autor | správa | |
bibo modelár Príspevkov: 34 Moje modely Poslať správu |
Zdravím , potreboval by som poradiť , ako nastaviť-takt od Planet Hobby , je to 11,5 ccm ,sviečka OS-F , vrtuľa podla doporučenia výrobcu 12X6 , môže byť aj 13X8 , ale tú som ešte nezohnal. Problém je nasledovný , aj po vybehaní cca 3l palivaTornado 5% , som schopný nastaviť max otáčky , ale pri prechode na min proste hhasne , ak sa mi podarí nastaviť voľnobeh , zasa nejde do max otáčok . Návod bol iba v nemčine a vyrozumel som , že palivová ila má byť nastavená na 2,5 otáčky , ihla regulujúca množstvo vzduchu na 4,5 otáčky . Napriek tomuto nastaveniu a laborovaniu okolo neho nieje chod spoľahlivý . Inak , je to môj prvý štvortakt. Vďaka za každú radu. |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
do nastavovanie 4 taktnych zhavikov sa moc nevyznam.....ale nemoze to robit aj sviecka? vlastne ked stiahnes plyn do neutralu tak zhasne? to znamena ze ma zmes moc bohatu asi,ze.....zase ked nastavis volnobeh a das do max otacok,tak nejde naplno.....vtedy je zmes moc bohata zrejme,lebo inak by skapinal postupne,keby bola moc chudobna......no podla mna tam musi byt nejaka ta spravna poloha..........a neocakavas od toho motora zbytocne vysoke maximalne otacky? ze mozno sa neorientuj maximalnym rozsahom otacok co udava vyrobca,ale skus si aj sam nastavit taku polohu,kedy by ti motor isiel aj na volnobehu a aj na maxime dost dobre....... |
|
bibo modelár Príspevkov: 34 Moje modely Poslať správu |
Pripúšťam , že to može byť sviečka , inú ,okrem OS-F som tam ešte nedal . Otáčky udávané výrobcom však beriem s rezervou a hlavne pri novom motore . Ale trápi ma to , že už na posluch to má pomerne nízke otáčky , na plný plyn ich zoštelujem na podstatne vyššie ,prechod je fajn , ale potom pri spodnej hranici chcípne , resp zdochne na ešte pre voľnobeh dosť vysokých otáčkach , no a po vychladnutí je ho problém nahodiť . Ak mám dobre zoštelovaný voľnobeh a ide dobre nahodiˇ, zasa na plný plyn nejde do otáčok. Inak , možno to bude blbosť , ale všimol som si , že aj po niekoľkých min na plný plyn je motor iba vlažný , nie horúci , akoby mal byť , proste , ho možem chytiť do ruky . Kryt motora som tam ešte nemal , tak neviem , ako sa zohreje pod ním. Nemože to byť aj nízkou teplotou motora? |
|
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
no ak je to naozaj tak ako vravis ze sa skoro vobec nehreje,podla mna to kludne moze byt tym.....to znamena ze mas v palive prilis vela nitra,alebo aj zmes je este, sice len trosku,ale bohata a tym vlastne motor lepsie chladi,kebyze je zmes chudobnejsia,tak ziska viac na max otackach a na volnobehu by ho mozno ani ,,nechlastalo,, a nezdochol by....ale tym sme sa zase vratili k tomu nastaveniu karburatora |
|
arij modelár Príspevkov: 220 Moje modely Poslať správu |
si ma predbehol, tiež mi to vychádza na bohatú zmes, sviečka tiež velmi podstatná vec, kolkatku tam máš...daj presné označenie toho motora |
|
bibo modelár Príspevkov: 34 Moje modely Poslať správu |
Je to Planet Hobby 4-takt 11,5 ccm , sviečka OS-F , palivo Tornado 5% nitro , vrtuľa 12X6 , skúsim ešte kúpiť sviečku ASP . Tiež sa mi zdá , že to može robiť sviečka , totiž žhavenie musím mať pripojené dosť dlho a musím zvýšiť otáčky , počkať a až potom ho odpojiť , inak chcípne. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Odporúčam sviečky Novarossi. Sú drahšie, ale vydržia dlhšie ako ostatné (poväčšinou). Ak budeš v obchode, zober jednú teplú a druhú studenú sviečku a postupne skúšaj. Možno to je fakt sviečkou (a možno ani nie). |
|
pepepe11 modelár Príspevkov: 185 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, ja mám ten istý motor, ale od ASP a ide mi v pohode na palivo 85/15 bez nitra. Zo zlým voľnobehom musíš počítať, je to 4 takt, pri dlhšom voľnobehu už nestíha tak dobre žhaviť sviečku, tak chcípne..Ja som to vyriešil elektronickým prižhavovaním a mám svätý pokoj, pokiaľ nechceš mať zvýšený voľnobeh. |
|
bibo modelár Príspevkov: 34 Moje modely Poslať správu |
Takže kúpim nejaké sviečky , vyskúšam a uvidím .
Je to môj prvý 4takt , takže som netušil čo a ako , navyše má návod v nemčine a tou nevládnem. Malo by to byť to isté , ako ASP , s ich 2taktmi mám dobré skúsenosti. 4-takt som volil len preto , že pri použití 2taktu by som mal sanie narazené na prednej prepážke a kvôli výfuku by som musel rezať ďalšie dve , ktoré tvarujú trup . Prižhavovanie ma tiež napadlo ,len som sa mu chcel vyhnúť , no možno nebude iná možnosť . Mám tam namontované diaľkové žhavenie , či ako sa to volá . Nakoľko mám dolu kryt motora a snažím sa ho naštelovať , je momentálne odpojené. Pepepe , Cessna od CMP , ako lieta? V poslednej dobe je ich na trhu dosť , tak je problém si vybrať . |
|
pepepe11 modelár Príspevkov: 185 Moje modely Poslať správu |
Zatiaľ ešte nelieta...dnes som bol s ňou pojazdiť po letisku trochen...ešte čakám na prednú podvozkovú nohu...odpruženú...
odkaz na Youtube |
|
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Peknaaaa |
|
pepepe11 modelár Príspevkov: 185 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 19. 6. 2010 o 20:35
| odkaz na príspevok
No s tým lietaním tej cessny to teda fakt nieje bohviečo...dopredu som dával 432g olova! Je ťažkopádna, veľmi rýchla...Dostal som ju do vzduchu, potrebovala na to cca 50-60m, vytrimoval, keď už letela, bolo to v pohode...ale keď som išiel na pristátie pri ubratom plyne sa dosť stáčala doprava...musel som ju dosť korigovať...tak sa mi zadarilo a pravým krídlom som chytil trávu na kraji letiska....výsledok prasknutý balzový poťah pravého krídla v strede...a už sa rozoberá...kúpil som si Liberty 182 od BH...čítal som recenziu a vyšla celkom dobre....mala by byť aj ľahšia-má balzový trup a ľahšie ovládateľná. Odkaz pre LV: už viem, čo je to tehla |