autor | správa | ||
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Myslím že niekoľko rád pred prvým letom by začínajúcim bodlo, aj keď rozhodne nie som skúsený. Napríklad beta 1400, teda aspoň staršie verzie, majú ako spojku krídla plastovú rúrku, ktorá sa pri prvom lete zlomí takmer s istotou, takže ihneď vymeniť za uhlíkovú tyčku! Moja cessna 480 pelikán bola od výroby značne nevyvážená do strany, takže prvé pokusy o let dopadli iba ničením súčiastok, potrebné bolo dovážiť až 16gramov na jednu stranu krídla, odvtedy letí pekne rovno. No a reklamácie, to je moje nešťastie, mne sa kazí všetko odkedy žijem. Reklamoval som u pelikána, že setová nabíjačka nenabíja a baterka je trochu nafúknutá. Reklamácia vrátená ako neopodstatnená, nuž som baterku dobil inou nabíjačkou a letel. Po minúte letu cessna zdymila a z výšky na hranici dohľadu sa zapichla do oraniska, takže som ani motor nenašiel a baterka na zemi dohorela. Musím pochváliť www.rcsvet.sk, že napriek ,,neopodstatnenosti reklamácie´´ v pelikáne mi plnú škodu nahradila. Takže verím, že existujú ešte seriózni predajcovia, na rozdiel od nie celkom serióznych výrobcov ... |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
To by si mohol rozvinúť... |
||
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Mal som prvú Betu, neviem či si chcel použiť expresívny výraz na spojku krídel, ale môžu sa nájsť užívatelia, ktorí ti uveria, že tam bola plastová trubka. Mal si Betu v ruke? Je tam uhlíkovo-laminátová tenkostenná trubka, s ktorou som lietal pokiaľ som Betu nepredal. Pokiaľ stále ťaháš za páčky, zlomí sa ti aj uhlíková, lietadlo treba nechať lietať, a nie ho stále niekam naťahovať... K tej baterke - Laco správne podotkol, že by si to mal rozpísať, akou nabíjačkou si to nabíjal. Vo všeobecnosti by si nemal nielen lietať s nafúknutou baterkou, ale tobôž nie pripájať ju k nabíjačke a spokojne nabíjať. Takáto batéria je na vyhodenie a je nebezpečná aj na bežné skladovanie. Ja mám skôr dojem, že toto bola tvoja chyba, že ti zhorela Cessna, takže tá "neopodstatnená reklamácia" bola opodstatnená. Priniesol si ukázať nafúknutu LiPolku keď si reklamoval nabíjačku? |
||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
lipolky sa nafukuju vo vacsine pripadov po podvybiti a naslednom nabijani, ani ich netreba prebit. Predpokladam ze nabijacka naozaj bola v poriadku a zapricinil si si to nespravnym pouzivanim baterie. Lipolky by nemali pouzivat ludia ktori nemaju nabijacku ktora dokaze zobrazit aktualne napatie ci uz na displayi alebo ledkami, pripadne nemaju doma multimeter pripadne maju ale nevedia pouzivat. |
||
skylark modelár Príspevkov: 1454 Moje modely Poslať správu |
Ja som mal setovú nabíjačku a keď baterka nebola v poriadku, tak blikala červená ledka a pípalo to, že error. To sa stávalo, keď som príliž vybil baterku - teda ako redix správne podotkol, keď je podvybitá. Zhodou okolností, tiež sa mi to podarilo s Cessnou 480. Asi tam bolo na figu reglo, lebo odkedy používam turnigy plush regla, tak tie odpájajú motor, keď je už napätie príliž nízke práve kvôli prevencii podvybitia lipolky. Neviem, čím si ju nabil potom, ale takáto baterka je naozaj už nebezpečná. Sú nejaké alchymie okolo toho, ako oživiť úplne vybitú lipolku, ale výsledky sú diskutabilné. Ja som to vyskúšal 2x, raz mi prišla mŕtva baterka už z HK a tú som oživil tak, že som ju dobil nad 9V maličkým prúdom ako NiMH baterku a potom už normálne ako LiPol v balancing mode. Odvtedy šľapala. Druhýkrát som to isté spravil s lipolkou z vysielačky, ktorú som zabudol zapnutú celú noc. Tiež po tejto "kúre" ešte fungovala, ale keď som vysielačku zabudol vypnúť druhýkrát, už to nerozchodila....radšej som ju zneškodnil a zlikvidoval. |
