Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
ludicek
modelár

Príspevkov: 590

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 4. 2012 o 20:32 | odkaz na príspevok
Chlapi raďte!
Využil som možnosť telemetrie na opticovi 6 a na bazálnom zapojení telemetrie - prepojenie servokáblom priamo z baterky do prijímača /takéto zapojenie je aj v návode aj na fórach/ optic 6 meria napätie pohonného akumulátora, cez programovaciu kartu možno nastaviť napätie pri ktorom začne vysielač pípať. Tak som nastavil 3,7V na článok x 3 sa rovná 11,1V. No a optic od začiatku už pípa že je batéria vybitá na 11,1 ... aj ďalej počas prvých minút letu /lietam na pol plynu - piper funcub - motor 350W/. Tak to teda nie je na nič. To som teda nemusel nič pájkovať. Nie je to na nič? Je mi jasné, že napätie baterky počas záťaže je úplne iné ako v kľude, no ale ako vlastne teda potom možno túto funkciu využiť? Alebo je optic 6 taký blbý? Čo mám teraz začať skúšať nastavovať rôzne napätia? ... a skúšať do kým to nebude uspokojivé? Tak to som to vlastne nepotreboval. To mi stačia stopky...
Ďakujem. Ľudo.
Bydlisko: Prešov, Ľubotice ( 44 rokov )
AdamW
team RCPortál

Príspevkov: 968

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 4. 2012 o 00:28 | odkaz na príspevok
Skus to este raz skontrolovat to nastavenie modulu, lebo iba tam by mohla byt chyba ( s vysielackou to nema nic spolocne ), popripade este pozri primac ( predpokladam ze to mas cez SPC, inak by sa primac uz porucal )
Bydlisko: Bratislava ( 30 rokov )
ludicek
modelár

Príspevkov: 590

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 4. 2012 o 08:42 | odkaz na príspevok
Modul Spectrum som nastavil na 3,7V na článok, takže to zmením na 3,5V alebo nižšie cca 3,3V... a uvidím. Ak by to bolo v baterke, predpokladám že by musela byť ,,elektricky mäkká´´, ale mám štyri a majú nie viac ako 20cyklov, nehrejú sa, ani konektory, a dosť dobre držia napätie. Skúšal som to na piperovi aj vetroňovi a je to isté, sú to skoro nové modely. Netvrdím že konektory Dean T sú skvelé ... ale nehrejú sa, všetko de novo pospájkované. Takže znížim napätie a uvidím. Škoda že to presne neviem premerať, motory a vrtule sú doporučené ako v udaní výrobcu. Ešte ma napadá zmerať napätie aku pri spustenom motore malým vreckovým meračom kdesi z hobbykingu cez servisný konektor ako to napätie skutočne pri záťaži padá.
Ďakujem.
Bydlisko: Prešov, Ľubotice ( 44 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 4. 2012 o 08:49 | odkaz na príspevok
Podľa mňa je meranie jednoducho meraním a aj keď nám by sa mohlo zdať že by to mohlo merať napätie bez odberu, nie je to tak..
Proste keď je spustený motor padne napätie na nejakých 3,4V/článok či menej, a keď je nastavené že to má pípať tak to začne pípať.
Hitec nemal, a pokiaľ viem tak stále nemá, počítanie vybitej kapacity podľa prúdu a času, ktoré by nahradilo nepresné stopky (nezohľadňujúce zmeny odberu hlavne pri práci s plynom), a to presne (primerane k potrebe, t.j. pár percent hore-dole vôbec nevadí) ..
Navyše tam je len jedno napätie ako súčet napätí článkov, ak by medzi nimi bol rozdiel (hlavne pri hlbokom vybití) tak to nezistí - rovnako ako vypnutie motora reglom.

Napriek tomu môže byť tlemetria užitočná, napríklad ak začne pípať pri 3,3V na článok a regulátor motor vypne až pri 3,1V, je medzi tým nejaký čas kedy pilot už vie že to o chvíľu vypne, ale ešte má čas napríklad prerušiť visenie a pripraviť sa na pristávanie..
Ale má to teda ten istý problém čo vypnutie reglom, že napätie je závislé na stave/kvalite baterky a teplote a aktuálnom odbere motora (napr. pri pol plyne neklesne tak hlboko a nevypne aj keď pri plnom plyne by pri takom vybití už bolo vypnuté...)

Ak sa má využiť telemetria na pohodlné a bezpečné ukončenie letu namiesto stopiek, ide o to že potrebuješ integrovať prúd na náboj (spočítavať pretečený prúd v čase) a nie len jednoducho niečo merať..

Partia okolo Cevaro-Mior robila jednoduchú verziu takéhoto počítania kapacity pre FrSky, kde myslím že len yvbíjali kondenzátor meniacim sa prúdom úmerným k prúdu spotrebovanému motorom, alebo sa to dá počítať mikroprocesorom - jednoducho to nie je okamžitá hodnota niečoho čo sa dá zmerať a musí tam byť nejaká pamäť a spočítavanie.
Výsledok sa dá poslať do príjmača ako hodnota, aj pomocou zmeny napätia - t.j. okamžitý stav nejakého vygenerovaného napätia bude úmerne zodpovedať spotrebovanej kapacite..
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=235&n=signalizacia-zostavajucej-kapacity-baterie-s-frsky- –-verzia-2
Pri Hitec ale neviem či môžeš obrátiť alarm a signalizovať nárast NAD zadanú hodnotu, keďže oni tam ten kondík nabíjajú.
ludicek
modelár

Príspevkov: 590

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 4. 2012 o 11:25 | odkaz na príspevok
Brilantná odpoveď ako vždy. Ďakujem. Zdá sa mi, že som pochopil.
Vzhľadom na finančné možnosti a elektrikárske znalosti a schopnosti ostanem asi iba pri obyčajnom meraní napätia celej baterky a alarm nastavím na 3,3-3,5V na článok a uvidíme, po odlietaní premeriame a doladíme /aj to meriam iba v nabíjačke takže žiadna sláva/.
Bydlisko: Prešov, Ľubotice ( 44 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 445 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 3 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 26 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: