autor | správa |
Xfive modelár Príspevkov: 208 Moje modely Poslať správu |
Skusil som porovnat naklady Nitra s elektrom. Kto ma zaujem, moze to poupravovat a dat to spat sem pre dalsich. Som zvedavy, kde toto skonci...? Nitro verzus elektro.xlsx |
hofoo7 modelár Príspevkov: 562 Moje modely Poslať správu |
ja osobne by som nepocital cenu napr akucky , nabijacky , startera.... ale spocital by som cenu elektriny na nabitie -> dlzka letu a z toho cenu na 1 minutu letu vs. cenu paliva na 1 minutu letu |
Ludo_ZA modelár Príspevkov: 567 Moje modely Poslať správu |
+ prémia za rizikovosť pri lipolke (tých 150 cyklov nie je nikdy istých) |
simonic80 modelár Príspevkov: 610 Moje modely Poslať správu |
Pri cene 4L za nitro palivo 27evri cca mi vychadza ze elektro je na lietanie lacnejsie.S piperom vylietam jednu nadrz cca 450ml za 14min. A ked mam dobry den a cas tak vylietam zhruba 3 nadrze. Len zazitok a efekt je uplne niekde inde oproti elektru |
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Poison-nitro-verzus-elektro.xlsx Upravil som tabulku podla mojich nakladov - som v praci tak sa da Inak fajn spracovane Martin. Dobra tema. PS: Nastastie sa nebavime o letovych vlastnostniach - o kladoch a zaporoch, lebo by sme zistili ze sme nic nezistili Ale v nakladoch je to asi jasne. |
mezo11 modelár Príspevkov: 201 Moje modely Poslať správu |
Pri vašom lietaní si to prepočítajte na 100 letov. Dlhšie vám baterky podla mňa nevydržia. Pri benzínovom motore nepočítajte celú nádrž. Túto sezónu som si začal rátať náklady môjho spalováku. Na bandasku 4L urobím cca 15 letov 6,5-9min, podľa počasia.( teplo dlhšie, zima kratšie). Podľa mňa (môj názor) spalovák má menšie náklady na prevádzku ako elektro. A to nehovorím o letovom čase. |
Timo modelár Príspevkov: 1248 Moje modely Poslať správu |
Howking lieta v 90tkovom Rapiku 25C-čkové baterky a má na nich tuším už cez 500 cyklov. Podla toho čo som ho videl lietať v Trnave, nakladal tomu riadne!!! Tam dostávajú baterky riadne na bandasku! Rapík mu chodí suprovo a Howking velmi pekne lietal. PS: keby si tam bol, bol by si to videl. |
kuro99 modelár Príspevkov: 2161 Moje modely Poslať správu |
Mna stoji letova minuta na rigide pri predpokladanych 100cykloch 0,16E, lietam 7min, mam tam 5kw motor. Ak uvazim dobru starostlivost a stastnu ruku pri kupe a lipo daju 300+ cyklov, lietam 0,05E. Elektro ma tichy chod, vykon ktory z nitra nedostanes, nie je to konstrukcne mozne. Elektro ma vstupne naklady vyssie ale tie sa nestratia, je to investicia do hobby. Martin na 700E vpohode staci raytronic C60 1000W ~150E a kludne 40A zdroj ~50E. Centrala sa da zohnat aj za 200E 2kw. Elektro ma 1 zadrap. Pohonne aku. Je to alchymia, loteria a treba sa o to starat. Ak sa toto ale podari kupit ok, nie je o com. Nitro ma alchymiu v palive a nastaveni motora a v servisovani. Ak sa ale toto podari nastavit je to chmatni a chod system a to je super. |
Marek1 modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
nejde mi otvoriť tabuľku .... |
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Mas stary office alebo ziadny skus toto: Martin nitro-verzus-elektro.xls poison-nitro-verzus-elektro.xls Gens ace 3700mAh 35C uz maju urcite 100 cyklov a su ako nove len v TT som dal asi 15 startov v Sobotu som lietal iba Gensy do Goblina ine nedavam. |
Howking modelár Príspevkov: 179 Moje modely Poslať správu |
Nitro 90-tka: 100 kč na 5 min letu + co 500 startů nový motor. Elektro 700: 6 kč baterka, 6 kč beznin do centrály, 50000 startů nová centrála 1000 startů ročně: Nitro 105000 kč Elektro 13000 kč Není co řešit. |
Marek1 modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
|
poison modelár Príspevkov: 3389 Moje modely Poslať správu |
Ja som zatial zvedavy ako dopadnu moje bat. Mam 3 packy nepoznaju storage vzdy ich dobijem po lietani na 100% vzdy 3C idu kazdy den sem tam obden zatial su vsetky v pohode 1 pack Turnigy 3600 30-40c 2 pack Red Power 3500 40c 3 pack Gens Ace 3700 35c - tie vsak su naj hned zbalancovane clanky na chlp rovnake. Myslim ze strasne vela ma vplyv na baterky regulator. Pri Kontroniku je to zatial super. Uvidime maju okolo 100 cyklov. |
jeeff modelár Príspevkov: 372 Moje modely Poslať správu |
Ta zipper centrala vyzera za super cenu, na Bazosi som nasiel 1000W za 159 EUR, co je parada Do Goblina som kupil 6 kusov Turnigy 5000mah bateriek, ktore ma stali 300 EUR, nabijam len doma a dam na letisku 3 lety, pripadne dobijem z auta 1-2x cize dajme tomu 5 letov. Jednu sezonu tie baterky isto vydrzia, cize to je moj naklad na celu sezonu lietania. Nabijam len doma, alebo z auta, cize nepotrebujem centralu, zdroj ma stal 130EUR (nemecky 700W), kedze doma sa neponahlam nabijam 1C, co aj s balancovanim je okolo 40-45 minut (mam duo nabijacku, cize celkovo vsetkych 6 packov za cca 2h). |
Lukas-1800 modelár Príspevkov: 7 Moje modely Poslať správu |
U mňa je to jasné ja lietam výlučné nitro keď že kupujem len nitro ostane si viem zohnať takmer zadarmo a nitro požívam iba 5% tak toho zaz tak neminiem a ja osobne si myslím že palivo nieje tá najdrahšia položka. A za ďalšie to možno budu súhlasiť viacerí že model spaľovacím motorom znie krajšie ako elektro motor ktorí znie ako rozčúlení čmeliak |