Výrobca: | E-Flite | Rozpätie: | 2900 mm | Hmotnosť: | 2196 g |
Kategória: | Lietadla - vetrone | Dĺžka: | 1480 mm | Materiál: | balsa, preglejka, laminát |
Motor: | EMAX GT 2826/5 |
ID Modelu: AM5543 | Zobrazenia: 5955 | Pridané: 22. 3. 2015 o 14:53 | Autor: petog
Autor | Správa | |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
hmmm, musim uznat ze mas odvahu . Model s touto upravou by som sa do vzduchu neodvazil hodit. Ps. mozes vysvetlit , preco zaistenie nemas na konci tej zadnej spojky ( kde neexistuje namahanie ohybom), ale 4mm od korena v mieste maximalneho Mo???? Aj ked je to len pomocna spojka , ale je urcena k prenosu Mk. V momente ,az sa ti stane, ze cervom nacnes trubku ( o tom nemusis vediet a nemusi to byt okamzite) a za letu viac zaberes, mas velku sancu ze zazijes pekny cirkus. Je mozne, ze za urcitych podmienok to vydrzi ,ale ... ja by som to prerobil. Pre ilustraciu: tato dnes skoro 40 rocna stara herka http://veka1.rajce.idnes.cz/Diamant_-_rekonstrukce_po_35_letech_provozu./ furt lieta bez akehokolvek zaistenia plavajuvcej vyskovy ... a vakel na drotoch ( na vysunutie) je znacny. V okamziku ked su nasadene obidve polovice si to sadne a este som si nikdy po pristati nevsimol posunutych poloviciek VOP. veka |
|
salamander modelár Príspevkov: 338 Moje modely Poslať správu |
veka, aj po toľkých rokoch je to nádherné éro ... |
|
dukes modelár Príspevkov: 350 Moje modely Poslať správu |
Ahojte!Veka,no tento model som kúpil hotový bez elektroniky,takže číňan asi nepremýšľal nad tým,čo sa môže stať ak sa uvolní niektorá z polovíc výškovky.V zvislej polohe sa sami zosunuli polovice VOP z uhlíku,taká je tam vôľa.Tým kancelárskym tyčinkám nemám dôveru,tak preto som sa rozhodol k tomuto riešeniu.Mimochodom tá zadná (riadiaca)uhlíková tyčka je tyč a nie trubka a červíkom je úplne jemne pritláčaný o stenu Al vložky(tam ide len o malé sily von od kýlovky),ktorý nie je prerušený,len má otvor preM3 červík.Na rozdiel od hlavnej tyčky sa neotáča,tým pádom je celistvosť nosnej konštrukcie minimálne narušený.Určite by som riešil inak(ako si písal Veka na konci tyčky zámok)keby som to robil ja.Chcel som minimálny zásah do už hotového modelu.Letu a termike zdar!PS-Prípadné opotrebenie tyčky ľahko zistím,lebo oni nie sú vlepené a pri demontáži ich vyťahujem z kýlovky. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
aha..... podla fotiek to vypada tak, ze si ako spojku pouzil Al trubku ,ktoru si ciastocne prevrtal a do otvoru zapada cervik. Pises, ze to je inak, co ciastocne meni situaciu ,ale podla mna to stale nie je to prave orechove. Stale zostava v platnosti co som napisal, len podmienky su mozna trosku miernejsie (pruser je uhlikova tycka a o nu sa opierajuci cerv). Pozn. poistenie dvoch polovic stabilizatoru skrutkou je bezna vec. Casto to pouzivaju i Uckari. V jednej polovici stabilizatoru je vlaminovana uhlikova spojka, ktora sa po prestrceni trupom zaisti skrutkou, prechadzajucou skrz stabilizator a druhy koniec spojky....teda v ziadnom pripade nei pri koreni. Ono by to nevadilo zaistenie i pri koreni, ale diera pre zaistovaciu skrutku( cap) by musela byt situovana v nosniku tak, aby prechadzala osou stojiny a nezasahovala do pasnic. Bohuzial ,tuto podmienku u kruhovych prierezov dost tazko splnis. Popisovane riesenie ( poistna skrutka prechadza otvorom v konci spojky ) je vidiet napr. na motylu Eldorada viz : http://veka1.rajce.idnes.cz/Eldorado_-_konstrukcni_detaily./ veka |