||
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
K tej spojke krídla. Myslím že sezóna s betou je dostatočne dlhá doba na spoznanie pevnosti lietadla, trubka tenkostenná predstavuje hrubé riziko totálnej škody a ohrozenia okolia. Spojka praskla pri prvom alebo druhom lete v miernej zákrute /nebol som absolútny začiatočník/, praskla za letu a krídla pekne na rozlúčku zamávali. K tej baterke. Baterka bola raz nabitá setovou nabíjačkou pelikán a bola spolu s nabíjačkou odoslaná k reklamácii pretože nebola schopná sa nabiť, rovnako mierne nafúknutie baterky som v reklamácii uviedol tiež /nebolo to nič extra nafúknutie, ale na novú baterku použitú raz neobvyklé, viem čo znamená nafúknutá baterka a viem ako horí baterka, nebola podvybitá atď .../. Druhá baterka, tiež setová, zaslaná k reklamácii a tiež neschopná nabitia na setovej nabíjačke - je na inej nabíjačke plne funkčná. Reklamácia vrátená ako že ,,chyba se neprojevila - batérie a nabíječ v pořádku´´. Následne som baterku dobil na inej nabíjačke - keďže bola doslova označená výrobcom ako v poriadku no a ... po dvoch minútach letu cessna zdymila a ... totálka. Potom som pekne sfotil zhorenú batériu v zhorenej cessne /všetko ostatné vrátane reglu normálne zohriate, nedymilo.../. Táto reklamácia /teda že vadná batéria označená výrobcom ako oficiálne v poriadku spôsobila totálku/ bola opäť uznaná výrobcom ako neopodstatnená. |
||
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
nepoznám spojku v bete, ak píśeš že výslovne táto je nebezpečím, neviem posúdiť. Ale ináč sa tenkostenná trubka ako spojka používa bežne - viď spojky vo veľkých akrobatoch
mňa ešte nenapadlo po nejakom čase používania reklamovať baterku (ani NiCd, nieto ešte Lipol. Nevedel by som mať totiž absolútnu istotu, že som ju nepoškodil podvybitím alebo nabíjaním. napriek tomu, že nepoužívam tzv. setové nabíjače, ktoré sú (až snáď na výnimky ktoré som ešte nestretol) skutočne nie práve najlepšie pre zdravie aku. Ja stále tvrdím - ak sa chce človek venovať modelarčine - mal by ako prvé investovať do dvoch vecí - kvalitná RC súprava a kvalitná nabíjačka. Tieto veci totiž ostávajú, ostatné je spotrebák |
||
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Zaznelo slovo bozie. Bezvyhradne suhlasim. Toto by sa malo dat ako motto rcportal.sk. |
||
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Áno. Ale potom by výrobcovia RTF verzií nemali dostatočný obrat. Tiež som zaregistroval pred kúpou prvého modelu, že skúsení modelári na fórach absolútne nedoporučujú RTF verzie, lacné vysielače a setové nabíjače. Až teraz viem o čom to je. Samozrejme..., ale kto by si pri kúpe prvého modelu kúpil vysielač rádovo v stovkách eur atď ... Peter: baterku som reklamoval po jednom použití a vrátení baterky z reklamácie, teda zbytočne sa zamýšľať o reklamácii ,,po nejakom čase používania´´. |
||
Bumpy_SK modelár Príspevkov: 1301 Moje modely Poslať správu |
vo wildhawkovi mam tiez asi tenku trubku a nic, ale vy s betami lietate ako s hotlinerom |
||
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
s casti s tebou aj suhlasim,z casti aj nie.... Pretoze ked sa niekto uci lietat na BETE,tak je rad ked sa drzi vo vzduchu (poznam z vlastnej skusenosti). A predsa,ked to este nema v rukach,kniplami na vysielacke kyve hore - dole a tym padom sa lahko stane,ze kridlo je pretazene a spojka praskne... |
||
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
keď som písal, že by som baterku asi u takéhoto nereklamoval - myslel som to tak, že keď to aj uhráš, dostaneš takú istú baterku, ktorej kvalita a životnosť je pochybná - teda nie je veľký význam sa tým vôbec zaoberať. Baterka je spotrebák. Mne sa uź aj u hyperionu stalo, že po pár cykloch sa mi jedna sada trocha prifúkla. Ale zatiaľ lieta, aj keď mám pritom malú duśičku a sadu drźím pre istotu v plechovke Čo si písal, že si tvoju sadu nabil na inej nabíjačke - píšeš, že baterka bola nafúknutá - to je pri prvom nabíjaní zriedkavé, hlavne keď prvé nabíjania by mali byť šetrnejšie, aby sa baterky nejak nastavili, rozbehli. Ale to si určite na tej inej nabíjačke zohľadnil.
z tohto čo píšeš nevedno, či bola chyba v nabíjačke, podľa mňa skôr nie. Mne sa to javí skôr ako problém aku, ktorý pôvodná nabíjačka nedokázala nabiť, zatiaľ čo druhá nabíjačka do neho narvala nejaký náboj. Aký čas prebehol medzi nabitím a letom? Ludicek, ja na tvojom mieste by som to hodil za hlavu a šiel ďalej. Nemá význam sa v tom rýpať, k ničomu rozumnému to nevedie. Chápem, je to na porazenie, keď vyložíš peniaze a dostaneš za to niečo, čo ti neslúži k spokojnosti. Ale ja som sa už za tie roky naučil, že sa z takýchto vecí treba poučiť a podľa toho isť ďalej. hlavne sa nenechaj znechutiť, v modelárstve tých strát budeš mať viac, na to si zvykneš. Ale pekné zážitky to iste prevážia |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Tá druhá nabíjačka je aká? Typ... Zopár rôznych druhov akumulátorov mi už cez ruky prešlo a nechce sa mi veriť, že by bez pomoci užívateľa len tak zadymila... Nabudúce ak budeš mať novú baterku, tak ju najskôr zmeraj. Rozdiel v článkoch by nemal byť väčší ako 10mV. Ak je väčší nabíjaj prúdom 0,1C a potom aspoň prvých 5 cyklov maximálne 1C. Nikdy nevylietavaj viac ako 80% kapacity. Pokial máš nabíjač o ktorom nevieš čo robí tak sa ho okamžite zbav (recyklovaním). |
||
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Všetky prípevky ok, len ma hnevá že keď baterka vrátená z reklamácie pri prvom použití spôsobí škodu tak by ju mal výrobca akceptovať, to je všetko, lebo aj keď sa pokazí televízor tak sa reklamácia dojedná a nie toto jednanie uvedeného výrobcu. Mne je jasné že už žiadna setová elektronika a toho sa budem držať, ani ma neporazilo, kúpil som si nový vetroň, novú nabíjačku, nový optic 6, kvalitné aku, tak dúfam že zbytočných problémov zo setovej výbavy sa zbavím. A dúfam že v budúcnosti budem schopný fungovať aj na meraní napätia jednotlivých článkov, zatiaľ si skôr vychutnávam pilotáž ako elektroniku. |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
No ale tym vychutnavanim mozes dojst opat na zaciatok |