne keď po polietaní s akrobatmi môče človek riadiť len jednou rukou takže mi to skôr vyhovuje. Je to pre mňa skôr oddych lebo so smerovkou sa dosť nabavčám pri 3D. |
|
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Varianta III som mal a dorobil som aj smerovku. Miesta v trupe je bohato aj na 4 servá. Letová hmotnosť bola 1250g. Motor 3542/1150 na 3S a vrtuľa 12,5/7,8 Variant je za tie peniaze parádny univerzál na svah aj termiku. Ako hotliner to moc nie je. Musel by sa riadne naložiť, pretože po "pustení pák" okamžite brzdí. Stúpavosť bola cca 20m/s |
|
juraj.jurej modelár Príspevkov: 172 Moje modely Poslať správu |
Ludicek: Smerovka by sa ti hodila pri pristávaní. Nízko nad zemou to už s krídielkamy na dráhu nezrovnáš a to nehovorím, keď ich použiješ ako brzdy. Skrátka vetroň bez smerovky by som ani ja nechcel (aj keď som po Variantovy III pozeral) nakoniec som volil Mefisto 09. |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 30. 10. 2013 o 18:31
| odkaz na príspevok
Nestazujem sa. Pristávanie ťažká pohoda bez rozpočtov s krídelkami max nahor ako do perinky, aj v svahu, čas na dorobenie SOP si nenájdem lebo aj tak to vyslovene termik nie je a nejako na chytila konštrukčná stavba, pustil som sa do ako začiatočnik v klasickej stavbe od januára do štvrtého modelu. |