autor | správa | |
Christ modelár Príspevkov: 23 Moje modely Poslať správu |
Pozdravujem všetkých RC modelárov s nádejou, že sa spoločne podelíme o skúsenosti ako dobíjať LiPo batérie na lúke. Ja používam 55Ah autobatériu 6 článkovú 12V / nie tú čo mám pod kapotou motora / ale druhú len na lietanie a dobíjanie LiPo-liek v teréne. I keď lietam len s 3s 1800 mAp baterkami vládze mi v teréne 55 Ah akumulátor dobiť len max. 2 nabíjacie cykly. Hm .... v čom to je ? Veď pred každým výjazdom na modelárske letisko sa akumulátor nabíja niekoľko hodín podľa programu Pb novej asi pol ročnej nabíjačky skyrc RC 660 až do automatického vypnutia. Viete poradiť iný spoľahlivejší zdroj, alebo mi ostáva len nakúpiť hromadu Lipo liek ? |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Aj tie lipolky nabijas rovnakou nabijackou, ako ten pb akumulator? |
|
JiriF modelár Príspevkov: 184 Moje modely Poslať správu |
Ta baterka 55Ah bude asi mrtva, ja nabijam z 55Ah priamo z auta a nabije cca 6ks 1500mAh 4s, potom vzdy nastartujem alebo ked nechce startovat tak z jednej 4s lipo vratim energiu s5 do auta aby to nastartovalo. Nabijacky mam 3x standartne cinske za par eur. Lietam denne a chce to minimalne 15km najazdit kym sa aku dobie co mi +- sedi. Zazracne ta auto baterka sluzi uz 5 rokov s tym ze na RC ju takto mordujem asi 3 roky. |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Presne na ten akumulator to vyzera. Tvoja nabijacka ma rozsah napájania od 11V, takze Ti na akumulatore rychlo poklesne napatie a donabijal si. PB akumulatory potrebuju isty pravidelny rezim pouzivania, nesedi im dlhodobe uskladnovanie, ku ktoremu pravdelne pri nasom sposobe pouzivania dochadza. Potom sice mame akumulator, ktory vyzera, ako novy, ale jeho kondicia je prabiedna a realna kapacita je len zlomok nominalnej. Klasicky pb akumulator sa da este preveriit, zmerat hustotu eletrolytu, pripadne doplnit napln. U bezudrzbovych, ci gelovych to ale neurobis. Kopa modelarov si vozi akumulatory v kufroch, castokrat vacsich kapacit a vydrzi im to skoro na celodenne lietanie. Posledny extrem, kde sa nabijaju velke bloky lipoliek je nejaka sikovna elektrocentrala na 230V, ta obsluzi niekolko nabijaciek naraz, takze sa osadenstvo letiska moze poskladat majitelovi aspon na palivo a nabijate vsetci na plny vykon bez obmedzenia. |
|
misoB4K modelár Príspevkov: 107 Moje modely Poslať správu |
aj takéto môže byť riešenie https://www.rcportal.sk/ako-nabijat-baterie-na-letisku--c381 |
|
juroa modelár Príspevkov: 92 Moje modely Poslať správu |
Ak nabíjaš len malú sadu napr. tebou spomínanú 3s 1800 by som neriešil ďalšiu bateriu okrem tej, čo máš v aute, 5-6x ju nabiješ aj naštartuješ, pokiaľ nejazdíš len krátke trasy do 10km, stihne sa dobiť |
|
mato321 modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
||
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
Ja jedine takto odkaz na Youtube Ale na menšie aku tiež vozím olovo 75Ah a z toho nabijam tak veľa krát 3S 2200mAh že to ani nepočítam. Základom je dobrá autonabíjačka, mne to nabíja okolo 10A cca 3hod a zase je ready. Nabíjačka takáto veľká krava |
|
dandee modelár Príspevkov: 104 Moje modely Poslať správu |
Nazdar,ja som kupil pre iste ucely prenosny solarny panel a dobijam s nim baterky v aute,v karavane,ked dlhsie stoja. Proste ho dam na strechu a dam koncovku do zapalovaca a necham to tam. Na priamom slnku vytvori napatie az 20 V a na 12 V baterku uplne staci. Na lietanie s modelom mam viac bateriek,tak ked ich vylietam,mam toho uz plne zuby a idem domov. Ale solarny panel ma stal asi 50€, a vyplatilo sa to.Urcite. |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Údaje 20V, 12V a 50 Eur určite nie sú dostatočné na posúdenie. Ešte by to chcelo prúd alebo výkon. Či si to nabíjanie akumulátor vôbec všimne. |
|
dandee modelár Príspevkov: 104 Moje modely Poslať správu |
6W . Je to pre automobilove aku. Napriklad v obytnom aute mam na palubnej doske aj panel s meracmi. Mam dve baterky.Jedna je pre motor,druha pre palubne zalezitosti- osvetlenie,cerpadlo na vodu, zapalovacova zasuvka. Ked tam pichnem zastrcku a vylozim solarny panel na strechu,tak napatie ide hore. Samozrejme za jazdy sa to nepouziva,lebo obe baterky su dobijane z alternatora. Pri cestovani ten solarny panel vobec nepouzivam. Ale ked auto dlhsie stoji,tak je dobry pre ozivenie baterky. Ked mam odparkovane auto a nejazdim s nim/ v zime s obytnym autom nejazdim/,tak mam panel za prednym oknom zvnutra,a je tam,aj niekolko dni.Samozrejme,treba zotriet sneh z okna. |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Ak chodíš na akcie s minimálnym lietaním, alebo treba držať akku v nabitom stave tak 6W je možno OK. Ak používaš 2200mAh na 3S tak je to ca 2,2 x12=26,4Wh Ak by to bolo všetko na 100% účinnosti tak stratu z nabitia jednej akku musíš nahradiť ca 4,4 h dobíjaním. Pre bežný solárny panel musí byť 100% bezoblačné počasie, panel nový, čistý a 6W je v laboratórnych podmienkach (možno na rovníku na poludnie). Reálne skôr počítam nejakých 6-8 hodín. Ak je pod oblakom tak panel ide ca na 10% výkonu. Ak samozrejme nemáš amorfný typ, ten ale musí byť kus väčší. |
|
Ďusi modelár Príspevkov: 134 Moje modely Poslať správu |
Kedysi dávno som z auta vyradil 55 Ah baterku, ktorá už v zime nechcela auto naštartovať, ale v lete sme z nej na letisku nabíjali naše baterky 3S od 1300 do 2200 mAh. Ak si dobre pamätám, tak takých päť šesť nabití vždy bez problémov. Potom sme ju v klube celý deň nabíjali , ale prestalo sa nám chcieť vláčiť ju na tretie poschodie. Neskôr sme nabíjali z áut, štyri nabitia nikomu nerobilo problém, okrem malého peugeota s 29Ah baterkou Keď toho bolo treba viac, tak sa nabíjalo z môjho auta s 72 Ah akumulátorom a vždy sme boli na letisku aspoň dvaja, keby bolo treba použiť štartovacie káble Istejšie je po 4 nabitiach naštartovať auto. Merali sme kliešťákom, prvých pár sekúnd tlačí alternátor až 60 A, na voľnobeh klesne na 20A nabíjanie baterky v aute (Š Favorit). Tá tvoja baterka je už asi kaput. Ak nechceš nabíjať z auta ani voziť so sebou generátor (Heron, Zipper apod 1000 W (700 efektívne) či Lidl (Gude) 1200 (1000 efektívne)- všetko štvortakty, tak skús pouvažovať nad gelovkou. Bežná lacná 12V 7Ah z UPS k počítaču ti dá dve nabitia. Sú aj väčšie, a nie sú ťažké. Len nesmú ostať vybité, lebo im klesá životnosť. Mám skladaciu solárnu nabíjačku autobatérií 7 W, nabiť prázdnu gelovku 12 V/22 Ah jej trvá v lete za slnečného dňa tri dni Autobaterku, ktorú treba týmto "oživovať" treba oživiť výmenou za novú. |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Ak by sa ti nechcelo vláčiť veľkú váhu v podobe akku či generátora a limitom nie sú financie tak alternatívou je aj LifePo, Hustota ukladania energie aspoň 3x vačšia ako olovo. T.j. pri rovnakej váhe 3x väčšia kapacita. Nie je problém kúpiť aj 100 Ah články. Tiež si myslím, že energie sa z nej bude dať "vycucnúť" viac, vďaka tomu, že je to tvrdší zdroj - aj keď na druhej strane pri nabíjaní také veľké prúdy nie sú. Možno by stálo za úvahu vyskladať "pack" zo starých modelárskych akku. Moja skúsenosť je, že väčšinou mi hlavne "zmäknú". Možno zvoliť postup: Dnes investujem do viacerých rovnakých akumulátorov,nabijem doma, v teréne prestriedam, nemusím so sebou ťahať veľký akku. Až klesne ich kapacita (C) tak si z nich vyskladám nabíjací "pack". |
|
ddano007 modelár Príspevkov: 42 Moje modely Poslať správu |
Keď som na poli, nabíjam z autoakumulátora. Keď idem s hydroplánom ( do toho idú 3S/ 1250mAh ), tak si brávam starú 6S/ 5800mAh baterku, čo už helinu neutiahne. Tie hydroplánové aku nabíjam pri vode 3.5C ( 4.4A ), zatiaľ som ich nabíjal z tej helibaterky najviac 5x, tipujem, že tak do 7x by dala. A mám ešte jednu Akurát si treba dať pozor, aby si človek tú veľkú baterku neskratol, to by ešte len bola sranda |