Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
jlumnitzer
modelár

Príspevkov: 3

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 3. 6. 2014 o 20:50 | odkaz na príspevok
Zdravím.
Mám 30A striedavý regulátor, ktorý má aj možnosť programovania, lenže mám s ním problém že keď naňho napojím nejaký výkonnejší motor (ktorý ale napriek tomu má špičku cca 20A) tak približne v polke rozsahu páčky na vysielačke jednoducho natvrdo vypne regulátor pohon motora a bez resetu napájania sa motor už znovu nespustí. Nie som nejaký profesionál v RC technike preto si s tým neviem rady čím to môže byť a ako by sa to dalo nastaviť. Nemáte niekto s niečim takým skúsenosť?
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 6. 2014 o 09:23 | odkaz na príspevok
No, budeš musieť zistiť prečo to vypína. My to fakt z vešteckej gule nedokážeme.

Zober multimeter, prepni na meranie napätia a pripoj k akumulátoru. Zmeraj napätie naprázdno a pri záťaži.

Potom by bolo dobré zmerať ten prúd True RMS ampérmetrom, ale to nebýva bežná výbava.

No a zmerať teplotu regulátora.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
jlumnitzer
modelár

Príspevkov: 3

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 6. 2014 o 11:55 | odkaz na príspevok
Ono aj s akumulátorom aj s regulátorom by som povedal že je všetko OK lebo kým pripojím na to nejaký motor so špičkou okolo 10A tak je všetko v pohode nevypne ani nič iba keď dám výkonnejšie motory tak potom sa to stane. Snažil som sa aj zistiť či sa to nedá nejak zmeniť programovaním ale nič také som v príručke nevidel. Prehriatim regulátora to tiež nebude lebo len mierne sa zohreje. Ale asi fakt pomerám prietok prúdu kde sa dá či nie je len papierovo napísaný nejaký výkon a v skutočnosti je oveľa vyšší a potom pri špičke jednoducho regulátor sekne a zastaví motor.
Dik za rady
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 6. 2014 o 13:06 | odkaz na príspevok
OMG.

Zmeraj to napätie na zaťaženom akumulátore, OK? To že dá malý prúd, neznamená že dá aj väčší.

P.S. a zisti pri akom napätí vypína regulátor.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
milos.b
modelár

Príspevkov: 1209

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 4. 6. 2014 o 13:09 | odkaz na príspevok
Pokiaľ Ti ten ESC funguje s iným motorom, tak takto sa to zvykne niekedy prejavovať aj studený spoj na niektorom vodiči na motore (zlé napájkovanie konektorov na niektorom vodiči - veľký prechodový odpor ) alebo aj čiastočne prelámaný vodič - pri pridaní plynu (väčšom prúd. odbere) motor buď začne trhať a niekedy aj pískať alebo sa prestane točiť a zastaví sa. Skús sa popozerať, pohýbať s konektormi na vodičoch, popr. "prepísknuť konektory na vodičoch.
Bydlisko: na "ďalekom Východe" ( 61 rokov )
jlumnitzer
modelár

Príspevkov: 3

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 6. 2014 o 13:08 | odkaz na príspevok
tak už som chybu alebo príčinu našiel...ako bolo spomínané v baterkách, lebo som zistil že majú ochranu proti nadmernému odberu prúdu takže s použitím iných akumulátorov je všetko OK....dik za pomoc
Sinister
modelár

Príspevkov: 281

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 14. 6. 2014 o 14:30 | odkaz na príspevok
nevravím že je to správne riešenie, ale bez väčších problémov by sa táto ochrana dala odstrániť ak by si ich chcel naďalej používať. Otázne ale je aký je ich vybíjací prúd aby si ich nadmerným preťažením neposlal do večných lovísť
Bydlisko: Bratislava ( 37 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Správa zaslaná: 16. 6. 2014 o 12:19 | odkaz na príspevok
jlumnitzer:
tak už som chybu alebo príčinu našiel...ako bolo spomínané v baterkách, lebo som zistil že majú ochranu proti nadmernému odberu prúdu takže s použitím iných akumulátorov je všetko OK....dik za pomoc

Mal si veľké šťastie že Ti ten regulátor nevyšumel.
Ono to je tak, že motor, to sú z elektrického pohľadu tri cievky, a keď cez cievku pustíš prúd, tak detsky povedané ona pustí len prúd na ktorý sa už "nabije" magnetickým poľom jej jadro (to je jedno či železo alebo vzduch len je iný priebeh), a keď to chceš vypnúť tak sa to nabité jadro snaží ten prúd udržovať, prúd klesne až keď zmizne aj magnetické pole.. (akože je to povedané asi strašnými slovami ale dúfam že pochopiteľne..)
Problém je teda nie pri prúde ktorý to žerie, ale práve s tým čo dáva cievka motora keď to vypneš. Musíš ho niekam poslať lebo je to prúd, nie napätie, ak nemá kam ísť naskočí napätie takmer hociako vysoko - 100V, 500V... až napríklad skočí iskra, to sa používa v benziňákoch na iskrenie sviečky..
Ale fety reglu vyhoria pri 25-35V, niektoré pri 100V.
Ak máš baterku za nejakým "ochranným obvodom" čo nepustí nabíjací prúd do baterky, odídu fety. Ak aj to nezhorí hneď, proste budú vyskratované zničené a počkajú kým nepripojíš skutočnú baterku ktorá z toho urobí dym a kúsky čiernej hmoty.
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 768 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: