autor | správa |
JOFO modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
to len ja som pochopil ze Mravecm1 to olaminoval koli tomu aby ho neposkodil pri pristavaniach a podobne , nie primarne koli chveniu kridel ???? a jasne ze odkazovat na link na svoju stranku predsa nieje reklama islo len o odbornu pomoc |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
for JOFO ... vo svojom prispevku na predchadzajucej strane ( 3. 2. 2015 o 23:31) Mravecm1 pise: Neviem, ako to bolo u prvej verzie, ale tato nova, ktoru mam ja, uz v kridle ma uhlikovu pasnicu zabudovanu. Myslim, ze tuto to je celkom vidno... S tym mojim olaminovanim (ziadna nalepovacia folia ani nic podobne, ale skelna tkanina+epoxid, teda riadny sklolaminat) sa ale niecoho podobneho naozaj neobavam. To je lepsie ako 10 takych pasnic. To kridlo je teraz tuhe ako drevena lata Video a debata predchadzajuce tomuto textu , podla mna boli o kmitani kridla, nie o jeho poskodeni pri pristati. Ale mozem sa mylit. Odolnost proti poskodeniu pri pristati ..... olaminovanim povrchu makkeho kridla jednou vrstvou skla sa odolnost na otlacenie prakticky nezmeni.Prietaznost jednej vrstvy skla je podobna ako u igelitu tj. cca 2-3 %. Pevnost v ohybe a kruteni ..... povrch by museli tvorit minimalne tri vrstvy tenkej sklennej tkaniny ,aby bol potah samonosny,pevny a tvarovo stabilny. Bohuzial pri troch vrstvach bude sice tvrdy ,tuhy, ale krehky a tazky. Vzhladom k tomu ze EPO je prakticky guma,pri prekroceni pripustneho tlakoveho zatazenia, ak nebude potah podoprety a previazany tuhou stojinou (co nie je) , velmi rychle strati tvarovu stabilitu a zdeformuje sa. A sme zase odkazani len na ohybovu pevnost povodnej gumovej konstrukcie, vyztuzenej uhlikovou gulatinou. Bohuzial tym olaminovanim (zvysenie hmotnosti nefunkcnym potahom) sme sa obrali o niekolko desiatok az stoviek gramov uzitocneho zatazenia, alebo sme posunuli padovu a pristavaciu rychlost o niekolko km/h vyssie (ked kridlo nalozime uzitocnym nakladom i cez doporucenu vzletovu hmotnost) a sucasne chceme, aby pri pristati netrpelo . Trosku protichodne , nie? Kridlo o ktorom sa bavime je cielene vyrobene z relativne odolneho a pruzneho materialu. Vnutorna struktura a rozmiestnenie vybavenia by mali byt navrhnute tak, aby pri maximalnej vzletovej hmotnosti a max pripustnych nasobkoch nedoslo k takym deformaciam , ze bude prekrocena medza pruznosti pouzitych materialov . Podla postupnych zmien u diskutovaneho typu sa da usudzovat, ze sa s tym uz vyrobca zaoberal. V kazdom pripade,ak by bola nevhodne navrhnuta vnutorna struktura kridla (nevhodne umiestnene vyztuhy a hmoty sustredene za aeroelasticku osu,....) plosnym olaminovanim kridla (tj.zvysenim tuhosti) sa len posunie hranica rychlosti ,kedy dojde k rozkmitaniu a destrukcii. Jednoducho povedane ....ak kridlo ,vzhladom k jeho vnutornej strukture nema schopnost samotlmenia vybudenych kmitov, tak sa rozkmita ,aj ked by bolo ocelove. Preco sa to deje a ako tomu celit je prave predmetom tych clankov.Odkaz som dal v blahovej nadeji ,ze to debaterov skutocne zaujima. Ad reklama ...odkazy na moj web su na tomto portali (po nasej vzajomnej dohode s adminom a vlastnikmi portalu) v roznych vlaknach oficialne od 23. 12.2008, tak v com je problem? Vadi vam, ze mate moznost niektore zakladne informacie ziskat jednym klikom,miesto surfovania po sieti? Nie je to sice bohvie co, ale pred casom som to robil s umyslom , ze potrebnym usetrim cas.... vidim ze asi zbytocne. Pozn. zaujimave je, ze sa nezdvihla vlna protestov, ked som daval (sponzorsky) do sutaze tohoto portalu kompozitoveho Mustanga.To bola tiez reklama nie??? veka |
mravecm1 modelár Príspevkov: 608 Moje modely Poslať správu |
JOFO: Som rad, ze aspon niekto cita vsetko a pozorne . Necuduj sa. Tak to dopadne, ked niekto necita vsetko,ale vidi iba to, co chce vidiet veka: Pochop konecne jedno. Z toho co som pochopil, si v tejto oblasti profik, ktory sa tym zivi (resp. venuje sa vyrobe dlhe roky). Tvoje vedomosti nikto nespochybnuje. Ale je jasne, ze mas vdaka tomu na danu vec uplne iny pohlad ako 99% ludi, ktori to robia iba pre zabavu. Nemozes cakat, ze ked das takemu amaterovi ako ja radu typu "je vidiet, ze o tom nic nevies, tak tu mas haldu dokumentov a studuj", ze to padne na urodnu podu. A to navyse vo vlakne, kde o radu nikto neziadal. Potom to bezpochyby posobi ako povysenecke gesto, aj ked to tak mozno zamyslane nebolo. Takisto chapem, ze moje riesenie ti pripada nezmyselne, ale to zase iba vdaka tomu, ze mas dlhorocne skusenosti a urcite aj kvalitne technicke zazemie, takze je pochopitelne, ze hladas sofistikovanejsie riesenie. 99% ludi hlada co najjednoduchsiu cestu, pretoze nema ine moznosti, ci uz koli casu, nedostatku technickeho vybavenia, financii alebo co ja viem co este. A napriek tomu, ze ty tomu neveris, svoj ucel to splni. PS: Dufam, ze som ta nijako neurazil a snad si ma konecne pochopil |
JOFO modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
to VEKA , ako uz pisal mravecm , je jasne ze mas v ohlade rc modelov znacne znalosti a hlavne skusenosti , ale presne ako bolo aj hore napisane , tvoj komentar vyznel maximalne povisenecky , zial vela z modelarov (takych ako ja ) to nerobi pre to aby to bolo dokonale , ale proste iba pre funn a aj ked mi model padne , nerobim z toho tragediu a poviem ti pravdu , aj napriek tvojmu linku na dlhosiahli text o pricinach v letovich nedostatkoch to ja citat aj tak nebudem , nakolko nemam potrebne vybavenie na adekvatne odstranenie zavady . U fpv ide z mojho osobneho hladiska skor o tu technicku stranku veci (OSD autopilot , UHF) model ako taky (hlavne jeho vyzod ) je aspon pre mna uz druhorady , a tak trochu chapem ze ostatnych skutocnych modelarov (ktory si potrpia na vernost a kvalitu spracovania) sa to stretava s akousi nevolou a priam pohrdanim.... A co sa tyka reklami, ja som nenapisal ze ju tu nesmies mat( ak to mas dokonca vyriesene s adminom o to lepsie) lebo robil som niekolko rokov admina na jednom vacsom (auto) fore a s "radami" v podobe odkazov na inu stranku som sa stretaval kazdodenne ... a co sa tyka sponzorstva (aj ked uz fakt nechapem ako to suvisi s temou) tak ale jednalo sa o reklamu a na to som narazal ... a veka , este raz , nikto tu nezpochybnuje co si napisal , len nemyslim ze tu to padne na urodnu podu .... a PS: tvoj citat mravecm bol vytrhnuty z kontextu , on iba odpovedal na otazku (aspon tak som to pochopil ja) pokial som to ja spravne pochopil , tak model co ma mracecm uz ma ten problem zrejme odstraneny od vyroby , olaminoval ho bez toho aby skusal ci sa kridla chveju alebo nie .... |
mravecm1 modelár Príspevkov: 608 Moje modely Poslať správu |
Hadzem si to sam z lavej ruky. V pravej drzim vysielac, takze to mam od prveho momentu stale pod kontrolou (pozivam MOD 2). Mal som najskor aj pomocnikov, ale bolo mi jasne, ze ak chcem lietat, kedy to mne vyhovuje, musim si to hadzat sam. V zaciatkoch to bol celkom problem zistit ako nato (aj dve mensie jazvicky na ruke mam ), ale teraz to uz ide uplne bez problemov |
mravecm1 modelár Príspevkov: 608 Moje modely Poslať správu |
Tak ja som tam dal vrtulu 11x7. Trochu som sa tiez obaval dat tam vacsiu . Takto mi to zatial vyhovuje. Ale teraz vidim, ze aj s vacsou by to nebol problem. Ta vrtula je od miesta uchopenia relativne daleko. Takze ak si davas pozor, nemal by to byt problem. |
Michal-LC modelár Príspevkov: 322 Moje modely Poslať správu |
Pekne ti ta X8 lieta,majestatny stroj to musi byt.Sice som ho nazivo este nevidel,video z neho je fakt krasne stabilne..Pri tom startovani fakt pozor,videl som par videii a fotiek,co jeho vrtula dokaze s prstami spravit..ja som chvilu lietal z mensim kridlom,phantom fx61 z hobbykingu a uz pri nom sa sakra bal o prsty |
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Pekné video zvuk som si stiahol asi na 10-15% a mal som pocit ako by som sedel v ultralajte na výhliadkovom lete...paráda....palec hore.... |
pf1960 modelár Príspevkov: 739 Moje modely Poslať správu |
Pekné a hlavne stabilné zábery, na ktoré sa dá dívať. Čo chystáš ďaľej? Lebo natáčanie videa po čase väčšinou upadne do stereotypu - tie isté lokality, tie isté zábery, ... Pôjdeš cez FPV na dlhšie vzdialenosti? |
mravecm1 modelár Príspevkov: 608 Moje modely Poslať správu |
pf1960: No s tym stereotypom mas uplnu pravdu, ale zatial este je par veci, ktore by som rad skusil. Urcite by som rad skusil aj dlhsie vzdialenosti (ked nato najdem odvahu ), ale urcite nie ziadne extremy, maximalne tak 3-4km podla toho, kolko zvladne ta moja futaba. Videl som nejake videa, podla ktorych by mala zvladnut aspon 3,5km (a mozno aj trosku viac, ved uvidime) . Dalej uz by som potreboval LRS a takisto ine anteny pre video prenos, ale do toho zatial neplanujem ist. Takisto som sam zvedavy, kolko zvladne video prenos. Michal-LC: Taky mensi incident RUKA vs VRTULA som uz zazil aj sam na vlastnej kozi. Nebolo to s X8, ale s tym predchadzajucim samokridlom. Ale to bolo sposobene naozaj len mojou neskusenostou. Takze odvtedy nato myslim vzdy, ked to chytim do ruky a chystam sa hodit |
JOFO modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
ked pojdes niekedy lietat v okoli ZA , daj vediet , pozrel by som si rad tu x8 nazivo |
Michal-LC modelár Príspevkov: 322 Moje modely Poslať správu |
Mozete si spravit aj vylet do okolia Lucenca,dame dake polietanicko |
mravecm1 modelár Príspevkov: 608 Moje modely Poslať správu |
hmmm... skoda, ze to nie je trochu blizsie k Ziline |
Jameson modelár Príspevkov: 221 Moje modely Poslať správu |
X8 pri Ziline ma JonesFPV, pri Kysuckom Novom Meste, kontaktovat ho mozes na http://www.facebook.com/fpvsk/. Ten urvaty winglet 2 strany dozadu patril jemu |
JOFO modelár Príspevkov: 25 Moje modely Poslať správu |
jj Jonesa poznam , raz som bol aj unho doma , sme cosi riesili s nefunkcnym OSD , x8 mi ukazoval este ked ho mal len v garazi pripravene , len neviem ci chodieva tak viac lietat, kedze mi prisiel ako dost zaneprazdneny |