autor | správa | |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Pôjdem sa zajtra opýtať do banky, lebo sa mi to nezdá. Uvidíme. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Takže, konzultoval som túto otázku vo VÚB banke a na základe zmenách v bankovom zákone sú platby na eurových účtoch v rámci Európskej únii spoplatňované ako miestny medzibankový prevod v rámci krajiny.
Ak teda mám študentský účet, v ktorom mám okrem iných výhod aj bezplatné prevody cez e-banking, je tento spôsob úhrady u Lindingera porovnateľný s úhradou cez PayPal. Trikrát HURÁ! |
|
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
No vidíš že sa to vyriešilo. Teším sa s tebou |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Keďže sme vyriešili problém s dopravou samotného draku, rád by som bol, ak by ste boli nápomocní pri výbere vhodného pohonu. Tieto alternatívy zvažujem, ale nebránim sa aj iným:
Z týchto troch mi najlepšie vychádza motor Turnigy 30-35C 110kv, ktorý váži 77g, s vrtuľou 10x5 točí 8555 otáčok pri 17,5A má ťah 1020g, čo v pohode postačuje na pekné polietanie a pri takmer full plyne poletí vertikálne. No a regulátor Turnigy 30A Plush http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2164&Product_Name=TURNIGY_Plush_30amp_Speed_Controller Uvítam každé návrhy alebo komenty. |
|
mihal modelár Príspevkov: 569 Moje modely Poslať správu |
este ze som o tom pisal , ale aspon si sa presiel a ku tym motorom tiez by som volil ten stredy pr sk seriach platis zbytocne navia a zas tolko naviac nedostanes |
|
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Ja som mal ten stredný Turnigy 3530/1100kV v kombinácii s tým reg. čo uvažuješ, vrtuľu 9X6 model mal 950g a ťahalo to super bol som spokojný.
Na čerstvo nabitú baterku to malo odber 19A ale po asi 20 sekundách sa to ustálilo na 15A baterku som mal 3S 2200mA. Ak budeš objednávať reg. Turnigy nezabudni programovaciu kartu ak ju nemáš doma. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2169 Podľa mňa dobrá voľba v pomere cena/výkon. Tu som o tom pohone aj niečo popísal. http://rcmodely-forum.sk/easy-glider-t485.html |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem Ro.bo, zaujímalo by ma, či nemáš odstupom času nejaké problémy s motorom? Akých letových časov dosahuješ (ak nepočítame kĺzavý let bez motora) - stačí mi hrubý odhad.
Neviem ako to je u el. motorov, ale ak zoberiem silnejší motor, bude potrebovať menej A, čiže letový čas sa predĺži oproti slabšiemu motoru, ktorý bude drnčať takmer na maxime? Ide mi o pomer výkonu a spotreby, resp. letového času pri pohodovom lietaní. |
|
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Motor slúžil dobre nemal som problémy išiel dobre teraz som ho predal bol na 100% funkčný
mám aj 3536 3542 a idú dobre. Čo sa týka doby motorového letu ja používam LiPol tak tu nemôžem vytiahnúť úplne do mŕtva kapacita 2200mAh 400 v nej musí ostať aby sa nepoškodila 100mA nechávam na prijímač a ostáva mi použiteľných 1700mA, motor potrebuje na 1 minútu motorového letu pri odbere 15A 250mAh z toho mi vychádza doba motorového letu 6,8 minúty čo zodpovedá aj skutočnosti. A keď som aj nepristál na prvý krát tak na tú rezervu som mal ešte jeden pokus regulátor som mal nastavený na 3,1V na článok a pohon mi neodpojil aj keď som pristával na druhý pokus. Motor o radu vyššie 3536 používam teraz + baterka LiPol 2200 vrtuľa tá istá 9X6 model ťahá oveľa lepšie ale ustálený odber je 24,5A model stúpa o poznanie rýchlejšie ale doba motorového letu sa znížila, spotreba motora na 1 min. je 408mAh tak keď to budem rátať ako v predošlom prípade je to také isté okrem motora /ten je o triedu silnejší/značne sa zvýšil odber a doba motorového letu sa znížila v mojom prípade na 4,1 min ale teraz nelietam na plný plyn tak 50 max 70% letový čas mi v skutočnosti vyjde ako v prvom prípade ale získal som slušnú výkonovú rezervu čo sa niekedy hodí. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
No ja by som sa rád dostal nad 10 minút pohodového polietania (15min na jednu baterku ideál), tak asi zoberiem Zippy 2650mAh Lipolku http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8912 Je síce trochu ťažšia, ale tých pár gramov neuškodí, lietadlo to uvezie, tak prečo nie. Zase A123 sú moc ťažké na tak maličký model a netuším, či by som ich tam narval. Predsalen sú lipolky tvarovateľné a väčšinou vo veľkostne prijemných packoch. |
|
Ro.bo modelár Príspevkov: 1143 Moje modely Poslať správu |
Ak je tam hmotnostná rezerva tak je to riešenie použiť silnejšiu baterku ja kupujem vždy k modelu dve baterky tak to nemusím prekračovať odporúčanú max. hmotnosť to sa mi osvedčilo ale ak tam máš rezervu tak v pohode aj 2650mAh baterku. Letový čas 13 min. s 2650 podľa mňa dosiahneš s motorom 3530 veď odber 15A nebude stále pôjdeš aj na 50% ja som rátal stále plný výkon a to na plný plyn stále lietať nebudeš. |
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Správa zaslaná: 16. 11. 2009 o 20:28
| odkaz na príspevok
Ja chcem tiež dve baterky kôli tomu, že obe si nabijem doma, vybehnem na lúku za sídliskom, polietam a prídem domov. Miestami ma fakt nebaví brať zo sebou nabíjačku, modely, lepidlá, závažíčka a celú výstroj, nejakú vodu a jedlo čo mi priateľka pripraví atď... Na jedenkrát to do auta neodnesiem, vždy sa prechádzam po schodisku ako idiot a pokiaľ dôjdem na svah alebo letisko tak som tak mrzutý že až. Na svahu je to OK, lebo sa teším na lietanie ale tá príprava pred tým. Takto zoberiem model, vysielač, do vrecka baterky a pekne si polietam hneď za barákom!
Ešte k tej baterke, prepočítam si váhu a uvidím, ale najskôr vezmem tú väčšiu, zase taká vysoká hmotnosť to zas nie je 50g hore dole |