Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: BY PELIKAN DANIEL Rozpätie: 2100 mm Hmotnosť: 1440 g
Kategória: Lietadla - vetrone Dĺžka: 1230 mm Materiál: EPP
Motor: C2835 - 1000KV
Popis

2014.05.08 - Prilepená smerovka, výškovka, nabitie aku, zloženie a rozloženie.
2014.05.10 - Príprava lietadla na let : pripojenie prijímača, prilepenie serv v kabíne lepidlom (boli prilepené obojstrannou páskou), Predĺženie káblikov ad serv z krídiel (sú krátke na normálne pripojenie do prijímača), nastavenie výchyliek.
Lietanie v režime učiteľ-žiak so skúsenejším modelárom (ak ste začiatočník) je super pomoc. K večeru som už lietal úplne bez zásahu učiteľa.

Najprv sme nastavili väčšiu výchylku krídeliek a výškovky, potom sme to dali na menšie a znova vrátili na väčšie. Zistili sme totiž, že som zo simulátoru naučený na väčšie výchylky .

Po dvoch haváriách boli vymenené tieto diely:

1. Krídla nové

2. Servá smerovka a výškovka
2ks Hitec HS-82MG Micro Metal Gear Servo 2.8kg/19g/0.12sec

3. Servá klapky
2ks Corona 929MG Metal Gear Servo 2.2kg/ 12.5g/ 0.10sec

4. Servá krídelká
(2ks Turnigy S3101S Servo 17g / 2.5kg / .14sec - odišli bez havárie, preskakuje ozubenie)
20.8.2014 budú nahradené HK15148 Analog Servo 17g / 2.5kg / 0.14s
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=31582

5.7.2014 - Lietanie po GO.
12.7.2014 - Lietanie OK, ale uvoľnil sa a odpadol kužeľ s vrtuľou
Kúpil som nový kužeľ s listami

5. Kužel
1ks 7065 turbokužel s klieštinou na hriadel 4 mm Pelikán.

6. Listy vrtule
1sada listou Graupner 23x15cm

27.6.2015 Posledný let. Čumák sa už rozpadáva na guličky. Pekne som si polietal na mojom miestečku a objednal si konečne nové lietadlo.

Zobraziť pokračovanie

ID Modelu: AM4276 | Zobrazenia: 48183 | Pridané: 6. 5. 2014 o 08:09 | Autor: cipmunk


Zatiaľ iba v krabici…


Zoznámenie s nabíjačkou a…


Výškovka a smerovka…


Tak a mám za sebou zloženie…


Tak som si dnes zadovážil…


Skladanie pred…


A šup…


Poskladať a domov.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Autor Správa
peterrc
modelár

Príspevkov: 1035

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 1. 10. 2014 o 22:26 | odkaz na príspevok
ja som naposledy skúšal s Betou s fpv a osd, vyletieť čo najvyššie....................dostal som ju na 250 metrov, vyššie by to bolo trápenie modelu, vzhľadom na jeho výkon a váhu s fpv....... Ale pokiaľ viem, tak povolené je aj tak len do 300metrov ísť, pri dodržaní zákonov a predpisov. Mňa skôr zaujíma vzdialenosť od štartu ako výška. Výška mi okolo tých 150-200 metrov stačí.
cipmunk:
Na tomto je vidno prehnutie krídiel pri vybraní do stúpania
https://www.rcportal.sk/galeria/zobraz_foto/foto_id/40544#foto

Ak sa ti nezdá prehnutie krídel na game, skús foxa 2300 Spravíš loping a budeš silno veriť, že krídla vydržia , Na game, keď som skúšal loping, tak sa až tak strašne neprehýbali. Na foxovi niekedy tŕpnem, či sa nezlomia..........
Bydlisko: Trnava
DanR
modelár

Príspevkov: 321

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 18:25 | odkaz na príspevok
Zdravím Gamakov!
Pri prečítaní tohto vlákna som sa aj pobavil. Vidím, že je tu správna partia. Oceňujem "cipmunk" (neviem to vyskloňovať=)), že berie to s nadhľadom. Som veľmi zvedavý ako bude prežívať let s ozajstným vetroňom a nie s autobusom, na ktorom sa čumák ohýba. To bude asi životný zážitok. Ja mám tiež autobus a beriem to ako predprípravu na skutočný termický vetroň. Mám olaminovanu prednú časť čumáku len zo spodu a je to fajn vec. Pomôže to aj s vyvážením okrem iného.
Chcel by som Vás poprosiť, aby ste sa podelili so mnou o naprogramovanie vysielačky pre 6-servovu Gamu. Letové režimy, termické lietanie, pristávanie, štart, hlásenie stavu batérie, výšku, stúpanie, klesanie, potlačenie vyškovky pri pridaní plynu,... Ak každý s niečim prispeje, tak to bude komplet. Ďakujem.
Bydlisko: doma =))
peterrc
modelár

Príspevkov: 1035

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 19:10 | odkaz na príspevok
naprogramovanie:
ch1 - krídelkko č.1
ch2 -výškovka
ch3 - motor
ch4 - smerovka
ch5 -klapka 1
ch6 - krídelko 2
ch7 - klapka 7

Klapky mám na T9x-ke na 3-polohovy knipel, kde základná poloha- klapky v nule, 1- poloha klapky mierne vysunuté, 2 - poloha klapky vysunuté asi do 1/2

Na pristávanie vysúvam na 1. polohu väčšinov.
Telemetriu zatiaľ nepoužívam.
Potlačenie výškovky nemám nastavené, nepripadá mi, že by trebalo.
Letové režimy nepoužívam.
Bydlisko: Trnava
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 20:01 | odkaz na príspevok
pred časom som si chcel gamu kupit , potom som začal čitat toto vlákno a tak som sa jej nasýtil, ze ju už nechcem, Nie preto, ze by som si myslel, ze je to zle lietadlo , ale jednoducho mi to stačilo a pôjdem ako som aj začal stále cestou konštrukčných modelov.
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1035

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 20:36 | odkaz na príspevok
Goro, čo sa ti na game znepáčilo??
Bydlisko: Trnava
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 20:52 | odkaz na príspevok
píšem, ze si nemyslím, ze je to zle lietadlo neznepačilo sa mi.Len tak som sa jej nasýtil. Cipmuk to tu tak pekne všetko opisoval a ja som to tak prežíval, akoby som s ňou lietal. A zrazu už som sa nejak dostal do stavu, že teraz mám chuť na poriadny vetroň. Aké som niekedy mal a to konštrukčne rozp. cca min dva metre.Kúpil som tu aj na bazare jeden , len ho musím poopravovať a na daľšiu sezónu bude hotový. Je to falco evo3 ak ho niekto má budem rád ak mi povie ako sa mu s ním lieta.

mám ho bez motora a stále neviem aký motor tam dať. Originál tam mal isť plechovka 600 , ale nejak sa mi to nepáči mám takú 600vku tak stále váham, či ju tam dať a ći s prevodovkou, alebo na priamo .... no neviem
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1035

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 20:53 | odkaz na príspevok
tiež mám doma konštrukčný jeden, ale meno/typ neviem, vyzerá že bol domácky robený. Musím len osadiť motor a esc. Mal by som sa k tomu dokopať už.
Bydlisko: Trnava
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 20:56 | odkaz na príspevok
ake má rozp. a krídlo ? aký má chvost?
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1035

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 21:45 | odkaz na príspevok
chvost klasický, nie T-ckovy. rozpätie tušim 1 m váha okolo 500g
Bydlisko: Trnava
DanR
modelár

Príspevkov: 321

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 22:17 | odkaz na príspevok
peterrc:
naprogramovanie:
ch1 - krídelkko č.1
ch2 -výškovka
ch3 - motor
ch4 - smerovka
ch5 -klapka 1
ch6 - krídelko 2
ch7 - klapka 7

Klapky mám na T9x-ke na 3-polohovy knipel, kde základná poloha- klapky v nule, 1- poloha klapky mierne vysunuté, 2 - poloha klapky vysunuté asi do 1/2

Na pristávanie vysúvam na 1. polohu väčšinov.
Telemetriu zatiaľ nepoužívam.
Potlačenie výškovky nemám nastavené, nepripadá mi, že by trebalo.
Letové režimy nepoužívam.

Vďaka za reakciu. Ja mám tiež také usporiadanie kanálov. Napr. dá sa lietať aj bez akejkoľvek úpravy parametrov, ale ak vysielač ponúka možnosti, tak by sa mali využiť a pri krízových situáciach a veľkom vetre je to veľká pomoc. Mal som na mysli trochu podrobnejšie nastavenie.
Na nete som našiel ešte iné, ale som to neodskúšal: Arkus.eepe
Je to pre Taranis, ale podľa princípu sa dá asi nastaviť každý vysielač.
Tento konkrétne zapína a vypína plyn pri stúpaní v termike a klzani. Plyn začína až pri 60% výchylke páčky. Má to rôzne hlásenia pre napätie batérie, silu signálu RSSI, rôzne upozornenia,...

Chodím sa učiť lietať termické lietanie k jednému profíkovi, ktorý 30 rokov lietal na riadnom vetroni a zistil som, že o termickom lietaní nič neviem. Tiež mám v pláne si kúpiť riadny vetroň, ale myslím si, že ešte nie som na to vôbec pripravený a Gama-autobus je vhodný model na učenie sa hlavne cenovo a opravitelnosti.. Tiež mi nelietala ako tu niektorým, ale vždy je to len v ťažisku, polohe motora a geometrii. Chcel by som dať do pozornosti veľkosť výchyliek SVK a ich diferenciaciu, ktorou sa dá v zákrutách nestratiť výšku.
Bol by som rád, ak by ste sa pochválili s vašimi vychytavkami, aby sme sa posúvali ďalej a vyššie=))
Bydlisko: doma =))
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 2. 10. 2014 o 22:31 | odkaz na príspevok
peterrc:
chvost klasický, nie T-ckovy. rozpätie tušim 1 m váha okolo 500g

to nieje moc velky to osadis lahko.


DanR:
peterrc:
naprogramovanie:
ch1 - krídelkko č.1
ch2 -výškovka
ch3 - motor
ch4 - smerovka
ch5 -klapka 1
ch6 - krídelko 2
ch7 - klapka 7

Klapky mám na T9x-ke na 3-polohovy knipel, kde základná poloha- klapky v nule, 1- poloha klapky mierne vysunuté, 2 - poloha klapky vysunuté asi do 1/2

Na pristávanie vysúvam na 1. polohu väčšinov.
Telemetriu zatiaľ nepoužívam.
Potlačenie výškovky nemám nastavené, nepripadá mi, že by trebalo.
Letové režimy nepoužívam.

Vďaka za reakciu. Ja mám tiež také usporiadanie kanálov. Napr. dá sa lietať aj bez akejkoľvek úpravy parametrov, ale ak vysielač ponúka možnosti, tak by sa mali využiť a pri krízových situáciach a veľkom vetre je to veľká pomoc. Mal som na mysli trochu podrobnejšie nastavenie.
Na nete som našiel ešte iné, ale som to neodskúšal: Arkus.eepe
Je to pre Taranis, ale podľa princípu sa dá asi nastaviť každý vysielač.
Tento konkrétne zapína a vypína plyn pri stúpaní v termike a klzani. Plyn začína až pri 60% výchylke páčky. Má to rôzne hlásenia pre napätie batérie, silu signálu RSSI, rôzne upozornenia,...

