autor | správa | |
Barlog modelár Príspevkov: 232 Moje modely Poslať správu |
Čaute , mám taký zapeklitý problém a neviem či to je vrtulami (APC) alebo motorom . Pri nízkych otáčkach je všetko v pohode v podstate žiadne vibrácie krásny zvuk, stačilo , no ked sa dostane cez 25% plynu začne sa to šialene kmitať , pri nejakých 50% je optická výchylka kužeľa na motore aj 1cm. Neviete čím to môže byť ?? pri GWS vrtuliach a pri vyvazenej vrtuly chyti mierne vybracie od 80-90% plynu a pri 100% sa tieto vybracie v podstate vytratia ... robí to niečo taketo .... tiež je to na Twinstare a tiež z APCckami ... odkaz na Youtube |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Máš moc mäkké uloženie motora , treba vystúžiť motor.prepážku prípadne presýtiť predok z EPP sekunďákom. |
|
Barlog modelár Príspevkov: 232 Moje modely Poslať správu |
pomoze olaminovanie sklennymi vlaknami ?? |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Ja som to polepil samolep. páskou so sklom .Olaminovať by to bolo asi najlúčinnejšie . |
|
LQd modelár Príspevkov: 36 Moje modely Poslať správu |
Zdravím, ako to myslíte "presýtiť predok z EPP sekunďákom" ? po poslednej havárii som trochu laminoval krídla okolo úchytu a keďže bola vytrhnutá aj jedna motorová lóža a mal som narobený epoxid, tak som ju ním doslova obkydal aby som ho minul. Teraz sme skúšali olepiť "motor housing" s lepiacou páskou so sklenými vláknami, výchylka je výlučne v rovine plochy krídla, tak je páska uložená tak, aby vystužovala práve tento smer deformácie a zdá sa to byť o niečo lepšie, ale otázka znie, či sa to ozaj zlepšilo, alebo len baterka poľavovala, tesne po tom skončila a práve sa nabíja na nové testy. |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Treba spevniť okolie uchytenia mot.prepážky .Mäkké EPP spôsobuje rozkmitanie celého pohonu |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
V prvom rade by som vyvazil vrtule!!! a to vo vsetkych smeroch na vyvazovacke potom by som sa presvecil ci idu stopy listov v jednej rovine ked su osadene na motore trebarz pravitkom od nabezky kridla, ako druhe by som preveril a vyvazil motory tymto stylom https://www.rcportal.sk/vyvazenie-outruneru-rychlo-a-jednoducho-v875 potom by som dynamicky vyvazil celu sustavu motor vrtula za chodu postupnym pootacanim vrtule ako na videu s tym kabelbinderom a tiez tym vybrometrom da sa to lahko stiahnut z androida.... garantujem ti ze motory aj keby boli zavesene na kuse papiera nebudu vybrovat.... |
|
LQd modelár Príspevkov: 36 Moje modely Poslať správu |
No to je mi jasné, že zabíjať vibrácie zvyšovaním tuhosti nie je veľmi cesta a vyváženie by malo byť prvoradé. No je to peklo. S vyvažovaním sa bavíme už nejaký ten čas a nie je na to vybavenie. Vyskúšal som už niekoľko vyvažovačiek a všetky boli k ničomu, obvykle vyvažovačka mala vyššiu nevyváženosť než ľahučká plastová vrtuľa. A aj tak by to nepomohlo, lebo niečo spraví i unášač, motor, postavenie marsu voči venuši... Vyvažovanie na motore je strašná pipľačka, no doteraz to šlo, často s dosť nekonzistentnýmy výsledkami, je to dosť problém kvantifikovať. Nie to ešte určiť, na ktorú stranu. Mám toho plné zuby, dúfal som, že drahšie vrtule to nebudú potrebovať, no to bol omyl. Už sa toho desím pri svojej prvej kvadrokoptére, keď s lietadlom sú také problémy. Zatiaľ ďakujem za rady, idem si to preštudovať a vyskúšam. |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Ten kúžel už pri spustení opisuje kruh tak ako vravíš treba vyvážiť jak staticky tak dynamicky a začať od motora |
|
LQd modelár Príspevkov: 36 Moje modely Poslať správu |
Ale to video nie je naše, len je z podobnej situácie a vyzerá to podobne, no nie rovnako. My máme výkmit výlučne v rovine plochy krídla, resp spojnica krajných polôch kužeľa je rovnobežná s nábežnou hranou krídla. No, vrtuľa vyvážená na vyvažovačke snáď najlepšie ako to šlo a s rozkmitom sa nič nezmenilo, stále robí to isté. Môže motor, ktorý sám o sebe vibruje len jemnučko a v podstate ide hladko a pekne, no nie je nijak vyvažovaný, spôsobiť spolu s vyváženou vrtuľou takú pohromu? Vzdialenosti od nábežky krídla po konce listov sú pre oba listy rovnaké. Teda aspoň v rámce dosiahnuteľnej presnosti (chyba do 0,5mm). odkaz na Youtube |
|
Barlog modelár Príspevkov: 232 Moje modely Poslať správu |
pritom nevyvažené GWSka takto nevibrovali , je pravda ze tam začali vibrovať linearne zo vzrastajucim plynom išli hore aj vibrácie ... dynamicky sme ich vyvazili a šli v pohode ... tuna je to strašný skok od momentu ked necitit žiadne vibrácie po moment ked su už tie vibracie šialené |
|
dusanc modelár Príspevkov: 5 Moje modely Poslať správu |
podla mňa máš vôlu v ložiskach |
|
Barlog modelár Príspevkov: 232 Moje modely Poslať správu |
zaujimave je že keď sme motor vybrali vonku a drzali v ruke tak skoro vobec nevibroval ... |
|
PKsoo modelár Príspevkov: 723 Moje modely Poslať správu |
GWS su lahsie, preto sa to tak neprejavuje. Ja my som skusil motor bez unasaca, potom s unasacom . Mal som v rukach uz X krivych unasacov. Tak ako pise Ludo treba vyvazit vrtulu na magnetickej vyvazovacke, tam sa prejavi aj najmensia odchylka. Ja dovazujem pretieranim koncov listov Revel farbou. A mozno naozaj aj tie loziska, ale to by bolo asi pocut |
|
Barlog modelár Príspevkov: 232 Moje modely Poslať správu |
no vyvážili sme aj GWS a APC tak ze sa vôbec nepohla v ziadnej osi ( na GWS bol akurat kusok nevivažený stred ale to fakt iba malinko ) je fakt ze aj na GWSkach je rozkmit ale iba pri cca 80% a prestane pri cca 90% (možno skôr) a zase sa to zastabilizuje bez vibrácii APCcka su tahšie tak možno fakt aj mala vola v ložiskách resp nedostatočne tuha motorová loza alebo aj mierne krivy unášač spôsobí vibrácie ... alebo kombinácia všetkých faktorov ... no nic z LQd to budeme riešiť zatial tam hodíme GWSka vystužíme lozu + olaminujeme co celkovo zvyši tuhosť ( aj na RCGroups pisal jeden že to dosť vyrazne pomohlo) |