Chodím sa učiť lietať termické lietanie k jednému profíkovi, ktorý 30 rokov lietal na riadnom vetroni a zistil som, že o termickom lietaní nič neviem. Tiež mám v pláne si kúpiť riadny vetroň, ale myslím si, že ešte nie som na to vôbec pripravený a Gama-autobus je vhodný model na učenie sa hlavne cenovo a opravitelnosti.. Tiež mi nelietala ako tu niektorým, ale vždy je to len v ťažisku, polohe motora a geometrii. Chcel by som dať do pozornosti veľkosť výchyliek SVK a ich diferenciaciu, ktorou sa dá v zákrutách nestratiť výšku.
Bol by som rád, ak by ste sa pochválili s vašimi vychytavkami, aby sme sa posúvali ďalej a vyššie=))

Prosim vas zachrante maaaaa
lietalo sa niekedy bez toho, ze nemali nijake nastavenia a lietali termiku neskutocne pamata si niekto tie casy? bolo to horsie lietanie ako teraz s takymto nastavenim? nieje to len o sikovnosti pilota?????
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
BA2506
modelár

Príspevkov: 19

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 10. 2014 o 00:38 | odkaz na príspevok
Mam lietadielko Just od Riva model. Ovladana vyskovka a smerovka. Lieta nadherne. To lietadlo poleti na akejkolvek vysielacke bez nastavenia. Ale mam aj Gamu ktora ma navyse kridelka a klapky. Oba boli na Y a diferenciaciu som mal nastavenu mechanicky. To by som zatial zvladol s vysielackou bez nastavenia. Ale zmenu profilu kridla (aj ked ta Gama podla nazorov moc na to nereaguje) rucne nedam.
Nie vsetko je na sikovnosti pilota. Kopu veci nam umoznuje moderna technika.

Kupil som vyrezy na Lyon. Navrhnuty bol v 1972. Ovladana iba smerovka. Takze uplna klasika. Uz sa na neho tesim ked ho so synom postavime.

Aby som to zhrnul. Velmi rad lietam na ovladanie jednoduchsimi lietadlami, ale tak isto rad vyuzijem technicke vymozenosti modernych lietadiel. Aspon sa mam co ucit.
Bydlisko: Bratislava ( 61 rokov )
cipmunk
modelár

Príspevkov: 249

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 10. 2014 o 11:15 | odkaz na príspevok
Presne čo na ktorom kanály mám nastavené si fakt nepamätám. Keď mi to brat nastavoval tak bolo každé servo (klapky,krídelká) na zvlášť kanály. Nastavil výchylky a mix, aby sa smerovka jemne natáčala a tak. Potom som s tým lietal a pár krát bachol a všetko som nejak premazal. Stále som si nenašiel čas na úplné preštudovanie a nastavenie vysielača, preto lietam na surovo na nejaké prednastavené údaje. Mám prijímač 7ch ale teraz používam klapky a krídelká cez Y kábel. Výchylky mám nastavené maximálne bez podrobných nastavení a lietadlo robí to čo od neho očakávam. Ale viem že príde čas aj na to aby som si už konečne sadol aj na podrobnejšie nastavovanie.

Zatiaľ s týmto modelom mi to takto na surovo vyhovuje.


Pokojne tomu hovorím, že lietam na prasa
Bydlisko: Bratislava - Dúbravka ( 55 rokov )
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 10. 2014 o 13:36 | odkaz na príspevok
Celý život lietam na surovo a v pohode veď na to mám kniple aby som s nimi niečo robil a nie oni za mňa

Ja som úplný analfabet veď keď má niekto nastavenú vyskovku aby sa potláčala pri pridaný plynu veď to urobím aj ja keď potrebujem a koľko potrebujem veď načo potom držím vysielačku v ruke.Asi som niečo nepochopil ale mne je to jedno možno keby som mal nejaký veľký stroj čo by som fakt nestihal ......
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
DanR
modelár

Príspevkov: 321

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 10. 2014 o 14:33 | odkaz na príspevok
...predpokladal som, že budú negatívne reakcie prevládať a zatiaľ je to opačne. Som rád, že pokrok vyhráva a ani sa nedá zastaviť lenže ja som sa chcel dostať k nejakým nastaveniam, ale zatiaľ nič. Asi treba hľadať niekde inde. Na tie mixi sa ma pýtali starý borci na letisku prečo to nemám nastavené. Viem si niečo nastaviť aj sám, ale keď to zlé nastavím, tak ani nezistím či niet niečo lepšie.
Bydlisko: doma =))
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 858 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 3 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: